Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Xxz 
Päivämäärä:   8.9.24 00:42:01

Te, jotka olette yrittäneet lasta suunnitellusti, olitteko molemmat silleen "joo jätetään ehkäisy pois, ihanaa" vai oliko teillä toinen kovin epävarma? Miten teitte päätöksen, että jätätte ehkäisyn pois?
Nyt siis ei kiinnosta se, että ehkäisyn pettäminen ajoi tilanteeseen, joten vastaathan vain, jos kyse oli suunnitellusta raskaudesta/ yrityksestä raskautua.

Miehellä on jo lapsi edellisestä suhteesta, minulla ei lapsia. Parisuhde on tosi hyvä, mies on hyvä isä lapselleen ja taloudellinen tilanne on kunnossa.

Minulla ikää sen verran, että lasta pitäisi yrittää mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Ollaan puhuttu aiheesta ja mies on usein tosi innostuneen kuuloinen ja tuntuu suhtautuvan positiivisesti. Puhuttiin aikaisemmin että jätettäisiin ehkäisy nyt loppukesästä pois. Kesällä oli muuta hässäkkää ja eikä puhuttu aiheesta.

Nyt kun olen asiasta puhunut, mies tuntuu epävarmalta. Toisaalta kuulostaa kuin hän haluaisi lapsen, mutta kun yritän kysyä ihan suoraan, menee vaikeaksi.

Uskon että mies suostuisi kyllä jättämään ehkäisyn pois, jos asiaa vaatisin. Mutta olin toivonut, että se olisi oikeasti yhteinen iloinen päätös, eikä päätös jonka minä teen ja mies vaan suostuu koska minä haluan. Pelkään myös painostavani häntä liikaa. Toivoisin, että mies sanoisi ihan ääneen, että haluaa yrittää lasta.

Välillä myös tuntuu, että mies ei oikeasti halua lasta, mutta suostuu siihen, jota minä voisin saada lapsen. Ja se tuntuu pahalta, koska kaikkein eniten olin toivonut sitä, että tämä olisi meidän yhteinen juttu.

Miten teillä päätös tehtiin? Miten toimitte, jos toinen oli kovin epävarma tai jos itse olit se epävarmempi osapuoli?

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Nöhöh 
Päivämäärä:   8.9.24 02:20:11

Ei tehty.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Lena 
Päivämäärä:   8.9.24 04:54:45

Vaihdoin miestä tuossa tilanteessa. Nyt on lapset tehty.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   8.9.24 06:07:14

Molempien vanhempien tulee aidosti haluta lasta. Lapsen takia.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   8.9.24 06:32:47

Aiklaillaoltiin että joo jee ihanaa.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Naenen 
Päivämäärä:   8.9.24 08:28:26

Vaihda semmoiseen jolla ei ole lapsia ennestään. Ei kai kukaan enää noihin uusperhesekoiluihin lähde?

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 08:34:06

Yhdessä tehtiin päätös. Minä halusin ensin jättää ehkäisyn pois. Mies mietti pari päivää ja sanoi että jätetään pois. Mutta sitten samaan syssyyn tuli isäni yhtäkkinen kuolema, hautajaiset ja kaikki, niin lykättiin pois jättöä hautajaisten jälkeen.

Ja hyvä että jätettiin se ehkäisy pois ajoissa. +30-vuotiaita ollaan ja yli vuosi meni raskautumiseen.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.9.24 08:49:53

Mainitse monesti puhumisen, mutta heti perään, että "tuntuu kuin.." tai "mies menee vaikeaksi". Siis ette oikeasti puhu, keskustele. Se on kyllä pitkässä juoksussa todella huono asia jos toinen ei saa sanotuksi asioita, osaa sanoittaa niitä tai jostain syystä keskustelutilanteet ovat sellaisia ettei koe oloaan hyväksi puhua suoraan. Lapsiasiaan en sano mitään, teidän kommunikointia miettisin ensin koska siihen panostamisessa olisi avaimet suhteen pysyvyyteen ja varmasti kommunikointia tai kommunikointihikan parantamalla saisit miehestäkin vastauksen :)
Älkää pakottako niitä miesrassuja isukeiksi ja sitten parkuko kun ei osallistu, ei hoida osuuttaan, ei ota eron jälkeen lasta kovinkaan paljon.....Siihenhän se menee.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 09:01:22

No on niillä miehilläkin joku vastuu sentään itsestään että se oma suu olisi saatava auki ja kerrottava mitä mieltä oikeasti on.

