Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   15.8.24 19:24:22

Miten on mahdollista, että lapsen koulua on takana 1,5 viikkoa ja minun kesälomani loppui maanantaina ja olen jo näin väsynyt. Jos yn vessassa en meinaa saada itseni ylös kun tuntuu etten vain yksinkertaisesti jaksa nousta. Tänään itkin töissä kahteen kertaan kun työkaverilla oli ilmeisesti huono päivä. Ei huutanut ymv, mutta puhui jotenkin todella piikikkäästi ja ivallisesti. Ei siis edes kohdistanut tätä vain minuun vaan muihinkin ja muutkin kiinittivät asiaan huomiota ja silti minusta se tuntui niin kurjalta etten osannut reagoida muuten kuin menemällä piiloon itkemään kun kyyneleet vain alkoivat valua ilman ennekkovaroitusta. En oikein ole saanut edes nukuttua tällä viikolla vaan hetään ehkä noin 4-6 kertaa yön aikana ja minun on vaikea saada unta uudestaan vaikka syön univaikeuksiin mirtazapiinia ja melatoniinia.

Tuntuu, että en mitenkään jaksa ja selviä seuraavaan kesälomaan asti. Nytkin on jo vaikka mitä hommia rästissä ja koti on levähtänyt täyteen kaaokseen viikon aikana. Mistä ihmeestä sitä energiaa saa revittyä ja tsempattua itseään, että jaksaa arkea? Tuntuu, että kaikki vaativat jatkuvasti tekemään enemmän mitä ehdin tehdä ja joka suunnasta tuntuu tulevan vain kiukuttelua, valitusta ja räyhäämistä. Eilenkin mies raivosi minulle kurkku suorana kun en saanut autettua lasta aikaisemmin läksyjen tekemisessä ja ruoka oli myöhässä. Mies oli kotona töistä klo 14.00 ja minä klo 16.20 mutta minun syynihän se oli kun en osannut tehdä näitä asioita nopeammin kun en ikinä tee kuulemma kotona mitään ja vika on yksinomaan siinä kun lapsen läksyt ja ruoka oli hoidettuna vasta klo 17 jälkeen. Miehelle ei tule mieleenkään aittaa näissä ja sitten ihmettelee miten niissä voi kestää niin kauan.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   15.8.24 19:28:10

Isoin ongelma lienee tuossa viestisi loppupuolella. Mies tekemään kotihommia ja ottamaan vastuuta lapsesta yhdenvertaisesti tai sitten ero.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 19:31:51

Jep, aika jännä, ettei aloittaja huomaa, missä se todellinen ongelma on. Vai onko provo kuitenkin?

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   15.8.24 19:34:22

"Eilenkin mies raivosi minulle kurkku suorana kun en saanut autettua lasta aikaisemmin läksyjen tekemisessä ja ruoka oli myöhässä. Mies oli kotona töistä klo 14.00 ja minä klo 16.20"

Et ole väsynyt, olet onneton. Ei kai kukaan ole tuollaisessa parisuhteessa? Miksi olisi? Jos mies raivoaisi minulle yhtään mistään, se olisi siinä. Hyvään parisuhteeseen ei kuulu toiselle raivoaminen pikkuasioista.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.8.24 20:02:51

Siis oikeesto jos miehelle ei tule mieleen auttaa kotitöissä ja läksyissä niin muistutat niin että tulee mieleen. Eihän tuollasta työnjakoa saa olla. Ei ihme ettet jaksa.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   15.8.24 21:12:24

No nyt sanot sille miehelle tiukasti että lapsen läksyt tulee olla tarkistettu ja ruoka ainakin esivalmisteltu siihen mennessä, kun huomenna tulet töistä, niin pääsette sitten viikonlopun viettoon.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 21:15:25

Luovu siitä toisesta lapsesta ja hanki mies.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.8.24 21:48:02

Mieslapsi ulos. Tuo ei ole nykypäivää.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Gh 
Päivämäärä:   15.8.24 21:52:37

Toivottavasti tämä on vain joku kesäprovo.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   15.8.24 22:32:54

Sori aloittaja mutta millainen kynnysmatto olet? Vastaavassa tilanteessa jos mun mies edes lievästi rivien välistä yrittäisi vihjailla että olisi minun homma (naisena) huolehtia ruoka pöytään ja hoitaa lapsen asiat olisi saanut huutia ja kunnolla. Kun kyseessä on perhe se aikuisista joka tulee ensin kotiin huolehtii lapsen läksyjen valvonnan ja tekee ruuan.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.8.24 03:03:11

Uusi provo, kun edellinen mies läpsäisi ei ottanutkaan tuulta alleen?

