Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 18:52:29

... koette työnne vastaavan seuraavia kriteereitä:

- Mielekästä
- Älyllisesti stimuloivaa, mutta ei liian kuormittavaa tai stressaavaa
- Työasioita ei tarvitse pyöritellä päässä vapaa-ajalla vaan työt voi jättää työpaikalle
- Ei ainakaan jatkuvaa kontaktia muiden ihmisten kanssa (asiakkaat, kollegat jne.), vähintään osa työstä on itsenäistä ja yksin tehtävää
- Ei tarvitse korkean tason matikkaa
- Palkka jolla elää (sanotaan nyt vaikka kk-palkka 2500+, tämä ei ole mikään ehdoton raja jos kaikki muu osuu nappiin)
- Edes jokseenkin realistiset mahdollisuudet työllistyä kyseiseen ammattiin/työtehtäviin
- Vaaditun koulutuksen tasolla ei väliä (kunhan ei sisällä sitä korkealentoista matematiikkaa)

Etsinkö yksisarvista? Tietenkin monet kriteereistä ovat subjektiivisia kokemuksia, mutta jakakaa ihmeessä ideoita, jos itse koette tekevänne tällaista työtä tai tiedätte tällaisen työn jotain muuta kautta.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.8.24 18:54:19

No ihan samanlaisen ottaisin jos joku tällainen löytyisi ! Yksisarvista etsit, niin etsin minäkin.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   15.8.24 18:58:16

Opetan suomea aikuisille maahanmuuttajille.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 19:06:34

Minäkin olen suomen kielen opettaja, mutta virallisesti jatkuvan oppimisen asiantuntija yliopistolla. Kaikki kriteerit täyttyy.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 19:08:57

Olen toimintaterapeutti ja työskentelen lasten kanssa. Tokihan asiakkaita tapaan, mutta se on pitkälti havainnointia. Lisäksi iso osa työajasta menee arvioiden kirjoittamiseen yms itsenäiseen työhön.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 19:09:42

Keksisin pitkänkin listan mutta tuo kohta, että mitään koulutusta ei tarvittaisi, tuhoaa sen heti.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   15.8.24 19:13:58

"Keksisin pitkänkin listan mutta tuo kohta, että mitään koulutusta ei tarvittaisi, tuhoaa sen heti."

Missä kohdassa aloittaja sanoo, ettei ole valmis kouluttautumaan? Hänhän nimenomaan sanoo, että koulutuksen tasolla ei ole väliä (paitsi ei matikkaa), on siis valmis jopa yliopisto-opintoihin.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   15.8.24 19:18:10

Asiakasneuvoja yksityisellä lääkäriasemalla.

Toki asiakaskontakteja luonnollisesti työssä on, mutta osan työnkuvasta pystyy ja täytyy toteuttaa ilman ihmiskontakteja.

Merkonomin tutkinto (jonka suorittamiseen meni 9kk).

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Bingo 
Päivämäärä:   15.8.24 19:19:14

Mekaanikko, toisen asteen koulutus.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 19:27:32

Ahaa, minä käsitin sen niin että vaaditun koulutuksen tasolla ei saa olla väliä vaan töihin on päästävä joka tapauksessa.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.8.24 19:29:23

Minä olen laboratoriossa töissä. Opinnoissa toki matikkaa ja kemiaa, mutta ne ovat hyvin yksinkertaisia, lähinnä lukiotasoa, ja hyvin niissä pärjäsin, vaikken koskaan ollut lukiota käynytkään. Töissä taas kaikki tehdään lähinnä valmiiden ohjeiden mukaisesti, ja mitään laskuja en ole tähän asti joutunut koskaan suorittamaan. Suurin osa työstä tehdään itsenäisesti, ja meilläkin moni hoitaa hommansa kuulokkeet päässä. Työt jäävät työpaikalle ja palkka on hieman päälle kolme tonnia.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 19:32:21

