Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  15.8. vanhaksi mennyt jauheliha

Lähettäjä: heitin pois 
Päivämäärä:   18.8.24 21:16:10

15.8. siis ollut viimeinen käyttöpäivä. En uskaltanut käyttää, mutta olisiko kuitenkin pitänyt? Näytti ihan normaalilta.

Re: 15.8. vanhaksi mennyt jauheliha

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.8.24 21:17:50

En söisi. Jauheliha on herkkä pilaantumaan, kun siinä on pinta-alaa enemmän kosketuksissa hapen kanssa.

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   18.8.24 21:21:24

Söisin ja olen monen monta kertaa syönyt vastaavaa päiväysvanhaa ruokaa. Jos näyttää, haisee ja maistuu normaalilta. Ei ole ikinä koitunut mitään ongelmia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.24 21:24:51

No olisin todellakin syönyt.

Lähettäjä: tuote 
Päivämäärä:   18.8.24 21:31:20

Avaisin paketin. Kertovatko aistisi että tuote on pilaantumassa - väri, haju? Jos eivät kerro, niin söisin hyvillä mielin. Ja olen monesti niin tehnytkin. Toisaalta olen monesti myös heittänyt pois jotain sellaista jonka _pitäisi_ olla vielä ookoo, mutta omat aistini kertovat että selvästi pilalla on.

Länsimaissa heitetään aivan käsittämätön määrä täysin hyvää ruokaa hukkaan tuon päiväyshysterian takia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 21:35:53

”Avaisin paketin. Kertovatko aistisi että tuote on pilaantumassa - väri, haju? Jos eivät kerro, niin söisin hyvillä mielin. Ja olen monesti niin tehnytkin. Toisaalta olen monesti myös heittänyt pois jotain sellaista jonka _pitäisi_ olla vielä ookoo, mutta omat aistini kertovat että selvästi pilalla on.”

Tämä. En koskaan katso päiväyksiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.8.24 21:48:18

Valitettavasti aistinvarainen arviointi ei aina riitä.

En haluaisi kampylobakteeria edes pahimmalle vihamiehelleni, sen verran kamala tauti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.8.24 21:48:38

Ennen myytiin jauhelihaa irtona ja se pilaantui nopeasti. Nykyään ne pakattu suojakaasuun muovikääreeseen niin kestävät. Paistaisin ja käyttäisin.

Päivämäärä:   18.8.24 22:04:58

Raaka liha ja jauheliha nyt erityisesti on sellainen, että en itse ota mitään riskejä sen kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.8.24 22:08:38

Syön kaikenlaista parasta ennen-elintarviketta vanhentuneena, samoin käytän maidot ja hapanmaitotuotteet reippaasti päiväysvanhoina. Mutta raakaa jauhelihaa en enää valmistaisi 3 pv viimeisen käyttöpäivän jälkeen.

Lähettäjä: Jallu 
Päivämäärä:   19.8.24 00:23:37

Olisi pitänyt. T. Kokki

Lähettäjä: Missä on m strömsö 
Päivämäärä:   19.8.24 00:38:27

Viimeisen käyttöpäivän jälkeen on vielä viikko aikaa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.8.24 00:39:05

En söisi.

Lähettäjä: Dept 
Päivämäärä:   19.8.24 01:10:40

Olisin syönyt.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.8.24 01:15:18

No olisi pitänyt niin ei olisi mennyt turhaan käyttökelpoista ruokaa hukkaan. Itse olen syönyt vastaavassa tilanteessa useastikin eikä mitään vikaa ole ollut.

Päivämäärä:   19.8.24 07:32:11

Viimeksi söin vakuumipakattua graavilohta _viikko_ viimeisen käyttöpäivän jälkeen, ei niin mitään ongelmaa. Jauheliha oletettavasti olisi mennyt kypsennykseen, joten ruokamyrkytyksen mahdollisuus olisi käytännössä olematon.

Terve ihminen sitä paitsi ei kuole, jos masu pikkusen menisikin sekaisin. Kätevä pikalaihdutuskuuri, voi kun osuisikin joskus kohdalle. :)

Lähettäjä: Mitä veivaat 
Päivämäärä:   19.8.24 08:25:54

Yleensä sen kyllä haistaa jo kun avaa paketin onko kelvollista.
Paistetussa huono maku tulee myös esiin ja se on pahentuneessa ällöttävä.
Säästyit nyt paistamisen vaivalta ja mahdollisilta mahavaivoilta, parempi näin, ei se päivämäärä siellä huvikseen ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.