Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihtaisitko työpaikkaa?

Lähettäjä: In case 
Päivämäärä:   24.8.24 14:06:55

Joudun ekaa kertaa elämässä miettimään, pitäisikö tehdä koeaikapurku.

Esimiehellä jäätävä tyyli kohdata työntekijä. Puhuu kuin olisin tappanut jonkun, jos joutuu antamaan normaalia työnohjausta tai käymään läpi käytäntöjä kanssani. Eli tekemään työtään. Särähtää pahasti korvaan verrattuna edellisiin esimiehiin.

Työsuhde kestänyt jo monta kuukautta, mutta esimies ei vaan luota. Tarkistelee edelleen töitäni virheiden tai laiminlyöntien varalta, vaikka en mielestäni ole antanut aihetta epäluottamukseen. Olen aiemmin työskennellyt isommissa organisaatioissa, joissa luottamuksen sai nopeasti, jos työt sujuivat ongelmitta, työnseuranta ei hälyttänyt puutteista tai asiakkailta ei tullut palautetta, eikä esimiehillä olisi ollut edes aikaa yksittäisen työntekijän kyttäämiseen.

Mietin, voinko koskaan saavuttaakaan esimiehen luottamusta, eikä minullekaan ole syntynyt tässä tilanteessa luottoa työnantajaan. Onko tämä henkilökemiakysymys, onko tämä edes tärkeä kysymys.

Työmahdollisuuksia on niin paljon, että minulla on varaa tunnustella omaa vointiani, sitä etten viitsisi huvikseni kuunnella tuollaista puhetta tai olla tällä kokemuksella tikun nokassa ja miettiä, josko tämä oli nyt vain tällainen kesätyö.

Olisiko teille sellainen tapaus, että lähtisitte menemään?

Re: Vaihtaisitko työpaikkaa?

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   24.8.24 14:14:31

Vaihtaisin. Jos kemiat ei kohtaa eikä tilanne ole parissa kuukaudessa muuttunut niin mitä sitä itseään kiusaamaan kerta sinulla on kuitenkin varaa valita ja paljon muita työmahdollisuuksia. Mielestäni intuitioon kannattaa luottaa ja jos sinulla tulee tuollainen tunne ettei vaan homma toimi niin luottaisin siihen tunteeseen. Huonot työolosuhteet kuitenkin kuormittavat, vaikka itse työ olisikin mieluisaa joten tietenkin kannattaa valita työnlisäksi hyvä työilmapiiri, jos on mahdollista.

Lähettäjä: XIO 
Päivämäärä:   24.8.24 14:17:21

Henkilökemiat on työpaikalla isossa roolissa. Ihan kaikkea ei tarvitse sietää. Jos työllistyvyyteni olisi hyvä lähtisin mieluummin heti koeajalla, kuin rikkinäisenä parin vuoden päästä. Usko pois, se luottamus omiin kykyihin voi mennä vahvaltakin ihmiseltä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.8.24 14:22:47

Olisin jo lähtenyt. Tuollainen esimies myrkyttää mielen ja jossain vaiheessa se alkaa vaikuttaa omaan mielenterveyteen. Ei kannata hajottaa omaa päätä yhden m*lkvistin takia. Juuri siitä syystä minä lähdin kävelemään edellisestä työpaikastani, sillä erolla että irtisanoutuessani en tiennyt löytäisinkö töitä muualta. Kävi hyvin, ja löysin uuden työpaikan melkein heti. Hetkeäkään en ole katunut!

Lähettäjä: Juhuuu 
Päivämäärä:   24.8.24 16:20:58

Lähdin vastaavassa tilanteessa. Selvisi jo ekojen viikkojen aikana että en arvosta esimieheni tapaa hoitaa työtään ollenkaan joten aloin etsimään uutta työtä melkein heti. Onneksi löytyi, nyt on taas ihan normaali ihminen esimiehenä =)

Tuolla sen lisäksi että esimiehet oli inhottavia työntekijöille niin tappelivat myös keskenään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.24 16:25:20

Kannattaa vaihtaa. Minäkin olin vuoden yhden kyttä esimiehen (ts. pikkupomon pikkupomo) kyttäyksen alla. Lopulta meinasi mennä mielenterveys. Sieltä kyllä lähti paljon väkeä siihen aikaan ja mitä juttelin muiden lähtijöiden kanssa, pikkupomon pikkupomo oli monilla aiheuttanut huonoa oloa... Ja kyllä, tälle pikkupomolle oli asiasta sanottu, mutta kuulemma heillä toimitaan näin eikä ole mitään muutettavaa toimintatavoissa. Ja siellä vaihtuu edelleen porukkaa 3-6 kk välein..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.8.24 16:29:27

Haet kaikessa hiljaisuudessa uuden työpaikan ja sit heipat

Päivämäärä:   24.8.24 17:14:22

Olen huomannut, että tämä tilanne kuormittaa minua. Työ valvottaa öisin. Olen yrittänyt mennä hammasta purren, olla kuin joku tunnoton zombi, joka ottaa vastaan mitä vaan, mutta ei se vaan toimi. Täälläkin väki vaihtunut tiuhaan, ja voin omasta kokemuksesta arvailla syytä. Ihaninta töissä on ollut pomon loman aikana. Ihana työrauha.

