Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko ero ainoa vaihtoehto kuorsaavan miehen kans

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.9.24 03:11:28

Lääkäriin ei suostu mennä. Mitkään kotikonstit tai apteekin jutut yms eivät ole auttaneet yhtään. Kaikki saatavilla oleva on testattu. Tulen aivan hulluksi kun en saa öisin nukuttua ja kun pitää kuunnella kuorsausta joka on kamalampi ja kovempi ääni kuin moottorisahassa. Nukun olohuoneessa korvatulpat korvissa ja äänikirja huutaa lähes täysillä, mutta silti miehen kuorsaus kuuluu. Mikään ei ole ärsyttävämpi ääni kuin jäätävä kuorsaus. En voi keskittyä äänikirjaan tai mihinkään muuhunkaan kun jatkuvasti kuuluu kroohkrooh. Nytkin itken täällä kun vituttaaa tuo ääni josta ei pääse erilleen ellei lähde kämpästä pois. Jos satunkin olla nukahtamassa niin uni menee siinä kun hätkähdän tuohon kroohkroohiin. Jos hyvä tuuri käy ja olen unessa niin joka kerta herään kun mies kuorsaa. Olen kerennyt nukkua pitkän aikaa kolmisen tuntia aamulla sen jälkeen kun mies on herännyt. Jaksaminen alkaa olla loppu.

Oli pakko päästä purkamaan tätä vitutusta.

Re: Onko ero ainoa vaihtoehto kuorsaavan miehen kans

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   5.9.24 03:22:19

Vähintään sitten omat asunnot jos mies muutoin on pitämisen arvoinen ja yhdessä nukkuminen ei merkitse niin paljoa. Ite kyllä eroaisin tuossa tilanteessa jos mies ei suostu hakemaan ongelmaan apua.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   5.9.24 03:22:20

Mikähän siinäkin on, että usein miehet ovat haluttomia menemään lääkäriin, vaikka vaiva olisi mikä hyvänsä? Eräs exä myös kuorsasi kuin katujyrä, oli hengityskatkojakin, ja kun ehdotin lääkärissä käymistä, niin hänen mielestään minun olisi itse pitänyt hakea resepti unilääkkeisiin jos en nuku, vaan kyttään kuorsaako hän vai ei.. hohhoijaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.24 03:35:08

Hoidata oma pää kuntoon. Meilläkin mies kuorsaa todella kovaa mutta ikinä ei ole minua häirinnyt. Kuulen vaan jos olen jostain muusta syystä hereillä. Koskaan en ole käyttänyt korvatulppia tai unilääkkeitä. Jännä että nämä ärsyyntyjät ovat aina naisia...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.9.24 03:56:47

Oletko videoinut tuota kuorsausta?

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   5.9.24 04:16:28

Pidä miestä muutama yö hereillä. Eiköhän se ajatus muutu hänelläkin ja tahtotila omiin erillisiin asuntoihin löydy. Tai eroa. Ei siinä muu kyllä auta.

Lähettäjä: Asunto 
Päivämäärä:   5.9.24 04:38:41

Meillä kaksikerroksinen okt. Mies nukkuu alakerrassa ja minä yläkerrassa. Osittain kuorsauksen takia, mutta pääasiassa siksi, että mies lähtee todella aikaisin töihin (ja menee myös aikaisin nukkumaan). Mies saa illalla nukkua rauhassa, kun minä olen yläkerrassa. Minä saan aamulla nukkua rauhassa, kun mies pysyy alakerrassa ennen töihin lähtöä.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   5.9.24 05:03:32

Pisteellä aika jännää pulinaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   5.9.24 07:12:35

Isompi asunto tai omat asunnot.

Päivämäärä:   5.9.24 07:14:55

Minunkin exä kuorsasi ja oli pahoja hengityskatkoksia, välillä piti tökkiä että onko se hereillä :D valitti myös jatkuvaa väsymystä ja pystyi nukkumaan vaikka vuorokauden putkeen. Mutta ei suostunut lääkäriin ei.

Vaihtamalla parani. Nykyinen mies ei kuorsaa mitenkään häiritsevästi, ja veikkaan että tuo osaisi lääkäriinkin mennä jos sellainen ongelma joskus tulisi. Ja tämä yksilö jaksaa jopa tehdä asioita eikä ole jatkuvasti puoliunessa. Onnea vaan sille joka exän nappaa, toivottavasti joku joka saa hänet sinne lääkäriin raahattua :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.9.24 07:48:13

Itse nukuin pari vuotta ensin sohvalla. Noin vuosi sitten hankin oman asunnon. Elämänlaatu parani todella paljon. Läheiset ei kaikki ihan ymmärtäneet, mutta tärkeintä mulle on ainakin että voin paremmin kuin vuosiin.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   5.9.24 08:34:13

Mulla on ollut kaksi kuorsaavaa miestä, siitä syystä nyt eivät menneet vaihtoon vaan taustalla oli todella paljon myös muuta, mutta ai että on hienoa kun nykyiseni ei kuorsaa =D. Toinen noista haki sitä apua ja uniapneahan sillä oli, sai cpap-laitteen ja sitten heräilin siihen, kun kääntyili niin aggressiivisesti nukkuessaan että laitteen muoviputket kolisivat aivan jäätävästi sängyn puista päätyä päin.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   5.9.24 08:37:09

Siis mitä varten sä jaksat kuunnella sitä kuorsausta. Potkit sen hereille joka kerta kun et saa itse nukuttua siltä meteliltä ja kunnolla eikä mitään nyhjäystä. Kyllä sitä kohta kiinnostelee mennä lääkäriin kun se on sun kanssa valvonut pari viikkoa.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   5.9.24 08:38:17

Selväsanaisesti miehelle ilmoitus, että lääkäriin tai ero. Varaa hänelle valmiiksi aika lääkäriin ja kerro aikaa varatessa ongelmasta. Ja hae omaa asuntoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.9.24 08:40:23

Me nukutaan eri kerroksissa, koska minä kuorsaan (läkkeiden vuoksi, jotka aiheuttaa limaisuutta ja tukkoisuutta).

