Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   7.9.24 22:23:54

Mitä tästä pitäisi olla mieltä. Erosta on kulunut kymmenisen vuotta. Ehtivät olla yhdessä tietääkseni n. 15 vuotta. Viimeiset vuodet olivat olleet hankalia ja puolisoni on selvästi edelleen tästä katkera. Edelleenkään ei siedä eksäänsä ja on harmissaan eksän käyttäytymisestä suhteen loppuaikoina. Mitä ajattelet asiasta ? Mielestäni asian yli pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa pääsemään. Varmaankin on loppuelämänsä vihainen eksälleen.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   7.9.24 23:49:34

Yhä kiinni exässä

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   8.9.24 00:18:12

... ja olet moisen helmen kanssa koska...?

Onko sillä iso varustus? Onko rikas? Pukeutuuko hyvin?

Itse en olisi katsellut tuota edes siihen vaiheeseen, että parisuhteessa ollaan.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: kyllä vaan 
Päivämäärä:   8.9.24 01:11:38

No mä ainakin olen vihainen exälleni lopun elämääni, mitä se kellekään kuullu. Se ihminen on kuollut mulle.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   8.9.24 02:09:30

”ähettäjäkyllä vaan
Päivämäärä8.9.24 01:11:38

No mä ainakin olen vihainen exälleni lopun elämääni, mitä se kellekään kuullu. Se ihminen on kuollut mulle.”

Selevä. Ja se vaikuttaa eksäsi elämään miten…?

Aivan. Ei mitenkään. Myrkytät vain oman elämäsi ja eksäsi on voittanut. Mutta omapa on valintasi.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Huguu 
Päivämäärä:   8.9.24 02:11:35

Ei nämä ole niin mustavalkoisia asioita että puoliso olisi vielä kiinni exässään.

Meillä oli ihan tavallaan aiheellinen ero mutta ero tapa oli lapsellisesti hoidettu. Oireulen vielä neljän vuoden jälkeen tuon takia koko se uhdetta vaikka on uusi ja rakastava suhde. Asiat jäi hoitamatta loppuun, harmi vain.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Naenen 
Päivämäärä:   8.9.24 07:23:30

Mä en enää alkais suhteeseen ihmisen kanssa joka on katkera exälleen.

Kokeiltu on, ja voin sanoa että vuosien mittaan kävi erittäin selväksi miksi tämä "hullu" exä oli yhtenä päivänä vain "ilmoittamatta jättänyt" tämän minun ex-mies paran.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: asiat loppuun 
Päivämäärä:   8.9.24 08:32:14

Mitä tämä " asiat jäi hoitamatta loppuun" yleensä tarkoittaa? Olisiko pitänyt saada lypsettyä toisesta kaikki eroon johtaneet syyt ja seikat ulos ja analysoidakin ne pöydän ääressä vielä? Vai liittyykö tämä käytännön asioihin?

Jos ensimmäinen, niin anteeksi vaan mutta joillain naisilla on sellainen ihme vimma "selvittää" koko ero ja siihen johtaneet syyt mahdollisimman perinpohjin ja moni mies ei halua tällaisen tenttauksen kohteeksi vaan simppelisti ns vaan erota. Naista sitten tällainen jää riivaamaan niin että yöunet menee ja kela pyörii kaiket päivät junnaamassa sitä eroa. Harva mies jää tällä tavoin vaivaamaan päätään ja jos vaivaa niin kyseessä on itsetunto-ongelmien kanssa muutenkin painiva yli-ajattelija.

Miehet ovat mielellään yksinkertaisia näissä. Lähtevät vaan hengailemaan kaverien kanssa, ryyppäävät heidän kanssaan tai jumivat kotiin juopottelemaan käyden töissä. Tai vaan jatkavat elämäänsä uuden kumppanin kanssa tai etsien uutta. Jos lusikat on jaettu, niin heidän mielestään homma on sillä selvä. Jos heidät on jätetty ja kirpaisee niin saattavat vähän ihmetellä että mitenkäs tässä näin kävi mutta siinä se.

Nainen sen sijaan...

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 08:41:35

Vaikka minäkään en siedä exääni, en ole kiinni hänessä. Jos olisin, niin silloinhan olisi pakonomaista kaveeraamista ja stalkkaamista. Minulle se ihminen ei vain enää ole olemassa.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Vendy 
Päivämäärä:   8.9.24 09:45:01

Jotkut ihmiset ovat katkeria luonteeltaan.

Lillutaan siinä katkeruudessa ja kelataan muistoja päässä että oikein pääsee siihen tunnelmaan mukaan.

