Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Lala 
Päivämäärä:   6.9.24 15:56:58

Suosittele hyvää ilmaista sovellusta kuukautisten seurantaan!

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   6.9.24 15:57:34

Kalenteri on ihan kätevä eikä maksa mitään

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Juuu 
Päivämäärä:   6.9.24 16:00:30

^ mut kun kaikkeen pitää olla joku äppi nykyään

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 16:46:21

Mulla on jo vuosia ollut p tracker

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   6.9.24 16:49:56

Flo toimii!

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   6.9.24 17:32:26

Sellainen pieni luottokortin kokoinen kalenteri, joita monista paikoista saa ilmaiseksi. Siihen voi ylälaitaan kirjoittaa kynällä app, jos se jotenkin auttaa. Sillä samalla kynällä myös menkat. Kyniäkin saa ilmaiseksi.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.9.24 17:33:08

Flo

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   6.9.24 17:37:01

” Lähettäjä: -*-
Päivämäärä: 6.9.24 15:57:34

Kalenteri on ihan kätevä eikä maksa mitään”

Ei maksa apitkaan (esim. Flow tai P Tracker). Mä en jaksaisi hankkia tai pitää tallessa mitään erillistä kalenteria, kun puhelimeenkin on mahdollista kirjata.

Jotenkin just kuukautisappi aiheuttaa jostain syystä hirveää vastustusta ja meuhkausta siitä, että paperikalenteri sen olla pitää.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 17:48:50

My calendar

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   6.9.24 17:53:26

Vastaava kysely oli täällä hiljattain ja keräsi yllättävän paljon vastustusta. Tässä ydinasiat niin kenenkään ei tarvitse tarvitse erikseen niitä kommentoida:

-Miks kaikkeen pitää olla appi, perinteinen paperikalenteri riittää/on parempi/halvempi/turvallisempi/kätevämpi jne
- Miks pitää seurata menkkoja kalenterilla, uusavuntonta jos ei muuten muista
- Miks sitä kiertoa pitää erikseen edes seurata
- Sovellukset kerää susta tietoja ja myy ties minne, ai kauhea ei mitään sovelluksia

Ja vastauksena kysymykseen: mulla käytössä Flo, on näppärä ja helppokäyttöinen. Tarjoaa kyllä nykyään kaikenlaista maksullista lisäsisältöä, mutta ei niitä tarvitse ostaa.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Omena 
Päivämäärä:   6.9.24 17:53:51

Itsellä Clue ja on ollut hyvä.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 17:56:32

Flo

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.24 17:58:51

"Sellainen pieni luottokortin kokoinen kalenteri, joita monista paikoista saa ilmaiseksi. Siihen voi ylälaitaan kirjoittaa kynällä app, jos se jotenkin auttaa. Sillä samalla kynällä myös menkat. Kyniäkin saa ilmaiseksi."

Minä en nykyään pidä läheskään aina edes lompakkoa mukana, koska maksan kaupassakin kännykällä, saati että olisi esim. käsilaukku, jossa on kynä. Jos en merkkaa menkkoja yms. tärkeitä asioita heti ylös, en niitä muista merkata myöhemmin. Joten kännykkä on kaikista kätevin, se kun on aina mukana.

Lisäksi sovellukset tuo käteviä toimintoja, esim. muistutukset koska menkat pitäisi alkaa, jolloin ei tarvitse itse muistaa katsoa asiaa, kun kännykkä siitä piippaa. Tai parhaimmillaan saa valmiina graafeja, statistiikkaa yms. aiheesta. Lisäksi sovelluksessa voi olla valmiina esim. laskuri arvioidulle ovulaatiolle, voi merkata seksikerrat yms. mikä voi auttaa jos tavoitteena on raskautua (tai jos haluaa viimeiseen asti sitä välttää...).