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.9.24 08:42:06

Mä en ole koskaan käsittänyt näitä naisia jotka vaan kärsii ja valvoo. Itse ainakin herätän aina kuorsaavan miehen ja käsken kääntymään kyljelleen. Nykyinen onneksi kuorsaa tosi harvoin.

Kysymys kuuluukin teille, miksi ette herätä kuorsaavaa?

Päivämäärä:   5.9.24 08:47:39

Me nukutaan tästä syystä eri huoneissa.
Mies on kertaalleen käynyt leikkauksessa tän ongelman takia( rakennevirhe nenässä, todella ahtaat ilmatiet) leikkaus auttoi jonkin verran muttei vienyt kuorsausta kokonaan pois.

Päivämäärä:   5.9.24 09:01:37

Mun mielestä on törkeää herättää mies. Miten se teitä auttaa? Hävettää olla taas nainen kun näitä lukee.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.9.24 09:08:05

Paljon törkeämpää on valvottaa puolisoa eikä suostua edes hakemaan apua kuorsaamiseen.

Päivämäärä:   5.9.24 09:10:40

"Mikähän siinäkin on, että usein miehet ovat haluttomia menemään lääkäriin, vaikka vaiva olisi mikä hyvänsä?"

Yx ex ei halunnut mennä kuorsauksen takia lääkäriin kun siihen aikaan puhuttiin leikkauksista. Pelkäsi että ääni muuttuu kimeäksi ja miehekkyys kärsii. Sillä oli se miehekkyys joka asiassa esillä, pelkäsi ettei ole miehekäs. Olin nuori enkä tiennyt uniapneasta, ei ollut nettiä mistä kaikki löytyy. Säikähdin aina kun se hengityskatkos tuli että alkaako hengittää. En olisi voinut elää sen kanssa.

Outoa syyttää naisia siitä etteivät voi nukkua kuorsaajan kanssa. Kuorsaaja ei tiedä mitä haittaa aiheuttaa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.9.24 09:20:19

Lääkäriin on muuten aika hankala päästä tätä nykyä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.9.24 09:26:12

Onko apteekista saatavat unikiskot tms testattu?
Olin aiemmin naimisissa kuorsaajan kanssa ja se oli kamalaa, noista kiskoista oli kuitenkin huomattava apu.

Nykyinen mies on hiljainen nukkuja. Enää en ottaisi kuorsaajamiestä, yöunet on sen verran tärkeät.

Päivämäärä:   5.9.24 09:26:35

Hankalinta on jos ei edes yritä.

Päivämäärä:   5.9.24 09:27:35

"Jännä että nämä ärsyyntyjät ovat aina naisia..."

Jännä että nämä kuorsaajat ovat aina miehiä, olisko siinä yhteys?

Päivämäärä:   5.9.24 09:35:48

C-pap laite ja loppuu kuorsaus,

Päivämäärä:   5.9.24 09:42:50

"Hävettää olla taas nainen kun näitä lukee." Vaikka tuo olikin sarkasmia, niin on silti syytäkin.

Päivämäärä:   5.9.24 09:45:09

Jos on yhtään ylipainoa niin lääkäri räksyttää siitä, et saa apua. Jos uniapnea todetaan ja se on lievä, et sas apua. Itse maksamalla saat cpap-laitteen esim Coronariasta.

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   5.9.24 09:50:40

No jos mie ei mene lääkäriin edes niin muuttaisin pois. Kyllä seen verran kunnioitusta pitää löytyä!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.9.24 09:52:24

Kärsin ihan samasta asiasta, vaikka puolisoni on nainen. Ja vielä sellainen, jota ei sovi töniä kääntymään -saa siitä silmittömät raivokohtaukset jos sattuu heräämään. Lääkärissä kävi sen verran, että selvitettiin ettei kyse ole uniapneasta ja sitten kiinnostus koko asiaa kohtaan lopahti.

Nukuin ensin sohvalla, sitten ostin itselleni hyvän patjan lattialle. Kaksiossa kuorsaus kuitenkin raikuu suljettujen, paksujen ovien läpi.

Säästän omaan asuntoon. Tässä tilanteessa isompi talo ei ole minusta ratkaisu monestakaan syystä.

Päivämäärä:   5.9.24 09:52:26

"Hoidata oma pää kuntoon."

Siinäpä neuvo. Terveen ihmisen pitäisi hoidattaa päätään ja sairaan puolison kuolla yöllisiin hengityskatkoksiinsa. Kuten kävi tälle yhdellekin poplaulajalle joku vuosi sitten, kun ei suostunut käyttämään cpap-laitettaan. Toivottavasti pisteen puoliso löytää vähemmän murhanhimoisen puolison, joka ei leiki vakavilla asioilla.

