Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huoh, voispa tää kostea ilma jo loppua

Lähettäjä: Pyykit 
Päivämäärä:   16.8.24 15:13:39

...sais joskus edes pyykit kuivaksi vuorokaudessa!

Ihan sairaan ärsyttävä tää loppukesän ilmankosteus. Kerrostalo, alakerrassa on kyllä kuivaushuone lähinnä lakanoille jne. Ne kuivatankin siellä patterin lämmössä.

Mutta kaikki vaatepyykki, huoh. Saavat olla ensin joitakin tunteja parvekkeella telineessä jotta isoin kosteus haihtuisi sinne, eikä sisälle kämppään. Sitten yöksi viimeistään pyykit sisälle. Toki parvekkeen ovi on öisinkin auki, jotta ilma vaihtuu ja viilenee hieman.

Millekään kuivurille ei ole tilaa.

Miten ne kuivattaa pyykkinsä kaukomaissa, joissa on kosteaa ympäri vuoden?? Jos täällä ei meinaa kuivua 20-24 tunnissa niin huh huh. Menee reilusti toisen vuorokauden puolelle ennen kuin ovat oikeasti kuivia.

Linkous on tietty täysillä jne.

Re: Huoh, voispa tää kostea ilma jo loppua

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.8.24 15:21:45

Älä pidä ovia tai ikkunoita auki. Sieltähän se kosteus koko ajan tulee…

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   16.8.24 15:37:22

Jep, tämä! Lämmittää vois, mutta kun on muutenkin tarpeeks kuuma sisällä!

Päivämäärä:   16.8.24 16:03:10

''Älä pidä ovia ja ikkunoita auki'' - hei haloo, kuka tällä kelillä voi olla tunkkaisessa sisäilmassa...? Meillä on ainoa ilmanvaihtoventtiili kylppärissä. Kylppäri on pieni, sinne ei mahdu pyykit.

Tulee aika huono sisäilma jos ei näin kesäaikaan pidä ikkunaa ja parvekkeen ovea auki.

Päivämäärä:   16.8.24 16:11:57

No meillä on ilmalämpöpumppu niin sisällä on huomattavasti kuivempaa. Ei tulisi mieleenkään pitää nyt ikkunoita auki, kastepiste yli 18 astetta ja lämpötila 21, siis ulkona. Toki on myös koneellinen ilmanvaihto..

Päivämäärä:   16.8.24 16:12:19

Kai teillä on keittiössä myös poistoilmaluukku?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.24 16:13:46

Mä oon niin onnellinen meidän taloyhtiön pesutuvan (ilmaisesta) kuivurista, vaikka sen käyttö vihreään sieluuni sattuukin. Mun kämppä ei homehtumatta kestäisi märkiä pyykkejä.

Floridalaiset sukulaiset ihastelivat Suomessa rättipattereita, he kun joutuvat pyyhkeetkin pesemään ja kuivaamaan joka käytön jälkeen ettei mätäne.

Päivämäärä:   16.8.24 16:39:29

Onneksi jo parin kk sisällä tulee viileämmät ilmat, niin saa pitää pattereita päällä, pyykitkin kuivuu ja ilma on sopivan kuiva.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.8.24 17:26:08

Kuivuri on kova sana.

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   16.8.24 18:31:08

Mä pidin just pesun jälkeen päiväpeittoa ulkona kuivumassa kun ajattelin että aurinkoisella terassilla (ei katettu) kuivuu äkkiä. Kolmantena päivänä otin sisälle, kun oli edelleen vähän kostea (pitkälle iltapäivällä).

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.