Jokainen asia mitä toinen teki ja sanoi on tallennettu filminä päähän ja siitä etsitään piilomerkityksiä. Jossain vaiheessa ne "muistot" vääristyy tukemaan tämän ihmisen luomaa todellisuutta.

98% ihmisistä tuskin jää yli vuosikymmeniksi vellomaan katkeruudessa, vihassa ja itsesäälissä.

Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä!

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 10:01:08

Aloittaja, millä tavalla tämä katkeruus vaikuttaa elämäänne ja parisuhteeseenne? Millä tavalla "yli pääseminen" muuttaisi tilannetta?

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   8.9.24 10:18:53

On eksiä ja sitten on eksiä...

Se eksä voi oikeasti olla pimeä päästään. Minulla on ja nyksällä on. Tämä meitä ehkä yhdistääkin, harva joka ei ole tällaiseen törmännyt ymmärtää asiaa. Riitaan ei aina tarvita kuin yksi henkilö.

Meillä molemmilla lasten toinen vanhempi ihan sekoilee ja aiheuttaa lapsille vaikeuksia, surua ja murhetta. Sellaista on vaikea antaa anteeksi. Koskaan. Minulla mm. eksä valehteli 13 vuotiaille sairastavansa syöpää ja uudella puolisollakin on syöpä. No uusi puoliso vahvisti, että ei todellakaan ole. Miehen eksä esti tapaamiset 4kk ajan ja saman ajan esti lasta menemästä kouluun, koska keksi päästään, että isä on pahoinpidellyt lastaan ja kaappaa tämän koulusta. Tästä ei ole mitään todisteita vieläkään. Ja samaa mieltä on lastensuojelu, koulu ja käräjäoikeus. Tapaamiset saatiin jatkumaan uhkasakolla ja ls painostuksella lapsi pääsi kouluun.

Että sellaista.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   8.9.24 11:33:47

Lähettäjä: Hohhoijaa
Päivämäärä: 8.9.24 02:09:30

”ähettäjäkyllä vaan
Päivämäärä8.9.24 01:11:38

No mä ainakin olen vihainen exälleni lopun elämääni, mitä se kellekään kuullu. Se ihminen on kuollut mulle.”

Selevä. Ja se vaikuttaa eksäsi elämään miten…?

Aivan. Ei mitenkään. Myrkytät vain oman elämäsi ja eksäsi on voittanut. Mutta omapa on valintasi."""

Mitä mielen myrkyttämistä tossa on?? Mua kuvottaa exän tekemiset ja vihaan sitä mutten sitä pakonomaisesti mieti, paitsi nyt kun tätä luen =)
Älä yritä mitään psykologi p*skaa jauhaa kun et sitä ymmärrä.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   8.9.24 21:37:24

Hyvä kysymys miten vaikuttaa meidän parisuhteeseen ja elämään.
Esimerkiksi oli sellainen tilanne, että eksänsä ei hyväksynyt puolison harrastusta
silloin aikanaan. Näinä päivinä eksä toisinaan pyörähtää samoissa harrastuspiireissä miehen kanssa ja tästä mies (mielestäni) katkeraan sävyyn totesi, että miten eksä nyt käy keilaamassa kun aikanaan hänelle siitä vihoitteli.
Tämän tyyppisiä tokaisuja tarkoitan. Olen sanonut, että hankalaa on sillä, joka
vihaa pitää yllä.
Ehkä vaikuttaa siten, että eksä tuntuu olevan mielenpäällä ja pohdin, voinko minä koskaan olla yhtä tärkeä. Varmaankin on lapsellista ajattelua minulta.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 21:47:12

Kuinka usein noita tokaisuja sitten tulee? Jos sattuu exää näkemään jossain? Onko se exän pitämistä mielessä, jos hänet joskus näkee ja sanoo siitä heränneistä ajatuksista sinulle?

Hanki itsetunto.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   8.9.24 21:51:06

En kyllä tiedä. Hyvä heräte tuokin, täytyy hankkia itsetunto, niin ei enää häiritse kommentit eksän tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 21:53:20

Ei tietenkään kannata olla suhteessa jossa kokee jäävänsä toiseksi exälle, mutta ei tuo minusta kuulosta pahalta.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: kyllä vaan 
Päivämäärä:   8.9.24 21:53:21

En minä mitään mieltäni myrkytä, koska on tosiaan minulle kuollut. En mieti aktiivisesti, joskus lasten asioiden takia muistan koko ukkoa. Mutta vihani ei koskaan laannu, joten en halua häntä muistaa enkä olla tekemisissä. Minun on oikein hyvä näin.

  Re: Puoliso katkera eksälleen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 07:12:31

On kiinni exässään. Jos exä nyt sanoisi haluavansa palata yhteen, mies menisi juosten. Tiedä asemasi ja arvosi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.