Puolisoni kuorsaa, pahasti. Ei auttanut mitkään apteekin avut, ei sairaalan teettämät kuorsauskiskot, hengityskatkoksia oli uniapneatutkimuksissa paljon ja pitkiä, ja nyt hän on jo vuosia nukkunut cpap-laitteen kanssa.

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   5.9.24 09:53:52

Ex kuorsasi myös. Hakeutui myös eri lääkäreille, mutta mitään eivät asialle tehneet. Kokeili kaikki mahdolliset keinot mitä saa, mutta ei. Otettiin isompi asunto joka toki auttoi siihen, että kummatkin sai nukkua. Tämä kuitenkin jotenkin latisti suhteemme ja erosin muuten ihan älyttömän hyvästä miehestä.

Päivämäärä:   5.9.24 09:57:22

"Mun mielestä on törkeää herättää mies. Miten se teitä auttaa? Hävettää olla taas nainen kun näitä lukee."

Hävettää lukea näin tyhmiä kommentteja. Meillä koirakin herätteli miestä ennen cpap-laitetta, koska koira _oli huolissaan_ miehen hengityskatkoksista. Koira seurasi automaattisesti miehen hengitysrytmiä ja jos hengitykseen tuli taukoa, kävi tökkäämässä miehen hereille. Onneksi niin, ennemmin kuin että mies menehtyisi hengityskatkoksiinsa.

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   5.9.24 09:57:35

Kokeilkaa eri makkareita, jos asunto pieni ja vain yksi makuuhuone niin nuku olohuoneessa tai jos mies lähtee aikaisin töihin niin miehelle sänky olohuoneeseen. Jos ei auta niin erotkaa vasta sitten.

Päivämäärä:   5.9.24 10:13:35

Todella itsekäs mies, lapikasta.

Lähettäjä: Metka 
Päivämäärä:   5.9.24 10:25:12

Tuolla tiedolla leskeys lähestyy

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   5.9.24 10:31:48

Lähettäjä.

Päivämäärä5.9.24 03:35:08

Hoidata oma pää kuntoon. Meilläkin mies kuorsaa todella kovaa mutta ikinä ei ole minua häirinnyt. Kuulen vaan jos olen jostain muusta syystä hereillä. Koskaan en ole käyttänyt korvatulppia tai unilääkkeitä. Jännä että nämä ärsyyntyjät ovat aina naisia...

..

Ilmeisesti sulla ei ole edes kokemusta koko asiasta tai kuorsaat itse ..

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   5.9.24 10:43:27

"Mä en ole koskaan käsittänyt näitä naisia jotka vaan kärsii ja valvoo. Itse ainakin herätän aina kuorsaavan miehen ja käsken kääntymään kyljelleen. Nykyinen onneksi kuorsaa tosi harvoin."

Tämä. Herätin miehen joka kerran kun kuorsasi ja herätti minut tai piti valveilla. Osasi sitten ihan itse siirtyä nukkumaan eri huoneeseen kun "ei saanut nukuttua". Lääkäriin ei halua, onneksi meillä on iso asunto. En tarvitse puolisoa viereen nukkumaan, ja nyt molemmat nukkuvat hyvin kun ääni ei kantaudu toiseen kerrokseen ovien läpi. En todellakaan itse siirry sohvalle kun en ketään valvotakaan. Jos ei ole mahdollisuutta eri huoneisiin ja tarpeeksi isoon asuntoon, suosittelen vahvasti eri osoitteita. Ei siinä erota tarvitse.

Päivämäärä:   5.9.24 10:48:06

Siis ihan uskomatonta, miten monella on uniapnea, eivätkä he halua hoitaa sitä kuntoon. Sehän vaikuttaa todella paljon koko elämän laatuun. Normaali ihminen EI kuorsaa kuin katujyrä, ikinä. Ehkä esim. tukkoisena voi kuorsata tervekin ihminen vähän, mutta jatkuva kuorsaaminen ei ole normaalia!

Ylipainosta pitäisi päästä eroon ja lääkäri osaa auttaa apnean hoidossa. Jos mies ei näihin suostuisi niin eroaisin.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   5.9.24 10:49:26

Ei ero ole ainoa vaihtoehto. Isompi asunto niin että molemmille saa omat makuuhuoneet jotka ei mielellään ole vierekkäin - mikään sohvalla nukkuminen kun ei ole pidempiaikainen ratkaisu. Tai sitten erilliset asunnot.

Omalla kohdallani ongelma onneksi ratkesi korvatulpilla, mutta ymmärrän kyllä sen että kuorsaaminen häiritsee. Ja sitten kun on päästy siihen pisteeseen että on yö ja hermot kireällä eikä saa nukuttua, niin sitä vielä ihan toisella tavalla kuulee ja kuuntelee joka ikisen äännähdyksen, sellaisetkin jotka ehkä toisessa tilanteessa voisi jäädä huomiotta. Oma mies ei ainakaan kuorsaa samalla voimakkuudella koko aikaa, vaan tulee niitä tosi äänekkäitä jaksoja ja sitten hiljaisempia. Yöllä valvoessa häiritsee ne hiljaisemmatkin ja sitä vaan odottaa että koska se volyymi taas nousee.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   5.9.24 11:02:25

Olen aina ollut todella herkkäuninen ja kärsinyt jo vuosia unideprivaatiosta. Omasta kokemuksesta täytyy sanoa, että runsaasti narsistisia piirteitä omaava ex yritti kaikin keinoin pahentaa uniongelmaani. Järjesti isoja (turhia) riitoja iltaisin, stressasi minua jättämällä avaimiaan ulko-oveen, ovia auki (eläimet karkaa). Lisäksi siitä on ihan jotain meemejäkin, kuinka narsistit esittävät kuorsaavansa, että saisivat häirittyä puolisoiden unta.

