Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:10:06

Vastauksessa ei ollut mitään tahditonta tai väärää. Se ei vain miellyttänyt itseäni.

Miten tästä eteenpäin. En pääse asiasta yli.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   14.8.24 18:13:07

Ainakin opit että älä esitä kysymyksiä joihin et kestä kuulla vastausta.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Khyl 
Päivämäärä:   14.8.24 18:13:15

No mitä kysyit?

Pääsääntöisesti ei kannata kysyä kysymyksiä, joihin ei halua vastauksia.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:15:28

Oliko tämä joku konkreettisesti elämiseenne vaikuttava kysymys (haluatko lapsia, muutetaanko maalle tms.) vai joku tunneasia (jos eksäsi ei olisi jättänyt sinua, olisitko vielä hänen kanssaan)?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:19:12

Naisihanteeseen liittyvä, ei ulkonäköön vaan muuhun.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:21:45

Mistä tuli mieleesi kysyä? Onko sinulla ollut olo, että mies haikailee jotain muuta tai on lähdössä suhteesta?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:23:23

"Mistä tuli mieleesi kysyä? Onko sinulla ollut olo, että mies haikailee jotain muuta tai on lähdössä suhteesta?"

Tuli vain yhtäkkiä mieleen. Ei ole mitään epäilyksiä, suhde voi hyvin, vaikka meillä on kolme pientä lasta. Mies on aktiivinen isä ja huolehtii oman osansa arjen velvollisuuksista.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.8.24 18:24:31

Mäkin kysyin ja tiesin ainakin sen jälkeen, ettei tuo mies ole minua varten. Mulle on menekkiä, joten en jää rypemään, vaikka satuttaakin lopulta se, että tiet eroaa.

Mieti, voitko elää asian kanssa. Mies on ainakin varmaan ollut rehellinen, mutta itse näen, että se joidenkin ominaisuuksien perään haikailu niin paljon, että se pitää sanoittaa ääneen, kertoo mulle ihan tarpeeksi.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.24 18:25:40

"En pääse asiasta yli." --> voisko siitä puhua vielä miehen kanssa, ettie jää mitään kaihertamaan välejänne? Nuo tuommoiset asiat on ihan täydellisiä esimerkkejä siitä, että tulee väärinkäsityksiä kohta ihan kaikesta, kun tehdään johtopäätöksiä.

Eli ota asia puheeksi miehen kanssa. Ja jos et voi, et uskalla tai jotain, niin ehkä mies ei ole mikään sopiva mies sulle. That's it. Suhteessa pitää aina uskaltaa puhua aroista tai epävarmoista aiheista. Jos ei pysty tai uskalla, ei ole mitään oikeaa suhdetta.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: foks 
Päivämäärä:   14.8.24 18:26:47

..., mitähän se miesraukka olisi uskaltanut sitten vastata, jos on kysytty jotain naisihanteeseen liittyviä asioita? Olla sanoittamatta asiaa ääneen, kohauttaa olkia vai valehdella, ettei rouvan mieli pahoitu?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:28:04

"Tuli vain yhtäkkiä mieleen. Ei ole mitään epäilyksiä, suhde voi hyvin, vaikka meillä on kolme pientä lasta. Mies on aktiivinen isä ja huolehtii oman osansa arjen velvollisuuksista."

Okei, hyvä.

Onko suhteenne niin hyvä, että voit mennä sanomaan miehelle, että teit itsellesi pahan olon kun kysyit ja kaipaat hyvittelyä ja vahvistusta sille, että olet edelleen miehen mielestä ihana? Ja jos joku miehen vastauksessa oikeasti kaivelee, voitko sanoa senkin? Vaikka se olisi ihan typerää etkä syyttäisi miestä mistään?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:31:57

"Onko suhteenne niin hyvä, että voit mennä sanomaan miehelle, että teit itsellesi pahan olon kun kysyit ja kaipaat hyvittelyä ja vahvistusta sille, että olet edelleen miehen mielestä ihana?"

