Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.9.24 22:55:49

Mies nostaisi käden pystyyn pienen väittelyn aikana ja sanoisi lyövänsä naamaan mutta ei sitä tee. Sanoi sitten ettei ikinä löisi naista eikä sanojensa mukaan niin ikinä ole tehnyt.

Selittihän myös että oli vain väsynyt ja koska hänellä on paljon tunteita minua kohtaan niin varmaan yritti itse ”sabotoida” kaiken. Kilahti kyllä yhtäkkiä, en sano että itse olisin käyttänyt täydellisesti mutta mietin onko tämä sellainen asia mitä ikinä voisi katsoa läpi sormien.

Lisäksi toinen asia mikä häiritse oli se että kommentoi naisia kaduilla yms kuumiksi yms, kysyi voisinko minä pukea jotain tiettyä vaatetta päälleni joita muilla naisilla näkyi kadulla. Haluaisi että en käyttäisi laseja sillä juuri nuo lasit eivät näytä kuulemma hyvältä minulla.

En kyllä ala muuttamaan itseäni jonkin miehen takia..

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.24 22:57:19

Olisin häipynyt jo aikoja sitten.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.9.24 22:57:59

Jättäisin. Väkivallalla uhkailu on henkistä väkivaltaa. Henkisestä väkivallasta on lyhyt matka fyysiseen väkivaltaan.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.24 23:00:32

Jättäisin sabotoimaan ihan keskenään.

Ja mitä ihmettä se höpisee sinun silmälaseistasi?

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   7.9.24 23:19:15

"Selittihän myös että oli vain väsynyt ja koska hänellä on paljon tunteita minua kohtaan niin varmaan yritti itse ”sabotoida” kaiken."

Juu juu, selitystä riittää. Silläkin kerralla kun sitten lyö, on varmasti hyvät selitykset. Esim. että käytit niitä rumia rillejä ihan tahallaan ärsyttääksesi, niin että ihmekös tuo.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Muuvit 
Päivämäärä:   7.9.24 23:34:14

Olis jo entinen äijä mulla ollut aikaa sitten.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   8.9.24 00:21:45

Jättäisin

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   8.9.24 01:03:57

En olisi edes mennyt yhteen.

Mitä vielä odottelet? Otatko turpaan rumien rilliesi vuoksi?

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   8.9.24 02:56:34

Lapikasta ääliösabotoijamiehelle

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   8.9.24 15:55:57

Olin valmis kyllä jättämään miehen heti tuon episodin jälkeen, mutta oli jo myöhä yö ja toisella puolella maata käymässä miehen paikkakunnalla niin ajattelin nukkua yön yli ja mies oli menossa yövuoroon. Mies siinä jo sanoi että ymmärtää kyllä jos haluan lähteä kotiin. Tosin pelkäsin kyllä vähän miehen reaktiota jos olisin lähtenyt siinä saman tien niin koitin vaan itse käyttäytyä mahdollisimman rauhallisesti.

Uskoin tietysti myös selityksiä ja en olisi kyllä ikinä uskonut että mies käyttäytyy näin kun on kuitenkin pidetty ihminen. Ei olla nähty nyt pariin viikkoon niin olen saanut rauhassa miettiä tätä ja kaikkea muuta mitä on sanonut ja eihän tätä ole järjellä ajateltuna mitään järkeä jatkaa mutta kun ihmisen kanssa on kokenut niin paljon hyvääkin..

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   8.9.24 15:58:21

mutta noi silmälasi höpötykset ja muut..ensin ajattelin että heittää vitsillä mutta jos useamman kerran samaa asiaa kertoo niin eiköhän siinä jotain totuutta piile. Ihan naurettava juttu kyllä tämäkin. :D

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 16:14:25

Jep, aikoja sitten olisin häipynyt

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 16:27:17

Jo nuo muiden kommentoinnit ja yritykset muuttaa sinua joksikin muuksi riittävät yksinään eron syyksi, lyömisellä uhkailu on vielä strösseliä kakun päälle.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 17:55:30

"mutta kun ihmisen kanssa on kokenut niin paljon hyvääkin.."

