Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastajille kysymys

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.24 08:54:31

Miksi ette käytä minichapseja ratsastuskenkien kanssa? Näyttää niin koomiselta ja amatöörimäiseltä kun on vaan kengät ja polvisukat...

Re: Ratsastajille kysymys

Lähettäjä: nenne 
Päivämäärä:   6.9.24 08:57:01

Polvisukat auttaa vähentämään saappaiden painetta jaloissa kun jalat turpoaa pohkeiden kohdalta.

Lähettäjä: Vuohi 
Päivämäärä:   6.9.24 08:57:03

Jos joku minun vaatetuksessani ärsyttää, niin a) pysy poissa meiltä b) jos kohtaamme julkisella paikalla, katso muualle.

Lähettäjä: tai 
Päivämäärä:   6.9.24 09:02:21

Ulkonäköhän se on tärkein. :D

Jos käyttäisin vielä ratsastuskenkiä, saattaisin jättää chapsit laittamatta siksi, että tunnen hevosen kyljen paremmin, kun välissä on vähemmän tavaraa. Samasta syystä tykkään mahdollisimman fläteistä satuloista joissa pääsee lähemmäs hevosta, ja tykkään välillä mennä ilman satulaa. Talvisaappailla ratsastaminen on hanurista, koska saappaanvarsi on hirveän paksu ja siihen päälle tulee vielä housunlahje.

Lähettäjä: Vuohi 
Päivämäärä:   6.9.24 09:04:00

Mulla oli eilen jopa ratsastushousut, sukat taisivat olla ihan nilkkasukat. Oksettavaa, jos joku on katsellut sukkiani lahkeiden alta.

Päivämäärä:   6.9.24 09:21:03

Käytän maastossa tai lyhyellä humputuksella. Koska en jaksa laittaa chapseja eikä niiden laittaminen hyödytä.
Kunnollisessa ratsastuksessa sitten saappaat. Ei kiinnosta mitä muut ajattelee

Päivämäärä:   6.9.24 09:25:39

”Miksi ette käytä minichapseja ratsastuskenkien kanssa?”
Koska minulla on ratsastussaappaat, niin en sotke enää minichapseja tähän.

”Näyttää niin koomiselta ja amatöörimäiseltä kun on vaan kengät ja polvisukat...”
Ok.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.9.24 09:35:20

Käytättekö siis ratsastussaappaita ratsastuskenkien kanssa, erikoinen yhdistelmä....

Päivämäärä:   6.9.24 09:39:09

Ratsastussaappatkin on (ratsastus)kengät.

Päivämäärä:   6.9.24 09:49:30

En omista minichapseja koska en koe niitä tarpeelliseksi. Jos käytän tiukkia ratsastushousuja niin pidän myös polvisukkia etteivät lahkeet nouse. Jos jotakuta hävettää minun puolestani niin voi voi :D Minulle tämä yhdistelmä toimii.

Päivämäärä:   6.9.24 10:46:06

Minichapsit tukee aika hyvin, ilman niitä tuntuu kuin ratsastaisi lenkkareilla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   6.9.24 10:47:54

No mä ratsastan lenkkareilla, no prob

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   6.9.24 12:11:37

Noh mulla joskus hajosi saappaat enkä halunnut ostaa ylimääräiseksi chapseja niin menin hetken ilman.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.9.24 12:18:37

Minusta ulkonäöllä ei ole merkitystä ja helteillä kieltämättä minichapsit ovat hiostavat, mutta joissakin satuloissa ilman niitä jalustinhihnat hiertävät ikävästi ja siksi käytän lähes aina. No ilman satulaa mennessä en välttämättä.

Päivämäärä:   6.9.24 14:46:19

Minä pidän lämpimillä ilmoilla kokopaikkaisia jodhpur-housuja. Ei nipistele jalustinhihnat, vaikka jalassa on - jodhpurit.
Mutta jos joku pitää kenkien kanssa mieluummin sukkia lahkeiden päällä tai mitä vain, ei se minua kyllä pätkääkään haittaa. Kukin saa tehdä tavallaan eikä sen pitäisi toisten silmää särkeä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.