Ohjelmoin

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   15.8.24 19:37:32

Mä teen puh työtä etänä, sitä monien vihaamaa soittotyötä, mutta en myy mitään, teen varainhankintaa ja haastatteluja. Palkkaan vaikutan itse ja tunteihin, mutta kun työmatkakuluja ei ole ja tunnit saa itse päättää, niin mä kyllä tykkään työstäni. Pari kertaa viikossa teams tapaamisia muiden kanssa muuten ihan yksinäni aherran. Mä tykkään tästä vapaudesta ja ei todellakaan työpäivien jälkeen työsiat pyöri mielessä. Ja mä tykkään puhua erilaisten ihmisten kanssa, suurin osa on tosi mukavaa porukkaa. Tää sopii mulle tosi hyvin.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: b - 68 
Päivämäärä:   15.8.24 19:40:04

Koneistaja

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 19:40:08

Graafinen ala täyttää muuten nuo kriteerit, mutta työllistyminen on hankalaa, koska koulut tuuppaavat koko ajan vastavalmistuneita, eikä eläkesiirtymää juurikaan vielä ole. Tietysti graafisella alalla voi joutua tekemisiin asiakkaiden kanssa, mutta minä teen sellaista työtä, jossa ei suoraa asiakasyhteyttä ole.
Työ on mielekästä, sen voi jättää työpaikalle, etätyöt onnistuvat, palkka on hyvä (oma n. 4000e lisineen) ja amiskoulutuksellakin pärjää, kunhan vaan on osaava tekijä.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   15.8.24 19:40:23

Maatalouslomittaja

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.8.24 20:34:07

Lähettämö ja jälkikäsittely. Palkka tosin vain 2450e

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Yvi 
Päivämäärä:   15.8.24 20:54:58

Työterveyshoitaja.
Koulutus 4 v. Terveydenhoitaja AMK + 1 v. työterveyshuollon erikoistumisopinnot.
Palkka 3500 €/kk.
Asiakastyön lisäksi työ sisältää paljon kirjallista toimistotyötä mm. työpaikkaselvitysraportit, toimintasuunnitelman laatiminen, työkyvyn seurannan suunnittelu, sairauspoissaolotilastojen laatiminen ja tulkinta jne.
AMK:n matikka ei ole vaikeaa, kun osaa prosenttilaskut ja verrannon niin selviää kyllä.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   15.8.24 21:13:37

Puutarhuri. Tyrkytän tähänkin topicciin. Vakityötä on tarjolla ja minulla palkka 2700e, kokemus,- ja ikälisillä sitten nousee ja ylitöitä voi tehdä.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 21:17:33

No mulla on ollut useita aloittajan kuvaamia työpaikkoja, että ei ne nyt ihan yksisarvisia ole. Tällä hetkellä työskentelen ostajana, ja ainakin omasta mielestäni kaikki aloittajan listaamat toiveet toteutuvat. Palkka tosin on aika paljon parempi kuin tuo 2500€.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   15.8.24 21:22:24

SAP-konsultti, tutkinto tietojärjestelmätieteistä (on meillä myös KTM taustaisia, itse olen FM). Aloituspalkka juniorina oli 12-vuotta sitten 3200€, nousi koeajan jälkeen ja nykyään n.5000€.

Ei matikkaa mutta loogista päättelyä.
Olen ollut etänä 11 vuotta ja muutaman kerran viikossa puhelimessa asiakkaan kanssa, päivittäin lyhyt statuspalaveri tiimin kanssa. Muuten itsekseni ja ohjaan omaa työtäni, esimiehen kanssa paljoa tule juteltua. Aika helppoa.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   15.8.24 23:12:32

Palkanlaskenta ja kirjanpito / reskontra töyttää nuo vaatimukset.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.24 00:53:13

kirjanpito ja vielä etänä tehtynä. oikein mukavaa enkä pois ole vaihtamassa

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.24 08:26:30

Joku logistiikanala. Siellä riittää eri ammatteja. Saattaa usein olla toistuvaa hommaa (eli jollekkin voi tulla "robottiolo" ja toiset taas tykkää), mutta hommat jää aina työpaikalle, palkka hyvä, ihmiset mukavia, itsenäistä hommaa muttei yksinäistä, usein ei sisällä asiakaspalvelua, hyvät mahikset päästä usealle alalle jopa ilman kokemusta- tosin riippuu ihan alasta.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   16.8.24 08:30:33

IT-alalla arkkitehtihommissa. Näihin duuneihin ei tulla koulunpenkiltä.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 08:48:31

"Merkonomin tutkinto (jonka suorittamiseen meni 9kk)."