Kaikissa ihmisissä on jotain hyvää ja heidän kanssaan voi kokea hyviä asioita. Ne hyvät muistot eivät mitenkään poista nyrkillä uhittelua ja rumia puheita.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   8.9.24 18:13:27

"Ei olla nähty nyt pariin viikkoon niin olen saanut rauhassa miettiä tätä ja kaikkea muuta mitä on sanonut ja eihän tätä ole järjellä ajateltuna mitään järkeä jatkaa mutta kun ihmisen kanssa on kokenut niin paljon hyvääkin."

No eikö se ole ihan hyvä noin, ettet lähtenyt samantien hätiköidysti vain tuon yhden tilanteen takia (jos ei uhka ollut akuutti enää) ja vaan mietit nyt rauhassa ja järjellä ja totesit, että miehen käytöksessä ja ajatusmaailmassa on (tuon väkivallan uhan lisäksi) myös monta muuta syytä ettei kannata suhdetta jatkaa. Ei tule sitten niin helposti miehen maanitteluista palattua takaisin.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   8.9.24 18:39:49

Niin, hyvähän se on että olen rauhassa nyt miettinyt mutta oisko mun pitänyt oikeasti lopettaa suhde heti siihen kun kun se mua uhkaili lyömisellä. Että kokeeko mies mut nyt niin että mun rajoja voi rikkoa ja ensikerralla tuleekin jo turpaan jos jään tähän. Sitten mielessä pyörii se että jos mies olikin vakavissaan ja se olis ollu viimeinen ja ensimmäinen kerta.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.24 18:56:42

Mulla oli nuoruudessa tuollainen mies. Nyrkki alkuun pystyssä ja seiniin huitoi, kunnes eräänä päivänä tuli päin näköä ja jatkoa riitti.
Arvosteli myös kaikkea mahdollista minussa. Tukka väärin, väärät kuteet yms.
Jätä se äläkä ole yhtä naiivi että muka muuttuisi, pahenee vaan.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Nih! 
Päivämäärä:   8.9.24 19:19:56

Miksi jäisit ottamaan selvää onko mies tosissaan (ei ole, selittelee vain asiat "parhain päin") vai tuleeko tulevaisuudessa turpaan oikeasti? Muutenkin tuo laseista nillittäminen ja muut kommentoinnit... ei normaali ihminen tuolla tavalla käyttäydy! Haluaa vain polkea sinun itsetuntosi ja rääkätä sinua. Miksi kukaan jäisi tuollaiseen suhteeseen? Mies ei sinua arvosta. Arvosta edes itse itseäsi. Maailmassa on ihan täysjärkisiäkin miehiä, eikä yksin olemisessakaan mitään vikaa ole. Joten miksi tyytyisit tuollaiseen paskaläjään kun voit saada paljon parempaakin?

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   8.9.24 21:19:41

Sehän tässä on ollut hankalaa kun osaa olla erittäin huomioon ottavakin, kertoo kuinka paljon merkitsen hänelle ja teen hänen elämästään parempaa. Ja on näyttänytkin sen teoin ja käyttänyt paljon aikaa ja rahaa meidän reissuihin yms. Näistäkään huolimatta ei tosiaan taida arvostaa minua ihmisenä ja ärsyyntyessään tulee ihan uusia puolia esille, on paljon muitakin esimerkkejä kun alkaa hermot mennä. Noille muille kommenteille tosin ei ole kyllä mitään tekosyytä.

On kuulemma nuorempana ollut rauhallinen mutta mikä lie sitten nyt tullut. Mutta ethän sä noin kohtele kumppaniasi joka muka sanojen mukaan on sulle hyvin tärkeä, tuskin se noin edes kavereitaan kohtele tai pura ärsytystään. Varmaan joku trauma bond meillä, ja nämä kaikki tulleet aika lyhyen ajan sisällä tosin ollaanhan me vietetty saman katon alla tiiviisti aikaa että varmaan näkee näitä puolia.

