Lähettäjä: öp
Päivämäärä: 6.9.24 17:32:19
Jättäisin opinnot kesken ja tekisin kaikkea sellaista mihin aiemmin ajattelin ettei olisi aikaa tai rahaa. En enää stressaisi asioista joista olen tähän asti stressannut, kuten taloudellinen pärjääminen ja tuleva työtilanne.
Minulla on vakuutus, josta tulee 20 tonnia jos saan jonkun vakavan sairauden diagnoosin. Lisäksi parantumaton sairaus oikeuttaisi saikkuun ja työkyvyttömyyteen, jolloin saisin myös rahaa. Tilillä on jo valmiiksi 30 tonnia joten olisi mukavasti rahaa viettää nämä viimeiset vuodet.
Nauttisin elämästä kun se vielä olisi mahdollista. Toivottavasti syöpä olisi sellainen, ettei se vedä ihan paskaksi. Isä menehtyi syöpään alle vuodessa, kun kaverin isä sairasti parantumatonta syöpää 5 vuotta. Kummankaan elämä ei ollut diagnoosin jälkeen enää mitään nautintoa, päinvastoin. Isäni vain odotti kuolemaa viimeiset 5 kk kun vointi oli niin huono.
Mäisin kaiken turhan omaisuuteni pois. Vähemmän tavaraa jälkeeni jääville setvittäväksi. Ja saisin rahaa, jonka voisin käyttää omaksi ilokseni.
En varmaankaan kertoisi kenellekään diagnoosista ellei olisi ihan pakko. En halua, että muut jauhaisivat asiasta ja säälisivät minua. Haluaisin olla ja elää onnellisena ja normaalisti. Vasta kun kuolema kolisee ovella, kertoisin, että nyt ei ole enää paljoa aikaa jäljellä.
|