Ihan vain varoituksena, jos on kovin itsekkään oloinen, eikä puolison palautuminen ja uni kiinnosta, alkakaa tarkastella muutakin käytöstä kriittisesti. Unettomuus ja unen määrän rajoittaminen on KIDUTUSKEINO ja voi pahimmillaan tappaa uhrin. Oikeasti.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   5.9.24 11:25:52

"Hoidata oma pää kuntoon. Meilläkin mies kuorsaa todella kovaa mutta ikinä ei ole minua häirinnyt. Kuulen vaan jos olen jostain muusta syystä hereillä. Koskaan en ole käyttänyt korvatulppia tai unilääkkeitä. Jännä että nämä ärsyyntyjät ovat aina naisia..." Kaikkea roskaa sitä ihmisten näppiksiltä pääseekin. Melkein toivon, että jonain päivänä onnesi kääntyy ja tuo sikeäunisuus katoaa. Saattaa avautua ihan toinen todellisuus.

Olemme jo vuosia nukkuneet eri huoneissa, koska mies kuorsaa. Lääkäriltä ei tullut apuja kun kyseessä on rakenteellinen ongelma. Unen puute tekee ajan myötä sairaaksi ja hulluksi joten jos miehesi kieltäytyy edes yrittämästä ratkaisua, eipä sinulle jää vaihtoehtoja. Tuohan on aivan karmeaa välinpitämättömyyttä sinun tarpeitasi kohtaan.

Päivämäärä:   5.9.24 11:26:28

"Kokeilkaa eri makkareita, jos asunto pieni ja vain yksi makuuhuone niin nuku olohuoneessa tai jos mies lähtee aikaisin töihin niin miehelle sänky olohuoneeseen. Jos ei auta niin erotkaa vasta sitten."

Luepa aloitus. Se nukkuu jo olohuoneessa korvatulpat korvissa ja äänikirja huutamassa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.9.24 11:32:34

"Mun mielestä on törkeää herättää mies. Miten se teitä auttaa?"

Auttaa niin, että mies kääntyy kyljelleen ja kuorsaus loppuu.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   5.9.24 11:39:39

"Hoidata oma pää kuntoon. Meilläkin mies kuorsaa todella kovaa mutta ikinä ei ole minua häirinnyt. Kuulen vaan jos olen jostain muusta syystä hereillä. Koskaan en ole käyttänyt korvatulppia tai unilääkkeitä. Jännä että nämä ärsyyntyjät ovat aina naisia..."
"Mun mielestä on törkeää herättää mies. Miten se teitä auttaa? Hävettää olla taas nainen kun näitä lukee."

Aivan joo. Naisen pitäisi kiltisti olla nukkumatta, miestä ei tietenkään saa häiritä eikä kiusata tällaisilla pikkujutuilla ;) Ollaan me naiset noloa porukkaa kun nalkutetaan joka ***** jutusta! Ja jos MINUA ei joku asia häiritse, ei se voi häiritä ketään muutakaan! Niin!

Tämä on ihan oikea ja laajalle levinnyt ongelma. Monet naiset ovat nukkuneet vuosia huonosti kuorsaavan puolison takia. Osa on varmasti yrittänyt tehdä asialle jotain, mutta jos asenne on että turpa kiinni nyt, miten kehtaat valittaa tällaisesta, niin luultavasti moni antaa asian olla ja jatkaa kärsimistä. Koska miehen hyvinvointihan on tärkeämpää kuin naisen... eikö?

Onko ero ainoa vaihtoehto ap:n tapauksessa? Melkein sanoisin että kyllä. Olethan tehnyt miehelle selväksi, että sinä voit hemmetin huonosti koska et saa ihan oikeasti nukuttua hänen takiaan? Että olet nukkunut kolme tuntia yössä jo pidemmän aikaa ja olet ihan loppu? Että sinä muutat ihan just muualle jos ongelmaa ei edes yritetä ratkaista? Luuleeko mies sinun liioittelevan eikä ole tajunnut miten iso ongelma tämä oikeasti on?

Lähettäjä: ; 
Päivämäärä:   5.9.24 13:11:33

Jos ei mies suostu hakemaan apua niin muuta erilleen. Mulla mies kuorsasi vuosikaudet ja kun olin vuoden verran nukkunut sohvalla niin sain tarpeekseni kun selkä kipeytyi. Sanoin miehelle että joko rakennetaan lisäsiipi taloon minulle tai pakkaan lapsen, koirat, kimpsut ja kampsut ja nostan kytkintä. Otettiin lainaa ja rakennettiin lisäsiipi taloon mistä tuli mun makkari walk-in closetilla, tulisijalla, terassin ovella ja terassilla. Talo oli alunperin aika pieni joten tuli vähän lisää neliöitä. Nykyään asun yksin talossa eikä kukaan häiritse mun yöunia.