Taitaa se yksin parempi lopulta olla kun kävellä aina varpaillaan tämän miehen kanssa.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 21:59:00

"Näistäkään huolimatta ei tosiaan taida arvostaa minua ihmisenä ja ärsyyntyessään tulee ihan uusia puolia esille, on paljon muitakin esimerkkejä kun alkaa hermot mennä."

Perinteisesti nämä ärsyyntymiset eivät vähene vaan eskaloituvat. Kuten sanoit, eiköhän hän kavereiden kanssa osaa käyttäytyä. Kumppania voi sitten uhkailla ja nälviä.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.9.24 23:30:12

Lähettäjä: Nojaa
Päivämäärä: 8.9.24 01:03:57

En olisi edes mennyt yhteen.

Mitä vielä odottelet? Otatko turpaan rumien rilliesi vuoksi?


yhyhy mutku on niiin ihana ja rakastan....

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.24 06:01:03

Itepä valintasi teet, mutta on sua ainakin varoitettu.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   9.9.24 06:55:23

Jättäisin. Törkeää käytöstä ja on vain ajan kysymys, kun lyö oikeasti.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Pintaa syvemmälle 
Päivämäärä:   9.9.24 07:01:19

Älä aloittaja selittele miehen toimintaa. Se ei ole tervettä ja hyväksyttävää, vaikka kuinka yrität kaunistella asiaa. Tuon miehen kanssa sinä et tule mitään muuta samaan kuin turpaan. Voin sanoa tämän ystävien kokemuksesta. Kahta vastaavaa tapausta sivusta seuranneena niin ei se mies siitä muuta eikä ne ulkomaan matkat ja koru sanat tekoja hyvitä. Mies haluaa alistaa, nöyyryyttää ja kokee hänellä olevan siihen oikeus. Vain sairas ihminen toimii noin. Tukea et tule miehen puolelta saamaan vaan usein läheiset hyväksyvät tuon käytöksen tai kiistävät sen täysin joten mies ei koe edes painetta muuttua.

Joten nyt teet päätöksen suhteelle etkä haikaile mielipuolen perään. Opettelet arvostamaan itseäsi ja ymmärtämään ettei toiseen kajota ja uhkailla, vaikka kuinka ärsyttäisi.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   9.9.24 07:17:37

Naapurin hevosmieskin, 72-v, on todella mukava. Vitsikäs, auttavainen, rehti. Mutta niinpä vain hänen synkkä, katkera vaimonsa ottaa turpaansa. Miksiköhän on synkkä ja katkera? En olisi ikinä uskonut kun sain tietää ja olen sentään tuntenut nuo mielestäni hyvin parikymmentä vuotta. Että juokse.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 09:40:21

En jättäisi.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   9.9.24 10:18:01

Eikö vieläkään piilonarsismia tunneta?

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   9.9.24 10:25:59

"...en olisi kyllä ikinä uskonut että mies käyttäytyy näin kun on kuitenkin pidetty ihminen."

Ainahan nämä ovat pidettyjä ihmisiä. Osaavat esittää olevansa aivan ihania ihmisiä.
Ja kyllä jättäisin.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: kr 
Päivämäärä:   9.9.24 13:26:50

"Mies nostaisi käden pystyyn pienen väittelyn aikana ja sanoisi lyövänsä naamaan mutta ei sitä tee."

En olisi missään tekemisissä ihmisen kanssa joka tekisi noin. En todellakaan.

Kertoo kyseisestä henkilöstä ihan liikaa, että uhkailee väkivallalla.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   9.9.24 14:33:43

Joo, en halua kyllä enää kyseistä ihmistä nähdä. Viestejä ollaan vaan normaalisti vaihdettu kun en oikein tiedä vielä miten tuon jättäis. Tavallaan tekis mieli vaan kadota selittämättä tuolle mitään kun ei kyllä ansaitse mielestäni edes selitystä joka on päivänselvä.

