Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   14.8.24 21:53:31

Oikeasti ottaa hermoon, kun olen aina ollut keskiverto. Paino keskiverto, liikuntaa keskiverrosti, kunto keskiverto ja ruokahalu keskiverto. Se on riittänyt.

Sitten tuli varhaiskeski-ikä, vaikeita vuosia, liikkumaan pääsen huonosti, lapsi ei enää vaunuissa kulje mukana, tuli matala ferritiini, hengästyminen ja huimaus. Tuli valtava ruokahalu ja väsymyksen karkoitus sokerilla. Ja tadaa - ylipainoa 4 kiloa.

Ja kun katson kaupungilla muita, niin joo, aikamonelle muullekin.

Mutta miten itse näillä spekseillä kadottaisin tuon ylipainon ja rämpisin normaalipainon puolelle?

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Nolla lisää? 
Päivämäärä:   14.8.24 22:06:21

Neljä kiloa??

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   14.8.24 22:07:05

4 kiloa vain?

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.24 22:53:49

Jos on tosiaan kyse vain neljästä kilosta niin onnittelut. Olet päässyt vähällä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: poot 
Päivämäärä:   15.8.24 04:26:38

minulla ylipainoa 30kg+

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.8.24 05:10:02

4 kiloa ja kauhea paniikki?? Nuo on 8 viikossa pudotettu. Äläkä vaan sano että olet tuijottanut jotain 1800-luvulta peräisin olevaa BMI-taulukkoa, joka ei useimmilla ihmisillä edes toimi mittasuhteiden tai pituuden vuoksi. :D

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 05:55:28

Olet edelleen keskiverto.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: ABC 
Päivämäärä:   15.8.24 08:00:30

Se "keskiverto" lihomisen suhteen taitaa olla 20-40 kg ja se tapahtuu todella monelle. Sukupuolesta riippumatta.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Et ole vielä 
Päivämäärä:   15.8.24 08:12:20

Hyvä huomata lihominen tuossa vaiheessa. Ajattele positiivisesti sillä nyt on vielä helppo reagoida. Keskiverto muuttuu tiukempaan linjaan. Niin sen kuuluukin keski- iän lähestyessä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.24 08:16:59

Eli "keskiverto" tarkoittaa ihan ylipainon rajalla keikkuvaa, jos neljän kilon lisäyksen myötä ollaan jo selkeästi lihavia?
Näillä tiedoin muuten vaikea vastata muuta kuin keskivertovastaus, eli kannattaa nyt jättää herkuttelua vähemmälle ja lisätä vähän liikkumista.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.8.24 08:22:45

Yleensä keskiverto on keskiverto siksi, että se on hyvä tila suurimmalle osalle ihmisistä.

Jos haluat olla yli tai alle keskiverron, auttaa se, että päätät olla.

Itse olen lähtökohtaisesti vähän ylisuorittaja, keskivertoa fiksumpi jne. Nyt keski-iässä olen käynyt läpi sitä, miksi minun pitää olla kaikessa niin hyvä ja tehdä kaikkea niin hyvin. Runsaan itsetutkiskelun myötä olen tullut siihen tulokseen, että tavoittelen varmaan äitini hyväksyntää -jota en tule koskaan saavuttamaan, vaikka juoksisin maratonin alle neljään tuntiin, olisin tuplatohtori, monimiljonääri jne.

Nyt opettelen olemaan keskiverto ja nauttimaan siitä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   15.8.24 08:23:26

4 kg painonnousua ei ulkopuolinen juuri edes huomaa. Itse sen toki huomaa, kun vaatteet tuntuvat kireämmiltä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 08:27:37

4kg tippuu jo ruokavalio rempalla kohtuu helposti. Kannattaa aloittaa nyt eikä kun painoa on kertynyt enemmän. Ei ole vielä paha tilanne.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Whoo 
Päivämäärä:   15.8.24 09:48:33

K, Bmi-taulukko nimenomaan toimii suurimmalla osalla ihmisiä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   15.8.24 09:53:44

Mulla on kaksi lasta ja olin toisen lapsen jälkeen synnäriltä kotiin tullessa hyvässä kunnossa. Sain lapset päälle kolmekymppisenä. Aloin imetysaikana sitten lihoa. Olin käytännössä kolme vuotta putkeen ollut raskaana ja imettänyt, ja heräilin lasten takia öisin. Kun imetys loppui aloin taas laihtua itsekseen. Palasin töihin ja pysyin ihan OK kunnossa. Kun täytin 40 alkoi mulle tulla ties mitä työperäisiä kremppoja. Kävi myös ilmi, että ferritiini oli ihan surkealla tasolla. Olen nyt kolmen vuoden aikana yrittänyt syödä paremmin ja rauta-arvot on noussut. Jaksan paremmin ja liikun paljon. Silti pysyn ylipainoisena taulukoiden mukaan. En suoraan sanottuna usko, että saan näitä viimeisiä kiloja ikinä pois. Toisaalta onko sillä tässä iässä enää mitään väliä? Keskityn pitämään kropan siinä kunnossa, että jaksan töissä ja vapaa-ajalla ja syön monipuolisesti.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   15.8.24 10:59:10

Kyllä, 4 kiloa ei 40 kiloa.