Voin, mutta mua hävettää koko tilanne, kun ihan itse kerjäsin vaikeuksia. Ei tee mieli kuormittaa miestä lisää. Tunnen itseni ihan kakaraksi.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.8.24 18:33:29

"se joidenkin ominaisuuksien perään haikailu niin paljon, että se pitää sanoittaa ääneen, kertoo mulle ihan tarpeeksi."

Mitä haikailua se on, jos ensin itse KYSYY ja toinen vastaa kun on KYSYTTY?

On eri asia jos mieheltä kysyy, onko sun mielestä fitnessnaiset hyvännäköisiä (kysyjä ei ole fitnessnainen) ja mies sanoo, että onhan ne kuin että mies itse oma-aloitteisesti asioikseen sanoo puolisolleen kaupungilla fitnessnaisen tullessa vastaan, että kyllä nuo fitnessnaiset on sitten hyvännäköisiä.

Älä kysy jos et halua kuulla vastausta. Voi olla, että se ei ole se minkä haluat kuulla.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:33:50

Miten pitkään olet nyt ollut pääsemättä tästä yli?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.8.24 18:36:48

Tyhmää loukkantua jos ei saa mieleistään vastausta

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   14.8.24 18:40:52

"voit mennä sanomaan miehelle, että teit itsellesi pahan olon kun kysyit ja kaipaat hyvittelyä ja vahvistusta sille, että olet edelleen miehen mielestä ihana?"

Miten nolo ihmisen on oltava että menee vonkaamaan kehuja? Mitä merkitystä edes on joillakin pyytämättä saaduilla kehuilla tai tekemisillä? Toinen kehuu koska niin kuuluu tehdä ja se toinen mankuu, siitä huolimatta sanottu asia on sanottu ja se on totta. Ei se siitä muuksi muutu, ihanne on se mikä on sanottu ja jos itse ei sitä täytä niin ei täytä, ihanne on silti se jokin muu.

Miksi kysyä kun ei kuitenkaan halua tietää.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: duu 
Päivämäärä:   14.8.24 19:01:05

Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 14.8.24 18:33:29

"se joidenkin ominaisuuksien perään haikailu niin paljon, että se pitää sanoittaa ääneen, kertoo mulle ihan tarpeeksi."

Mitä haikailua se on, jos ensin itse KYSYY ja toinen vastaa kun on KYSYTTY?

Tämä! Kannattaa aina muistaa, että mies on yleensä aika yksinkertainen olento. Hän on luultavasti vaan vastannut kysymykseesi eikä ymmärrä yhtään että olet nyt pahoittanut mielesi. Puhukaa !!

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 19:13:50

"Miten nolo ihmisen on oltava että menee vonkaamaan kehuja? Mitä merkitystä edes on joillakin pyytämättä saaduilla kehuilla tai tekemisillä? Toinen kehuu koska niin kuuluu tehdä ja se toinen mankuu, siitä huolimatta sanottu asia on sanottu ja se on totta. Ei se siitä muuksi muutu, ihanne on se mikä on sanottu ja jos itse ei sitä täytä niin ei täytä, ihanne on silti se jokin muu."

Miten nolo pitää olla, jos ei voi pyytää puolisoltaan sitä, mitä haluaa? En nyt tarkoita, että pitäisi pyytää puolisoa muuttamaan vastaustaan ja sanomaan, että kyllä kulta vastaat kaikkia ihanteitani, vaan tietysti kumppanilta voi haluta lohdutusta ja vahvistusta vaikka itse töppäsikin. Ei tämä nyt minusta mikään mahdoton tehtävä kumppanille pitäisi olla, sanoa että voi hassu höppänä, tieysti olet ihana.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Dinja 
Päivämäärä:   14.8.24 19:16:18

”..Kannattaa aina muistaa, että mies on yleensä aika yksinkertainen olento. Hän on luultavasti vaan vastannut kysymykseesi eikä ymmärrä yhtään että olet nyt pahoittanut mielesi. Puhukaa !!”