Päivämäärä:   5.9.24 13:13:56

Kuten sanoin niin nukun olohuoneessa. Kuorsaus kuitenkin kuuluu aivan selvästi tänne korvatulppien ja äänikirjan läpi. Olen aiemmin herätellyt miestä aina kun kuorsaa, mutta sama jyrinä alkaa heti kun nukahtaa uudelleen ja jos olen kerennyt nukahtaa niin herään samantien. En tiedä miten ihmisestä voi lähteä niin kova ääni. Mies myös kuorsaa joka asennossa ettei siitäkään ole apua. On kokeiltu suihkeet, pillerit, kiskot, nenäklipsit, suun teippaus, tennispallo paidassa ja ihan kaikki mitä netistä ollaan löydetty.
Miehen mielestä hänellä ei voi olla uniapneaa eikä halua käyttää cpapia. Ei tupakoi eikä ole ylipainoinen.

Päivämäärä:   5.9.24 13:16:38

"Ei tupakoi eikä ole ylipainoinen."

Ei minunkaan mieheni. Silti hänellä on huomattavan paha uniapnea.

Päivämäärä:   5.9.24 13:22:35

Ilmeisesti miestä ei kiinnosta, vaikka ero tulisikin. Ei ota tätä ollenkaan vakavasti enkä tiedä ymmärtääkö edes kuinka vakavasta asiasta on kyse. Joka päivä sanon hänelle asiasta. Kuvittelee varmaan, että en tosissaan ole eroamassa. En tiedä auttaisiko tähän isompi asuntokaan kun kuorsaus kuuluu siltikin (ollaan lomamökillä testattu ja kuorsaus kuuluu talon toiseen päähän asti).

Päivämäärä:   5.9.24 13:24:14

Lähettäjä-

Päivämäärä5.9.24 13:16:38

"Ei tupakoi eikä ole ylipainoinen."

Ei minunkaan mieheni. Silti hänellä on huomattavan paha uniapnea.

Niin voihan se uniapnea siltikin olla. Sanoin vain, että mies ei tupakoi eikä ole ylipainoinen niin tupakoinnin lopettaminen tai laihdutus ei auta.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.9.24 13:30:39

Äänieristys? Makuuhuoneeseen siis, tai siihen huoneeseen missä ei-kuorsaava nukkuu.

Päivämäärä:   5.9.24 13:34:13

"Ilmeisesti miestä ei kiinnosta, vaikka ero tulisikin. Ei ota tätä ollenkaan vakavasti enkä tiedä ymmärtääkö edes kuinka vakavasta asiasta on kyse. Joka päivä sanon hänelle asiasta. Kuvittelee varmaan, että en tosissaan ole eroamassa. En tiedä auttaisiko tähän isompi asuntokaan kun kuorsaus kuuluu siltikin (ollaan lomamökillä testattu ja kuorsaus kuuluu talon toiseen päähän asti)."

Mitäs jos häivyt muutamaksi päiväksi muualle? Jos mies ihmettelee jotain, sanot ettet pysty olemaan enää kotona, ja lisäksi olet sanonut asiasta jo sata kertaa. Alkaisko mennä perille että olet tosissasi?

Päivämäärä:   5.9.24 14:36:08

Silloin kun pystyin tekemään täysipäiväisesti töitä niin välissä lähdinkin hotelliin pariksi yöksi kun en yksinkertaisesti pystynyt olla enää kotona. Nyt fyysisten vaivojen vuoksi teen pienemmillä viikkotunneilla ja rahaa ei enää ole lähteä. Ystävienkään luo en voi mennä ja omat vanhemmat asuu sen verran kaukana (700km), että ainoastaan pidemmillä lomilla voin mennä. Jos hommaan oman asunnon niin kuinka hankalaa se olisi sitten kun iltaisin pitäisi lähteä pois eikä voi ollenkaan rauhoittua esimerkiksi toisen viereen?
Mies on muuten hyvä mies, mutta hyvin itsekäs kun ei ajattele ollenkaan minun hyvinvointiani kuorsauksen suhteen.

Päivämäärä:   5.9.24 14:49:22

Ylempää sai sen käsityksen, että raha ei ole ongelma.

"Jos hommaan oman asunnon niin kuinka hankalaa se olisi sitten kun iltaisin pitäisi lähteä pois eikä voi ollenkaan rauhoittua esimerkiksi toisen viereen?
Mies on muuten hyvä mies, mutta hyvin itsekäs kun ei ajattele ollenkaan minun hyvinvointiani kuorsauksen suhteen."

Niin että nyt et kuitenkaan halua lähteä, vaikka kärsit. Totta kai kaikki muutokset ovat aina vaikeita, mutta sellaisia pitää joskus tehdä jos on tyytymätön. Sulla kuulostaa olevan terveys menossa hyvää vauhtia, mutta eihän sua voi kukaan pakottaa mitään muuttamaan...

Lähettäjä: Vaikeeta 
Päivämäärä:   5.9.24 15:26:55

Nähkää päivällä. Jotenkin vain sen käsityksen että olette jo eläkkeellä ja mitään velvvollisuuksia töihin ei enää ole.

