Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Vuohi 
Päivämäärä:   7.9.24 10:14:26

Oletko oppinut jonkun oudon uuden taidon tai faktan?

Minä opin, että kukoille on olemassa vaippoja.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   7.9.24 10:14:58

Että mozzarella kutsutaan myös muumilihaksi.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.9.24 13:13:04

Harsokorennon toukka imee kohtaamansa kirvat tyhjiin. Sitten se viskaa kirvalituskan selkänsä piikkeihin ja keräilee näitä ruumiita sinne, kunnes ne ovat muodostaneet hänelle hienon selkäpanssarin.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.9.24 13:19:30

Että 2600 e nettona on surkea palkka, jolla ei pärjää.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 13:35:34

Ällö, en ole varma oletko sarkastinen mutta itse en ainakaan koe pärjääväni kyseisellä netolla. Tai pärjään tietysti, mutta säästöön ei jää esim. eläkettä varten läheskään tarpeeksi ja lasta ei ole varaa yrittää (haluaisin itselliseksi äidiksi).

Asun yksin helsingissä vuokralla koska tuloillani ei saa lainaa omaan, ja asumiskulut+opintolainan takaisinmaksu ja muut juoksevat menot syö kyllä rahat tehokkaasti.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 13:37:20

Jos saisin joka kuukausi samanlaisen neton kuin nyt kesällä (3000€) uskaltaisin ehkä miettiä lisääntymistä ilman varakkaamman kumppanin löytymistä. Mutta just nyt ei anna budjetti myöten, ja se on mielestäni huonoa politiikkaa ettei nuorilla lapsentekoikäisillä ole VARAA lapsiin kasvukolmion sisäpuolella.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Male assumed 
Päivämäärä:   7.9.24 13:42:10

Olen mies.
Kun menen baariin/yökerhoon/pubiin/kapakkaan you name it ja olen siellä selvinpäin, niin se on tapaamilleni naisille ongelma. Melkein kaikille siis, sanotaan 8/10.
Olen kuulemma outo ja epäilyttävä, koska olen selvinpäin.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   7.9.24 14:05:44

Että yhteiskunnassa voi tapahtua tahallisia tai tahattomia muutoksia jotka ovat ihan järjen vastaisia ja joita "entisaikaan" olisi pidetty järjettöminä, mutta nyt jotenkin kaikilla on oikeus ihan mihin vaan. Olen oppinut että maalaisjärki käsitteenä taitaa olla saattohoidossa :(

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.9.24 14:09:39

--, kannattaa miettiä omia tottumuksia, jos ei rahat riitä. Jos vuokra on vaikka 800, niin jää silti 1800 e käyttöön. Ihan hyvät viikkobudjetit sillä tekee ja jää säästöönkin.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: matonen 
Päivämäärä:   7.9.24 14:20:40

Mulperiperhosen toukat keitetään elävältä ja silkkirihmat kerätään vedestä ja niistä tehdään silkkiä.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   7.9.24 14:38:42

Pikkulinnut osaavat tulla sisään eteisen verhon alta, mutta eivät osaa mennä enää ulos.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.9.24 14:46:39

Ällö, ei mulla ainakaan ainoa pakollinen lasku ole vuokra, että vois noin laskea budjetin. Pitää maksaa sähkö+sähkön siirto, vesi, autopaikka, opintolainan takaisinmaksu, vakuutukset, puhelin ja netti. Noiden lisäksi on kyllä vielä pankin joustoluottolaina, mikä on tietysti oma valinta ollut ottaa.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.9.24 14:55:06

Nimetön, esim itselläni oli pk-seudulla yksiössä sähkö siirtoineen 50 e/3 kk. Ei kovin suuri kulu. Kulutusluotto on oma valinta. Vesi menee vuokran/vastikkeen kautta, 20e kk ja palautuksia saa, kun ei lutraa. Ei ne kovin suuria kuluja ole nuo kuitenkaan.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 15:14:24

Tämä sama asia jotenkin unohtuu ja jaksaa hämmästyttää joka kerta kun menen festareille tai muuhun tapahtumaan. Miten ihmeessä on mahdollista, että edelleen myydään eläinrääkkäystuotteita ja ruumiinpaloja ruuaksi? Olin juuri tapahtumassa minkä viidestä kioskista en bongannut mitään vegaanista syömistä, oli kyseessä sitten hodarit tai metrilakut.

