Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.8.24 16:36:24

Flunssaa pukkaa ja mietin, pitäisikö ihan huvikseen tehdä koronatesti. Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   13.8.24 16:42:39

Jep, lapsen päivähoitopaikassa yhdellä aikuisella ja yhdellä lapsella oli flunssaa. Molemmat testattiin, molemmat positiivisia. Viime viikolla.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 16:44:51

Monikin, aalto nousee taas.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 16:47:45

Vasta olin siitä päätellen että meni hajuaisti kokonaan muutamaksi päiväksi.

Mitä väliä minkä merkkinen nuha on? Ei niistä mitään mennä levittelemään mihinkään. Ihan älytöntä ettei opittu yhtään mitään.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 16:52:16

Useammalla tutulla ollut testi positiivinen nyt parin viikon sisällä. Itsellä joku sitkeä flunssa toista viikkoa, en ole testannut koska ei ole testejä kotona enkä jaksa lähteä liikenteeseen.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.8.24 16:52:46

Kylläpä pisteellä oli korva tarve tehdä päätelmiä. Sanoinko, että olen menossa flunssaisena johonkin? Sanoinko, että sillä olisi mitään väliä, onko kyseessä korona vai joku muu?

MIELENKIINNOSTA voisin tehdä testin, kun niitä kaappiin on jäänyt ja MIELENKIINNOSTA kyselin, onko muilla ollut hiljattain koronaa.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Nassu 
Päivämäärä:   13.8.24 17:05:04

Mielenkiinnosta testasin, kun testi löytyi, vanhentunut tosin. Positiivinen oli.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   13.8.24 17:08:17

Minä. Viime viikon to positiivinen testi.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Hemuli 
Päivämäärä:   13.8.24 17:11:24

Mulla oli viimeviikolla korona ja kävin tahallani ruokakaupassa yskimässä jo sormeilemassa elintarvikkeita. xD xD

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   13.8.24 17:23:36

Sikäli ihan fiksua testata, jos on mahdollista, koska kyllä korona edelleen tappaa ihmisiä helpommin kuin perusflunssat. Ei toki terveitä aikuisia, mutta eri tavoin riskiryhmiin kuuluvia.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   13.8.24 17:28:50

Minä viikko sitten, tuttu värisevä viremia tunne, kuin muuraisia ihon alla. Outo paine keuhkoissa, ei yhtään nuhaa tai edes kuumetta. Pohjaton väsy. Tätä kaksi päivää ja sitten taas kaikki ok. Ihan kuin omikron aikanaan.

Perusterve. 62v.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   13.8.24 17:29:47

Jos on sairas niin ollaan kotona. Kaikki taudit tarttuu ei pelkästään korona.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   13.8.24 21:32:26

Mulla on parhaillaan. Sunnuntaina alkoi oireet. Kauhea kuiva yskä,nenä vuotaa koko ajan. Eilen oli kuumetta 38 (mulla normi lämpö 35 ja risat). Aivan vetämätön olo. Tänään ei enää ollut kuumetta mutta hajuaisti on lähtenyt täysin. Niin ja työpaikalta tämän sain..

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   13.8.24 21:55:19

allergista nuhaa vain ollu. Nenäliinoja menee.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   13.8.24 21:59:40

Just heitin hyllyn päälle jääneet testit roskiin. Mitä väliä? Kipeenä olen kotona anyway.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 22:09:19

En ole testiä tehnyt, joten voi olla kyllä tavallinen flunssakin. Kestänyt kuitenkin jo yli viikon, haju- ja makuaisti oli kateissa pari päivää. Nyt ottaa henkeen kävellessä, on yskää ja pääkipua, nenä on tukossa muttei niistämällä tule mitään.

Olkoon korona tai normiflunssa niin joka tapauksessa olen sairauslomalla.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Just terve 
Päivämäärä:   14.8.24 00:06:39

Meillä sairastu ensin mies ja itse muutamaa päivää myöhemmin.
Koko oirekirjo käytiin taas läpi eikä ollut meillä yhtään keposempi tauti kuin kaksi edellistä koronaa vaikka rokotettuja ja perusterveitä kuuskymppisiä ollaan.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   14.8.24 03:45:26

Oon parhaillaan. Oireet perus; järjetön nielukipu, limainen yskä syvältä keuhkoista, huimaus. Lihaskipuun vaikea lihasrappeumaa sairastavana kommentoida. Oireet alkoi vikko sitten, ma kävin nopeasti kaupassa ja nukuin sen jälkeen pari tuntia.

Puol vuotta sitten sairastin elämäni ekan koronan. Aiemmin kuvattujen oireiden lisäksi noin kolme viikkoa kestänyt 38-40 -asteen kuume, joten siihen verrattuina tää kerta on helpompi. Ei helppo, eikä parin päivän "perusnuha' mutta helpompi.

Ei ole kiva sairaus. Vertaan itselläni influenssaan, vaikka siinä oireet on helpottaneet viikossa. Koronan kanssa meni liki kolme kuukautta ekalla kerralla. Katsotaan miten nyt toisella.

Ja kaikki rokotukset oon ottanut mitä oon saanut. Influenssaan maksan itse vuosittain.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.8.24 06:54:09

Meillä oli viime kuussa.
Testasin koska paikkoja särki.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 08:39:37

Koko kesäkuun olin koronassa.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   14.8.24 08:48:44

Piste sen sanoi hyvin!
Oon samaa mieltä, ettei flunssan nimellä oo väiiä!

