Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 15:49:17

Itsellä muutto edessä. Uuteen paikkaan 200km ja yhden ihmisen tavarat eikä mitenkään paljoa.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: hwh 
Päivämäärä:   7.9.24 16:39:05

Tarkoitatko siis muuttofirmalle maksettava summa? Vai kavereille?

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 16:40:18

Muuttofirmalle missä kaksi kantajaa.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   7.9.24 16:49:48

Kannattaa pyytää tarjouksia useammalta firmalta ja googletella kokemuksia niistä. Esim. muuttomaailman kautta on helppo kilpailuttaa useampi yritys kerralla.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 17:10:29

Juu sieltä olen selaillutkin, mutta soitettuani muutamaan muuttofirmaan sanottiinkin melkein tupla hinta...

Ajattelin jos täällä olisi joku ketä muuttanut viimeisen vuoden parin aikana.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   7.9.24 17:14:19

Muutto-auto ja miehet sekä henkilökohtainen avustaja (=siivooja) sossun eli yhteiskunnan piikkiin. Hyvin halvasti hoitui eikä itse tarvinnut tehdä mitään.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 17:20:19

:) hyvät sulle! Olen laskeskellut että pahimmillaan voisi olla 1800-2000e...

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.9.24 18:15:28

M jos mahtuu isoon paketti autoon vuokra sellainen ja kysy tuttavia auttamaan muutossa.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 18:37:29

Ei kannata tuttavien varaan muuttoa laskea. Heistä kun ei koskaan tiedä ilmestyvätkö oikeasti paikalle vai eivät.

160km muuttomatkasta maksoin itse n. 1100e. Tein sen tarjouspyyntöhommelin muuttomaailmassa ja valitsin sieltä, tuli sama hinta mitä sitä kautta tarjosivatkin kun sivujen kautta sen hyväksyin. Oli halvempiakin tarjouksia, mutta osa oli ilmeisesti jättänyt lukematta sen että piti olla kaksi kantajaa ja tarjosivat vain yhtä ja osa ei vaikuttanut luotettavilta. Kerran olen odottanut muuttofirman autoa ja saapuivat vasta muutaman tunnin odottelun ja soittorumban jälkeen kun olivat kirjanneet muuttoni ihan väärälle päivälle. Vielä kamalampaa olisi jos eivät ikinä ilmaantuisi paikalle ja vanha asunto pitäisi luovuttaa pois.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 18:46:26

Kiitos . Melko samoissa kilometreissä mulla ja tuo 1100e kuulostaa oikeinkin hyvältä. Toki itselle tulee matkaa enemmän ja siten maksettavaa. 2000e on kyllä aika suolainen hinta.

  Re: Mitä olet maksanut muutosta?

Lähettäjä: kr 
Päivämäärä:   7.9.24 20:40:30

"Ei kannata tuttavien varaan muuttoa laskea. Heistä kun ei koskaan tiedä ilmestyvätkö oikeasti paikalle vai eivät."

Tämä. Mutta yleisin syy siihen, miksi muuttoapu ei tule paikalle on se, ettei ole mitään muutettavaa. Muuttaja ei ole pakannut mitään, joten muuttoavunkaan on turha tulla paikalle... Kun ei ole edes laatikoita mihin pakata.

Jos taas teettää kantamisen ja kuljetuksen firmalla, niin silloin on vähän pakko pakata, ellei sitten ole tilannut muuttofirmasta myös pakkausapua. Ja silloin kun pakkaajat tulevat, ne tavarat pakataan, joten muuttajan on turha vänistä vieressä, että ei sitä voi pakata.

Kun itse muutin viimeksi 6 v sitten, niin pyysin tarjouksia muutamalta firmalta. En enää muista mitä hintoja oli, mutta muutto oli 5 km ja saman kaupungin sisällä. Hinta jotain satasia.

Kaverit lupautuivat auttamaan pyytämättä, joten muutin kavereiden avulla. Ja kaikki olivat ihmeissään, kun olin pakannut kaiken kunnolla ja kaiken sai vain kantaa asunosta ulos mitään varomatta sillä sekunnilla kun paku peruutti pihaan. Kun aina kuulemma menee tunteja siihen, kun mitään ei ole pakattu ja kaikkea mitää varoa ja jos jotain on pakattu, niin yksi laatikko painaa 30 kg eikä sitä hissittömässä talossa liikuta kukaan. Sain kavereilta kehuja muuton helppoudesta. Ja joka kerta kun autan jotakuta, jaksan ihmetellä sitä, miksi muuttaja ei saa pakattua mitään... Hankittua laatikoita, säkkejä ja pehmusteita. Ja kun menee auttamaan pakkaamisessa, niin kiukkuaa ja vänisee "Emmie tiijä" ja "Ei ei". Mikään ei etene. Ei ihme, ettei kaverit tule auttamaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.