Aloittajan kannattaa sanoa ettei sittenkään itse halua lapsia ja menee laittamaan omat pihassa poikki ja katsoa innostuuko mies ajatuksesta kovinkin, niin olet vastauksesi saanut.

Todennäköisesti se nimittäin ei haluaisi enempää lapsia, mutta ei sitä vaan viitsi/osaa sanoa.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Oikeesti 
Päivämäärä:   8.9.24 09:17:00

Juu tottakai on naisen vastuulla fiksata kommunikointi parisuhteessa kuntoon ja saada jolakin taikatempulla mies kertomaan mielipiteensä, ettei tulisi pakottaneeksi syyntakeetonta pikkurassukkaa mihinkään. Miehen vastuuta ei ole mistään koska se kuuluu pakettiin että saa lupailla, muuttaa mieltään, olla sanomatta mistään oikeaa mielipidettään eikä edes muodostaa sitä, koska naisen homma se on pohtia mikä on miehelle kaikein helpointa, ja huolehtia että siten toimitaan!

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 09:28:24

Vaihda semmoiseen jolla ei ole lapsia ennestään. Ei kai kukaan enää noihin uusperhesekoiluihin lähde?

Molempien vanhempien tulee aidosti haluta lasta. Lapsen takia.

Älkää pakottako niitä miesrassuja isukeiksi ja sitten parkuko kun ei osallistu, ei hoida osuuttaan, ei ota eron jälkeen lasta kovinkaan paljon.....Siihenhän se menee.

Niin viisaits sanoja HT:ssa!

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 10:03:53

En alkaisi yrittämään lasta jos mies on selvästi epävarma.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.24 10:10:28

Miehellä on jo lapsi ja se riittää hänelle.
Miks oot ottanut tollasen miehen, joka ei saa sanaa suustaan?

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.24 10:17:06

Itse en ainakaan pystynyt jättämään ehkäisyä pois millään jeeee ajatuksella. Hirveän ahdistava ja epävarma asia. Halusin kyllä lapsen, mutta plotti ja ahdisti. En yhtään ihmettele että mies ei välttämättä ole millään jee jee mielellä. Mies kumminkin jo tietää, kuinka raskaat ajat on edessä ja sinulla on vielä vaaleanpunaiset lasit silmillä.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.9.24 10:33:05

Meillä mies epäröi ja pitkitti asiasta päättämistä, se hiersi parisuhdettakin. Lopulta lähestyttiin asiaa niin, että tulee jos tulee ja lopetettiin ehkäisyn käyttö. Ensin mentiin keskeytetyllä n. 6kk (ja se tuntui itsestä turhauttavalta, koska tunnen kiertoni ja tiesin, että sillä menetelmällä nyt en raskaaksi tule...) jossain kohtaa sanoin miehelle, että mielestäni voitaisiin luopua tuosta keskeytyksestäkin, jos nyt vaan hänestä tuntuu sopivalta ja toisesta kierrosta sitten tulin raskaaksi.

