Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos tietäisit kuolevasi...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 18:25:59

... todennäköisesti syöpään viiden vuoden sisällä (diagnoosi), miten muuttaisit elämääsi?

Minä alkaisin herkutella.

Re: Jos tietäisit kuolevasi...

Päivämäärä:   5.9.24 18:31:07

Yrittäisin ehkä vähän rohkeammin kun tietäisin että kohta se on ohi. Kaikki ei pelottaisi niin paljon.

Päivämäärä:   5.9.24 18:38:54

Tuskin pistäisin elämääni aivan risaiseksi, mutta matkustelisin nyt kun vielä voisin.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   5.9.24 19:27:15

Pistäisin talon ja pellot myyntiin, muuttaisin edulliseen vuokra-asuntoon. Saaduilla rahoilla matkustelisin. Aloittaisin tupakan polton uudestaan ja söisin mitä lystää.

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   5.9.24 19:52:29

Lopettaisin töiden ohessa opiskelun, heittäytyisin enemmän vapaalle ja laskisin enemmän säästöjeni varaan, vapaa-ajan lisäännyttyä viettäisin paljon enemmän aikaa mieheni kanssa luoden ihania muistoja, muuttaisin, pyrkisin tapaamaan kaikkia ystäviäni ympäri maailmaa useammin, menisin joka ikisiin kisoihin hevoseni kanssa ilman pelkoa epäonnistumisesta tai paineita tuloksista - pitäisin vaan hauskaa ja ratsastaisin myös kaikilla tarjotuilla hevosilla silläkin riskillä että en osaisi, sanoisin ketut ruokavalion rajoituksilleni ja söisin paljon voileipiä (siitä on yli kymmenen vuotta kun olen uskaltanut niin tehdä…), laittaisin koko vaatekaapin uusiksi ja pukeutuisin rohkeasti ihan just niinkun haluan, käyttäisin rahojani mm matkustamiseen ja menisin ainakin britteihin ja haluaisin myös kokea etelän rantaloman ja sitä rataa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.9.24 20:08:38

Viisi vuotta on ihan liian pitkä aika, että muuttaisin mitään... Viikon jos saisi aikaa, alkaisin syödä ja juoda kaikkea epäterveellistä mutta hyvää. Enkä harrastaisi liikuntaa sekuntiakaan.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   5.9.24 20:13:48

Muuttaisin kaupunkiin ja rupeaisin lesboksi

Lähettäjä: Ech 
Päivämäärä:   5.9.24 21:02:49

Nostaisin rahat yksityisestä sairausvakuutuksesta ja matkustelisin enemmän. Pikkuhiljaa alkaisin luopua hevosista, kun olo todennäköisesti heikkenisi loppua kohti. Mieluummin myyn itse niin tiedän mihin menevät.
Ja varaisin ajan Sveitsiin, ettei tarvitse viimeisiä kuukausia kitua jossain julkisen sairaalan kamalassa huoneessa.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   5.9.24 21:04:23

Tuhlaisin rahani kaikkeen kivaan
Hyppäisin laskuvarjolla ja tekisin muutenkin kaikkea sellaista, jossa voi kuolla

Lähettäjä: omppu 
Päivämäärä:   5.9.24 21:06:41

Ryyppäisin, polttaisin röökiä ja mielellään maria myös, söisin kaikkia herkkuja, voisi olla että kuolisinkin sitten nopeasti muuhun kuin syöpään mutta so what :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.9.24 21:21:03

Myisin kaiken, nostaisin vakuutusrahat ja nauttisin elämästäni

Päivämäärä:   5.9.24 21:34:10

Minä alkaisin herkutella.

söisin paljon voileipiä (siitä on yli kymmenen vuotta kun olen uskaltanut niin tehdä…)

Siis mitä aktuaalista vlttua? Miksette te voi syödä voileipiä tai herkutella?

Lähettäjä: Ei ymmarra.. 
Päivämäärä:   5.9.24 23:08:27

Jäisin vain kotiin lasteni kanssa. Haluaisin varmistaa että he varmasti tietävät kuinka paljon heistä välitän ja valmistelisin siihen, ettei minua enää olisi..
Nyt elän siinä kuvitelmassa että näen lasteni kasvavan aikuiseksi ja vien heidät päivähoitoon, jotta pystyn elättää heidät aikuiseksi... ja joo, mulla on ihan tuoreeltaan hoidettu syöpä. En jäänyt kotiin...( edelleenkin pakko elättää nuo lapset)

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   5.9.24 23:21:07

Tuhlaisin kaikki säästöt matkusteluun lasten ja lastenlasten kanssa.

Lähettäjä: Ktr 
Päivämäärä:   6.9.24 07:35:27

Ottaisin lainoista lyhennysvapaata ja ostaisin lisää hevosia.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   6.9.24 07:41:39

Kiertäisin haukkumassa kaikki ihmiset jotka ovat olleet minulle ilkeitä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.9.24 08:20:02

"Siis mitä aktuaalista vlttua? Miksette te voi syödä voileipiä tai herkutella?"
T. Täti 130 kg

"Tuhlaisin rahani kaikkeen kivaan"
"Kiertäisin haukkumassa kaikki ihmiset jotka ovat olleet minulle ilkeitä."
Nämä kun tekee, niin Murphyn laki takaa, että lopulta tapahtuu ihme etkä kuolekaan 😆

Lähettäjä: Oma raha 
Päivämäärä:   6.9.24 08:30:18

Jotkut tyypit voi haukkua ihan vaikka ei olisikaan kuolemassa.Eli voit mennä ihan vapaasti vaikka heti.