Tuossa tilanteessa en kokenut kyllä pelkoa juurikaan, muistan vaan ajatelleeni että en voi uskoa että tää oikeasti tapahtuu ja miten säälittävältä tuo uhoaminen näyttää.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   9.9.24 16:27:57

Jätin.
Tosin löi pään viereen nyrkillä, patjaan ja oveen. En jäänyt odottelemaan enempää. Sanoi juurikin tuon, ettei lyö naista vaikka mieli tekis.
Olis kiva tietää millainen on nykyään. Vaimo ha kaks lasta. Ehti välissä kusettaa muutamaa alaikäistä heppatyttöä.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   10.9.24 10:37:43

"Joo, en halua kyllä enää kyseistä ihmistä nähdä. Viestejä ollaan vaan normaalisti vaihdettu kun en oikein tiedä vielä miten tuon jättäis. Tavallaan tekis mieli vaan kadota selittämättä tuolle mitään kun ei kyllä ansaitse mielestäni edes selitystä joka on päivänselvä."

Laita viesti: "Olen miettinyt asioita ja tämä oli nyt tässä. En halua olla tekemisissä epävakaan, alistavan ja väkivallalla uhkailevan ihmisen kanssa. Älä ota enää minuun mitään yhteyttä."

Sitten estät hänet kaikissa kanavissa ja jatkat elämääsi.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   10.9.24 10:51:54

"Olen miettinyt asioita ja tämä oli nyt tässä. En halua olla tekemisissä epävakaan, alistavan ja väkivallalla uhkailevan ihmisen kanssa. Älä ota enää minuun mitään yhteyttä."

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   12.9.24 22:47:51

''Älä aloittaja selittele miehen toimintaa. Se ei ole tervettä ja hyväksyttävää, vaikka kuinka yrität kaunistella asiaa. Tuon miehen kanssa sinä et tule mitään muuta samaan kuin turpaan. Voin sanoa tämän ystävien kokemuksesta. Kahta vastaavaa tapausta sivusta seuranneena niin ei se mies siitä muuta eikä ne ulkomaan matkat ja koru sanat tekoja hyvitä. Mies haluaa alistaa, nöyyryyttää ja kokee hänellä olevan siihen oikeus. Vain sairas ihminen toimii noin. Tukea et tule miehen puolelta saamaan vaan usein läheiset hyväksyvät tuon käytöksen tai kiistävät sen täysin joten mies ei koe edes painetta muuttua.''

Tällä ihmisellä ei ole myöskään yhtään oikeita läheisiä ihmisiä vaikka tuntee paljon ihmisiä. Koen jotenkin huonoa omatuntoa että jätän nyt kokonaan oman onnensa ojaan. Yksi hänen läheisistä ystävistä jonka oli tuntenut vain pari vuotta, jonka kerkisin tavata pari kertaa myös juuri ”jätti” tämän herran syystä minkä kertoi minulle oli että mies on raskasta ja kuluttavaa seuraa. Puhunut ja haukkunut kyllä kaikkia ihmisiä elämässään jopa tuota ystäväänsä joka jätti mutta sitten harmissaan asiasta.Vanhempansa myös haukkunut, isänsä kanssa ilmeisesti ainakin pari kertaa vuodessa näkevät, äitiään ei ole pariin vuoteen mutta eilen näkivät toisiaan pitkästä aikaa. Äitinsä kuulemma hankala ja negatiivinen ihminen josta hänen pitäis sanojensa mukaan pysyä erossa, puhunut miehelle että naimisiin ei kannata mennä ja ihmisiin ei kannata luottaa, kaverit on turhia yms. Arvostellut jokaisen naisystävän joka miehellä ollut, että hän tietää paremmin minkälainen nainen hänelle sopisi.Toisaalta en tiedä voiko miehen sanoihin luottaa mutta selittäisi ainakin miksi miehestä on tullut tuollainen jos toinen vanhemmista narsista tms.