Miten merkonomiksi opiskellaan 9 kuukaudessa, sehän on 3 vuoden koulu?

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.8.24 08:54:47

Onko IT-puolella töitä joihin ei tarvitse vuosien koulutusta? Ala kiinnostaa, mutta takana on ihan eri alan tekniikan inssin koulutus ja kokemus.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   16.8.24 08:59:07

J: IT-puolelle pääset myyjäksi jos mitään oikeaa osaamista ei ole. Projektipäälliköksi ehkä myös, joskin siinä olisi ihan syytä tietää mitä se tiimi oikeasti tekee.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   16.8.24 09:00:00

Teen järjestelmäkehitystä. Kriteerit täyttyy ja palkka selvästi aloituksessa listattua parempi.

Kriteeereistä tuo työn stressaavuus sekä töiden jääminen työpaikalle on kyllä enemmän kiinni ihmistyypistä kuin työnkuvasta. Jos on taipumusta stressata töitä, onnistuu se kyllä ihan missä tahansa hommassa, samoin jos herkästi jää miettimään asioita vielä työajan jälkeenkin. Toiset taas sitten eivät stressaannu vaikka olisi minkälainen tehtävä. Itselläni esimerkiksi on kollega joka on kertonut stressaavansa ja jännittävänsä jokaista teams-palaveria jonka joutuu vetämään, kun taas itselle ne on ihan peruskauraa eikä herätä mitään suurempia ajatuksia ennen tai jälkeen.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   16.8.24 09:00:13

Lähettäjä: Kukka
Päivämäärä: 15.8.24 21:13:37

Puutarhuri. Tyrkytän tähänkin topicciin. Vakityötä on tarjolla ja minulla palkka 2700e, kokemus,- ja ikälisillä sitten nousee ja ylitöitä voi tehdä.

------------------------------

Sitä vakityötä vaan ei ole läheskään kaikille halukkaille, varsinkaan kaupungeilla ja seurakunnilla, jotka jopa maksavat palkkaa. Tai toki kausitöiden kautta voi paikka avautua, mutta töiden löytäminen talvikaudeksi voi olla kiven alla varsinkin etelässä. Paljon lohduttaa työ aurakuskina, jos koko talven aikana on alle 10 lumilähtöä...

Siitä huolimatta kyllä itsekin voihdyn puutarhurina. Palkka ei KiHun firmoissa päätä huimaa, mutta onpahan töitä koko vuodeksi.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 09:41:39

"Onko IT-puolella töitä joihin ei tarvitse vuosien koulutusta?"
Vähemmän on töitä, joihin ylipäänsä vaaditaan joku koulutus. Osa firmoista haluaa jonkun tietyn paperin, osa tietyn tasoisen, osa ihan minkä vaan ja loppuja ei kiinnosta. Se mitä kaikki haluavat, on osaaminen.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   16.8.24 10:47:44

"
Ahaa, minä käsitin sen niin että vaaditun koulutuksen tasolla ei saa olla väliä vaan töihin on päästävä joka tapauksessa."

Miten ihmisten luetun ymmärtäminen on oikeasti näin heikolla tolalla?