Minun pituinen ihminen, keskiverto suomalainen nainen eli 163 pitkä, saa BMI:n mukaan painaa 66 kiloa ja se on viimeinen paino ennen kuin menee ylipainon puolelle. Se on ainakin minulle ollut jo liikaa. Nyt kun paino on 70, niin lihavuutta on. Läskiä on. Joku voimaharjoittelijja varmaan voi olla vielä tämän painoinen - mutta minulla siinä on rasvaa paljon. Vaatekoko L.

No mitä haittaa? Jos joka vuosi tulee 2-4 kiloa lisää, niin 10 vuotta ja painoa on jo 20-40 kiloa enemmän! Ei 163 pitkä voi painaa 100 kiloa.

Eli vähön tällaista itsensä herättelyä tämä. Ja toki vinkkejä, joita on tullutkin.

Huonoja valintoja vähemmäksi...

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   15.8.24 11:23:40

Ihmiset on nykyään ihan hirveitä valaita. Anteeksi vaan, kun katukuvaa katsoo niin harvinaisia on hoikat ja sopusuhtaiset vartalot :(

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.8.24 11:27:57

BMI toimiikin juuri keskimittaisilla parhaiten, alle 160-senttisellä vääristää hyvin paljon.

Mulla se näytti että olin normaalipainosta ylärajalla (24,8) kun olin aivan riutunut, kalpea, rasvaton ja tosi hoikka. Ja tätä on muutkin siis sanoneet silloin. Ihmettelivät, että miten VOI näyttää noin. Mutta olenkin siis lyhyt, 155 niin se tekee heti. Tämän pituinen saisi painaa tyyliin max 50 kiloa että olisi sen mukaan oikeasti normaalipainoiken. Huh huh.

Onneksk tajusin jo hyvin varhain ettei mun kannata katsoa sitä. Tähänkin varmaan tulee vastauksia että en usko, jne. Tulkoot, en välitä kun itse tiedän hyvän painoni. :D

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Jarkko 
Päivämäärä:   15.8.24 11:42:45

Oli minullakin se 4kg ylimääräistä, josta nainen katsoi asiakseen huomauttaa. Poistin naisen elämästäni, muutin elämäntapani ja nyt on jo vuosia ollut bmi 22, sekä hyvä kunto muutenkin.
Naisesta en tiedä, mitä hän on ylipainolleen ja läskeilleen tehnyt, minua ne ei koskaan häirinneet, eikä poislaiton jälkeen ole kiinnostanut.
Mutta asiaan, kyllä näin viiskymppisenä täytyy viimeistään olla elämäntapa laitettuna pysyvästi terveelle tasolle. Mukava on elellä, kun jaksaa ja pystyy vielä kaikkeen tarvittavaan, eikä tarvi hävetä sitä, miltä näyttää.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 12:37:15

no nyt olet sitten läski ja läski ja läski ja elät lopun elämääsi kytäten muiden läskejä ja stressaat omia läskejä ja yrität epätoivon vimmalla saada sitä viittä kiloa pois, että et olisi läski niinkuin muutkin ja näyttäisi läskiltä.
Ja läskin ihmisen elämähän on kauheaa ja läski ihminen on ruma. Ja läski kuolee kituen. Puolisosikin alkaa inhoamaan sinua ja läskejäsi, etkä voi vaihtaa puolisoa, koska kukaan ei halua läskiä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: toinen sellainen 
Päivämäärä:   15.8.24 13:46:57

Kohtalotoveri täällä terve! Ikä alkaa 4:lla ja pituus ja paino lähestulkoon samat, kun sulla. Olen aina syönyt tervellisesti ja järkevästi ja liikkunut ahkerasti, en mitenkään himoliikkujan tavoin, mutta useamman kerran viikossa ja ihan kunnon pitkäkestoista hikiliikuntaa.

