Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   19.8.24 10:41:13

Kaksi koiraa on irrallaan piha-alueella. Kummankin koiran omistaja on tietoinen, että alueella on koiria irrallaan. Koirat ovat olleet irrallaan noin 4h kunnes tulee kärhämä. Toisen koiran omistaja ehtii nähdä osan kärhämästä, muttei sitä mistä se aiheutui.

Lopputuloksena toiselle koiralle tulee ell-kuluja. Kuka maksaa?

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 10:42:27

Jokainen maksaa oman koiransa kulut.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   19.8.24 10:42:38

Tuossa tilanteessa jokainen maksaa itse. Kumpikin tietoinen toisesta irtokoirasta.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   19.8.24 10:44:09

Koiran omistaja maksaa, ellei ole täysin selvää, että toinen koira täysin varoittamatta kävi toisen päälle.

Olisi kyllä kiva, jos muutkin kuin vinttikoirien omistajat oppisi, että kuonokoppa on hyvin halpa vakuutus kun päästetään koiria, kilttejäkin, yhdessä rellestämään.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 10:48:59

Mä jouduin tuollaisessa maksumieheksi, vaikka toinen koira puri omaani. Koska mun koira oli isompi ja sai pahempaa jälkeä aikaiseksi..

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.8.24 10:57:07

Jos koirat on jossain tietoisesti irti, molemmat maksaa omansa hoidot.

Ja terveet koirathan ei käy ilman syytä kiinni eli kyllä näissä yleensä kaksi syyllistä on, nimittäin ne uunot omistajat.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 10:59:42

Lain puolesta jos tietoisesti päästää koirat irti samaan tilaan, molemmat ovat vastuussa omista kuluistaan jos jotain käy. Eläinten puolesta ei kukaan voi mennä lupaamaan mitään, joten irti oleminen on aina tietoinen riski.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   19.8.24 11:11:43

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 19.8.24 10:57:07

Ja terveet koirathan ei käy ilman syytä kiinni eli kyllä näissä yleensä kaksi syyllistä on, nimittäin ne uunot omistajat.


Näin voi sanoa vain koirasosiaalisen seurakoiran omistaja. :)

Jokainen maksaa omat kulunsa.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.8.24 11:23:30

"Lain puolesta jos tietoisesti päästää koirat irti samaan tilaan, molemmat ovat vastuussa omista kuluistaan jos jotain käy. Eläinten puolesta ei kukaan voi mennä lupaamaan mitään, joten irti oleminen on aina tietoinen riski."

No näin.

  Re: Koirat irrallaan > vahinko

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   19.8.24 12:08:29

mini; meillä on paimenia ja ne eivät todellakaan käy kiinni toisiinsa tai vieraisiin koiriin ilman syytä. Tosin syyksi kelpaa ihan keppi, pallo tai luu ja siksi ne eivät ikinä leiki ilman valvontaa ja tilannetta pitää osata lukea.

Mä kerran koirarannalla heittelin omilleni uimalelua ja mun selän takaa tule ihmisiä koirien kanssa enkä huomannut heitä. Noh, yksi niiden koirista lähti mun koirien perään kun heitin lelua ja toinen omista koiristani kävi tämän vieraan päälle, joka säntäsi sinne keskelle. Mitään ei onneksi tapahtunut kuin hitonmoinen rähinä mutta kaikki selvisivät ilman mitään vekkejä tms. Mä tosin silloin hieman suutahdin koska olisivat voineet varoittaa vaikka huhuilemalla, että täältä tullaan. Olisin osannut olla heittämättä sitä lelua.

Mutta tällaista se välillä on. Toisille koirille agrea en ikinä pitäisi vapaana paikoissa missä en pysty varmistumaan, että saan sen kytkettyä heti eikä minuuttien päästä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.