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.24 09:06:52

Ongelma ei taida olla koulun alku tai työt vaan se mies.

Pistä ulkoruokintaan.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.24 09:54:18

No mitä mies vastaa jos kysyt, että mikset sinä valmistanut ruokaa ja käynyt kaupassa, kun ehdit siihen paremmin? Kyllä meillä lentäisi ulos sellainen joka räyhäisi miksi ei ole ajoissa valmis, sitten voi ottaa kokin välineet omiin käsiinsä. Muutenkin on hyvä jakaa ruuan valmistusvuoroja ettei aina vain toinen joudu tekemään. Tällöin olisi selvää että tänään on minun vuoro ja tänään miehen.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   16.8.24 10:01:17

Se mies on täysi sika. Ero välittömästi. Lapsen ei tarvi tuollaista katsoa kun äiti on pelkkä roskapönttö.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 10:04:05

Taitaa olla sama miesprovoilija taas.
Jännä että olen koululaisen kanssa kahdestaan, käyn töissä ja pyöritän taloutta ja harrastuksia ja pärjäämme oikein hyvin.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 10:40:20

Tää on kyllä ikävää, miten tullaan heti huutelemaan provoa. Kai te ihmiset tiedätte, kuinka paljon tällaista löytyy Suomesta edelleen? Tuollainen on ikävä kyllä liian monen naisen arkipäivää. Ja tuollainen mieslapsi tuskin mihinkään muuttuu, joten ap nyt ota se ero, ihan oikeasti. Pahoinvointisi syy on selvä. Toki myös ensimmäiset 1-4vk ovat rankat loman jälkeen muutenkin, mutta se työhön liittyvä lomanjälkeinen masennus poistuu itsestään kuukauden sisään. Sen sijaan tuollainen kasa ulostetta kotonasi voi romuttaa sun kaiken jaksamisen.

Ja jos tää olisi oikeasti provo, niin olisi harvinaisen huono. Tää aihe koskettaa niin monia ihan oikeasti. Joten jos vaikka olisikin, niin mitä sitten? Tällainen aihe vaatii ihmisten huomiota ja keskustelua. Jos toiset naiset huutelevat provoksi, niin tällaisissa tilanteissa olevat naiset alistuvat tilanteeseen ja ajattelevat, että ei heitä kumminkaan kukaan usko ja että näin sen kai vaan kuuluu mennä.

EI KUULU MENNÄ!

Ai niin ja hei vinkkinä..! Muuttakaa päivällinen iltapalan tilalle. Silloin sen valmistukseen jää aikaa paremmin. Meillä ajattelumalli siitä on vapauttanut stressiä todella paljon. 16-17 välillä voi syödä jotain hyvää välipalaa. Illallisen sijaan me myös välillä vaan keitetään hyvä puuro ja siihen reilusti raejuustoa ja marjoja. Silloin on ollut tuhdit leivät 16-17 aikaan. Että ei sitä "kunnon ruokaa" tarvitse joka päivä edes tehdä. Ja monet asiat voi tehdä kahdelle päivälle riittämään. Ja jos mies haluaa ruokaa, niin tehköön sitä.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.24 10:53:13

No kyllä saa nainen elää tynnyrissä jos tuollainen on arkipäivää. Jospa vaan lopettaa sen kynnysmattona olon. Eihän tuo nyt kellekään nykyään ole mikään normi, ei ole ollut pitkään aikaan. Pää pois omasta persiistä ja elämä hallintaan niin ei tarvitse olla väsynyt.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Sanahirviö 
Päivämäärä:   16.8.24 10:54:17

"Jännä että olen koululaisen kanssa kahdestaan, käyn töissä ja pyöritän taloutta ja harrastuksia ja pärjäämme oikein hyvin."