Nyt minulle on ilmestynyt maha. Koskaan eläessäni minulla ei ole ollut erottuvaa mahaa. Mitä h@lvettiä nyt! Syön ja liiikun niinkuin ennenkin, sillä erotuksella, että se pienikin alkoholin käyttö on loppunut viimevuosina käytännössä kokonaan. Liikuntaa olen pyrkinyt lisäämään entisestään, mutta vuorokaudesta loppuu tunnit, kun töissäkin pitäisi käydä.

En osaa auttaa, mutta jaan tuskasi!

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   15.8.24 16:19:11

En ota kantaa siihen, että minkä pituisilla mikäkin bmi on hyvä. Arvioikoot jokainen itse. Itsestäni tiedän, että painoa pitäisi pudottaa 4kg, jotta pääsisin normaalipainoon ja siitä 2 kiloa, jolloin olisin sopivalla rasvakudoksella varustettu.

Joku oli vetänyt kai herneen nenäänsä, ettei aiheesta saisi näin puhua. Miksi ei saisi? Kun ylipaino on niin monen terveyttä haittaava ongelma, niin miksi ei enemmän rohkaista pysyttelemään siinä bmi alueella. Nykyään puhutaan kehopositiivisuudesta ja sitten fittnesskropasta ja sitten merkittävästä ylipainosta ozempickeineen ja leikkauksineen. Miksei meistä pulskista, joiden pitäisi estää tuo lihominen ja palata normipainoon.

Joo, tuo kropan mallin muuttuminen on aika karmaisevaakin. Minullakaan ei ole ennen ollut isoa mahaa, nyt on. Nyt sitten teen vähän asialle jotain ja sitten uusi tilannearvio. Tän ikäisenä ei hurahtaminen mihinkään toimi, pitää jaksaa niitä pysyviä juttuja.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   15.8.24 16:52:47

Arvostan Jarkkoa, joka on laittanut veetuilevan puolison vaihtoon.

Tänä aamuna oma puoliso valitti kun oli hiekkaa kylppärin lattialla ja syytti minua siitä. Ihmettelin mistä lie on sinne tullut. Hänellä oli vastaus valmiina. On kuulemma rapissut sinne p*llustani, enkä ole nähnyt kun iso mahani on tiellä.

Olipa kivasti sanottu. Laitoin hänet tilille sanomisistaan, hohotteli vaan maha heiluen omalle vitsilleen. Hänellä siis noin 10 kertaa isompi vatsa kuin minulla. Mutta saipa nyt taas sanottua.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.8.24 16:56:21

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 15.8.24 05:55:28

Olet edelleen keskiverto.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   15.8.24 19:14:03

Keskiverto tietty on ylipainoinen nykyään, siinä mielessä joo.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.24 19:35:00

Ilman muuta ylipainoon on helpompi puuttua siinä kohtaa kun sitä on 4 kiloa eikä odottaa että sitä on 40 kiloa.
Olen aloittajan kanssa osittain samassa veneessä, tosin olen edelleen bmin mukaan normipainoinen, mutta lyhyessä varressa kerryttämäni kolme lisäkiloa tuntuvat yllättävän paljon. Housut kiristävät, rinnat pursuavat liiveistä ulos, kasvot ovat selkeästi pyöreämmät...
Näin keski-iässä painon pudottaminen on sen sijaan yllättävän vaikeaa, en ole oikeastaan muuttanut ruokavaliotani, mutta keväällä luovuin kakkostyöstäni (tallityöt) ja näköjään kulutin siinä juuri sopivasti, nyt pitäisi osata fiksata ruokavaliota kun arkiliikunta ei enää pidä painoa kurissa.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.8.24 20:50:06

Mulla 2 kg, mutta kun se on mahassa, niin se on paljon. Ja en saa pois, olen liian mieltynyt herkkuihin. Tätä se ikä teettää.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.8.24 20:58:56

K, 155cm pitkän normaalipaino on bmi - laskurin mukaan 45-59 kg...

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   16.8.24 07:58:29

Ymmärrän aloittajaa, samassa veneessä ollaan. Itse asiaan en osaa auttaa, vaikeaa tuntuu olevan näin keski-iässä painonpudotus. Olen onnistunut torppaamaan painonnousun, ja aion kyllä vielä saada ylimääräisen pois. Nuoruuden mitoista lienee turha haaveilla.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 08:09:49

Aika hoitaa tämänkin ongelman. 65v olet taas normaalipainoinen.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   16.8.24 08:16:11

"'K, 155cm pitkän normaalipaino on bmi - laskurin mukaan 45-59 kg..."

