Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Pistepiste 
Päivämäärä:   14.8.24 11:20:31

Hei!
Taustoihin sen kummemmin menemättä, oon päättänyt erota parisuhteestani. Meillä ei ole mitään yhteistä omaisuutta, ei lapsia tai ei olla naimisissa. Mies on kuitenkin työtön ja hyvin rahaton, ja oon hänen ruokansa sekä muun elämisen maksanut jo jonkin aikaa. Miten eron jälkeen kannattaisi tehdä? Onko kusipäistä viedä esimerkiksi miehelle kauppakassi eron yhteydessä, koska hänellä ei ole tilillä rahaa ja tiedän että hän tulee olemaan eron jälkeen todella rikki. Vai pitääkö tässä vain sulkea omat silmänsä toisen taloudelliselta ahdingolta?

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: pumpa 
Päivämäärä:   14.8.24 11:24:13

Jos se mies on aikuinen, on hänen itse osattava etsiä ruokaa.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   14.8.24 11:27:19

Kai hän nyt työttömänä jotain tukia saa vai eikö viitsi hakea?

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 11:29:51

Asutteko te kenties jossain muualla kuin Suomessa?

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 11:35:41

Auttaminen eteenpäin on hieno ele jos sen osaa tehdä hienovaraisesti kuin huomaamatta. Toki yhdessä kulkeminen olisi vielä upeampaa.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 11:37:58

"Jos se mies on aikuinen, on hänen itse osattava etsiä ruokaa."

Heh, tästä tuli mielikuva kuin oltaisiin vapauttamassa jotain villieläintä luontoon. Itse täytyy osata etsiä ruoka, ei enää ruokita valmiiksi.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   14.8.24 11:43:13

Anna kaksi viidenkympin lahjakorttia alkoestolla ruokakauppaan ja lähimmän avustus pisteen osoite. Kun rakkaus loppuu, ei tarvitse kuitenkaan olla julma

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   14.8.24 11:54:15

Jos olette edelleen ystäviä/kavereita niin tottakai voi auttaa!

Sinä olet ainoa joka hänet tuntee, joten mahdoton sanoa minkä kokee "kusipäisenä", mutta muiden mielipiteillä ei tuossa pitäisi olla mitään merkitystä. Jonkun avustuspisteen osoitelapun kokisin kyllä itse törkeänä.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   14.8.24 12:11:57

Eron syystä kun ei tiedä vaikea kommentoida avustsmista. Jääkö mies aduntoon, onko vuokra asunto, onko miehellä alko ongelmaa tai masentuneisuutga. Jos alkoongelma saa heti sossusta apua, vuokraan, maksusitlumuksen kauppaan

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   14.8.24 12:13:33

Ei mitään avustuksia. Aikuinen mies voi mennä vaikka sieneen tai mustikkaan, äkkiä on satanen tienattu.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.8.24 12:14:52

Just kauppakassin tai jonkun lahjakortin ruokakauppaan voisin hyvin vastaavassa tilanteessa jättää, jos haluaisin auttaa ja tietäisin että kestää hetken eron jälkeen ennen kuin mies saa raha-asiansa järjesteltyä.

Ei tarvitse olla kuspäinen vaikka tarvitsee erota. Mutta sitten pyrkisin päästämään irti, ettei tule mahdollistaneeksi sitä ettei toinen kanna itsestään vastuuta.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   14.8.24 12:26:04

Osta jääkaappi täyteen ja sitten heipat.

Mies varmaankin saa tukia. Usein auttamisen lopettaminen saa aikaan sen, että ihminen alkaa itse ottamaan vastuuta elämästään.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.8.24 12:53:26

Saat elättää ketä tahansa niin pitkään kuin haluat.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   14.8.24 13:02:02

Tottakai voi avustaa ja onhan se ihan ok jos ei täysin vihoissaan ja riidoissa eroa. Sun tehtävä ei ole sen pidempään kuitenkaan murehtia toisen tilannetta jos eroon olette päätyneet ja vaikka hyvänpäivän tuttuina jatkaisittekin.

Mun mielestä ihan ok vaik tuo 2 * 50e lahjakortti johonkin ruokakauppaan on ihan huomaavainen juttu. Ja pitää vielä sekin todeta että ei tietenkään tässä tiedä oikein taustoja sun muuta niin ei hirveän voimakkaita ohjeita voi antaa.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.8.24 13:10:29

"Saat elättää ketä tahansa niin pitkään kuin haluat."