Tosin se harmittaa, että ei tosiaan ollut sellaista "jee, ihanaa" vaihetta meillä, kun asia pitkittyi ja kävin itse läpi aika monia tunteita odotellessa ja epäröidessä. Jos vielä toisen lapsen joskus saisimme, niin toivoisin ainakin, että silloin asia menisi vähän eritavoin.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.9.24 10:39:21

Vaihda ukkoa

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Nomination 
Päivämäärä:   8.9.24 10:58:16

Nämä on vaikeita juttuja. Mutta olen sitä mieltä, että kyllä molempien on sitä lasta oikeasti haluttava.
Meillä on tilanne niin päin, että mieheni on alkanut vihjailla lapsesta, mutta minä en halua.
Minua suoraan sanottuna pelottaa niin paljon että en pystyisi siihen kaikkeen mitä äitiys vaatii ja en halua äidiksi. Tähän vaikuttaa vahvasti oma lapsuuteni ja mm se kuinka itse olen monta kertaa saanut omalta äidiltäni kuulla kuinka olen pilannut hänen elämänsä (äitini masentui synnytykseni jälkeen eikä toipunut siitä). Pelkään, että pilaisin myös jonkun tänne maailmaan itse tuottamani ihmisen elämän - en voisi koskaan antaa anteeksi sitä itselleni.
Ollaan keskustelu tästä mieheni kanssa erittäin suoraan ja avoimesti. Ja olen myös sanonut aivan suoraan, että ymmärrän täysin jos hän haluaa lapsia ja jättää minut sen takia. Toistaiseksi ainakaan hän ei ole sitä halunnut, vaan päinvastoin kosi tovi sitten. Ja varattiin meille oma koiranpentu :D

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   8.9.24 12:10:11

Kuulostaa siltä, että mies ei halua enempää lapsia, mutta pelkää kertoa sitä aloittajalle. Ei lupaa hyvää.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   8.9.24 12:24:52

Mies ei sano että haluaa lapsia, koska hän ei niitä enää halua. Nykyiset riittää.
Mies haluaa aikuisen, kahden välisen suhteen, ei pikkulapsiarkea joka ajaa puolisoita väsymykseen ja kauemmaksi toisistaan.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Just joo. 
Päivämäärä:   8.9.24 12:52:14

Olisiko sen miehen sitten pitänyt etsiä kumppani joka ilmoittaa heti, että ei halua lapsia myöskään? No ei, toki miehulilla on oikeus ottaa ilo irti suhteesta tyhjää lupaillen, ja sitten vaikeaksi heittäytyen kun toinen toteaa että alkaisi olla aika kumppaninkin saada lapsi. Erityisen reilua tehdä tuo temppu naiselle jolla lapsentekovuodet alkaa olla vähissä. Mutta kyllä miehulilla on oikeus!! Ymmärrystä satelee miehulin vaikeaan tilanteeseen!

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 12:57:32

Raskaudenjälkeinen masennus on periytyvää.
Tästä ei puhuta, koska halutaan huijata kaikin tavoin naisia lasten tekoon. Rjm johtuu hormonitoiminnan häiriöistä ja hormonitoiminta on hyvinkin perinnöllistä.

Vaihdevuosista ja menkkakivuista puhuttaessa sanotaanniloisesti että katso äitiäsi, siellä se vastaus on. Mutta rjm:n ollessa kyseessä näin ei sanota, koska lisää veronmaksajia on saatava vaikka se ajaisi yksilön epätoivoon.

Aloittajalle sanoisin juuri noin kuin Bb ylempänä, mies haluaa aikuisten suhteen. Ei vaipparallia ja valvottuja öitä, ei vaan kehtaa sanoa sitä.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:07:06

"Olisiko sen miehen sitten pitänyt etsiä kumppani joka ilmoittaa heti, että ei halua lapsia myöskään? No ei, toki miehulilla on oikeus ottaa ilo irti suhteesta tyhjää lupaillen, ja sitten vaikeaksi heittäytyen kun toinen toteaa että alkaisi olla aika kumppaninkin saada lapsi. Erityisen reilua tehdä tuo temppu naiselle jolla lapsentekovuodet alkaa olla vähissä. Mutta kyllä miehulilla on oikeus!! Ymmärrystä satelee miehulin vaikeaan tilanteeseen!"