Päivämäärä:   5.9.24 15:31:56

Miksi sinä olet vaihtanut huonetta? Mies nukkumaan muualle makkarista, ehkä sit alkaa kiinnostaa hoitaa itseään

Päivämäärä:   5.9.24 15:32:31

Voi ihan hyvin olla, että mies ei yksinkertaisesti ymmärrä, millainen vaikutus kuorsaamisella sinuun on. Jos ei ole itse kärsinyt tuollaista kidutusta, ei ehkä voikaan ymmärtää. Sinun on tehtävä päätökset oman terveytesi eteen vaikka sitten ilman miehen ymmärrystä. Hän ei aio muuttaa tapojasi, mutta sinun ei kannata jäädä kituuttamaan oman terveytesi kustannuksella vain siksi, että jonkun muun mielestä tilanne ei ole paha.

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   5.9.24 15:38:08

Niin makaat kun petaat, minä potkin äijän hereille ja ajoin sohvalle, toisen kuorsauksen vuoksi en minä vaihda paikkaa. Ilmoitin, että siellä pysyy kunnes vaiva on hoidettu. Cpapilla tuli takaisin makuuhuoneeseen, ei kuorsaa enää. Vähän sama juttu kuin että koulukiusaajan tulisi vaihtaa koulua, ei kiusatun...

Päivämäärä:   5.9.24 15:40:15

Vähän sama juttu kuin että koulukiusaajan tulisi vaihtaa koulua, ei kiusatun.
,,,,,,,,

Hyvä vertaus!

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.9.24 15:49:13

"Siis mitä varten sä jaksat kuunnella sitä kuorsausta. Potkit sen hereille joka kerta kun et saa itse nukuttua siltä meteliltä ja kunnolla eikä mitään nyhjäystä. Kyllä sitä kohta kiinnostelee mennä lääkäriin kun se on sun kanssa valvonut pari viikkoa."

Tämä. V t t u jos mun mies olis noin itsekäs s i k a niin olisi entinen mies.

Lähettäjä: Jenny 
Päivämäärä:   5.9.24 17:11:05

Kuorsaus voi todella tappaa pitkänkin liiton. Itse muutin kesällä omaan huoneeseen nukkumaan ja siihen loppui seksikin. Minulle sänkyläheisyys on ollut aina tärkeää, ilman seksiäkin, mutta nyt emme ole viikkokausiin edes koskeneet toisiimme. Olemme siis eri sänkyjen myötä etääntyneet ja vieraantuneet.

Päivämäärä:   5.9.24 23:32:14

Mitähän sinä piste saat täällä trollaamisesta? Pitäisikö hankkia joku oikea harrastus.

Lähettäjä: kuorsaaja 
Päivämäärä:   6.9.24 01:22:07

Minä olen nainen ja kärsin uniapneasta. Nykyisin en juuri kuorsaa, koska minulla on sairauteeni auttava laite. Mutta se tässä on, että tulen elämään loppuelämäni sinkkuna, tai ainakin niin, että asun yksin vaikka olisinkin parisuhteessa. Aiemmasta parisuhteesta jäi traumat yöunien suhteen, enkä pysty nykyisin nukkumaan, jos joku on samassa huoneistossa, vaikka olisi eri huoneessa.

Minusta jokaiselle kuuluu tauoton ja riittävän laadukas yöuni. Jos ei sitä saa, niin sen terveysvaikutukset voivat olla todella vaikeatkin. Jos siis olisikin toisin päin, että se mies kuorsaisi, niin joko hoidattaisi vaivansa tai sitten edessä olisi ero, tai ainakin muutto erilleen.

Ja te muutkin, vaatikaa itsellenne oikeutta kunnon yöuniin. Jos ei kumppani usko, niin kannattaa todellakin erota.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.9.24 02:10:18

On. Samoin on myös turhasta marisevan ämmän suhteen.

Lähettäjä: Kunhan kysyn 
Päivämäärä:   6.9.24 02:17:03

Nuku toisessa huoneessa! Jos asunto ei ole sellainen, hommaa sellainen ja nuku sohvalla siihen asti.

Lähettäjä: Kunhan kysyn 
Päivämäärä:   6.9.24 02:18:14

Plus että lisäät tuohon vielä unilääkkeen johon pyydät reseptin. Näin täällä.

Lähettäjä: Sxf 
Päivämäärä:   6.9.24 02:32:56

Toisessa huoneessa nukkuminen ei auta, jollei se ole äänieristetty. Minä yritin. Lopulta olin kiukkuinen koko ajan ja raivostuin niin, että mies todellakin tajusi että se on joko lääkäri tai ero. Meni lääkäriin. Ei kuorsaa enää.

Tosin kesti jonkun aikaa että totuin nukkumaan hiljaisuudessa.

Nyt olen saanut univelat nukuttua ja elämä hymyilee. Mies muuten laihtui 10 kg yrittämättä.

Päivämäärä:   6.9.24 02:58:44

Mikä pakko on nukkua yhdessä?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   6.9.24 03:28:50

Anna sille pillua!

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   6.9.24 05:21:11

Olipa typerä kommentti tuolla ylempänä että terve ihminen ei koskaan kuorsaa kuin katujyrä.
Tiedän tapauksen jossa nuori aikuinen joka oli erittäin hyväkuntoinen kuorsasi juurikin noin. Oli rakenteellinen asia, ei esim ylipainon tai alkoholin aiheuttamaa.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   6.9.24 05:46:04

Sxf
Mikä auttoi tuohon kuorsaamiseen? Miksi mies laihtui?