Niiin....? Luuletko etten tiennyt normaalipainon rajoja, kun juuri kirjoitin olevani bmi:n mukaan normaalipainon ylärajalla? :D

Vitosella alkava paino oli / on mulle liian vähän. Olin ihan oikeasti tosi riutuneen näköinen, lihakseton, ei mitään muotoja missään. Sivusta ja edestä katsottuna aivan i-kirjaimen mallinen. Tähän(kin) nyt luultavasti tulee kommentteja, että ei voi pitää paikkaansa jne. Tulkoon. Mulla se vaan meni näin. Noin 66-kiloisena näytän hyvältä.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.8.24 08:25:51

Jos se painonnousu on ollut lähinnä lihasta K:n tapauksessa niin sittenhän se on ihan eri juttu. Ylipäätään lihaksekas ihminen ei voi kovin orjallisesti katsoa BMI:tä. BMI on kehitetty kansanterveyden mittariksi, ei yksilön välineeksi arvioida itseään.

Itse painoin ennen 52 kg, nyt noin 58 kg (pituutta 161), ja näytän paljon paremmalta. Tämä vaati kyllä monen vuoden kovaa salitreeniä (4-5x viikkoon). Ennen olin ns. laihaläski, nyt olen hoikka, mutta lihasta löytyy.

Jos painaisin 65 kiloa niin olisin virallisesti ylipainoinen. Ja kyllähän tuon painoisena varmaan olisin jo aika massava, tämän pituisessa kun näkyy muutamakin kilo aika helposti. Eri asia, jos tuo kaikki olisi lihasmassaa. Sellaiset naiset ovat kuitenkin aika harvassa :D

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   16.8.24 09:45:50

Aloittaja ei sanonut yhtään mitään paljonko on kokonaisuudessaan lihonnut. Totesi vain että on jo 4 kiloa ylipainon puolella.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   16.8.24 10:06:33

Niin, kuten kirjoitin 63 on se paino, jossa koin olevani vielä suht normaalikroppainen. Aikuisiällä olen pitkään painanut myös 58-59, mutta se tuntuu jo kaukaiselta tavoitteelta.

2-4 vuodessa olen siis lihonut 63 kilosta 70 kiloon. On tuo huima nousu ja tahti.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Whoo 
Päivämäärä:   16.8.24 10:30:10

Hyvin lihaksikkailla Bmi ei välttämättä toimi, mutta ääriharva on poikkeuksellisen lihaksikas, nainen varsinkaan.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Nature 
Päivämäärä:   16.8.24 11:32:40

Ei toimi minullakaan, olen lähes samanmittainen kuin tuo K esimerkissään. Sentin lyhyempi ja BMI n mukaan ylipainon puolella, mutta silti PALJON paremman näköinen kuin jos olisin normaalipainon puolella virallisesti.

Sanon siis samaa että lyhyillä tuo ei pidä paikkaansa kovinkaan hyvin, ellei ole luonnostaan Todella siro.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   16.8.24 12:01:45

BMI mittarina on varmaan ainakin suuntaa antava. Itse luotan siihen. Olin kymmenet vuodet ihan saman painoinen 62 kg eli normaalipainoinen. Edelleen painan 62 kg mutta olenkin ylipainoinen.

Vanhuus kutisti minutkin. Nuorena olin 162 pitkä mutta nyt 158. BMI sen mukainen. Ja joo mahaa tahtoo kertyä mutta vastineeksi lihakset kuihtuvat. Tavalliseen liikuntaan oli pakko lisätä punttien nostelua kun käsivarret muuttuivat ryppyisiksi kukkakepeiksi.

Vanheneminen on kamalaa.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.8.24 12:11:11

"Hyvin lihaksikkailla Bmi ei välttämättä toimi, mutta ääriharva on poikkeuksellisen lihaksikas, nainen varsinkaan."

Ei siihen välttämättä mitään poikkeuksellista lihasmassaa (=steroidien käyttöä) tarvita. Jos olet normaalipainon keskivaiheilla tai ylärajoilla ja hankit edes muutaman kilon lihasta, niin siinähän sinä olet jo ylipainoinen BMI:n mukaan.

Miehillä tuo vääristää tietysti vielä paljon enemmän. Veljenikin on BMI:n mukaan yilpainoinen, vaikka hän on todella kuivassa kunnossa (ei mitään havaittavaa rasvaa missään ja iso osa verisuonista pullottaa ihon läpi). Hän on treenannut kovaa 16-vuotiaasta lähtien.

Ei BMI siis etenkään tuossa normaalin-lievän ylipainon kohdilla kerro välttämättä mitään kehonkoostumuksesta. Sitten jos mennään lihavuuden puolelle, niin eri juttu.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   16.8.24 15:26:39

Rasva on kevyempää kuin lihas. Jos menettää lihasmassaa ja samalla lihoo on usein liikakiloja enemmän kuin luulikaan. Niin kävi minulle.