--

Aloitukseen. Itse käytin pitkään Samsung Health sovellusta, kun oli samsungin puhelin. Siinä on nykyään myös menkkojen kirjaamiseeen sovellus. Koska nyt ei ole hetkeen ollut menkkoja kun hormonikierukka vei ne pois, en ihan tarkkaan muista mitä toimintoja tuossa oli. Mutta jos on Samsungin puhelin ja haluaa myös esim. trackata ruokia, askeleita tai liikuntaa, niin tuo on ihan kiva sovellus ja tosiaan menkkakalenteri mukana.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Mr tampax 
Päivämäärä:   6.9.24 18:09:01

Lakkaa menkkoimasta jos on noin vaikeaa.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 18:21:35

Clue ehdottomasti.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 18:27:42

"Jos en merkkaa menkkoja yms. tärkeitä asioita heti ylös, en niitä muista merkata myöhemmin. Joten kännykkä on kaikista kätevin, se kun on aina mukana."

Jos vessassa huomaa menkkojen alkaneen ja ehtii unohtaa ennen kuin löytää kynän, niin kannattaa hankkia jotain apua.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.24 18:47:01

” Jos vessassa huomaa menkkojen alkaneen ja ehtii unohtaa ennen kuin löytää kynän, niin kannattaa hankkia jotain apua.”

Minulle menkat on niin normaali asia, että huomattuani ne, en niitä sen enempää ajattele. Näin ollen kun vessasta tulen, saattaa huomio kiinnittyä johonkin oleellisenpaan ja merkkaaminen jää. En myöskään ole aina kotona, vaan menkat voi alkaa esim töissä tai vaikka reissussa ollesssa, jolloin kynä ei ole heti saatavilla (eikä se kalenterikaan, jos ei ole lompakko mukana just silloin).

Kännykkään merkkaaminen on siis kaikkein luontevinta, koska kännykkä on aina mukana.

Miksi tämä herättää niin paljon ihmetystä? Moni merkkaa muutkin asiat kännykkään: kalenterimerkinnät, muistutukset, ostoslistat…. Moni myös kirjaa esim kaloreita tai liikuntasuorituksia. Miksi ei siis menkkoja?

Ja edelleenkin, sovellus tuo monia hyötyjä. Esim itselle suuri hyöty on siitä, että kännykkä varoittaa kun menkkojen pitäisi alkaa lähipäivinä. Kun menkat on niin luonteva asia, niitä ei mieti jatkuvasti ja saattaa unohtaa, että niiden pitikin alkaa tällä viikolla eikä vasta seuraavalla. Muistutus on hyvä, niin tietää sitten tarkistaa että varmasti on siteet ja buranaa mukana esim töissä.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.9.24 21:24:09

Miksi pitää seurata? Itsellä hormoniperäinen migreeni n 3 päivää. En esim ilmoittaudu ratsastuskilpailuihin jos näyttää osuvan särkypäiviin.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: kokonaan 
Päivämäärä:   6.9.24 21:25:18

"Kännykkään merkkaaminen on siis kaikkein luontevinta, koska kännykkä on aina mukana."

Aina mukana? Kannattaisi vähän vieroittautua laitteesta joka on aina mukana.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.24 21:35:03

"Aina mukana? Kannattaisi vähän vieroittautua laitteesta joka on aina mukana."

Sori, mutta nyt jo alkaa naurattaa tämä offtopic keskustelun määrä :'D

Siis miksi se on ongelma, että kännykkä on aina mukana. Ei se tarkoita, että käyttäisin kännykkää 247. Minulla on kännykässä mm. maksukortit, kalenteri yms. asiat mitä käytän päivittäin. Lompakkoa tai käsilaukkua minulla ei välttämättä ole mukana esim. kauppareissuilla tai jos vaikka työpaikalla lähden lounaalle, mutta kännykkä on aina mukana. Kotona kännykkä harvoin on kaukana.

Ei se silti tarkoita, että kännykkää käyttäisin tauotta. Se kulkee mukana ja käytän sitä tarvittaessa. Vaikkapa silloin, kun tarvitsee tarkistaa jotain kalenterista, kirjata ne kuukautiset tai jos joku soittaa tai minä haluan soittaa.

Jos en pitäisi esim. kalenteria kännykässä, silloin kalenteri olisi aina lähellä. Mutta nyt kaikki on kännykässä, joten kännykkä kulkee mukana.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 21:35:29

Tästä oli jo aiemmin keskustelu, jossa tuli viiskymppisiltä vaihdevuosia eläviltä selväksi että kun hekään eivät tarvinneet appia, niin ei tarvitse muutkaan. Myös foliohattu oli tiukasti päässä, koska jos käytät menkka-appia, joku random tyttö jossain päin maailmaa sen takia kivitetään hengiltä.

