Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Imetys!!

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   2.9.24 19:48:17

Olen nyt imettänyt 4kk ja katsoin kuvaa joka minusta otettiin ja järkytyin tissieni koosta. Olen nuori, esikoislapsi ja rinnat näyttävät siltä kun olisin 5 lapsen äiti, kunnon meijeritonkat. Ahdistaa, haluaisin lopettaa imetyksen ja toisaalta en halua. Pelottaa jos imetän vielä pitkään jäävätkö sellaisiksi. E kuppi.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 19:52:25

Rintoihin vaikuttaa enemmän raskaus, kuin imetys. Ja kyllä, vauvojen saaminen vaikuttaa rintoihin. Harvalla ne samoilta näyttää lasten saamisen jälkeen kuin ennen niitä. Toisaalta ei ne lapsettomankaan tissit samoilta näytä keski-iässä kuin teininä. Eikä kroppa muutenkaan.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.24 19:56:07

Älä huoli, kyllä ne siitä sitten tyhjentyy kun lopetat imettämisen ja sitten ne ovatkin kuin tyhjät ilmapallot.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: PinjA 
Päivämäärä:   2.9.24 19:58:25

Lempeydellä sanon, että koita sivuuttaa tuo ajatus mielestäsi. Ne rinnat kyllä "palautuvat" kun imetys loppuu. Harvoin toki entiselleen mitä olivat ennen raskautta ja imetystä, mutta tyhjenevät kyllä.

Jos imetys sujuu, niin se on ihana lahja sinulle ja lapsellesi. Lopetusta kannattaa harkita tarkkaan.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.9.24 20:18:43

Kun imetys aikanaan loppuu niin ne palautuvat ennalleen. Älä noin pinnallisia asioita mieti.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.24 20:25:04

Ei jää vaan niistä tulee tyhjät pussukat :D
Mutta näköjään alkoivat niistä tyhjistä pussukoista palautua noin kolme vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Imetä nyt vaan 
Päivämäärä:   2.9.24 22:48:21

Rinnat ovat imetystä varten.
Ei ole kokemusta muuta kuin kolmesta imetyksestä ja ne eivät rintojani paljon suurentaneet mutta sen sanon että paranivat vaan.
Olisiko viisi imetystä kasvattanut sitten meijeritonkiksi nämä A- kupit, tuskin.
Eipä toisten rintojen kasvamisista tiedä. Joillakin tyhjät pussit ja joillakin jättimelonit tuloksena ja joillakin tosiaan pysyvät ihan tavallisina.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: ää 
Päivämäärä:   3.9.24 00:25:51

Mulla ainakin palautuivat ihan normaaleiksi, vaikka 3 lasta imetin 10-12 kuukauden ikäisiksi. Ehkä yhden numeron suurenivat, mutta eivät ikinä ole olleet mitkään "tyhjät pussit". Eivät vieläkään, 57-vuotiaana, vaan ihan hyvät yhtä.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Jebou 
Päivämäärä:   3.9.24 07:42:50

Miksi teit lapsen, jos sen etu jää tissiesi varjoon?

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.9.24 08:26:25

Mulla tyhjeni ja kutistui. Kaverilla kasvoi ja kiinteytyi. Tasan ei mee nallekarkit..

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   3.9.24 09:16:12

Kyllä mullakin oli imettäessä melkoiset rinnat kun nyt jälkeenpäin olen silloisia liivejä katsellut. Kolme lasta nopealla aikataululla tein ja täysimetin. Vaan nyt kun rintoja katsoo niin sika samat on kuin lähtötilanteessa, Juuri ja juuri b-kuppi, ei roiku eikä ole venyneet. Vanhat liivit on käyneet jo vuosien ajan. Muistaakseni hyvin nopeasti imetyksen loputtua rinnat palautui ja alkoihan ne jo kutistua imetyksen loppupuolella kun lapsi söi pääsääntöisesti jo muutakin (noin 1v).

