Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä meni tänään pieleen? K50

Lähettäjä: Sennusti! 
Päivämäärä:   18.8.24 00:36:34

Äiti on enemmän sekaisin muistisairaudesta. Mies ei halua minua mukaan mihinkään hänen aktiviteettiin. Kerroin lähteväni yhteen tapahtumaan ja mies sanoi, että yhdessä mennään tai ei ollenkaan. Mites muilla ihan aikuisilla menee? Miehestä viis, entinen on kohta, mutta sitten äiti. Miten tässä nyt toinen ammattilainen etenee muistisairaan äidin kanssa ? Ammattilainen olen myös itse.

Re: Mikä meni tänään pieleen? K50

Lähettäjä: Sennusti! 
Päivämäärä:   18.8.24 00:39:33

Itseasiassa ei tarvitse olla ammattilainen, mutta kunhan yhtään omakohtaista kokemusta lähelä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.8.24 01:03:47

On se kätevää kun vanhemmat kuoli ennen kuin olin 40 niin ei niistäkään murhetta enää ole. Saan raihnaistua omassa rauhassani.

Melkein joka yö näen kyllä vieläkin painajaisia muistisairaasta äidistäni, myös sellaisia asioita joita ei oikeasti tapahtunut.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   18.8.24 06:41:16

Tarkoittiko mies, että tapahtumaan et mene ollenkaan, koska hän ei lähde mukaan? Varmaan viisas päätös, että hän tulee olemaan pian entinen.

Mitä vähemmän aktiviteetteja jo muutenkin sekaisin menevälle muistisairaalle, sitä parempi. Hän ei ollut vielä kovin pahassa kunnossa, kun käytiin illalla eräässä juhlassa. Aamulla hän sitten ikkunasta katsoessaan ilahtui kovasti: kyllä nyt tiedän , että kotona minä olen kun näen tuon veräjän , josta äiti laittoi lehmiä. Oikeasti näki vuosikymmeniä myöhemmin laitetun hevostarhan veräjän uudessa paikassa.

Aktiviteetit voivat olla vaikka perunoiden kuorimista tai matonkuteitten leikkaamista, jos hän on sellaista työtä voimiensa päivinä tehnyt.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.8.24 09:26:38

Täällä kaksi muistisairasta vanhempaa, isä hoivakodissa ja äiti vielä kotona. Aika raskasta on. Ei huomenna muista että tänään on soiteltu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:33:51

Sinulla on oikeus liikkua yksin ihan missä haluat.

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   18.8.24 12:13:43

Olennihmetellyt aina niitä jotka ei tajua aloituksesta mitään, mut nut en tajuu.
Mikä meni pieleen-tapahtuiko siis jotain?
Mies, joka on kohta entinen, ei päästä sinua johonkin-olet aikuinen, etkä itse sairas?
Äitisi on muistisairas- miten se liittyy tähän, kun muuta ei mainita?
Oletko vastuussa äitisi hoidosta- nytkä jäisi miehelle?
Kumman äiti?
K50?

Juu, muistisairas on rasittava. Vaikea neuvoa, kun ei tiedä missä vaiheessa sairaus on. Jonkun luonne ykkää virikkeistä ja joku hämääntyy. Yleisesti ehkä ihmisvilinä ei paras paikka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.