Mutta itse käytin ennen raskautumista semmosta sovellusta kuin oma kalenteri. Simppeli, selkeä ja helppo.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Mape 
Päivämäärä:   6.9.24 22:27:05

Mäkin olisin sanonut, et kalenteri ja tarkoittanut sillä puhelimessa(kin) olevaa sähköistä kalenteria.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   7.9.24 01:51:50

Flo ehdottomasti, etenkin jos tarvetta seurata myös muuta terveyttä, veden juomista päivittäin.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: haka 
Päivämäärä:   7.9.24 03:05:10

Flo, selkeästi näkee seuraavat menkat ja ovulaatiot, pystyy kirjaamaan monia asioita, jos haluaa.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 08:43:46

WomanLog mulla käytössä, toimii ihan riittävän hyvin omassa käytössä. En osaa muihin verrata kun en ole muita koskaan käyttänyt.

Mulla kulkee puhelin aina mukana ihan turvallisuussyistä. Ei siis siksi, että olisin puhelin naamassa kiinni 24/7. On kiva jos voi soittaa apua vaikka kolaritilanteessa tai kyydin jos vaikka kyy puree koiraa kun ollaan lenkillä kilometrien päässä kotoa. Viimeksi soitin apua mummolle joka kaatui pyörällä, aika paljon pidempään olisi mummo joutunut kylmässä maassa makaamaan jos olisi pitänyt odotella seuraavaa ohikulkijaa tai juosta kotiin puhelinta hakemaan.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 08:45:01

Appleissa on kans se Terveys, johon saa menkkaseurannan.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   7.9.24 08:55:09

Puhelimen kalenteri, Applen health tai esim. Garminin connect. Itsellä jälkimmäinen käytössä, samalla softalla kellon liikuntajutut tulee merkattua.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Lap 
Päivämäärä:   7.9.24 09:02:15

Joo mäkin kyselin tätä niin vastauksista 90% oli että mihin hittoon tämmöstä appia tarvii!

Musta Flo oli paras mutta nyt kun yrittää kirjautua sisään, vaatii maksukorttia vaikka valitsee jonkun 14vrk kokeiluversion?

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: Jakaja 
Päivämäärä:   7.9.24 10:45:54

Minun ei ole koskaan tarvinnut seurata menkkojani koska tiedän milloin ne tulevat.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 11:08:42

” Minun ei ole koskaan tarvinnut seurata menkkojani koska tiedän milloin ne tulevat.”

Hyvät sinulle. Kaikki ei ole niin onnekkaita että menkat olisi niin täsmälliset että olisi helppo muistaa aina tarkalleen, koska edelliset oli.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 11:16:46

Flo:ta kokeilin joskus, mutta siinä oli vähän liikaa kaikkea ylimääräistä. Olisi pitänyt kuvailla tuntemuksia ja kipuja ja muuta :D Halusin vain kalenterin. Enkä halua maksaa mistään tuollaisesta.

Sitten ostin Garminin älykellon ja Garmin connect-sovellukseen merkkailin menkat. Kertoi aina pari päivää ennen, että menkkojen on määrä alkaa. Nyt ei tarvitse enää kärsiä kun on minipillerit.

Mutta puhelimen kalenterisovellus toimii ihan yhtä hyvin.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 12:02:10

Ei Flo:n tarvitse kuvailla mitään jos ei halua. Eikä tarvitse maksaakaan.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 12:05:03

En sitten tiedä kuinka nuo puhelimien omat kalenterit laskee ovulaation. Se on yksi tärkeä juttu menkkamatikassa kun lasta yrittää. Oma Kalenteri sovellus laski hyvin ja sitä pystyi säätämään jos tikutti.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   7.9.24 12:33:18

Jos menkat ei säännölliset, niin mitä se kalenteriin merkkaaminen auttaa? Ja jos on kierto säännöllinen, niin mihin sitä kalenteria tarvitaan?

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   7.9.24 12:35:17

Lähettäjä: Lap
Päivämäärä: 7.9.24 09:02:15

Joo mäkin kyselin tätä niin vastauksista 90% oli että mihin hittoon tämmöstä appia tarvii!