Päivämäärä:   6.9.24 06:02:04

"Se turha ärsyyntyminen on se mikä vie unet. Ei se kuorsauksen ääni. Sama homma jos joku käy suihkussa tai pesee pyykkiä. Normaali hermorakeenteella varustettua ihmistä ei häiritse koska ei anna sen häiritä."

Onhan niitä joitakin, jotka saavat nukuttua vaikka talo räjähtäisi ympäriltä, mutta useimmat eivät pysty vain päättämään että "en anna sen häiritä". On olemassa enemmän ja vähemmän herkkäunisia ihmisiä.

"Nuku toisessa huoneessa! Jos asunto ei ole sellainen, hommaa sellainen ja nuku sohvalla siihen asti."
"Mikä pakko on nukkua yhdessä?"
Huoh. Taas on jätetty aloitus lukematta.

Ei kai tuossa muu auta kuin 1) hommaatte useampi kerroksisen talon - tuskin se kuorsaus enää kuuluu, jos vaikka toinen nukkuu kellarissa ja toinen yläkerrassa. Ehkei edes kerroksesta toiseen, kun ovia välissä. 2) Erilliset asunnot läheltä toisiaan. Voihan sitä "rauhoittua iltaisin toisen viereen" ja hipsiä sitten pois. Teillä ei ilmeisesti ole lapsiakaan. 3) Ero.

Aloittajalla oli rahasta ongelmaa, mutta jos miehellä ei, niin se voi maksella nuo asuntojärjestelyt. Paitsi koska on itsekäs, niin ei ehkä maksele. Sitten jää jäljelle vaihtoehto 3.

Lähettäjä: Krooh 
Päivämäärä:   6.9.24 06:16:47

Uniapneaa voi olla myös täysin asennnosta riippumatonta, jolloin mikään kyljelleen kääntyminen ei auta lainkaan. Apua on myös vaikea saada, kun vaikka olisi yörekisteröinti tehty jo yksityispuolella omasta pussista ja jonkinasteinen uniapnea todettu, ei erikoissairaanhoidon jatkotutkimuksiin välttämättä oteta ollenkaan eikä sitten sitä laitettakaan saa. Eikä edes arviota yökiskojen hyödyllisyydestä, koska nehän ovat kalliit teettää yksilöllisesti ja pitäisi joka tapauksessa itse kustantaa yksityispuolella. Netin muka kaikille sopivia pilipalikiskoja ei kannata hommata.
Meillä kuorsataan vähän molemmat ja joskus herätään toistemme kuorsaukseen useimminkin, mutta yhdessä nukkuminen on kuitenkin niin mukavaa, että siedämme kuorsaukset ennemmin.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   6.9.24 06:42:30

Mieheni on kuorsannut aina ja varsinkin jos ottaa alkoholia. Olen kärsinyt asiasta kymmeniä vuosia apteekin konstit on kokeiltu ja lääkärissäkin mies siinä 15v. Kohdalla kävi. Hänen kuorsaamisestaan sanovat kaikki jotka ovat meillä yöpyneet ja missä mies on yöpynyt. Tämä siis ei ole vain minun pääni sisällä. Idiootti kommentti muutenkin pisteeltä.
Olen herättänyt miestä tökkinyt, mutta kun asentoa muuttamalla ongelma ei poistu vaan herään silti useita kertoja yöllä. Nukuin sohvalla vuosia. Kunnes aloin nukkumaan eri huoneessa, kun tilaa taloon tuli. Ensin nukuin lattialla patjalla, mutta kun se oli jokaöistä ostin sängyn. Ja mies on niin jäärä että hän ei makkarista muuta. Kyllä olen harkinnut eroa ihan tosissaan.
Sänky läheisyys on loppunut, eikä ole enää läheisyyttä muutenkaan.
Kun nainen alkaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, se on ilmeisesti miehelle jokin ongelma.
Eli mulla on oma naisten huone omassa kodissani, kuulen kyllä kuorsauksen toiseen huoneeseen mutta nyt pystyn nukkumaan enkä heräilen siihen tai hengityskatkoksiin.
Kuorsauksen desipelit voivat olla kuin katujyrä. Harva siinä nukkuu kun päättää nukkua. Sekin oli idiootti kommentti joltain. Että päätät vaan.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   6.9.24 07:01:54

Mies kuorsasi pitkään ja ääni myös voimistui vuosien mittaan. Itselle tuli mitta täyteen ja aina kuorsauksen kuullessani herätin hänet. Tästä tuli monet kinat kun ei ymmärrä kuorsaavansa. Välillä myös videoin että tajuaa. Kokeiltu kaikki mahdolloset kikat mitä on mutta lopulta lääkärissä todettiin uniapnea. Pitäähän tuo laite hieman ääntä mutta mieluummin vaimeata kohinaa kun jäätävä röhinä

Päivämäärä:   6.9.24 07:25:16

"Olipa typerä kommentti tuolla ylempänä että terve ihminen ei koskaan kuorsaa kuin katujyrä.
Tiedän tapauksen jossa nuori aikuinen joka oli erittäin hyväkuntoinen kuorsasi juurikin noin. Oli rakenteellinen asia, ei esim ylipainon tai alkoholin aiheuttamaa."

