Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auton osto, lisätietojen osto trafilta?

Lähettäjä: Åppp 
Päivämäärä:   4.9.24 08:27:08

Olen ostamassa autoa vähän epämääräiseltä tyypiltä..
Autosta voi trafilta ostaa perustiedot, historiatiedot ja laajat tiedot.
Mitä noista kannattaa ostaa?

Re: Auton osto, lisätietojen osto trafilta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.24 08:53:31

Älä osta autoa epämääräiseltä tyypiltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.9.24 08:57:07

Epämääräiseltä tyypiltä ei osteta, tai ostetaan korkeintaan muutaman satasen rutku, jossa on leimaa päällä sen verran kuin tarvitaan, eikä harmita jos sen joutuu ajsmasn paaliin jo aiemminkin. Sen verran tarkistat ettei ole verorästejä, ja katsot että ostat auton sen omistajalta, pyydä henkkarit.

Päivämäärä:   8.9.24 23:06:25

Perustiedot trafilta on maksuttomia. Kirjauduttava pankkitunnuksilla. Jotkut ostaa yrityksiltä, eivät tajua rahastusta (rekkari.fi ym.)

Päivämäärä:   8.9.24 23:29:16

1älä osta epämääräiseltä tyypiltä. Tuskin se sattuu olemaan ainoa sulle sopiva auto.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.24 06:03:30

Mä oon aina ostanu sen parin kolmen euron tiedot missä on katsastushistoria mukana,ja oliko siinä omistaja historia myös.

Päivämäärä:   9.9.24 06:37:42

Olen ostanut ne 2€ tiedot, joista näkee historiatiedot (omistus- ja katsastushistoria).

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   9.9.24 10:16:06

Olen kerran ostanut käytetyn auton joka olikin hengenvaarallinen pommi, eikä ollut siis kahden tonnin rutku vaan lähemmäs 20t. Siitä seurasi pitkä saaga joka lopulta päätyi kaupan purkuun, mutta koskaan en enää osta käytettyä autoa selvittämättä edellistä omistajaa, jotta voin soittaa ja kysyä onko autossa jotain erikoista. Eli siis kannattaa ottaa se tietopaketti, josta näkee edellisen omistajan nimen. Googlen kautta saa usein selvitettyä yhteystiedot.

Toki se on sitten toinen asia, kannattaako epäilyttävältä tyypiltä ylipäätään ostaa autoa. Oletan että tiedät, että sinulla ei ole käytännössä minkäänlaista kuluttajansuojaa.

Päivämäärä:   9.9.24 14:00:48

Ei se edellisen omistajan nimi mitään auta. Minulla ainakin on yhteystiedot salaiset eikä löydä somestakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.