Hyvin kiteytetty :D

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   14.8.24 19:46:16

"Miten nolo pitää olla, jos ei voi pyytää puolisoltaan sitä, mitä haluaa?"

Mitä merkitystä on asialla, jonka saat koska olet pyytänyt sitä itse? Otetaan esimerkiksi, että haluat huonoitsetuntoisena kehuja ulkonäöstäsi kun miehesi on kehunut uutta missiä. Missin kehuminen ei liity sinuun mitenkään ja missi on kiistatta paremmannäköinen kuin sinä, jonka itsekin ymmärrät ja näet. Miten sinun itsetuntosi ja mielesi siitä kohenee, jos kysyt mieheltä pitääkö hän sinuakin kauniina ja mies vastaa (tietenkin) kyllä? Ei muuten mainitse mitään sinusta, vasta kun itse kysyt?

En voisi kuvitellakaan, että mankuisin mieheltä kehuja jos hän ei niitä itse oma-aloitteisesti sanoisi. Mitään arvoahan ei sellaisilla kehuilla olisi. Siinähän sitä oikein alleviivaa huonoa itsetuntoaan.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 19:47:18

En käskenyt aloittajan hakemaan tyhjiä kehuja.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 19:51:42

Ajattele niin että sussa on jotain aivan erityistä kun mies valitsi sinut vaikket ole hänen tyyppiään.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   14.8.24 19:58:32

"kaipaat hyvittelyä ja vahvistusta sille, että olet edelleen miehen mielestä ihana"

Mitä ihmettä sä selität?

Miehen pitäisi hyvitellä mitä? Sitä että hänellä oli oma mielipide, joka ei miellyttänyt aloittajaa, joka kuitenkin itse kysyi miehen mielipidettä? Mieskö teki jotakin "väärää" ja nyt sitä pitää hyvitellä? Älkää kysykö jos ette siedä vastausta. Vastaus voi olla rehellinen mielipide, mutta valheenhan te mieluummin haluatte.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   14.8.24 21:55:03

Ei muuta ko käsi pystyyn virheen merkiksi. Kyllä noin pitkässä suhteessa pitää pystyä sanomaan, että tein tyhmästi ja nyt harmittaa. Mitään hyvittelyjä sen sijaan olisi kummallista pyytää. Eihän se toinen mitään väärin tehnyt.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.8.24 22:17:57

"..., mitähän se miesraukka olisi uskaltanut sitten vastata, jos on kysytty jotain naisihanteeseen liittyviä asioita? Olla sanoittamatta asiaa ääneen, kohauttaa olkia vai valehdella, ettei rouvan mieli pahoitu?"

En tiedä, mitä uskaltamista tuossa nyt varsinaisesti oli paitsi olla rehellinen. Kysyin kysymyksen, johon vähän arvasin jo vastauksen, sain vahvistuksen ja nyt hän voi palata etsimään mielestään naista. En olisi kysynyt kysymystä, jos mies ei olisi kysynyt ensin. Mutta nyt tää on kaikille win-win.

Mua ei haittaa, jos en mahdu mihinkään toisen ihannelokeroon täysin, mutta mulla on tiettyjä asioita, jotka on heti vastauksena deal breaker. Jos en ole missään asiassa tippaakaan miehen tyyppiä ja mies myöntää, että haaveilee naisesta, joka olisi, niin en mä tee tommosella miehellä mitään. Luultavasti vaihtaisi lennosta, kun kohdalle tulisi tyyppiin sopiva, joka huolisi miehen.

Rouva muuten en ole, neitinä ajattelin pysyä. :D

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.8.24 00:11:18

Hmm. Joku sanoo jo, että jättäisi tilanteessa. Ei kai se niin yksinkertaista ole?