Edelleen mies on siinä uskossa että nähdään 18 päivä, enkä ole saanut sanottua että tää oli tässä koska se tarkoittaa sitä että en kuule hänestä enää. Mutta en todellakaan ole bensaani käyttämässä siihen että ajelisin miehen luo. Koin ennen noita tapahtumia sellaista yhteyttä mitä muiden kanssa ei ole ennen ollut niin tuntuu hankalalta unohtaa koko ihminen vaikka järjellä ajateltuna ei mies voi kyllä oikeasti välittää jos uhkaili jo kerran väkivallalla plus kaikkii muut asiat mitä on jo päästänyt suustaan. Suututtaa että meni pilaamaan kaiken, mutta ehkä kaikki oli näyteltyä alussa.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   12.9.24 23:20:37

Lapikasta vaan. Mua tosin saa nainen stailata mieleisekseen ja oon mä ostanu naisilleni vaatteita, mutta ero on nyt tyylissä. Mut kiertoon jonku muun riesaks, sanoisin.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Surullista 
Päivämäärä:   12.9.24 23:32:50

Tuollainen tyyppi kuuluisi terapiaan, ei parisuhteeseen. Keittiöpsykologina analysoiden varmasti isoja ongelmia suhteessa itseensä ja itsensä hyväksymisessä, jos kaikki ihmissuhteet olleet toksisia. Kun rakastaa ja arvostaa itseään, pystyy myös arvostamaan ja rakastamaan muita.

Ei ole ap:n tehtävä jäädä auttamaan tuota päänsä selvittelyssä ja odottamaan nyrkkiä. Tietysti voi ehdottaa avun hankintaa tai ohjata avun piiriin, mutta tehdä varovaisesti. Tyyppi kuulostaa tikittävältä pommilta.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   12.9.24 23:36:44

Tuosta lasi hommasta koitti puolustella ettei hän minun ulkonäköäni moiti että olen kaunis ja ei häntä haittaa jos laseja käytän sillä pysyväthän muut miehet sitten loitolla joka on parempi hänelle. :D ja kysyi että enkö nimenomaan tykkää siitä että hän on rehellinen, mutta kyllä asiat voi silti esittää muita kunnioittavasti. Sinällään hauska kun kyllä minulla on vientiä lasienkin kanssa. Taitaa vaan yrittää painaa mun itsetuntoa alas.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   13.9.24 00:21:05

Muistan kertoneen tutustuessa että terapiassa on käynyt joskus mutta ei kokenut siitä olevan hirveästi hyötyä itselleen, tosin kyllähän siinä hetki voi mennä että sopivan itselleen löytää. Mitenhän sitä ehdottaisi varovasti, voihan olla ettei edes halua apua itselleen.

Miksiköhän vedän epävakaita ihmisiä edes puoleeni…on sanonut useasti että minun olemus rauhoittaa häntä ja tunnen tavallaan sääliä kaikesta huolimatta tuota kohtaan kun kaikki tuo kertoo ettei arvosta edes itseään. Ja mitä jos tekee jotain itselleen. Joskus kun pari lasillista ottanut ja avautunut noista perhe ja ystävyys suhteistaan niin kuulostanut jutut aika huolestuttavalta mutta sanonut ettei mitään itselleen tee.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Pintaa syvemmälle 
Päivämäärä:   13.9.24 07:17:44

Vedät epävakaita ihmisiä puoleesi, koska et osaa pitää omia rajojasi ja olet ihan kaiken toiminnan hyväksymässä ja kaunistelet asiaa. Vaikka miehellä olisikin vaikka kuinka rankka tausta jotka osa syynä tuohon käytökseen niin se ei siitä huolimatta oikeuta käyttäytymään muita ihmisiä kohtaan huonosti. Kuten yllä jo todettu niin mies kuuluu terapiaan eikä parisuhteeseen eikä sinun tehtäväsi ole miestä pelastaa etkä siihen edes kykene, sillä se päätös lähtee miehestä itsestään. Mies on päättänyt syyttää kaikkia ihmisiä omista ongelmistaan. Tuollainen ajattelu tapa on hyvin myrkyllistä ja tulee sinuakin syyttämään omasta käytöksestään joka oikeuttaa pahoin pitelyyn. Aloittaja nyt lopettaa tuon asian kaunistelun, selittelyn, jättää miehen ja jatkaa elämää.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.9.24 07:20:43

Miksi otat nuppivikaisia vaivoiksesi? Haluatko pelastaa heidät?