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   24.8.24 17:19:49

Onko kuinka iso yritys. Voiko antaa palautetta ylemmälle johdolle?

Päivämäärä:   24.8.24 17:27:10

Juu lähtisin

Päivämäärä:   24.8.24 17:29:00

Perheyritys ja esimiehet perheenjäseniä eli ei ole mahdollista arvostella johtamista. Siksi käytös onkin sellaista kun on, kun ei johdon tarvitse pelätä ketään tai mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.8.24 17:49:55

Todellakin lähdet muualle jos kerran töitä on tarjolla. Perheyritykset on yleensä joko parhaita tai kauheimpia työpaikkoja, nyt sattui kauhea. Ei tule paranemaan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   24.8.24 18:30:07

Minä en puhetta pelkäisi ja samoin vastaisin jos toinen ei osaa käyttäytyä. Siinäs moittisi, tiedän kyllä tehneeni oikein tai väärin. Voisin hetken listoilla roikkua ja jättäisin pirusillani pulaan irtisanoutumalla mahdollisimman pahaan paikkaan jos ei ala homma sujumaan ja käytös muuttumaan.

Päivämäärä:   24.8.24 23:01:15

"Perheyritys ja esimiehet perheenjäseniä eli ei ole mahdollista arvostella johtamista."

Äkkiä karkuun!

Lähettäjä: kop 
Päivämäärä:   25.8.24 12:12:08

Lähde menemään.
Nimimerkillä "ei enää koskaan perheyritykseen töihin". Niillä on aina niin vahvasti oma lehmä ojassa, että ei se ole mitään normaalia työntekoa.

Lähettäjä: Nuppu 
Päivämäärä:   25.8.24 12:36:45

Pakoon ja äkkiä! Perheyritykset ovat tosiaan niitä pahimpia! Juuri sen takia että vastaan ei voi taistella. Perheen jäsenet puolustavat toisiaan oli tilanne mikä hyvänsä, ja jos sanot vastaan saatat saada potkut tai kohtelu muuttua entistä inhottavammaksi. Todellakin lähdet jos pääset! ASAP!

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   16.10.24 10:13:43

Lähtisin menemään ja kertoisin syyn esimiehen esimiehelle.

Päivämäärä:   16.10.24 10:16:54

Ai sille esimiehen äidille tai isälle?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.10.24 10:24:32

"Perheyritys"

Näihin ei edes haeta töihin, juuri tästä syystä. Häivy heti kun voit.

Päivämäärä:   16.10.24 12:23:12

Elämän varrella olen oppinut että tuollaisissa tilanteissa vaihtaminen on ainoa tepsivä parannuskeino ja mitä nopeammin sen tekee, sen parempi kaikille osapuolille. Myöskin sille organisaatiolle josta lähdetään, koska he saattavat jossain vaiheessa jopa herätä siihen että hyvät ja lupaavat työntekijät tavan takaa ottavat ja häipyvät aina sen yhden ja saman tyypin alaisuudesta nopeassa tahdissa, a pitäisköhän asialle kenties tehdä jottain.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.10.24 12:33:31

"Todellakin lähdet muualle jos kerran töitä on tarjolla. Perheyritykset on yleensä joko parhaita tai kauheimpia työpaikkoja, nyt sattui kauhea. Ei tule paranemaan."
RUN !

Päivämäärä:   16.10.24 16:08:28

Todellakin. Olin joskus vain 1,5kk harjoittelussa koulun takia eräällä työpaikalla jossa tälläinen esimies. 1,5kk tuntui vuodelta. Ahdisti tulla töihin kun tiesi että puhui minusta ja myös ihan toisista esimiehistäkin samalla tavalla kun eivät ole paikalla, pelkkää negatiivista tuli suusta jopa ystävistään. Tuhlasin hirveästi energiaa yliajatteluun että onko tämä oikein ja tämä ettei tarvitse muiden kautta kuulla negatiivista, jo kysyi apua esimieheltä niin puhui juurikin vakkari työntekijöille minusta kuin idiootista joka ei pärjää. Ei enää koskaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.