Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   15.8.24 11:01:34

kysymys otsikossa

  Re: Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.24 11:04:21

Ihan hirveän vanhoja. Pari vuotta sitten otin pari Ataraxia, joiden vkp oli vuonna 2014. Viime kuussa otin yhden tramalin joiden päivämäärää ei ollut näkyvissä, mutta sain ne ennen vuotta 2014. Samoin sirdalud-paketti on vuodelta 2016.

  Re: Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.24 11:12:53

Riippuu lääkkeestä. Antibiootteja ei saa käyttää vanhoina, muut ei vanhene kuukaisissa, suurin osa ei vuosissakaan.

Jotkin lääkkeet Vanhenee avattuna, kuten vaikka jotkin silmätipat pullot, sellaisia ei kannata kovin kauaa yli ajan käyttää.

Inhaloitavat astmalääkkeet menettää tehonsa jos päivämäärä menee yli kuukausilla, sen jälkeen niiden käyttö on melko turhaa kun tehoa ei ole.

Mutta perus tulehduskipulääkkeet joita jokaisen lääkekaapissa on, 10 vuotta ei ole vanha lääke kunhan säilytysolosuhteet ovat olleet kunnossa, ei kosteutta ja valolta suojassa.

  Re: Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   15.8.24 11:14:02

Vanhoja. Myös niitä silmätippoja, hyvin auttavat.

  Re: Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   15.8.24 16:32:59

50 vuotta vanhoja hota pulvereita ja kyllä toimii aina vaan. Paapan kuolinpesästä jäi minulle

  Re: Kuinka vanhoja lääkkeitä käytät?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.8.24 16:50:11

Mä juur otin Ataraxin, jonka jälkikäteen totesin vanhentuneen vuonna 2000. Toimi ihan hyvin, mutta hain nyt uuden reseptin. Hassusti aika kuluu, kun juurhan mä noi edelliset hain...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.