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.9.24 07:28:10

Kyllä, sillä seuraavalla kerralla lyötäisiin oikeasti eikä vain uhkailtaisi lyöminen ja väkivalta lisääntyisivät pikkuhiljaa vaikka välillä olisi katumis, anteeksipyyntö ja tasannevaiheita.
Kunnes lopulta saatat menettää henkesi.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 11:03:07

"Tuosta lasi hommasta koitti puolustella ettei hän minun ulkonäköäni moiti että olen kaunis ja ei häntä haittaa jos laseja käytän sillä pysyväthän muut miehet sitten loitolla joka on parempi hänelle. :D ja kysyi että enkö nimenomaan tykkää siitä että hän on rehellinen, mutta kyllä asiat voi silti esittää muita kunnioittavasti. Sinällään hauska kun kyllä minulla on vientiä lasienkin kanssa. Taitaa vaan yrittää painaa mun itsetuntoa alas."

Laskin aloitusviestistä neljä kohtaa, jotka sais mut katkaisemaan välit miehen kanssa. Mikään tuosta käytöksestä ei ole oikein eikä hyväksyttävää, mut tämä silmälasiasia on oikeasti hämmentävä. Oon saanut ekat lasit tokaluokalla ja käyttänyt niitä siitä lähtien, eli ~35 vuotta. Molemmat silmät on yli -9. Laserleikkausta olen monesti ajatellut, mutta lähipiirissä on silmäsairauksia sen verran paljon, ettei leikkausta oikein suositella.
Piilareita olen pakon edessä käyttänyt kerran, kun rikoin lasit juhlapyhän alla ja siksi uusien saamisessa kesti. Ei se piilareiden kanssa räpeltäminen oikein ollut mun hommaa.

Kokisin oikeasti aika loukkaavana, jos joku mies puhuisi mulle laseista tuolla tavalla. Enhän minä huonolle näölleni mitään voi.
Ja sitten vielä tuo hélvetin karkea yleistys, ettei sua kukaan muukaan huoli niiden lasien takia, koska sitähän tuo lausahdus tarkoittaa. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tuollaisen sanominen on ok?

Ihan hyvä muuten, ettet alussa kertomasi uhkaavan tilanteen jälkeen lähtenyt heti kävelemään. Lopeta suhde nyt, kun teillä on välimatkaa. Älä ainakaan missään tapauksessa mene miehen luo katkaisemaan suhdetta ajatellen, että se on parempi tehdä kasvotusten. Jos et puhu eroajatuksistasi mitään etukäteen ja lähdet miehen luo, ensi kerralla noin itsekeskeinen ja räjähdysaltis mies ei pysäytä kättä ennen kuin se osuu sun naamaan. Tiedän itse.

Älä ajattele, miten mies selviää erosta, onko sillä turvaverkkoa tai mitä se ajattelee sinusta tai itsestään eron jälkeen. Sun ykkösprioriteetti on huolehtia susta itsestäsi. Luo tuo edellinen lause uudestaan ja mieti, mitä se tarkoittaa. Sulla ei ole mitään velvoitetta huolehtia toisesta aikuisesta ihmisestä, joka ei loppujen lopuksi oikeastaan edes kohtele sua hirveän hyvin.
Tottakai sä voit tuntea sääliä miestä kohtaan eron takia, mutta se sääli ei tarkoita sitä että sun pitää myös toimia sen pohjalta. Koska - arvaa? - sun ykkösprioriteetti on huolehtia itsestäsi.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ...::: 
Päivämäärä:   13.9.24 12:24:40

Pari juttua,ehkä vähän miehen puolustukseksi.. Eli jos ei ole lyönyt niin sillon pystyy siis hillitsemään itsensä?

