Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   5.9.24 22:12:39

Laitoin ekaa kertaa sitten viime kevään Tori.fi tavaran myyntiin. Ennen tuli viestit Torin viestit-osioon ja sähköpostiin vain ilmoitus, että on uusi viesti.

Nyt kuitenkin minulle on tullut yhteydenottoja suoraan sähköpostiin. Voiko Torin kautta enää laittaa ollenkaan viestiä? Lisäksi olen saanut nyt useamman viestin joissa lähettäjänä lukee joku ihan uskottavat nimi vaikka Susanna Niemelä, mutta nyt kun rupesin tutkimaan, niin kaikissa on joku todella hämärä sähköpostiosoite. Ymmärtäisin että vielä yhdellä tai kahdella viestin laittaneella olisi sen tyyppinen osoite, mutta ei noin monella. Yhdelle ehdin jo vastata, kunnes rupesin ihmettelemään. Tuleeko helposti nykyään jotain huijausviestejä?

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 22:25:06

Lukaisepa tämä läpi ajatuksen kanssa:
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000010524669.html

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 22:29:15

Pähkinän kuoressa:
Kaikki viestien vaihto Tori.fi:ssä.
Älä seuraa mitään ostajan lähettämiä maksulinkkejä, vaan pyydä häneltä maksu omalle tilillesi (pankki, MobilePay) ja osoite, mihin tavara lähetetään.
Tai jos olet ostamassa, niin lähetä maksu vain oman pankkitilin (tai MobilePayn) kautta, äläkä klikkaile mitään myyjän lähettämiä maksulinkkejä.

Jos kovin alkaa pelottamaan, myy tuote Huuto.netissä. Siellä on jo vuosikausia myyjät ja ostajat laittaneet toisilleen palautteet, joista nopsaan näkee, onko kauppakaveri kuinka luotettava.

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   5.9.24 22:47:35

Joo maksujen suhteen ei tulisi mieleenkään hyväksyä muuta kuin että ostaja maksaa käteisellä, Mobilepaylla tai tililleni ja vasta kun rahat näkyy niin tuote vaihtaa omistajaa.

Ehdin tosiaan vasta yhteen sähköpostiin vastata että tuote on vapaana, kun ei tullut mieleen tarkistaa mikä viestin lähettäjän sähköosti on ja viesti oli asiallinen. Oletin siinä kohtaa, että on tullut joku muutos ja viestit tulevat nykyään sähköpostiin. toivottavasti en siis ehtinyt tällä aiheuttaa mitään suurta katastrofia.

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 23:51:43

Tuskinpa :) Ja jos alkaa jotain hämäriä viestejä tulemaan, niin blockaa ne tai ilmoita Googlelle phishinginä (tai kalasteluna, kumpi termi siellä valikossa nyt olikaan).

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: +-0 
Päivämäärä:   18.9.24 10:39:26

Tämän päivän torista hakutiedoillakaan ei löydy yhtään mitään,vaikka omanikin myynnissä on.Syvältä anaalista on koko järjestelmä nykyään,lopettaa sais koko pskan.

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.9.24 14:21:52

Kaikki viestit menee torin keskustelupalstan kautta. Muut huijareita.

  Re: Tori.fi nykyään?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.9.24 17:23:54

Ei mulle ainakaan tule sähköpostiin kuin ilmoitus uusista viesteistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.