Niin eli ei ollut rakenteellisesti terve. Ihme käsitys sulla mikä on terveyttä.

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   6.9.24 07:35:33

"Kuorsauksen ääni voi saavuttaa 92 desibeliä eli paineilmavasaran ääneen kovuuden. Ääni voi tosin olla vieläkin kovempi. Daily Mail kertoi 60-vuotiaasta naisesta, joka kuorsasi lähes 112 desibelin voimakkuudella, joka on kahdeksan desibeliä kovempi ääni kuin matalalla lentävä suihkukone" lyhyt googlaus ekana tulee tällainen juttu . Se siitä äänen kovuudesta. Eli todellista on. Ihan voi jokainen miettiä kohdalleen nukkuuko noissa äänissä vuosia hyvin.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   7.9.24 14:42:23

Minua häiritse ja pukkaan ukkoa surutta kylkeen jos kuorsaa ja jos ei vieläkään opi niin karjaisen keskellä yötä että älä kuorsaa.

Lähettäjä: jepski 
Päivämäärä:   7.9.24 15:27:10

"Kun nainen alkaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, se on ilmeisesti miehelle jokin ongelma."

Niin on, on huomattu. Miehet ovat niin vi-tun lapsellisia että jo se, että jos toinen ei saa nukuttua ja huolehtii sitten itse nukkumisestaan kun se lapsellinen mies ei muka voi kuorsaamiselleen mitään tehdä ( koska pitäähän sitä saada esim juoda jotta kuorsaa varmasti enemmän jne ), niin se on ongelma.

Koska jos muija ei ole siinä vieressä yölläkin olemassa kopeloitavaksi ja aamulla heti munalla tyrkättäväksi, niin sitten ei tarvitse läheisyyttä eikä mitään muuallakaan.

Sinulle vi-tun lapsellinen mies, siis teitä on yllättävän paljon : Unenpuutetta on ikuisuuksia käytetty KIDUTUSMUOTONA. Kyllä teille on täysin selvää, miten tärkeää on hyvä uni. Jos vaaditte naistanne kuuntelemaan kuorsaamistanne, heräämään jatkuvaan kusella ramppaamiseenne, kellon katsomiseenne, piehtaroimiseen, kopeloimiseenne ja rapsutteluun keskellä yötä, niin SYYLLISTYTTE VÄKIVALTAAN.

Toisen ihmisen tahallinen unen rajoittaminen on väkivaltaa, ei mitään muuta.

Päivämäärä:   7.9.24 15:54:41

Miksi ihmeessä täytyy nukkua samassa huoneessa? Omat huoneet ja sillä selvä. Ja toki ukon terveys hoitoon, mutta jos toinen on kevytuninen niin omat huoneet on paras ratkaisu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.9.24 15:59:10

Sukulaismiehen kuorsaaminen loppui uniapnealaitteen saamiseen

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   7.9.24 19:30:23

Ei ero ole ainoa vaihtoehto, mutta silloin kun kuorsaaja ei edes yritä korjata asiaa niin ero on paras ratkaisu.

Lähettäjä: Bitch 
Päivämäärä:   7.9.24 22:36:56

Minkä ihmeen takia vaihdatte nukkumapaikkaa toisen ihmisen sikailun vuoksi? Äijä sohvalle, tai laitatte stereot täysille kun itse heräätte, kunnes homma hoituu.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   8.9.24 15:21:40

Idiootti mies jos ei mene lääkäriin, ei välitä susta siis paskaakaan, miksi olette yhdessä? Täällä melkein sama tilanne paitsi mies jo monesti ollut lääkärissä eikä ole uniapneaa, ei lihavuutta. En ymmärrä mitä tähän enää keksii :/

Päivämäärä:   8.9.24 16:37:28

Lähettäjä-

Päivämäärä5.9.24 09:57:22

Hävettää lukea näin tyhmiä kommentteja. Meillä koirakin herätteli miestä ennen cpap-laitetta, koska koira _oli huolissaan_ miehen hengityskatkoksista. Koira seurasi automaattisesti miehen hengitysrytmiä ja jos hengitykseen tuli taukoa, kävi tökkäämässä miehen hereille. Onneksi niin, ennemmin kuin että mies menehtyisi hengityskatkoksiinsa.

Kuorsaus ei ole sama kuin hengityskatkos. Kun ihminen ei hengitä, ei kuulu oikeastaan mitään. Kunnes yhtäkkiä alkaa haukkomaan ilmaa ja sitten kuorsaus jatkuu.

Päivämäärä:   8.9.24 17:41:03

^ Useimmilla kuorsaavilla on hengityskatkoksia ja juuri niiden jälkeen kuorsaus on kaikkein äänekkäintä.

Päivämäärä:   8.9.24 20:51:44

Joo mutta kuorsaus ei silti automaattisesti tarkoita hengityskatkosta. Jos valvoo itse vieressä niin kyllä ne katkokset huomaa. Kuorsata voi muustakin syystä kuin uniapnean takia.

Päivämäärä:   8.9.24 22:09:09

Mun miehellä auttoi hammaskisko. Onneksi meni lääkäriin. Meinasin tulla hulluksi kyllä ennen sitä, aivan järkyttävää jyrinää oli meilläkin enkä pystyny kunnolla nukkuun vaikka menin välillä toiseen huoneeseen nii jyrinä kuulu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.