Päivämäärä:   6.9.24 08:49:40

En viitsi edes kirjoittaa tähän mitä tekisin. Mutta muotoillaanko näin kauniisti että kostaisin kiusaajille.

Päivämäärä:   6.9.24 09:13:35

"Siis mitä aktuaalista vlttua? Miksette te voi syödä voileipiä tai herkutella?"
T. Täti 130 kg

Miksi herkutteleva olisi automaattisesti 130kg painava? Ei ole kovin häävi elämä jos ulkonäön takia ei koskaan voi nauttia mistään herkuista saati edes voileivästä.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   6.9.24 14:14:15

Kävisin tappamassa raiskaajani, tosin vasta huomattavasti lähempänä kuolemaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.9.24 14:46:09

Lähtisin jonnekin puolen vuoden-vuoden interrailille, kävisin ratsastamassa, viettäisin aikaa läheisten kanssa.

Päivämäärä:   6.9.24 14:58:14

järjestäisin hevosen asiat valmiiksi niin, että tiedän mihin se menee sitten kun en itse sitä voi enää hoitaa
tarkastaisin testamentin ja muut paperi- sekä pankkiasiat niin, että ne olisi helppo hoitaa sitten kun kuolen.
yrittäisin mahdollistaa taloudellisesti sen, että voisin lopettaa työt ja keskittyä ratsastamaan vielä kun se on mahdollista.

Mulla on kaksi tuttua kuolleet syöpään niin, että tiesivät sen monta vuotta etukäteen. Toinen matkusteli ja toteutti unelmiaan niin kauan kuin vain pystyi. Toinen alkoi tehdä hulluna töitä ja maksoi mm asuntolainan pois niin, että puolisolla olisi taloudellisesti helpompaa kun jää yksin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.9.24 15:02:22

Ottaisin enemmän kuvia ja videoita itsestäni lasten kanssa, kertoen lapsille kaikenlaista mitä haluaisin heidän muistavan. Käyttäisin säästöjäni siihen, että viettäisin laatuaikaa lasten kanssa.

Lähettäjä: öp 
Päivämäärä:   6.9.24 17:32:19

Jättäisin opinnot kesken ja tekisin kaikkea sellaista mihin aiemmin ajattelin ettei olisi aikaa tai rahaa. En enää stressaisi asioista joista olen tähän asti stressannut, kuten taloudellinen pärjääminen ja tuleva työtilanne.

Minulla on vakuutus, josta tulee 20 tonnia jos saan jonkun vakavan sairauden diagnoosin. Lisäksi parantumaton sairaus oikeuttaisi saikkuun ja työkyvyttömyyteen, jolloin saisin myös rahaa. Tilillä on jo valmiiksi 30 tonnia joten olisi mukavasti rahaa viettää nämä viimeiset vuodet.

Nauttisin elämästä kun se vielä olisi mahdollista. Toivottavasti syöpä olisi sellainen, ettei se vedä ihan paskaksi. Isä menehtyi syöpään alle vuodessa, kun kaverin isä sairasti parantumatonta syöpää 5 vuotta. Kummankaan elämä ei ollut diagnoosin jälkeen enää mitään nautintoa, päinvastoin. Isäni vain odotti kuolemaa viimeiset 5 kk kun vointi oli niin huono.

Mäisin kaiken turhan omaisuuteni pois. Vähemmän tavaraa jälkeeni jääville setvittäväksi. Ja saisin rahaa, jonka voisin käyttää omaksi ilokseni.

En varmaankaan kertoisi kenellekään diagnoosista ellei olisi ihan pakko. En halua, että muut jauhaisivat asiasta ja säälisivät minua. Haluaisin olla ja elää onnellisena ja normaalisti. Vasta kun kuolema kolisee ovella, kertoisin, että nyt ei ole enää paljoa aikaa jäljellä.

Päivämäärä:   6.9.24 18:06:19

Kävisin kajauttamasss yläasteen kiusaajaa pesismailalla päähän toivoen että jää henkiin mutta vammautuu pahasti.

Päivämäärä:   6.9.24 18:11:14

Matkustaisin niin kauan kun jaksan. En tekisi päivääkään enää töitä. Kirjottaisin myös sukukirjan. Eli mitä minun vanhemmat tekee työkseen, luonteenpiirteet, ulkonäkö kuvalla, sitten jatkaisin niin ylös kun vaan pystyy eli todnäk vanhempieni isovanhempiin. Siitä voi sitten jälkipolvi jatkaa. Harmittaa kun tälläistä ei ole olemassa meidän suvussa, sillä minua kiinnostaisi kovasti sukulinjani historia. Miehelläni on jopa 1600luvusta asti sukupuu, tosin pelkillä nimillä. Käy kateeksi!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.