Mun miehen "ihanne" esim ulkonäössä olisi nainen, jolla olisi punaiset hiukset. Minulla ei ole sellaisia, mutta hänen mielestään olen maailman kaunein, hän katsoo ihaillen ja kehuu. On vieläkin aivan ihastuksissaan minusta 12v yhteisen elon jälkeen edelleenkin. Ei hänkään ole mun ihanne, mutta hän on silti minun rakkaani ja pidän monista asioista hänessä juuri näin kun ne ovat enkä soisi niitä muutettavan.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ehh 
Päivämäärä:   15.8.24 01:28:27

"Mun miehen "ihanne" esim ulkonäössä olisi nainen, jolla olisi punaiset hiukset. Minulla ei ole sellaisia, mutta hänen mielestään olen maailman kaunein, Ei hänkään ole mun ihanne"

Olet "maailman kaunein", vaikka ihanne on eri näköinen? Ja hän ei ole sun ihanne, mutta silti luulet (ja ilmeisesti oletat kuulevasi älytöntä höpinää), että mies ei ole koskaan nähnyt ketään sinua kauniimpaa? Selvä......

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 01:57:24

No jos on jo kolme lasta ja verot, velat ja muut ja ikää ihan älyttömän paljon, niin pure huulta ja myönnä osasi.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.8.24 08:23:02

Ehkä voisit miettiä, mikä miehesi vastauksessa on se asia mikä loukkaa tai ärsyttää. Mies kuitenkin vastasi sinulle, eli kuunteli kysymyksen ja varmaan ihan lonkalta miettimättä heitti vastauksensa, ajattelematta sen kummemmin. On epäreilua siinä tilanteessa lähteä vaatimaan että toinen miettii vastauksensa niin että se varmasti on kysyjän mieleen. Suhteessa on tärkeintä rehellisyys, miehesi oli sinulle rehellinen, yhtään sensuroimatta tai kysymättä "miksi haluat tietää, miksi tämä asia kiinnostaa sinua". Unelmille ja haaveille ei tarvitse olla mustasukkainen eikä suuttua niistä, miehesi on sun luona nyt ja se on tärkeintä. Kyllä hänelläkin pitää saada olla omia ajatuksia ja unelmia, vaikkei edes harkitsisi niiden toteuttamista. Joten ole onnellinen siitä että sinulla on rehellinen mies joka huolehtii perheestään, eikä sellainen joka jatkuvasti todistelee kuinka ihana olet ja luuhaa ties missä.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.8.24 08:57:24

Nyt ois kyllä kiva tietää mikä se juttu oli, mitä mies sanoi niin osaisi antaa paremmin perspektiiviä

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: pinjana 
Päivämäärä:   15.8.24 09:15:54

”..Kannattaa aina muistaa, että mies on yleensä aika yksinkertainen olento. Hän on luultavasti vaan vastannut kysymykseesi eikä ymmärrä yhtään että olet nyt pahoittanut mielesi.

”Ehkä voisit miettiä, mikä miehesi vastauksessa on se asia mikä loukkaa tai ärsyttää. Mies kuitenkin vastasi sinulle, eli kuunteli kysymyksen ja varmaan ihan lonkalta miettimättä heitti vastauksensa, ajattelematta sen kummemmin. ”

Nämä pontit on erittäin hyvä huomioida!

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: PinBo 
Päivämäärä:   15.8.24 09:18:15

Eikai nainen mieheltä mitään kysy siksi, että voisi ottaa miehen mielipiteen huomioon, vaan siksi, että voisi päättää, onko miehen mielipide " oikea "

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Tane 
Päivämäärä:   15.8.24 10:26:12

PinBo, perus mies taas ei kysy vaimoltaan koskaan mitään koska sitä ei kiinnosta kuin oma napa, jos mennään perinteisillä katkerilla yleistyksillä. Onko sulla ränni päällä vai miksi oot täällä joka toisessa topassa halveksimassa naissukupuolta?