No juuri näin. Ihminen on ihmiselle ihminen. Vain sinä tunnet hänen elämäntilanteensa, mielenterveytensä ja muut sidosryhmät. Ihmisen perustarpeista huolehtiminen on ihan humaania, mutta kannattaa kyllä laittaa mukaan muistutus että et voi jeesata ikuisesti.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.8.24 13:29:23

Auttaminen on pääosin hyvä asia, mutta erotilanteessa en lähtisi liikaa tukemaan. Varsinkin jos itse olet se jättävä osapuoli ja toinen on tilanteesta kovin maassa, helposti se auttaminen voidaan tulkita väärällä tavalla ja herättelee toiveita, että suhde voisi jatkua.

Sen sijaan että viet puhtaasti ruokaa toiselle saati annat rahaa, miettisin, voisiko erosta tehdä jotenkin helpomman toiselle. Oletan, että olette asuneet yhdessä. Vaikka isompaa omaisuutta ei ole, varmaan kuitenkin teillä on huonekaluja, astioita ja kaikenlaista kodin pikkusälää. Mukaan lukien kotona olevat ruoka- ja siivoustarvikkeet ja -aineet.

Nuo kannattaa jakaa niin, että tuntuu reilulta molemmille. Vaikka sinä olet varmaan suurimman osan ostanut, ne on ostettu yhteiseksi, joten itse jättäisin miehelle puolet näistä (ainakin kaikesta pikkutavarasta, joiden rahallinen arvo suht pieni). Näin toisen ei tarvitse aloittaa sillä, että ostaa pyykinpesuainetta ja lautasia.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 14:18:21

" 2 * 50e lahjakortti johonkin ruokakauppaan"

Tuo olisi huomaavainen ja kohtelias ele. Jos mies heittäytyy erosuruissa syömättömäksi, niin valmiiksi täytetyn jääkaapin sisältö saattaa päätyä roskiin. Tai jos raivostuu erosta, niin saattaa päätyä seinien koristeeksi. Lahjakortteihin saattaisi suhtautua neutraalimmin ja korteista olisi oikeasti hyötyä.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   14.8.24 14:25:57

Sossu auttaa miestä, siksi me näitä veroja maksetaan.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 14:29:19

TR, hieman myöhästä mennä mustikkaan.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.8.24 15:13:07

Pitäisikin ottaa tavaksi, että kiertelisin silloin tällöin autolla exät läpi. Pakkaisin auton takakontin täyteen makkaraa ja kaljaa, ja sieltä jakelisin, jos olisi nälkä tai jano.

Ilman hötölää ei tämmöinenkään kristillinen teko olisi tullut mieleen.

Tietysti jos haluaisin olla vielä vanhurskaampi, kysyisin exiltä, olisiko laskuja, jotka pitää maksaa. Ja tarvitsivatko pildeä.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.24 15:20:55

Ehkä ystävällisyyden nimissä ilmoittaisin erosta vaikka viikkoa aikaisemmin, jotta hänellä olisi aikaa tehdä jokin peliliike (todennäköisesti ei käytä tätä mahdollisuutta kuitenkaan)

Ja mukaan joku kuivaruokakassi, jos oma taloutesi sen helposti kestää

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.8.24 15:21:36

Ehkä tyyppi saa paremmat tuet sossusta kun joutuu asumaan yksin . Useinhan puolison tulot vaikuttaa- myös avopuolison.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Kolmonen 
Päivämäärä:   14.8.24 17:15:46

Sulje silmät äläkä passaa.

Ite elätin aikuista miestä 2v ja sit kun tajusin tilanteen niin pistin pihalle. Tyyppi on nyt 4kk lojunut kavereiden nurkissa kun ei saa asuntoa hommattua itselleen =D

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Hekoheko 
Päivämäärä:   14.8.24 17:26:54

Anna sille onki. Ja tyhjä jätesäkki pullojen keräämistä varten.

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.8.24 18:20:55

Aikuinen mies pärjää vapaasti ulkoilevana luonnossa..kissa ei :-)

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 19:00:28

Eikö tuo ole miehen äidin duuni ennemmin... :D

  Re: Eroaminen rahattomasta miehestä

Lähettäjä: Kohtalotoveri 
Päivämäärä:   15.8.24 10:28:35

Miten päätit toimia? Itsellä samanlainen tilanne kesti liian pitkään

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.