Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tyttöjen äidit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 22:59:12

opetatteko pikkutytöt vielä hommaamaan rikkaan miehen tai häntä itseään hyvätuloisemman miehen?

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   14.8.24 23:00:09

En

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   14.8.24 23:02:33

Entäs tuleeko tytön olla kiltti kunnon tyttö ja miettiä, mitä toiset hänestä ajattelevat?

Kysyn poikien äitinä, jonka tuttavapiirissä on enimmäkseen poikalapsia. Osa hoitaa kasvatusasiat vielä aika vanhanaikaisesti.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   14.8.24 23:07:21

Ei tuohonkin. Kiltti pitää olla, ihan kuin poikienkin. Mutta toisien ajatuksilla ei todellakaan ole väliä.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   14.8.24 23:08:32

Ihana kuulla! Toivottavasti moni muu (tai siis kaikki!) sanoo samaa kuin sinä.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.8.24 23:10:35

Miten takapajuisesti, ja missä, ja milloin, teidät oikein on kasvatettu?

Ei, emme kasvata tyttäriämme eritavalla kuin poikaa. Eikä minuakaan, 65 syntynyttä, ole todellakaan kasvatettu miehestä riippuvaiseksi. Päinvastoin, kannustettiin opiskelemaan, ja painotettiin, että jokainen elättää itsensä.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.8.24 23:19:02

Kasvatetaanko poikia vielä jalustalle nykyään, vai vaaditaanko niiltä moitteetonta käytöstä, hyviä arvosanoja ja jakautuuko perheissä kotityöt tasan?
Onko vielä isin tyttöjä ja äidin poikia..?

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   14.8.24 23:26:12

Minulla on tyttö ja poika. Olen kasvattanut heidät tasa-arvoisiksi. Molempia olen kannustanut etsimään oman tiensä, enkä ole esittänyt mitään vaatimuksia. Toki olen toivonut, että pyrkivät elämässään eteenpäin ja haluavat ansaita elantonsa itse. Mutta sekin oli ja on heidän päätettävissään. Nyt ovat aikuisia ja kumpikin hyvässä ammatissa.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 23:35:18

Täällä useempi tyttö. Opetamme omanarvontuntoa ja että heistä voi tulla mitä vain he haluavat ja että me tuemme kaikissa heidän unelmissaan. Kannustamme ehdottomasti kouluttautumaan, sillä he ovat fiksuja ja upeita ja heillä on maailmalle paljon annettavaa - ja maailmalla paljon heille. Kannustamme vaalimaan aitoja ja hyviä ihmissuhteita, joissa heitä kohdellaan hyvin. Kohtelemaan jokaista ihmistä arvokkaana. Ystävällisyys ei maksa mitään eikä toisen puolesta iloitseminen. Kiltteys ei sulje pois mitään muita ominaisuuksia.

Minulla ei ilmekään värähtäisi, vaikka jokainen ilmoittaisi olevansa kiinnostunut samasta sukupuolesta, eikä miehistä. Olkoot he omia itseään niin täysipainoisesti kuin ikinä voivat. Toivon heidän löytävän onnen elämässä, omat ihmisensä joita rakastaa ja halutessaan voi perustaa perheen tai omistaa elämänsä jollekin aivan muulle. Kunhan se on jotain, jota rakastaa ja joka on tärkeää omille arvoille.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   14.8.24 23:49:48

Äiti totesi aikanaan useinkin, että tällaisen taivaanrannan taiteilijan ainoa pelastus on rikas mies...

Tästä huolimatta seison kyllä tukevasti omilla jaloillani vaikka mieskin on löytynyt.
Äidin kanssa ei pidetä yhteyttä.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Arg 
Päivämäärä:   15.8.24 00:06:12

Tänä kesänä olen tavannut muutaman 8-12-vuotiaan tytön, jotka ovat olleet tosi kovaäänisiä ja levottomia pikkuprinsessoita. Äidit olleet ihan helisemässä heidän kanssaan. Toivottavasti vain sattumaa.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   15.8.24 06:32:44

Mitä hemmettiä..? Mikä ihmeen kysymys tuo on? Millä vuosisadalla aloittaja elää?

En, ja ei. Ei kukaan tee tuollaista!

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   15.8.24 06:39:25

Ei tullut kyllä pieneen mieleenikään moista opettaa, kun ei ole itseänikään moiseen opetettu. Mistä näitä luolan pimeydestä päivänvaloon kurkkivien asenteita vieläkin kumpuaa?

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.8.24 09:10:42

Olen syntynyt 1950-luvulla. Ei minulle eikä minun äidilleni opetettu, että pitää ottaa rikas mies. Mummostani en tiedä, mutta ei kovin rikkaita olleet hänenkään miehensä.

Niin minulle kuin siskoilleni opetettiin, että pitää hankkia ammatti, jotta tulee omillaan toimeen. Saman olen opettanut tyttärilleni. On ammatti, asunto ja auto, mutta ei vielä miestä kenelläkään heistä. Eikä vaimoakaan.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.8.24 09:27:10

Sanon tyttärille, että köyhää puolisoa ei kannata ottaa. Kun se vain ei kannata (yleensä köyhyyteen on jokin syy, joka ei ole kovin miellyttävä edes tietää).

En kyllä kehota rikastakaan "ottamaan", en edes kannata avioliittoa. Tytöille opetan, että oma kouluttautuminen ja ammatti on ihan älyttömän tärkeä asia, se nostaa itsetuntoa ja arvostusta itseä kohtaan.

Myös olen sanonut (itselläni siis on 2 tytärtä), että lapsia ei kannata harkita edes tekevänsä alle 30-vuotiaana, vaan nuoruus pitää elää vapaana perhekahleista.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Nakkeli 
Päivämäärä:   15.8.24 09:28:34

"Myös olen sanonut (itselläni siis on 2 tytärtä), että lapsia ei kannata harkita edes tekevänsä alle 30-vuotiaana, vaan nuoruus pitää elää vapaana perhekahleista." Toivottavasti silti kannustat myös käyttämään omia aivojaan.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.8.24 09:39:02

No ei kai nykyaikana tuollasta opeteta. Mutta tietty järki mukaan kun kumppania etsii- on niin paljon peliriippuvaisua, päihdeongelmaisia yms...

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.8.24 10:43:01

Nakkeli. Olet ilmeisesti idiootti.

  Re: Tyttöjen äidit

Lähettäjä: Nakkeli 
Päivämäärä:   15.8.24 10:48:05

Olen pahoillani kun loukkasin mutta näkyi osuvan ;)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.