Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 15:36:29

Minulle on raskauden aikana ilmaantunut huomattavan tummat silmänaluset. Muuten kai voisi laittaa väsymyksen tms. piikkiin mutta en ole lainkaan taipuvainen tummiin silmänalusiin (väsyneenäkään). Sellaisia ei ole minulla koskaan ennen ollut.

Liittyykö raskauteen?

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.8.24 15:40:54

En haluaisi olla se joka tämän sanoo, mutta nyt oli niin suora syöttö lapaan, että pakko.

Odotas kun se lapsi syntyy!

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   14.8.24 15:51:38

Raudanpuute? Se tekee ainakin tummat silmänaluset ja raskaushan tunnetusti voi sitä aiheuttaa.

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.8.24 16:00:49

Raudanpuute, eli syö rautalisää. Jos tuotetärppejä haluat, niin olen itse käyttänyt Soil of Beautyn silmänympärystuotetta jonka tarkempaa nimeä en nyt muista. Tuote on kallis, mutta auttaa todella.

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 19:37:07

Minulla on lapsi jo ennestään (raskaudesta tosin jo 11v, eikä mielestäni ollut tätä ongelmaa), eli tiedän kyllä väsymyksen vauvan kanssa. Tummia silmänalusia ei vaan ennen ole ollut, riippumatta olosuhteista.

Perusverenkuva ja rauta-arvo otettiin, oli normaali. Toki ei mitään ferritiinejä. Voiko silti olla raudanpuute?

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: Muumuu 
Päivämäärä:   14.8.24 19:45:28

Minä muistankin sinut aloittaja. Onko olosi parantunut alkuraskaudesta?

  Re: Raskaus, tummat silmänaluset?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 19:49:41

Kiitos kysymästä. Vähän parantunut on, mutta ei merkittävän paljon. Todettiin kilpirauhasen liikatoiminta (en tiedä voiko tämä sitten aiheuttaa myös silmänaluset), mutta olivat sitä mieltä, että menisi ohi alkuraskauden jälkeen (koska basedowin tautiin viittaavat vasta-aineet eivät olleet koholla, eikä minulla ole ennen ollut arvoissa heittoa, kun niitä mitattu jonkun kerran muista syistä), saa nähdä, kontrolleja jatketaan vielä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.