Mitäs jännää tuossa nyt on? Lisää yhtälöön aloittajan kuvailema mieslapsi, niin sitten voi olla jännää.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Molli 
Päivämäärä:   16.8.24 11:02:11

""Jännä että olen koululaisen kanssa kahdestaan, käyn töissä ja pyöritän taloutta ja harrastuksia ja pärjäämme oikein hyvin."

Mitäs jännää tuossa nyt on? Lisää yhtälöön aloittajan kuvailema mieslapsi, niin sitten voi olla jännää.""

Juuri näin. Minä olen pyörittänyt arkea lapsen kanssa 10 vuoden ajan. Ei ole ollut helppoa ei, mutta hel?vetisti helpompaa, kuin lapsen isän kanssa vietetty 12v! Ei tarvitse pettyä jatkuvasti, kun toinen ei ota vastuuta kuten kuuluisi, kävellä munankuorilla ja pelätä raivokohtauksia. Meillä on tosi kivaa ja rauhallista lapsen kanssa, muutama vuosi sitten pääsin vihdoin ostamaan sen haaveideni pienen omakotitalon kahden ammatin opiskelun jälkeen.

Yksin vastuun kantaminen kaikesta on raskasta, mutta vielä raskaampaa on todellakin tuollainen kuvio, mikä aloittajalla on! Heitä tuommoinen mätäsäkki tunkiolle ja ota oma elämäsi prioriteetiksi (toki lapsen tarpeet edellä jne). Et tule katumaan!

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   16.8.24 11:19:08

En nyt ymmärrä, millä tavalla lapsen koulun aloitus voi niin mahdottomasti rasittaa sinua. Vaadi lasta itse huolehtimana läksyistään.

Ja heitä se äijä pihalle, jo ei ole muuta kuin harmia. Jos on lapsen isä, niin sen jälkeen saat ainakin elatusmaksut.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   16.8.24 11:26:06

"Tää on kyllä ikävää, miten tullaan heti huutelemaan provoa. Kai te ihmiset tiedätte, kuinka paljon tällaista löytyy Suomesta edelleen?"

Kai sinä tiedät mitä tapahtuu, kun liian usein huutaa sutta turhaan?

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 11:58:34

"Mitäs jännää tuossa nyt on? Lisää yhtälöön aloittajan kuvailema mieslapsi, niin sitten voi olla jännää."

No niinpä, eli on omaa hölmöyttä jos alkaa katselemaan sellaista mieslasta.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Viisu 
Päivämäärä:   16.8.24 13:22:50

Nyt on kyllä niin samanlainen kirjoitustyyli että onko sama provoilija jota mies läppäsi selkään

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   16.8.24 13:34:16

Viisu: samaa mietin :D

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   16.8.24 13:39:00

Miehelle kunnon puhuttelu ja jos ei tehoa, pistä pihalle. Kenenkään ei tarvitse olla 24/7 käytettävissä milloin mihinkin.
Tehkööt ukko itse ruokansa, lapselle voi laittaa jotain hyvää vaikka munakkaan. ;)

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Ug 
Päivämäärä:   16.8.24 13:41:03

Porvoosta tuulee taas.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.8.24 16:29:03

Taas uhriutujaprovo kuvitellun mulkvistin kanssa.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.8.24 17:21:49

Eipä taida "Väsynyt" enää kommentoida. En ymmärrä näitä uhriutumisketjuja, jotka kylvää miesvihaa.

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   17.8.24 12:55:54

Provohan se oli taas.

Mikä järki näissä on?

  Re: Koulut vasta alkoivat ja olen jo ihan loppu

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   17.8.24 13:50:04

"Nyt vaan konttaat eestaas ja keksit lisää uusia tarinoita kyyneleet vuolaasti valuen..."

Ai luoja, repesin tälle. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.