Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taas ikäeroista

Lähettäjä: Ikivihreä 
Päivämäärä:   14.8.24 18:21:17

Viime aikoina ikäerot on herättäneet aika paljon keskustelua ja mulle selvisi, että oma mieheni (aika tuore tuttavuus) on seurustellut 30-vuotiaana 19-vuotiaan kanssa. En oikein tiedä miten reagoisin tähän tietoon, etenkin, kun erosivat aika riitaisissa väleissä. Huomaan, että tämä vaivaa mua jonkin verran, kun en tiedä kuinka tämä vaikutti tähän naiseen.

Onhan hän täysi-ikäinen ollut, mutta miehen mukaan hänellä oli paljon mt-ongelmia ja itse mietin, että mun näkökulmasta hän on ollut ihan teini vielä. En näe, että ikäero itsessään on paha, mutta tuossa iässä pidän tätä vähän hämmentävänä keissinä.

Joten kysyn teidän omia mielipiteitä tai vertaistukea. Näkisitkö sinä tässä ikäerossa jotain huolestuttavaa?

Kiinnostaisi tietää myös hötönettiläisiltä, että mikä on suurin ikäero, jonka omalla kohdallasi omassa suhteessasi hyväksyisit?

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.24 18:27:36

Jos siitä on jo aikaa, niin eiköhän nainen ole jo käsitellyt asian moneen kertaan ja jatkanut eteenpäin. Älä sinä vaivaa päätäsi sillä. Toivo mielessäsi naiselle kaikkea hyvää ja jatka omaa elämääsi.

11 vuoden ikäero (edes tuossa iässä) ei ole mikään paha.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: -+ 
Päivämäärä:   14.8.24 18:29:53

Lähinnä mietityttäisi, mitä 30 v näkee teini-ikäisessä. Hyvin erilainen elämäntilanne kuitenkin.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:31:54

Oliko mies jotenkin pitkittyneessä nuoruusvaiheessa tai itsekin ongelmainen tapaus, vai miten hän on päätynyt tuohon tilanteeseen alkujaankaan? Oliko kyse opiskelukaverusten suhteesta vai kävikö mies kyttäämässä teinejä jossain sedulassa? Vaikuttaisi aika paljon minun mielipiteeseeni.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 18:33:24

Mulle toi olis kyllä asia, josta en pääsisi yli. Pahinta tuo, että vielä tiesi tytön olevan mt-ongelmainen. Ja vielä "riitaisa ero". Juu ei. :(

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Ikivihreä 
Päivämäärä:   14.8.24 18:38:41

T, heidän erosta on aikaa ehkä vuosi. Ehkä se hämmentää, että nainen voi kuulemma miehen yhteisten tuttujen mukaan todella huonosti, ja pisti välit riitaisasti täysin poikki miehen kanssa. Vaikea sanoa, liittyykö hänen henkinen pahoinvointinsa mieheen vai muuhun elämään. Kummassakin tapauksessa herättää kysymyksiä ja mieheltä saan aika hämmentäviä vastauksia. Mies sanoo, että nainen oli kuulemma myös huijannut häntä suhteeseen, mutta mä vähän kuuluttaisin kolmekymppisen vastuuta myös.. Jotenkin mies on kääntänyt eron syyn tähän naiseen ja musta tuntuu, että kaikkea ei ole kerrottu.

-+, tätä minäkin vähän mietin tässä, että pitäisikö mun pitää tätä vähän red flaginä, että hän on nähnyt jotain yhteistä noin nuoren kanssa.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.8.24 18:39:50

No, aikuisia ihmisiä.
Mä en pysty näkemään tuossa mitään kovin erikoista, mun vanhemmilla oli 14 vuotta ikäeroa.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: eeei 
Päivämäärä:   14.8.24 18:40:57

Näin 29 vuotiaana naisena 18-19 vuotiaat miehen alut tuntuvat todella nuorilta. Joten alkaa vähän yököttää... Tietysti yksilöissä voi olla eroja, mutta lähtökohtaisesti ei kuulosta lupaavalle, sillä vanhempi osapuoli on niin helposti valtasuhteessa.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Ikivihreä 
Päivämäärä:   14.8.24 18:42:23

"Oliko mies jotenkin pitkittyneessä nuoruusvaiheessa tai itsekin ongelmainen tapaus, vai miten hän on päätynyt tuohon tilanteeseen alkujaankaan?"

