Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: joo-o 
Päivämäärä:   16.8.24 09:19:35

5 avattua pulloa chiliä löytyy jääkaapista, ja ruokakaapista 4 avaamatonta.
Mikä juttu tuo oikeasti on ? Osa chileistä on kammottavan tulisia, osa miedompia.
Mutta joka ruokaan, siis omaan annokseen noita on pakko laittaa. Ravintolassa sama juttu.
Ja syödessä tulee aina hiki...joku riippuvuus ?

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   16.8.24 09:21:58

Sanoisin että on. Olen samanlainen, joka ruokaan on pakko saada vähän potkua. Rakastan sitä lämmön tunnetta suussa :D

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   16.8.24 09:27:23

No eihän se vielä mikään chilihullu ole. Kerro sitten kun teillä on kasvatusteltat olohuoneessa...

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   16.8.24 09:28:36

Niin se vaan on,ilman chiliä/jalopenoa ei ruoka maistu miltään.Jalopeno kuuluu lähinnä pizzaan/tortilloihin tms. Kaipa se joku riippuvuus on kun tykkää tulisesta ruuasta ja siitä,että hikeä pukkaa otsalle.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: joo-o 
Päivämäärä:   16.8.24 09:40:10

Hernekeittoon, ja joka ruokaan chiliä. Ja kerran olen maistanut sitä rajuinta mitä jääkaapissa on. Meni litra jäätelöä perään.11/10 oli tulisuusaste, Fire Demon oli nimi.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 09:47:41

Eihän ne edes maistu miltään? Suu on vain tulessa.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: piipaa 
Päivämäärä:   16.8.24 09:53:05

Osa chilikastikkeista/chileistä maistuu kyllä hyviltä poltteen lisäksi. Nuo kaikkein tiukimmat ainoastaan polttaa ja pukkaa hikeä.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Jaha 
Päivämäärä:   16.8.24 10:01:59

Exä oli samanlainen. Lisäksi se tuhannen eri lajia chiliä kasvamassa kasvivalojen alla. Itse tykkäsin lähinnä chilitofffeesta. :D

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   16.8.24 11:01:19

mulla on töissäkin pelkkiä lounaseväitä varten kahta eri chilikastiketta, kotona useampia. :D Rakastan sitä poltetta. Saan siitä hyvää mieltä.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: piipaa 
Päivämäärä:   16.8.24 11:22:23

Mulla on kotona 3 pulloa poppamiestä. Tulisuudet 5/10, 10/10 ja 11/10. Joka ikiseen ruokaan ( kaurapuuroon yms. ) tulee lisättyä vähän.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Nuppu 
Päivämäärä:   16.8.24 11:31:29

Minäkin tykkään tulisesta ruuasta ja käytän paljon chiliä. Ero aloittajan mieheen on vain siinä, että minä käytän tuoretta chiliä enkä kaada sitä puteleista. Silloin kun omat pensaat (jotka sivumennen sanoen eivät tarvitse kasvatustelttaa vaan pärjäävät mainiosti tavallisina hionekasveina) tuottavat satoa saan chilini niistä, mutta talvisin pitää ostaa kaupasta kun chilipensaat eivät jaksa kukkia.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.24 11:44:23

Eikös kapsaisiiniuutteen maahantuonti kielletty? Oli kätevää terästämään lämpölinimenttien vaikutusta.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.8.24 20:30:47

Joskus kuullut tästä käytettävän termiä chiliautismi.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.24 20:41:34

Chilin capsaiini koukuttaa, siihen tulee samanlainen addiktio kuin vaikka tupakkaan.

Chili on kyllä hyvää, ja myös ne voimakkaimmat maistuvat hyvälle sen poltteen lisäksi.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   16.8.24 20:42:24

Tuoreissa chileissä on valtava makuvarianssi, nuo kastikkeet on aika blääh.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   16.8.24 20:45:03

”Niin se vaan on,ilman chiliä/jalopenoa ei ruoka maistu miltään.Jalopeno kuuluu lähinnä pizzaan/tortilloihin tms.”

Jalapeno.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   16.8.24 21:28:19

Luen tätä ketjua juuri terassilla chilipensaiden katveessa  Tuore chili on mun juttu. Kasvatan kesäisin niitä, nytkin on kahdeksan pensasta kolmea eri lajiketta ja pakastan kokonaisina ne mitä sadosta jää. Kastikkeet ei niinkään ole mun juttu. Pakastetun chilin saa hyvin hienonnettua terävällä veitsellä pannulle, eikä maku kärsi.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.24 21:35:12

Meri, minäkin rakastan chilejä ja niiden makuvivahteita <3

Miten saat säilytettyä tietyt lajit ominaan? Mulla oli aikaisemmin useita chililajikkeita ja tyhmänä otin siemenet talteen, mutta nehän oli sitten ihan mitä sattuu seuraavina vuosina.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.8.24 22:52:05

Chilihullut miehet kuvittelevat olevansa jotenkin kovempia jätkiä... omanlaisensa munanjatke tuokin "harrastus". Siten pääsee pätemään somessa ja kavereille miten tulista onkaan syönyt. Säälittävää huomionhakua.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: Kukkanen 
Päivämäärä:   16.8.24 22:57:19

"Säälittävää huomionhakua."

Jep, Aasiassa käydessä kans aina mietin et kylläpä nää miljoonat ihmiset täällä hakee vaan huomioon kun tekevät tulista ruokaa.

  Re: Mieheni on chilihullu

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.8.24 23:06:21

ei ne aasialaiset teekään siitä samanlaista numeroa... suomalaiset chilihullut ovat kuin vegaanit, pitävät kovaa meteliä itsestään

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.