Ihmisen mieli voi muuttua, naisilla ja miehillä.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:17:00

Se on kamalaa että moni kokee että tuossa asiassa ei saa muuttaa mieltään. Jos suhteen alussa sanot ääneen, että lapsia voisit haluta tulevaisuudessa, niin sekö on sitten sitova lupaus ja toisen pettämistä jos muutat mieltäsi? Tai jopa se ettet jyrkästi sano ei lapsen suunnittelulle, sekin on monille kuin lupaus että lapsia tehdään myöhemmin.

Mun mielestä on paljon kamalampaa tehdä lapsi vasten tahtoaan ja kumppanin mieliksi, painostuksen alla kun " olet nyt ottanut ilon irti tästä suhteesta, nyt on sitten uhrausten aika, tehdään lapsi, hauskanpito loppui nyt"

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 13:26:17

Kyllä sillä miehulilla ja naisulillakin on oikeus sanoa ettei halua lapsia tai muuttaa mieltään. Ne muksut on oikeasti ihan hemmetin kuluttavia (taloudellisesti ja henkisesti) muuttaa koko elämän, eikä yleensä mukavampaan suuntaan.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 13:31:10

Mieltään saa muuttaa mutta olisi aiheellista aloittajan kaltaisessa tilanteessa osata avata suunsa ja sanoa se ääneen. Kukaan meistä ei ole ajatustenlukija.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:34:28

^ Samaa mieltä, olisi suoraselkäistä sanoa, jos mieli on muuttunut. Ja siltähän se aloittajan tapauksessa vaikuttaa, jos mies " menee vaikeaksi " kun asian ottaa puheeksi niin on ehtinyt ajatella asiaa ja tullut siihen tulokseen että jo olemassaoleva lapsi riittää eikä halua enempää.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Aajaa 
Päivämäärä:   8.9.24 13:34:46

Muista että mies voi tehdä lapsia vaikka 80 vuotiaana, sinä et. Älä uhraudu, jos haluat lapsen, teet

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:40:37

Jos aloittajaa epäilyttää, niin ota asia tasan yhden kerran puheeksi kasvotusten ja tee sen jälkeen valintasi. Mies ei todennäköisesti sano suoraa mielipidettään siksi, et jos lapsielämä(taaskaan?) ei ole riittävän tyydyttävää, voi nostaa huoletta kytkintä.

Jos mies on eronnut aikaisemmin lapsiperheen tuomien rasitteiden takia(intohimon väljähtyminen), voi epäröinti olla ihan aiheellistakin.

Jokatapauksessa vaikka mies on vastuussa omista siemensyöksyistään, on naisen turha uhriutua jos on tehnyt tietoisen päätöksen jättää huomiotta miehen epävarmuus

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Just joo. 
Päivämäärä:   8.9.24 14:57:49

Jos naisilla pitäisi ennen raskautumista olla joku sataprosenttinen varmuus (miten??) siitä, että mies ei päätä jättää puolisoaan ja lapsiaan, niin eipä montaa lasta maailmaan syntyisi.

Nämä miehen kaikesta vastuusta vapauttavat ja puolustelevat naiset ovat kyllä vielä uskomattomampia kuin mielipidettään panttaavat, vastuusta luikertelevat ja naista löysässä hirressä roikottavat miehet.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 15:19:00

Tulevaisuutta ennustaa parhaiten katsomalla menneisyyttä. Ihan tilastojenkin perusteella on todettu jokaisen eron korottavan seuraavan eron mahdollisuutta.

Kuinka tyhmä saa olla ja vaatia muita tukemaan tätä tyhmyyttä naisellisen solidaarisuuden varjolla?
Eiköhän tässä yritetä estää aloittajaa tekemästä suurta virhettä, paitsi tietty jos haluaa yksinhuoltajaksi väenvängällä.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Ai? 
Päivämäärä:   8.9.24 15:28:39