Olivat kuulemma kavereiden kautta tavanneet. Tämä ei edes ole miehen ainoa mt-ongelmainen exä, jonka kanssa välit on menneet poikki riitaisasti, joten totta puhuen tässä on muitakin varoitusmerkkejä ilmassa. Kaikkien kolmen mt-ongelmaisen exän kanssa oli yhdessä vuosia. En haluaisi kuulostaa tuomitsevalta, mutta hieman ihmettelen, että välit menee kaikkien kanssa.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: FD 
Päivämäärä:   14.8.24 18:45:56

Mikä niitä kaikkia mt-ongelmisia naisia tuossa yhdistää?

Aivan oikein, se mies.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.24 18:50:55

Mulla särähtää enemmän korvaan tuo riitaisa ero, ei ikäero

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Tukea juu 
Päivämäärä:   14.8.24 19:07:26

On kyllä tosi huolestuttavaa.
Ikäero pitää olla alle kymmenen vuotta( vitsi).
Meilläkin suhteen alussa mies oli 28v ja minä 18v.
Nyt ollaan oltu 40v yhdessä.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 19:11:41

Jos miehellä ei ole kuin "hulluja" exiä, tiedätpähän ainakin, että sinustakin tulee viimeistään erotessa hänen mielestään mt-ongelmainen.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 20:12:09

Kun mietin itseäni 19- ja 30-vuotiaina, niin onhan tuossa iso kasvu ollut välissä.

Ja nyt 34-vuotiaana jos mietin noita 18-20-vuotiaita, niin onhan ne ihan teinejä.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 20:49:51

Itse en näin kolmekymppisenä pystyisi katselemaan 19-vuotiaita sillä silmällä. Nehän ovat melkein toinen jalka lapsuudessa vielä, ja vaikka en itse tietenkään ollut tuon ikäisenä omasta mielestäni kakara, niin täältä nykyisestä perspektiivistä katsoen aikuisuuteen oli kyllä melkoinen matka vielä.

Itselleni tuollainen suhde olisi valtava punainen lippu. Ei 11 vuotta merkitse mitään silloin kun puhutaan kahden selkeästi aikuisen ihmisen suhteesta, mutta 19-vuotias ei todellakaan ole selkeästi aikuinen. Johan aivotkin kehittyvät ainakin 25-vuotiaaksi asti, joidenkin arvioiden mukaan jopa pidempään.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Ikivihreä 
Päivämäärä:   14.8.24 21:21:51

Kiitos asiallisista vastauksista. Tiesin, että tämä jakaa vähän mielipiteitä ja tietty nykyaikana ollaan tietoisempia ihmisen kehityksestä kuin vaikka 40 vuotta sitten, joten odotin jotenkin sellaista mieheltä automaattisesti, kun vaikuttaa sen verran järjen ihmiseltä. Mutta on hänestä tullut tässä samalla joitakin aika lapsellisia piirteitä ja ajatuksia esille.

"Jos miehellä ei ole kuin "hulluja" exiä, tiedätpähän ainakin, että sinustakin tulee viimeistään erotessa hänen mielestään mt-ongelmainen."

Diagnoosi onneksi löytyy jo, niin sillä voi exät helposti kerätä sääliä. Tosin hoitotasapaino on hyvä, että mitään kovin jännittävää ei ole luvassa. Mutta ehkä tässä on silti jonkinlainen kaava menossa.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   14.8.24 22:44:33

Olen itse 30 ja veljen poika täyttää juuri 18. Minun silmissä hän on vielä ihan lapsi. Ja kyllä hän onkin. En ikimaailmassa voisi olla 18 vuotiaan pojan kanssa, en ikinä. Se homma toimii myös toistepäin. Tuon ikäiset tytöt ovat vielä ihan "asia" ja monikin kehitys pahasti kesken.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 22:44:41

Kolmikymppinen mies on kehitykseltään ihan samalla tasolla kaksikymppisen naisen kanssa. Varsinkin, jos sitä elämänkokemusta ei ihan hirveästi ole. Ja mt-ongelmia on ihan tasan kaikilla ja riitaisia eroja joka toisella, jos vaan ihmiset kehtaisivat myöntää..