Eihän kipeänä mennä muita tartuttamaan muutenkaan.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 08:55:48

Meillä oli toukokuussa koko perheellä. Aluksi kova lihaskipu, ripuli, sitten väsymys ja karmea yskä, jotka jatkui pitkään. Keuhkoja painoi, vähän kun olisit jossain puristuksissa etkä saa kunnolla ilmaa. Paraneminen kesti. Moni työkaveri on nyt koronassa ja pitkiä saikkuja on. Sairastin aiemman koronan 3,5v sitten ja silloin lähti haju- ja makuaisti pitkäksi aikaa. Nyt sitä ei onneksi tullut.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   14.8.24 12:41:18

Meillä sairastettu jouluaattona viimeksi, saa nähdä miten tämän vuoden aalto osuu.

Kaksi tautia eka oli tosi helppo mutta kaikilla kolmella eri oireet ja hassusti vaihteli, meni myös se maku ja haju aisti. Tää oli kesällä -22 kokonais kesto 3 päivää

nyt viime jouluna -23 2/3 sairasti ja viikon tiukka kurkkukipu, kokonaisuus oli jotain kahta viikkoa :O. huh

meillä ei siis rokotuksia jos sillä nyt enää on merkitystä.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.8.24 12:45:29

Edelleen kannattaa ottaa rokotukset, vaikka olisi sairastanutkin. Taitaa vaan riskiryhmärokotukset tulla taas liian myöhään...

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   14.8.24 13:47:11

Mulla 3 rokotusta enkä lisää niitä tutkimattomia myrkkyjä suostu ottamaan.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.8.24 14:24:44

Työkavereista useampi, käytännössä joka viikko
1-2. Meillä porukkaa noin kolmisenkymmentä.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 14:38:52

Ollaan miehen kanssa parhaillaan, 3. päivä menossa. Hänellä oli 2 ekaa päivää kuumetta, nyt vain hengitystieoireita. Mulla on ollut nuhaa ja kurkku kipeä, ei kuumetta, mutta aamulla oli nivelkipuja. Toivon ettei mene tämän pahemmaksi. Viimeksi kun oli 2 vuotta sitten oli hakkaava yskä, jäätävä väsymys ja hajuaisti meni.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Kari Taalasmaa 
Päivämäärä:   14.8.24 14:56:10

Heinäkuun viimeinen viikko meni taas koronaa sairastaessa, olikohan peräti viides tai kuudes diagnosoitu korona. Ihan kuin ei nuo long covid-oireet olisi jo tarpeeksi paha riesa.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.8.24 18:06:38

Flunssa iski tännekin pitäiskö tehdä testi

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   18.8.24 19:23:32

Luulisin koronaksi koska jäin pe lomalle, la alkoi oireet ja kun muuten sitten viikolla soittelin töihin niin sain kuulla että korona siellä jyllää niin potilaissa kuin hoitajissakin.
Omina oireina kurkkukipu pari päivää, sen jälkeen viikon inhottava yskä kun lima ei meinaa irrota. Ehkä vähän väsymystä. Ei muita oireita.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 21:28:34

Taisin olla. Huomenna tulee 3 viikkoa oireiden alkamisesta. Kuumetta 37-39 muutaman päivän, limaista yskää, kurkkukipua. Päälle sitten silmätulehdus ja keuhkoputkentulehdus. Pari viikkoa valvoin yötkin yskiessä ja kurkku on vieläkin niin kipeä että pakko ottaa Buranaa ainakin öiksi.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 22:56:20

Perjantaina julkaistussa jätevesitutkimuksessa varsinkin Helsingissä ampaissut hurjaan nousuun.
Löytyy koronatilastot.fi.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   18.8.24 22:59:49

Pari viikkoa sitten olin koronassa

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   18.8.24 23:23:39

Koronassa kaksi viikkoa

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 02:59:32


Mulla 3 rokotusta enkä lisää niitä tutkimattomia myrkkyjä suostu ottamaan.

Tää on nii hauskaa, että ihmiset edelleen luulee että markkinoille saa tuotua lääkkeen/rokotteen jota ei ole tutkittu. Koronarokotteita on annettu monia miljoonia annoksia ja ekoista annoksista on kulunut jo muutama vuosi. Ihanko tosiaan aattelet että tietoa tästä rokotteesta ei ole jo todella paljon? Koronapandemia sai kyllä näkemään, kuinka vähän ihmiset ymmärtävät mitään rokotteista tai tieteellisestä tutkimuksesta ylipäätään.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: Hiski 
Päivämäärä:   19.8.24 06:20:17

Sekin on niin hauskaa että ihmiset edelleen luulee biljoonabisnestä tahkovien lääkeyhtiöiden tekevän vilpittömästi ja rehellisesti töitä vain pelastaakseen ihmishenkiä :'D
Ja tietojahan näistä rokotteista jo alkaa olemaankin, sillähän niitä markkinoilta vedetäänkin..

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.24 07:49:41

Kenenkään ei tarvitse suomessa ottaa yhtään rokotetta, jos ei halua. Eikä lastansakaan tarvitse rokottaa. Sairastamalla saa moniin tauteihin hyvän immuniteetin, eikä välttämättä tule mitään pysyviä vaurioitakaan. Toki pitää selvitä taudista hengissä, mutta aina on niitä jotka selviää.

  Re: Onko kukaan ollut koronassa hetkeen?

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   19.8.24 10:07:43

Mul oli kesällä montakin kaveria tai tutuntuttua koronassa. Ja osalla oli ihan tymäkkä tauti. Yks kaveri sairasti kolmannen kerran ja oli pahin kerta kaikista tämä kolmas.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.