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 10:49:14

IT-asiantuntija sovelluspuolella

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.24 10:58:04

"Lähettäjä: :)
Päivämäärä: 15.8.24 19:29:23

Minä olen laboratoriossa töissä. Opinnoissa toki matikkaa ja kemiaa, mutta ne ovat hyvin yksinkertaisia, lähinnä lukiotasoa, ja hyvin niissä pärjäsin, vaikken koskaan ollut lukiota käynytkään. Töissä taas kaikki tehdään lähinnä valmiiden ohjeiden mukaisesti, ja mitään laskuja en ole tähän asti joutunut koskaan suorittamaan. Suurin osa työstä tehdään itsenäisesti, ja meilläkin moni hoitaa hommansa kuulokkeet päässä. Työt jäävät työpaikalle ja palkka on hieman päälle kolme tonnia."

Missä laboratoriossa saa yli kolme tonnia palkkaa?! Tulen sinne heti! Terveisin 2300/kk

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.24 11:03:12

Paljon se on ihmisestä kiinni, että minkä kokee tuollaiseksi. Minulla on juuri tuollainen työ ja olen sosiaalihuollon asiantuntija, kehittämis- ja kouluttamistehtävissä. Toki tässä paljon palavereja on ja koulutuksia, mutta paljon on myös omaa suunnittelu- ja muuta aikaa. Kaikki palaverit ja kouluttaminen etänä eli ei ainakaan minua sosiaalisesti kuormita.

Työ on helppoa, mutta vaatii vahvaa logiikkaa, sosiaalihuollon prosessien ymmärrystä ja kykyä tulkita lakeja. Sekä kärsivällisyyttä työntekijöiden kouluttamisessa. Mutta koen työn itselleni sopivaksi kuin nenä päähän ja stressiä ei ole lainkaan. Palkka 4300€, mikä toki ei maisteritutkinnolla ole paljon, mutta sosiaalityön maisterit nyt tunnetusti ovat palkkakuopassa verrattuna muihin maistereihin :D

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   16.8.24 11:12:55

Olen teknisen alan insinööri suunnittelutehtävissä. Toki työllistymisen kanssa vastaaviin tehtäviin on vähän niin ja näin, täytyy olla hyvä että pääsee oikeisiin projekteihin. Päivittäin vastaan puhelimeen ja keskustellaan muiden tiimiläisten kanssa akuuteista asioista ja viikkopalaverissa pitää kommunikoida kollegoiden kanssa mutta muutoin teen aika itsekseni. Matematiikkaa en kyllä tarvitse mihinkään mutta osaisin kyllä jos tarvitsis.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.8.24 11:59:44

Olen IT-konsultti. Ehkä oin 75% työstä on itsenäistä työskentelyä eri asioiden parissa (valmistelua, raporttien tekoa, eri kilpailutuksiin osallistumista jne.). Palavereja on 1-2 päivässä ja nekin yleensä etänä. Käyn tapaamassa asiakkaita livenä ehkä 2kk välein (muutama tunti) ja työpaikalla käyn silloin kun haluan. Koulutukseltani olen KTM (tietojärjestelmätiede) ja palkka päälle 5000e.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   16.8.24 13:37:36

Elintarvikeala. Itse olen ollut leipomotyöntekijänä ja meijerin pakkaamon linjalla. Tuntipalkka reilu 12 €/h ja vuorotyössä lisät päälle. Jää siis aika kauas tuosta ajattelemastasi palkasta, mutta kaikki muu osuu.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   16.8.24 13:43:41

Sehän on ihmisestä kiinni. Itse en kestäisi mitään sosiaalialaa päivääkään, numeroiden pyörittely ja suunnittelu on mun juttu.
Palkka hyvä ja saa tehdä töitä milloin lystää kunhan tulee tehdyksi.

Sekin on ihmisestä kiinni miten stressaa työtänsä. Osa ei koe minään ongelmia ja toiset vatvoo ja stressaa jos kaikki ei mene putkeen.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: ostaja 
Päivämäärä:   16.8.24 13:58:23

Miten pääsee ostajaksi firmaan?

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.8.24 14:04:42

Kielenkääntäjä. Työ jää koneelle, jos on luonteeltaan sellainen, että pystyy sen sinne jättämään.

Laiska ei saa olla, koska työ on urakkatyötä. Toisaalta ahne rakentaa itselleen vankilan.

Työntekijöille kuuluvaa sosiaaliturvaa ei ole.