Miksi ei saisi "haluta yksinhuoltajaksi"? Vaihtoehto voi olla se, että lapsi jää haaveeksi miehen vartoillessa ahaa-elämystä kaikessa rauhassa, kun itsellään on on jo lapsia ja biologian puolesta mahdollisuus niihin kauan sen jälkeen kuin lapsihaaveella sitoutettu nainen on omat mahdollisuutensa samaan menettänyt. Newsflash, moni nainen on hoitanut lapsensa yksin ja hyvin. Yhdenkään miehen sataprosenttiseen tukeen ei ikinä voi kuitenkaan luottaa, joten jos itse tietää mitä tahtoo ja tietää pärjäävänsä yksinkin lapsen kanssa, niin siitä vaan.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 15:31:56

Mies joka on eronnut edellisestä naisesta lasten ollessa pieniä, on todennäköisesti huono ja laiska isä ollut ekalla kierroksella ja hyvin todennäköisesti on sitä myös tokalla kierroksella.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 15:49:13

Juu, saa haluta yksinhuoltajaksi. Juuri siksi kysyin sitä.

Harva vaan haluaa. Tuossa on kaikki merkit ilmassa että niin käy. Jos haluaa yksinhuoltajaksi niin järkevämpää on käyttää spermapankin siemeniä kuin pakottaa haluton ihminen isäksi.

Eli ero ja hoito.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Tut 
Päivämäärä:   8.9.24 16:15:47

Ihan vaan miten se voi mennä - itse sanoin että "ääh, pitää hakea pillerit taas ja ottaa niitä niin mies vastasi "mitä jos et ottaisi?'

Mun mielestä ihanasti sanottu mitä hän toivoi!

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Xxz 
Päivämäärä:   8.9.24 16:26:16

Kiitos kommenteista.

Edellinen lapsi oli vahinko ja mies nimenomaan jäi useammaksi vuodeksi huonoon suhteeseen vain lapsen takia. Mutta ero tuli lopulta, koska ei sitä tilannetta kukaan olisi kestänyt. Mies hoiti lasta eron jälkeen vuoroviikoin ja usein paljon enemmän, koska äiti ei halunnut hoitaa lastaan, varsinkaan loma-aikoina. Nykyään äitikin jopa haluaa hoitaa lasta, joten hoito on vuoroviikoin.
Mies on ehdottomasti ollut se parempi vanhempi lapselle.

Ero ei siis johtunut lapsesta tai lapsiarjesta, vaan siitä, että suhde ei koskaan ollutkaan kovin kummoinen. Ja tämä ei ole vain miehen kertomaa, vaan kaverit ja sukulaiset tukee vahvasti tätä näkemystä.

Mies myös nyt houtaa itse lapsensa, vaikka minä asun samassa osoitteessa. Minä ainoastaan autan tarvittaessa.

Mutta täytyy joo yrittää vielä kaivaa sitä vastausta. Kaipaisin edes suorasn sen ei-vastauksen, sekin olisi parempi kuin epävarmuus. Tavallaan koen itsekin, että olisi ohanaa kun voisimme odottaa vielä muutaman vuoden, mutta valitettavasti minulla tulee ikä vastaan.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ,.,. 
Päivämäärä:   8.9.24 18:17:54

Meillä 4 lasta, mies taisi yhden kohdalla ( toinen) sanoa suoraa haluavansa lapsen. Muuten vain jätti kumin laittamatta kun ehdottelin lasta. Ei jotenkin vain saa ääneen myöntymystään sanottua. Muuten normaali ihminen...

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Koiranpäivät 
Päivämäärä:   8.9.24 21:00:20

Mmmmh..

Niin tää on se miehen kertoma tarina sinulle. Aika klassinen, kuultu ennenkin, monesti.

Edellinen lapsi oli vahinko ja mies nimenomaan jäi useammaksi vuodeksi huonoon suhteeseen vain lapsen takia. Mutta ero tuli lopulta, koska ei sitä tilannetta kukaan olisi kestänyt. Mies hoiti lasta eron jälkeen vuoroviikoin ja usein paljon enemmän, koska äiti ei halunnut hoitaa lastaan, varsinkaan loma-aikoina. Nykyään äitikin jopa haluaa hoitaa lasta, joten hoito on vuoroviikoin.
Mies on ehdottomasti ollut se parempi vanhempi lapselle.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.9.24 21:03:02

Mietin vaan...Voisiko olla että se edellinenkin "vahinko" syntyi niin, että mies ei missään kohtaan suoraan sanonut haluavansa lasta, mutta meni mukana kuitenkin kun tiesi ehkäisyn jätetyn pois. Sitten on hyvä sanoa aina kun harmittaa, ettei edes lasta halunnut ja se on vahinko.