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.24 23:00:49

Meillä on tuo 10 vuotta ikäeroa. Olin 20 ja mies 30 kun alettiin seurustelemaan. Muutaman vuoden kuluttua naimisiin ja kolme lasta. Yhdessä oltu nyt 35 vuotta, ikäero oikeastaan on vasta nyt selkeä. Mies on eläkkeellä ja kaikenlaista terveysjuttua alkaa olla, on selkeästi jotenkin ukkoutunut. Minulla vielä työelämää vuosikymmen edessä. Eletään jotenkin eri elämänvaihetta.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 23:42:52

Sos ja sus. Omalla kohdallani ainakin loppuisi juttu miehen kanssa saman tien. Olen 28v enkä ikimaailmassa voisi kuvitella seurustelevani 19 vuotiaan kanssa, herranjestas. Isoissa ikäeroissa, erityisesti jos toinen on noin nuori, piilee aina tietynlainen valta-asetelma. En voisi olla ihmisen kanssa, joka ensinnäkin kiinnostuu noin paljon nuoremmasta kun on itse jo 30, ja käyttää tätä valta-asetelmaa väärin. Hyi olkoon. Miettisin myös, että eikö ole "kelvannut" oman ikäisille naisille kun pitää etsiä seuraa nuoremmista ja sinisilmäisemmistä naisista... Nuorempana sitä voi sietää ties mitä käytöstä.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 06:55:11

"Kolmikymppinen mies on kehitykseltään ihan samalla tasolla kaksikymppisen naisen kanssa. "

Vain jos jollain tavalla on jälkeenjäänyt. Ilmeisesti nykyään ovatkin, kun some ja konsoli ja tietokonepelit kuuluvat lähes jokaisen aikuisen miehen harrastuksiin ja niitä hakataan useita tunteja päivässä. Rappeuttaahan se aivoja.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: _mies_ 
Päivämäärä:   15.8.24 10:25:40

Mulle tulee mieleen tosta suhteesta että jos on ollut puhdas seksisuhde niin sittenhän tos ei ole mitään ihmeellistä. Onko jompikumpi odottanut että muutetaan yhteen,tehdään lapsia? Jos ei niin eipä tossa ole kummallista,varmaan molemmille ihan antoisa homma.

Tuohan ei mitenkään päin ole ihmeellistä,ikäero ei mikään mahdoton,tuo tyttö/nainen jo täysikäinen sun muuta.

Itse en kyllä suhteeseen alkaisi mt-ongelmaisen kans,se on mielestäni tässä ainoa kysymysmerkki,miks miehellä noita useampiakin? Mut pitäis tietää millaisia mt-ongelmia,minkä näköisiä naisia ja millaisia suhteet on ollu,onko käynyt vain harrastamassa satunnaisesti seksiä?

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.8.24 11:20:39

Nainen oli 19 v eli ei siinä mitään ole iän puolesta. Mt ongelmat sitten oma lukunsa ja riitaisia eroja paljon...

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Ikivihreä 
Päivämäärä:   15.8.24 19:14:54

"Onko jompikumpi odottanut että muutetaan yhteen,tehdään lapsia?"

Tämä oli yksi asia, mitä mies olisi halunnut, mutta mihin tää nainen ei ollut valmis.. Ihan vakavassa suhteessa olivat useamman vuoden ajan ja mies olisi halunnut kosiakin.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: no juu 
Päivämäärä:   15.8.24 19:26:45

Mä oon naimisissa itseäni 15 vuotta nuoremman miehen kanssa, yhdessä oltu yli 10 vuotta. Mulla jo aikuiset lapset aiemmasta liitosta ja jo alussa selväksi tehnyt että lapsia en enää tee että jos niitä haluaa pitää valita joku toinen nainen. Niin se vaan halusi jäädä mun kanssa eikä jälkikasvua halua. Ikä todellakin on vaan numeroita, jos toisen kanssa synkkaa niin siinä se. Me ollaan tosi samanlaisia, ehkä niin että hän on vanhasielu ja mä kakara, mutta homma toimii paremmin kuin mun aiempi liitto samanikäisen kanssa. Minä siis 48 ja mies 33. Eikä edes ole mies mikään mamu kun sitä kuitenkin moni ajattelee, ihan viikinki on hän.

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 19:35:30

"Ihan vakavassa suhteessa olivat useamman vuoden ajan"

Siis miten usean? Sano nyt vielä, että tyttö oli alaikäinen seurustelun alkaessa...

  Re: Taas ikäeroista

Lähettäjä: Jees 
Päivämäärä:   15.8.24 19:42:50

Veljeni alkoi kolmikymppisenä seurustelemaan 19vuotiaan kanssa ja kyllähän koko perheen kesken odoteltiin milloin ne eroaa mutta on ne pari vuotta nyt olleet kimpassa ja elävät saman katon alla. En ymmärtänyt kuten ei moni muukaan mutta minkäs sille teet! Likka on ihan mukava ja fiksun oloinen..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.