Älä aloittaja stressaa. Kyllä ne palautuu. Veikkaan että usein rinnat jäävät isommiksi ja roikkuvammiksi ihan siksi että moni äiti lihoo reilusti. Ei siihen imetystä tarvita että lihoessa rinnat kasvaa koska ne on osin rasvakudosta. Eli +20kg lisää raskaudessa -> muka imetyksen vika että rinnat jäi isoiksi ja roikkuviksi.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   3.9.24 09:39:47

Viidennen lapsen jälkeen olisivat paljon pienemmät, kun eihän ne jokaisesta imetyksestä kasva.
Ei imetyksen lopettaminen enää auta, kun kasvoivat jo raskausaikana. Mutta älä sure, kyllä ne siitä tyhjenevät ja pienentyvät, jos et onnistu lihomaan tarpeeksi.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   3.9.24 15:28:21

Ei kannata välittää jos kokoa on enemmän! Moni mies pitää noista enemmän.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   3.9.24 17:02:38

No ketä vittua kiinnostaa jonkun miehen mielipide.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: 2* yli vuoden 
Päivämäärä:   4.9.24 01:05:45

Mä olen imettänyt kaksi vauvaa ja yli vuoden. Isot tissit oli ja ratsastaessa kahdet tulevat liivit imetyksen aikana.

Onneksi imetin pitkään, molemmilla lapsilla ollut hyvä vastustuskyky ja ei allergioita, suolisto hyvä. Vaikuttaa aivan kaikkeen.

Mut nelikymppinen, toisen lapsen sain jo vanhana. Rinnat on tällä hetkellä ihmeen pystyt ja kiinteät. Mutta olen käyttänyt imetyksen loputtua aina urheiluliivejä. Laittanut aina hyvää kosteusvoidetta, syön terveellisesti jne.
Iho palautuu jopa vanhempana, mutta hitaammin kuin nuorempana.
Kannattaa imetyksen loputtua laittaa rintoihin retinol seerumia. Löytyy halpoja ja kiinteyttää ihoa. Ei saa käyttää raskauden tai imetyksen aikana.

Älä missään nimessä lopeta imetystä ulkonäön takia. Raskaus venyttää ihoa enemmän kuin imetys ja naisen keho palautuu uskomattoman hyvin jos elää terveellisesti.

Sokeri, alkoholi ja tupakka veltostuttaa ihoa.
Piilosokeria on kaikkialla. Kannattaa perehtyä aiheeseen kun imetystaival on ohi. Nyt ei ole oikea hetki, koska jo hormonit vaikuttavat. Vuosi imetyksen jälkeen kehon hormonitoiminta vasta tasaantuu.

Nauti nyt, aika menee nopeasti.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   4.9.24 07:52:05

No mulla ainakin imetyksen jälkeen tissit surkastuivat pois. Jäljellä enää nännit. Alkuperäinen koko oli b70.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: :::: 
Päivämäärä:   4.9.24 14:00:15

Kai: täh? No montaakin kiinnostaa miehen mielipide, jopa ulkonäköön liittyvissä asioissa. Eikö tuo ole ihan selvä juttu.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Lapseton 
Päivämäärä:   4.9.24 15:37:04

Miltä imetys tuntuu?

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Ei ymmarra.. 
Päivämäärä:   4.9.24 15:54:13

Lapseton: ei miltään. Paitsi jos maito pakkautuu niin sitten helpotus on samanlainen,kuin esim. Kun käy pissalla. Eli ei mitään erikoista.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.9.24 16:01:28

Ei tarvitse edes imettää. Maidonestolääkkeistä huolimatta tissit voi kasvaa ja sitten surkastua pusseiksi.

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: 10kk 
Päivämäärä:   4.9.24 22:07:05

Itsellä n 6kk imetyksen jälkeen se maidontuotanto tasaantui, ei pakkaudu tisseihin, mutta imettäessä sitä tulee varsin hyvin. Täysimettänyt olen nyt 10 kk ja meinasin jatkaa ainakin vuoteen. Kyllähän nuo vieläkin on isommat kuin ennen raskautta, mutta ei jäätävät :D ennemmin uskon että niistä tulee roiskeläpät kuin että jää tänmöseks

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: dff 
Päivämäärä:   4.9.24 22:22:27

1.5 vuotta imetin ja rinnat palautui vielä noinkin pitkän ajan jälkeen kutakuinkin samaksi kuin ennen raskautta ja ikää mulla on 38v kun imetin. Jatka vaan niin kauan kuin sinusta tuntuu hyvältä. Äidinmaiton on parasta ravinnetta lapsellesi <3

  Re: Imetys!!

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   12.9.24 14:54:08

Lähettäjä: ::::
Päivämäärä: 4.9.24 14:00:15

Kai: täh? No montaakin kiinnostaa miehen mielipide, jopa ulkonäköön liittyvissä asioissa. Eikö tuo ole ihan selvä juttu.

--
On TODELLA itsekästä miehen puolelta kiinnittää näihin asioihin huomiota, koska se ei miehelle kuulu mitenkään. Siksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.