Kummasti sitä tottuu siihen, että kaikki tarjottava on vegaanista kun on vähän järkevimmissä tapahtumissa, mutta ihmetyttää sitten miten kukaan pystyy toimimaan noin. Se, että turrutat syyllisyytesi ja syöt mitä olet tottunut syömään on pientä verrattuna siihen, että joku tienaa elantonsa perustuen murhiin ja valtavaan väkivaltakoneistoon on todella oksettavaa.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Kaikkea sitä 
Päivämäärä:   7.9.24 15:34:53

No nyt kyllä itsekin ihmettelen jos vuokra on esim. 800 €, vakuutukset 100 €, sähkö 70 €, vesi 70 €, puhelin ja netti 70 €, auton bensat kuussa 200 €, opinto lainan maksu 300 € niin tuon jälkeen jää 990 €. Tuolla summallako ei yksin saa ostettua ruokaa, vaatteita ja jää rahaa säästöön? Huom. Kulut yläkanttiin eli todellisuudessa et maksa noin paljon vedestä, sähköstä yms. Jos maksat niin syytä muuttaa halvempaan paikkaan kauemmaksi töistä ja kulkea autolla. Saat kuitenkin matkakuluista hyvitystä.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.9.24 15:45:00

Että ei ole sellaista topaa mihin Ällö ei tulisi pätemään ja hakemaan huomiota.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   7.9.24 16:11:18

Ettei korkeakoulututkinto tee ihmisestä hyvin käyttäytyvää, sivistynyttä ja tatuoimatonta ihmisistä.

Lääkäri voi olla ihan yhtä White trash kuin matalasti koulutettukin.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 18:05:05

"Että 2600 e nettona on surkea palkka, jolla ei pärjää."

"Ällö, en ole varma oletko sarkastinen mutta itse en ainakaan koe pärjääväni kyseisellä netolla. Tai pärjään tietysti, mutta säästöön ei jää esim. eläkettä varten läheskään tarpeeksi ja lasta ei ole varaa yrittää (haluaisin itselliseksi äidiksi). "

Apua ;D.

Joo olishan se kiva ja varmasti itse kunkin mielestä kohtuullista, että omat nettotulot alkaisi vähintään kolmosella, mutta onpa taas hyvä muistutus kuinka monen kerroksen yhteiskunnassa eletään.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.9.24 18:12:32

"Että 2600 e nettona on surkea palkka, jolla ei pärjää."

Nyt ollaan hevospalstalla. Onhan tuo hevosenomistajalle surkea palkka, jolla ei pärjää.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   7.9.24 19:18:59

Miten ihmeessä on mahdollista, että edelleen myydään eläinrääkkäystuotteita ja ruumiinpaloja ruuaksi?

- täytyyhän mm. vegaanien lihansyöjälemmikeille olla ruokaa.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   7.9.24 19:20:58

eläinsuojelukeskuksen eläimet hoidetaan todellisuudessa huonommin kuin ammattimaisessa eläintenpitopaikoissa.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   7.9.24 21:38:42

Että mihin tahansa keskusteluun osa porukasta pystyt aina tuomaan lempiagendansa jollain aasinsillalla.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 09:21:11

Että 2600 e nettona on surkea palkka, jolla ei pärjää.