Toinen niin eikö ole ihan kivakin jos rakentavasti sanoo laseista? Voihan sitä harkita toisiakin. Tai esim piilareita.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.9.24 13:11:10

Vaihtoehdot:
-älä pidä enää yhteyttä ja anna jutun kuivahtaa itsekseen

-Ilmoita että suhde on ohi ja pyydä olemaan ottamatta yhteyttä (ja estä)

-Valittele auton hajoamista tai flunssaa ja ettet pääse, joku tekosyy aina kun mies haluaisi nähdä. Itse älä ota yhteyttä. Jos vaatii selitystä niin sano ettei motivoi tai että on paha tulehdus alapäässä :D

Eli hoida homma loppumaan niin ettet pidä mitään viimeistä keskustelua tai muuten anna syntyä tilannetta jossa lopulta otat oikein huolella turpiin. Mies on ihan sosiopaatti, alistava, uhkailee. Eikö jo itsesuojeluvisto varoita tuollaisesta? Pidä huoli ettette enää tapaa kahden kesken äläkä anna miehen jatkaa emotionaalist pahoinpitelyä kuuntelemalla sen haukkumista.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   13.9.24 13:30:59

No ei ole kivaa haukkua ulkonäköä tai silmälaseja. Jos pitää sanoa niin asiallisesti ja sit tarjoutuu ostamaan erilaiset tilalle
Jos asia tpsiaan on niin tärkeä

Kokonaisuutena, ghostaa tuo idiootti ennen kuin se alkaa lyömään ihan kunnolla ja väittäö että se on sinun syytä. Tuossa se jo murtaa sinun itsetuntoa ja tekeytyy syyttömäksi.

Usko että ansaitset parempaa. Yksinkin on parempi. Mies manipuloi, vähättelee ja sinä olet liian kiltti. Nyt nainen ryhdistäydy ja lopeta yhteydenpito kokonaan.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: milli 
Päivämäärä:   13.9.24 15:34:49

Olet todennäköisesti paremman näköinen kuin mies ja pelkää että lähdet toisen miehen matkaan. Yrittää polkea sun itsetuntoa alas jotta jäisit suhteeseen.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   13.9.24 15:53:47

''Kokisin oikeasti aika loukkaavana, jos joku mies puhuisi mulle laseista tuolla tavalla. Enhän minä huonolle näölleni mitään voi.
Ja sitten vielä tuo hélvetin karkea yleistys, ettei sua kukaan muukaan huoli niiden lasien takia, koska sitähän tuo lausahdus tarkoittaa. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tuollaisen sanominen on ok?''

Joo, en ymmärrä kun koitin jutella noista silmälasi kommenteista tuon ihmisen kanssa niin sitten onkin kovaa kehumassa minun ulkonäköä ja ettei häntä haittaa jos niitä pidän mutta jos asia ei kerran häiritse niin miksi sanoisi niistä useamman kerran. Ja sitten tuo ettei halua muiden miesten olevan minusta kiinnostuneita niin tuohan on jo piilovi''ttuilua. Vaikka sanoo ymmärtävänsä sen, että käytän niitä siksi että en nää muuten. Ei pidä minua rumana mutta erilaiset lasit sopisivat paremmin.

En todellakaan ole näkemässä miestä enää, sen verran itsesuojeluvaistoa kuitenkin löytyy. Annan jutun kuivua kasaan ja ghostaan tai aina jokin tekosyy miksi en voi nähdä. Nyt onkin ollut ihmeen hiljainen ja olen huomannut miten paljon tykkään elämästäni ilman miestä.

Lukiessani näitä kommentteja tajuan vihdoin että en ole velvollinen miehelle mistään.

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 16:53:25

Ihanaa, pidä päätös mielessäsi myös kun mies jossain vaiheessa yrittää takaisin!

  Re: Jättäisittekö kumppanin jos….?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 17:07:13

Hyvä sinä!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.