Mutta tee ihan mielenkiinnosta tolle lapsi ja tule raportoimaan sitten lapsen ollessa vaikka vuoden, että miten kävi.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Xxz 
Päivämäärä:   8.9.24 21:06:45

”Mietin vaan...Voisiko olla että se edellinenkin "vahinko" syntyi niin, että mies ei missään kohtaan suoraan sanonut haluavansa lasta, mutta meni mukana kuitenkin kun tiesi ehkäisyn jätetyn pois. Sitten on hyvä sanoa aina kun harmittaa, ettei edes lasta halunnut ja se on vahinko.”

Aika vaikea uskoa sitä, koska mies ei lainkaan harmittele lastaan. Hän vaikuttaa hyvin onnelliselta lapsesta ja tosiaan on hoitanut sutä paljon enemmän kuin lapsen äiti.

Ja mies oli sanonut ettei halua lasta, koska olivat aivan eron kynnyksellä naisen tullessa raskaaksi. (Tämän tietävät tosiaan muutkin, eli ei ole vain miehen kertomaa)

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   9.9.24 08:41:28

Oletko nyt käynyt liikaa sen kimppuun tämän asian kanssa? Se, että vaikka 5x tunnissa kirjallisesti ilmottaisi haluavansa lapsen, ei ole mikään elinikäinen tae, että olisi paikalla. Jos jankkaat tarpeeksi kauan, ei halua varmasti sitoutua päätöskyvyttömään takertujaan. Mieti, haluatko lapsen. Tee päätös. Piste.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.24 08:55:18

"Mies myös nyt houtaa itse lapsensa, vaikka minä asun samassa osoitteessa. Minä ainoastaan autan tarvittaessa."

Siis sinä et tykkää viettää aikaa miehesi lapsen kanssa, joka asuu saman katon alla ja sitten ihmettelet, kun miehesi ei näe sinua kummoisenakaan äitinä? Ehkä tässä on juuri se, miksi mies ei niin kovin halua lasta kanssasi - sitten kun se lapsi syntyisi, niin sinä hoitaisit vaan sen OMAN lapsesi ja miehen lapsi saisi olla sitten se kakkonen, joka ei kuulu perheeseen. Et voi käyttäytyä noin jos olet ottanut miehen, jolla on lapsi.

  Re: Mies ei sano, että haluaa lapsen

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   9.9.24 09:02:52

”Mies joka on eronnut edellisestä naisesta lasten ollessa pieniä, on todennäköisesti huono ja laiska isä ollut ekalla kierroksella ja hyvin todennäköisesti on sitä myös tokalla kierroksella.”

Tämä!!

Nyt sinun miehellä on ideaalitilanne. Omasta lapsesta lomaa joka toinen viikko. Ehkä ei halua enää siihen pikkulapsirumbaan lähteä. Vaihda miestä sellaiseen, jolla ei ole vielä lapsia ja joka lapsista todella haaveilee.

Omasta elämästä voin kertoa, että aiemmassa suhteessa ex-mieheni olisi kovasti halunnut lapsia ja naimisiin. Koin tilanteen ahdistavana, ja lopulta erosin. Nykyisen mieheni kun tapasin niin molemmat kertoi jo ensimmäisillä treffeillä lapsihaaveista. Ja nyt meillä niitä lapsia yhteisestä toiveesta onkin. Ikää jo sen verran, ettei jääty asiaa arpomaan. Ex-mies perusti myös perheen uuden naisystävänsä kanssa. Kaikki olivat tyytyväisiä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.