Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: apua 
Päivämäärä:   7.9.24 10:01:32

Muuton jälkeen ekaa kertaa pyörimässä kone. Onneksi laitoin vain pikaohjelman tyhjänä ensin.
Mutta siis nostaa poistovedet ensin lavuaariin. Siitä sitten valuu alas. Mistä toi nyt voi johtua? Lavuaari vetää ihan hyvin. Ainoa minkä oon pannut merkille niin kun lattiakaivo lavuaarin alla pulppuilee. Ei kuitenkaan nosta vettä lattialle.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 10:02:24

Putsaa se lattiakaivo

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.9.24 10:15:51

Tyhjennä lavuaarin hajulukko ja putsaa lattiakaivokin siinä ollessasi.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.24 10:16:50

Ei vaan vedä oikeasti kunnolla.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.9.24 10:26:04

Hei mulla ilmeni juuri sama juttu.

Ajattelin ensiavuksi kyllä laittaa putkimiestä (sitä viemärinavaajaa) kaikkiin viemäreihin. Täällä vanhat viemärit ja pitänyt tehdä tuo joka tapauksessa.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 10:29:18

Mulla sama juttu - muutin tähän asuntoon hetki sitten ja pesukone nostaa vedet lavuaariin. Ajattelin avata tänään tuon lavuaarin hajulukon, on todennäköisesti täynnä kaikkea pjaskaa. Tulen sitten kertomaan, toimiko :D

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: Kyllä vetää 
Päivämäärä:   7.9.24 10:30:12

Laita poistoputki wc- pönttöön

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   7.9.24 10:30:18

Minun pesukone alkoi tehdä samaa, loraus putkimiestä lavuaariin korjasi asian.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 11:00:09

Mikäli poistoputki on väärässä asennossa niin se voi myös nostaa pesuvedet lavuaariin.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 11:57:21

"Laita poistoputki wc- pönttöön"

Mulla ei ainakaan onnistuisi kun pönttö on toisella puolella kylppäriä.

Sain nuo pjaskat hajulukosta pois, vähän oli säätämistä että kaikki meni lopuksi tiiviisti kohdilleen. Varmaan viemärinavaaja tekisi saman asian, mutta eikö se ole ihan fiksua joskus ottaa mekaanisestikin kertyneet sonnat pois.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.24 12:04:53

Itsellä oli sama homma edellisessä kämpässä, ja johtui siitä että se putki oli aivan jossain töhkässä. Jouduin vetämään sellaisella piippurassiharjalla sen puhtaaksi.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   7.9.24 12:05:17

Putkimiestä ja kuumaa vettä perään.
Sekä putsaa ne viemärit.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   7.9.24 13:10:09

Putkimies on sitten lipeää, eli ihan hirveä myrkky, eikä se välttämättä liuota viemärissä olevia ”hiusmöykkyjä”.

Jos tilanne on noin huono kuin aloittajalla, suosittelen mekaanista puhdistusta eli muovikäsineet käteen ja viemärin avaus. Viemäristä tuleva töhkä muovipussiin ja roskiin, ei wc-pönttöön (se on vain tukoksen siirtämistä paikasta toiseen).

Jatkossa kannattaa huolehtia, että viemäriin ei päätyisi hiuksia ja kannattaa välttää palasaippuan käyttöä, se kertyy viemäreiden seinämiin.

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: Auttoi 
Päivämäärä:   7.9.24 13:17:19

Mulla oli sama ja kokeilin kodin putkimies- ainetta, mutta vasta mekaaninen putsaus käsipelillä auttoi.

Sen jälkeen loppui tukottelu!

  Re: Pesukone nostaa poistovedet lavuaariin

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   7.9.24 15:26:58

Kannattaa se lattiakaivon hajulukkokin putsata kunnolla. Sinne kertyy tehokkaasti ihan samaa moskaa mitä pesualtaan poistoputkeenkin. Lattiakaivon pulputus viittaisi vähän siihen, että kaivokaan ei vedä kunnolla.

Monissa lattiakaivoissa on ritilän alla kaivossa sellainen muovikupu tai suppilon tapainen, joka kaivoon kiinnitettynä muodostaa hajulukon. Se kupu pitäisi irroittaa ja kaikki osat puhdistaa muutaman kerran vuodessa.

Pelkät kotikäyttöiset viemärinavaaja-aineet eivät liuota kaikkea moskaa, vaan isoin nöyhtä pitää poistaa käsin. Viemärinavaajalla voi kyllä esikäsitellä hajulukot ja kaivot, on loppu puhdistus ehkä vähän miellyttävämpää sitten. (Muista vaan huuhtoa kunnolla ensin)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.