Jos parisuhde on ok, niin en kyllä lähtisi kehittämään mitään draamaa tuollaisesta. Itse kysyit ja vastaus herätti ikäviä tunteita. Mutta ne on vaan tunteita, ne menee ohi jos niitä ei ruoki. Mies on valinnut olla sun kanssa ja on sitoutunut suhun ja teidän perheeseen.
Ei minunkaan mies vastaa täysin mun ihannetta, koska oikea ihminen eikä mikään mielikuvitusystävä. Olisi paljon helpompaa jos se olisi vähän vähemmän tuulella käyvä, huolellisempi ja onhan nuoret miehet kivempia katsella kuin keski-ikäinen iskä, mutta mitä sitten? Olen minäkin sen mielestä ärsyttävä monella tapaa ja mulla on vatsamakkaroita ja ryppyjä naamassa. Silti se on mun ja mä sen tärkein ihminen.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: kaverinkaveri 
Päivämäärä:   15.8.24 17:35:30

Tästä tulee mieleen kaverin parin vuoden takainen samantyylinen kysyminen, josta seurasi se että miehestä tuli exä. Aikuisia 4-kymppisiä ihmisiä molemmat.

Oli jostakin syystä tullut ulkonäkö puheeksi miesystävänsä kanssa ja mies oli sanonut jotakin tyyliin hyvännäköiset naiset on joskus itsekeskeisiä ja hänelle on tärkeintä luonne. Kaveri oli kysynyt, että onko sulla ollut mua paremmannäköisiä naisia, johon mies oli vastannut, että on ollut sekä että, sua kauniimpia ja sua rumempia. Kaveria tämä jäi vaivaamaan niin paljon, että erosi, koska hän ei päässyt ajatuksesta, että mies tyytyy häneen ja haikailee kauniimpien perään ja pitää häntä rumana, koska hänellä on ollut kauniimpiakin. Mies oli ollut ihmeissään.

Olen sitä mieltä, että ei kannata kysyä sellaista, mikä todennäköisesti jää itseä vaivaamaan ja tulee suhteessa "väliin". Ei siis kysellä mitään ihanteita, miten sijoitun kauneudessa verrattuna entisiin tai onko joku ollut parempi sängyssä.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: JooEi 
Päivämäärä:   15.8.24 17:50:28

En todellakaan kyselisi mitään ulkonäköasioita. En tekisi mitään tiedolla, että joku miehen eksä on ollut missikisaosallistuja tai uimapukumalli.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 17:51:56

"Nyt ois kyllä kiva tietää mikä se juttu oli, mitä mies sanoi niin osaisi antaa paremmin perspektiiviä"

Kysyin mieheltä, millainen on hänen unelmavaimonsa käytännössä. Hän vastasi, että ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut kotiäiti, joka pitää lasten kanssa olemisesta, juhlien valmistelusta, vieraiden viihdyttämisestä ja keittiössä hääräämisestä.

En ole avuton kotihommissa, mutta en myöskään ikinä voisi pyhittää elämääni arjen pyörittämiseen muiden hyväksi. Väitöskirjani on melkein valmis, enkä aio olla kotona kuin siihen saakka, että pienin lapsemme kasvaa kolmivuotiaaksi.

Jos jompikumpi meistä on kotona häärääjä, niin mies. Hän laittaa mielellään ruokaa, kutsuu vieraita ja jopa miettii, miltä lasten vaatteet näyttävät. Sikäli on vähän omituista, että hän haluaisi minulle ikään kuin oman roolinsa.

Jotenkin otti sydämeen ajatus siitä, että mies tahtoisi itselleen kodin hengettären, koska en sellainen ole.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 17:58:50

^ No huh huh. Vähän ongelmallista yhteiskunnallisestakin vinkkelistä, että korkeasti koulutettu nainen olisi vaan miehen iloksi kotona hääräämässä. Kyllä muakin harmittaisi.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 18:00:55

No vastaako sun miehes täydellisesti sun unelmamiestäsi?

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.8.24 18:02:14

"No vastaako sun miehes täydellisesti sun unelmamiestäsi?"

Ulkoisesti aika lailla, mutta kyllä mä toivoisin, ettei mieheni olisi niin "naisellinen", vaan jotenkin enemmän perinteisesti mies.