Tämä on normaalipainoisen ammatti. Jos pystyy syömään kohtuudella ja pysyy tavoitepainossa, todennäköisesti pystyy myös annostelemaan tätä työtä niin, ettei liika stressi paina ja että hiljaisempina aikoina rahat riittävät.

Rikastua tällä ei voi, mutta tietynlainen vapaus tähän liittyy.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   16.8.24 18:09:35

"Missä laboratoriossa saa yli kolme tonnia palkkaa?! Tulen sinne heti! Terveisin 2300/kk"

Yksityisillä helposti, ja kyllä monessa valtionkin paikassa. Oma palkka valtiolla on tällä hetkellä 3100e. Toki vaatii amk-koulutuksen, laborantit saavat huomattavasti analyytikkoa vähemmän palkkaa.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   16.8.24 18:22:20

Palkanlaskija, teen 6 tunnin työpäivää j palkkakriteeri täyttyy silti. Leppoisaa työtä jossa satunnaisia kiirepiikkejä, mutta ei stressaa eikä työt tule kotiin asti. Itsenäistä työtä, juurikaan ei tarvitse ketään tavata jos ei halua. Teen myös jonkin verran palkkoihin liittyvää reskontraa (jäsenmaksutilitykset, ulosotot), hoidan kelan ja työterveyshuollon asiat, työsopimukset jne. Lisäksi tuuraan talousjohtajaa lomien aikana. Koulutus vanhan ajan yo-merkonomi

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 18:30:23

Olin palkanlaskijana vuoden ja siellä oli kyllä todella paljon asiakaskontakteja. Puhelin soi useasti joka päivä ja sähköpostia tuli päivittäin.
Toki voi riippua myös siitä minkä alan palkkoja hoitaa, minulla oli matalapalkka-aloja ja sen vuoksi varmaan yhteydenottoja tuli paljon. Työkaverilla oli hoidettavana nämä paremmin tienaavat ja hänellä puhelin soi ehkä kerran kuukaudessa.
Oli myös stressaavaa ja ylitöitä kertyi jatkuvasti.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Zilli 
Päivämäärä:   16.8.24 18:59:26

Mun työ yksityisessä laboratoriossa on kaikkea tota. Itsenäinen, mielekäs ja kiinnostava työ, ei potilas-/asiakaskontakteja, liukuva työaika ja palkka selkeesti päälle 3000. Ihan unelmaduuni!

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   16.8.24 20:55:04

Biologi luonnonsuojelupuolella. Tässä hommassa tosin täytyy tykätä luonnosta ja siellä olemisesta.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   16.8.24 21:16:01

Vastaus voi yllättää, mutta olen kaupan täti. Täydet ikälisät sekä lisät kokopäiväisestä vuorotyöstä nostavat palkaan 3000 euron paremmalle puolelle.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: zam 
Päivämäärä:   17.8.24 06:41:13

Ei mullakaan aikanaan merkonomikoulutuksessa mennyt kuin vajaa vuosi. Tein tiiviiseen tahtiin enkä jäänyt kouluun ihmettelemään ja oleskelemaan.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.8.24 07:07:25

Sehän on yksilöllisistä, mikä ketäkin kiinnostaa. Itse teen digimarkkinointia ja kaikki nuo ehdot täyttyy, paitsi ehkä helppo työllistyminen. Tietysti hyvä työnantaja ja työporukka vaikuttaa myös.

  Re: Mitä teette työksenne te, jotka...

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   17.8.24 08:30:10

Metsätalousinsinööri. Metsäneuvojan työ.

-Asiakkaita on mutta ei ihan koko ajan
-työ usein joustavaa hypridityötä, työaikakin usein liukuva, ei kellokorttia.
-yksin tehtävää asiantuntijatyötä, jossa tiimin tuki.
- palkka 2500-4000 riippuen tehtävästä.
-ihan itsesrä kiinni otatko työasiat kotiin.
- työllistyy varsinkin jos on valmis muuttamaan työpaikan perässä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.