Musta Flo oli paras mutta nyt kun yrittää kirjautua sisään, vaatii maksukorttia vaikka valitsee jonkun 14vrk kokeiluversion.

Eikö anna mahdollisuutta valita ilmaisversiota? Jos otat kokeiluversion, otat käyttöön myös maksulliset lisäominaisuudet. Sillon pitää laittaa korttitiedot, koska oletettavasti tilaus jatkuu suoraan jos et erikseen katkaise. Itse en ole ikinä laittanut mitään maksutietoja, mulla on vaan se ilmainen versio käytössä.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 12:37:09

Esimerkiksi jos kuukauteen osuu kahdet kuukautiset ja usein. Tai kierto heittelee paljon perhettä yrittäessä. Ihan hyvä olisi seurata etenkin jos on epäsäännölliset tai jos yrittää lasta. Ja vuodon määrän esiintymistä vuotopäivinä, onko poikkeavuuksia, jne.

Tietysti jos ei välitä, se on sinun oma asiasi. Toiset välittää. Jos koet että keskustelu ei koske sinua, mitä ihmettä teet täällä?

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: ujm 
Päivämäärä:   7.9.24 12:40:47

... , mitä maksullinen sovellus auttaa, jos menkat ovat epäsäännölliset? Kysyn tosissani, kun minulle on kalenteri riittänyt silloinkin.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: oatley 
Päivämäärä:   7.9.24 12:50:02

Mulla on flo ollut käytössä, tykkään käyttää sitä ja just ne pienet extra- jutut siinä apissa verrattuna pelkkään kalenteriin on mulle mieluisia. Mun keho ei myöskään yleensä anna mitään selviä ennakkovaroituksia ennen menkkoja, paitsi nipistyksen vatsaan just hetkeä ennen vuodon alkamista, niin tykkään että flo muistuttaa ja antaa pienen ennakkovaroituksen että pian saattaisi alkaa. Mulla ei tule joka kk menkkoja, niin tuon avulla tykkään pysyä vähän edes kartalla missä mennään.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.9.24 12:52:50

” Jos menkat ei säännölliset, niin mitä se kalenteriin merkkaaminen auttaa? Ja jos on kierto säännöllinen, niin mihin sitä kalenteria tarvitaan?”

Kuukautisten seuraaminen on ihan hyvä asia jokaiselle jolla sellaiset on. Harva pystyy aina muistamaan, oliko ne menkat tarkalleen koska viimeksi. Tai että pystyisi pitämään mielessä vaikka mikä on keskimäärin kierron pituus. Mutta nämä on sellaisia asioita mitkä on hyvä tietää omasta tilastaan.

Ja siis jos menkat tulee säännöllisesti, pystyy aina muistamaan koska viimeksi ne oli eikä ole tarvetra miettiä menkkojen tuloa esim toivotun tai ei toivotun raskauden takia, niin eipä sillä sitten liene niin väliä merkkaako vai ei.

Tyylihän on ihan vapaa, mihin ne menkat kirjaa. Jos paperikalenteri on oma juttu, hyvä niin. Jos kännykän kalenteri appi käy, s ein hyvä. Itse tykkään erillisestä sovelluksesta, koska kalenterissa on niin paljon muita merkintöjä. Tykkään myös kirjailla muitakin asioita, mm joka menkkapäivältä vuodon määrä ja kivut. En halua sotkea nöutö täyteen normaaliin kalenteriin.

Maksullista sovellustahan ei ole pakko käyttää, ilmaisia on vaikka kuinka pljon, kuten tässäkin topassa on jo lueteltu. Maksullisissa voi olla jotain lisätoimintoja mistä joku voi kokea iloa, esim jos yrittää tulla raskaaksi.

  Re: Paras ilmainen sovellus menkkojen seurantaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.24 12:55:55

Flo niinkun täällä jo sanottu. Erittäin kätevä vuosia ollut jo käytössä ja hyvin pitää paikkansa ja ennusteet myös jos on ollut joskus niin et kierto onkin ollut muutaman päivän myöhässä tai alkanut aiemmin niin muuttaa sitä kierron juttua. Ovulaatiot menneet lähes aina täysin nappiin(tunnen ja ovis oireet mulla) ja oon sit tarkistanut ja kappas. Eli sopii myös jos haluais tietää millon parhaat päivät raskautua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.