Välillä tuntuu, että taloudessa on kaksi äitiä.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: .--. 
Päivämäärä:   15.8.24 18:03:54

No eihän kukaan ihminen voi täyttää toisen kaikkia unelmia. Ei täydellistä ihmistä ole syntynytkään kenellekään. Kysyit ja mies vastasi rehellisesti, varmasti tietäen, että tuollaista naista ei ole olemassakaan. Toivoo moni lottovoittoakin, mutta tiedostaa, että se tuskin omalle kohdalle sattuu.

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.8.24 19:11:50

”..Kannattaa aina muistaa, että mies on yleensä aika yksinkertainen olento."

Itse oon ainakin mieluummin yksin kuin jonkun yksinkertaisen ihmisen kanssa. Sosiaalisia taitoja ja rehellisyyttä oikeassa tasapainossa. Ei voi perustella loukkaavia kommentteja vain sillä, että on rehellinen. Varmaan aikalailla jokainen on joskus miettinyt toisia ihmisiä kuin omaa kumppaniaan, mutta mulle pitää olla vahva syy sille, että haluaa olla just mun kanssa. Jos mies saa mut tuntemaan itseni vähempipätöiseksi, kakkosvaihtoehdoksi, joksikin johon vain tyydytään, en näe mitään järkeä yrittää leikkiä mitään parisuhdetta.

"Mun miehen "ihanne" esim ulkonäössä olisi nainen, jolla olisi punaiset hiukset."

Tää nyt on vielä kuin triviaali pikkuasia, että jos mies ei voisi kestää muita hiisvärejä, niin aika idiootti täytyisi olla. Mutta sitten kun miehellä on tyylillä 20 kohdan lista asioista ulkonäköön, luonteeseen, koulutukseen, vaatetukseen ja elämäntapoihin liittyen ja et osu niistä yhteenkään, niin se herättää hämmennystä, että miksi mies edes yrittää. Mun yks ex osasi jopa listata jokaisen kasvonpiirteen, mistä tykkää.

Aloittajan ongelma on niin perustavanlaatuinen, että kalpenee mitkään ulkonäkötoiveet. Ehkä miehen oli tarkoitus sanoa, että haluaisi jonkun keittiöön välillä kanssaan, jos viihtyy siellä kokkaamassa? Joka tapauksessa, ihmettelen, että olette yhdessä, kun molemmat toivoo ihan erilaista kumppania. Toivon, että aloittajalla on sentään sen verran ymmärrystä olla kritisoimatta miestä siitä, ettei hän ole "tarpeeksi miehekäs".

  Re: Kysyin mieheltä, mies vastasi ja loukkaannuin

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   15.8.24 19:38:01

No aika helposti olet aloittaja nyt kyllä loukkaantunut verisesti. Eiköhän tuo mene samaan kategoriaan kuin se, että minun unelmamieheni olisi kaikkien muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi rikas perijä ja ostaisi meille 100 hehtaarin tilukset, joilla ratsastelisin päivät pitkät. Mieheni ei ole rikas, mutta silti hän on upea, rakas ja olen maailman onnekkain nainen, koska hän on minun, enkä koskaan vaihtaisi häntä rikkaaseen perijään. Tuskin se sinunkaan miehesi viettää iltojaan haaveksimalla korkeakoulutetusta kodinhengettärestä. Vastasi kun kysyit.

"Lähettäjä.--.

Päivämäärä15.8.24 18:03:54

No eihän kukaan ihminen voi täyttää toisen kaikkia unelmia. Ei täydellistä ihmistä ole syntynytkään kenellekään. Kysyit ja mies vastasi rehellisesti, varmasti tietäen, että tuollaista naista ei ole olemassakaan."

On tuollaisia paljonkin. Ei Suomessa kuitenkaan paljon, koska täällä ei ole tapana jäädä korkeakoulututkinnon jälkeen pitkäaikaisesti kotiäidiksi ja Suomen hinnoilla harvassa perheessä se olisi taloudellisesti mahdollista. Ulkomailla tavallisempaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.