Okei, opin tän itekin nyt. Mä pidän kahta hevosta ja elän alle tonnilla sis asumisen.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 09:28:12

Norsut nukkuvat 2 tuntia vuorokaudessa

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   8.9.24 09:40:02

Pisteelle: Itselläni kolme hevosta ja kolmen tonnin nettotulot. Hyvin meni kunnes alkoi tulla klinikkareissuja ja jatkuvat kalliit lääkitykset. Nyt jää lomareissut ja suuremmat hankinnat haaveeksi.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Sieni 
Päivämäärä:   8.9.24 09:40:07

Amazonin sademetsien sateen aiheuttavat ilmassa olevat sieni-itiöt joidenka avulla sadepilvet muodostuvat.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.9.24 10:55:31

"Ällö, en ole varma oletko sarkastinen mutta itse en ainakaan koe pärjääväni kyseisellä netolla. Tai pärjään tietysti, mutta säästöön ei jää esim. eläkettä varten läheskään tarpeeksi ja lasta ei ole varaa yrittää (haluaisin itselliseksi äidiksi). "

Hyvänen aika. Kyllähän sitä voi sitten määritellä vaikka minkälaisen summan, jonka tarvitsee pärjätäkseen, jos pitää saada sitä, tätä tai tuota. Kun HALUAA sijoittaa, säästää, tehdä viisi kaukomatkaa vuodessa, asua Helsingin keskustassa, uuden kalliin auton (ja vaihtaa sen uuteen vuoden välein), hankkia kaikkea mitä sattuu haluamaan, harrastaa sitä ja tätä jne jne.

PÄRJÄÄMISEN (jos ei sen ajatella ihan vain hengissä pysymistä tarkoittavan) kuitenkin voidaan katsoa olevan sitä, että on kohtuulliset olosuhteet asumisen ja elämisen suhteen, saa maksettua tavalliset elämiseen kuuluvat laskut, ruokaa, vaatteita, on varaa jotain kivaa harrastaa, osallistua sosiaaliseen toimintaan yms., selviää ainakin pienemmistä yllättävistä menoista jne. Eikä niin, että hankitaan tai haaveillaan itselle suureellinen elämä ja sitten ei pärjätä, kun pitää se kaikki maksaa.

Kirjoitathan itsekin kuitenkin "tai pärjään tietysti" niin siitä tässä nyt on juuri kyse, pärjäämisestä, tuo muu on halua ja kirjoittaisit silloin niin kuin se on, että "pärjään, mutta koska sen lisäksi HALUAN enemmän, niin mielelläni ansaitsisin/haluan ansaita enemmän", mutta älä ala vinkua, että minun on pakko saada enemmän pärjätäkseni tai että mainttu summa on pärjäämiseen liian pieni.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.9.24 11:56:15

Että olen todella fiksu, pärjäävä ja henkisesti terve ihminen.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Whoo 
Päivämäärä:   8.9.24 20:00:32

"Okei, opin tän itekin nyt. Mä pidän kahta hevosta ja elän alle tonnilla sis asumisen."

Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista?

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.9.24 20:02:45

"Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista?"

Mä ymmärsin tuon niin, että hevosten kulujen jälkeen jää tonni omaan elämiseen (asumiseen, ruokaan yms) mutta korjatkaa jos olen väärässä :D

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 20:19:53

"Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista?"

Asun omassa talossa, ei velkaa. Hevoset omassa tallissa, josta ei velkaa. Velaton kuljetuskalusto. Sitten se olennaisin, en osta juuri mitään.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 17:32:25

Olen oppinut, että kesäkurpitsa kannattaa korjata kasvimaalta talteen ennen kuin se kasvaa liian isoksi. Sain äsken vähintään kolme kiloa painavan kesäkurpitsan, joka on pienehkössä taloudessa mahdotonta saada käytetyksi ennen kuin se nahistuu.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.9.24 19:08:44

., koskee ylipäätään vihanneksia - pienemmät ovat myös maukkaamman makuisia.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Tuhma mies 
Päivämäärä:   9.9.24 19:38:52

Jos naisella on kivat, miellyttävät ja herkulliset rinnat. Mies voi kertoa löytäneensä Higgsin Bosonit.
Minulla on ollut onnea, olen löytänyt paljon Higgsin Bosoneita.

  Re: Mitä merkillistä olet oppinut viime aikoina?

Lähettäjä: Turbiini 
Päivämäärä:   9.9.24 21:52:59

Että voi ostaa kierrätyshautakiven.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.