Vaaka näyttää vain 5 kg painonnousua mutta näen kehossani että on sitä muutama kilo enemmänkin, lihasten tilalla. Ulospäin en näytä vielä läskillä mutta vatsassa on ihraa (vanha ohje, liikakiloja on sen verran kuin on senttejä vatsapoimussa kun sen ottaa sormiensa väliin)...
Minulla rasva kertyy myös reisiin.

Olen 52 v, 165/60. Vaihdevuodet alkamassa ja kyllä se näkyy aineenvaihdunnassa.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Whoo 
Päivämäärä:   16.8.24 21:32:50

---, naisille edes tuo pari kiloa lihasta ei niin vaan tule, vaatii kyllä ihan kunnolla treenaamista.
Esimerkkinä keskivertoa lihaksikkaammasta, joka on silti Bmi:n mukaan normaalipainossa on fitness-urheiija Hanna Skyttä, alle 170cm,kisakaudella alle 60kg, kisakauden ulkopuolella 5-8kg enemmän.
Haluaisin nähdä jonkun esimerkkikuvan henkilöstä, joka esim Bmi 23-24:lla näyttää liian laihalta ja riutuneelta.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   16.8.24 22:56:25

Tuskin itseni hillittömän lihavaksi silloin kun painoin 72kg. Itseinho oli valtava.

Nykyään vaaka näyttää 92 enkä enää edes välitä eikä ns. tunnu juuri missään

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.24 00:23:37

"Ulospäin en näytä vielä läskillä mutta vatsassa on ihraa (vanha ohje, liikakiloja on sen verran kuin on senttejä vatsapoimussa kun sen ottaa sormiensa väliin)...
Minulla rasva kertyy myös reisiin.

Olen 52 v, 165/60. Vaihdevuodet alkamassa ja kyllä se näkyy aineenvaihdunnassa."

Vatsapoimuun kertyy kyllä tulevaisuudessa senttejä hormonitoiminnan hiipuessa, olit kuinka hoikassa kunnossa tahansa, se ei kerro ylipainosta yhtään mitään.

  Re: Hitsi kun minustakin tuli lihava

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.8.24 14:00:15

"---, naisille edes tuo pari kiloa lihasta ei niin vaan tule, vaatii kyllä ihan kunnolla treenaamista.
Esimerkkinä keskivertoa lihaksikkaammasta, joka on silti Bmi:n mukaan normaalipainossa on fitness-urheiija Hanna Skyttä, alle 170cm,kisakaudella alle 60kg, kisakauden ulkopuolella 5-8kg enemmän."

Missä sanoin, ettei lihasmassan hankkiminen vaadi "kunnolla treenaamista"? Minä nimenomaan mainitsin kovan salitreenin. Minulle on tullut joku neljä kiloa lihasta tässä muutaman vuoden aikana (inbody-mittausten mukaan), ja kuten sanoin, se vaati tosissaan treenaamista 4-5 x kertaa viikossa. Minulle on ainakin ihan päivänselvää, että lihasta ei mitenkään "vahingossa" tule, kyllä se ihan töitä vaatii :D

En myöskään vertaisi tavan tallaajaa ihmiseen, joka kuuluu Suomen Kehonrakennusliittoon. SKL ei ole maailman antidopingsäännöstön alainen järjestö (eli suomeksi sanottuna kaikki nuo käyttävät dopingia/steroideja). Kannattaa ottaa selvää, miksi Suomessa on kaksi liittoa, Kehonrakennusliitto ja Suomen Fitnessurheilu. Lisäksi tietysti kisaajilla geenit ovat tuohon lajiin huippuluokkaa. En tiedä Skyttän pituutta ja painoa, mutta selvästinän tuo on kisakauden ulkopuolellakin hyvin rasvattomassa kunnossa. En siis vertaisi häntä perusihmiseen, jolla sitä rasvaa saa ja pitääkin olla kropassa vähän enemmän.

"Haluaisin nähdä jonkun esimerkkikuvan henkilöstä, joka esim Bmi 23-24:lla näyttää liian laihalta ja riutuneelta."

No, minä en ainakaan sanonut, että tuolla BMI:llä olisi riutunut (en minäkään ollut 52-kiloisena mitenkään riutunut, lihakseton kyllä). Otin vain kantaa siihen, että jos BMI on siellä normaalipainon ylärajoilla ja hankkii edes hieman lihasta, niin voihan se BMI silloin pompahtaa sinne ylipainon puolelle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.