Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: kkeen aloitukseen? 
Päivämäärä:   13.8.24 15:34:38

Jännittää kertoa miehelle, että olen saanut laihdutuslääkereseptin. Pelkään että mies pitääminua laiskana luuserina :( Olen väaynyt raskauskiloinen äiti, joknka salillakäynti on vähentynyt lapsensaannin myötä. Pitäisikö olla vain kertomatta ja antaa tulosten puhua puolestaan?

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.8.24 15:36:53

Viet sairailta lääkettä, jossa saatavuus ongelmaa, ei jatkoon

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.8.24 15:45:06

"Viet sairailta lääkettä, jossa saatavuus ongelmaa, ei jatkoon"

No tätähän sinä et voi tietää kun ei sanota mikä lääke, niitähän on myös pelkällä painonpudotus-indikaatiolla.

Miten huono aloittajan suhde on jos edes MIETTII miten puoliso suhtautuu asiaan ja OLETUS on, että pitää laiskana ? Oikein päätit lisääntyä moisen helmen kanssa tai noin epävarmaan suhteeseen. TÄMÄ ei jatkoon, viis pillereistä tai piikeistä.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   13.8.24 15:48:48

Itse katsoisin miten yleensäkin toimii ja kertoisin sen jälkeen.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 15:51:16

Ei ole kokemusta noista lääkkeistä, mutta on kokemusta huonoista miehistä. Sellaiseen parisuhteeseen on lääke, jota voin määrätä saman tien ja isolla annoksella: lapikas.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   13.8.24 15:56:55

Puoliso reagoi kannustavasti. Yleensäkin on mahdollista toimia parhaaksi näkemällään tavalla kun kyse on omasta hyvinvoinnista. Jos aloittajalla voimia riittää niin nyt voisi olla aika myös pohtia parisuhdetta jos puolison reaktiot ovat negatiiviset.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 16:21:51

Kysy puolisolta alkaako hän katsoa joka toinen ilta lapsen perään kun sinä käyt kuntosalilla, vai aloitatko laihdutuslääkkeen?

Puoliso saa itse tuntea olevansa laiska, kun kieltäytyy noin runsaasta lapsenhoidosta. (Luulen, että tekisi kuitenkin niin syyllä x.)

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: filia 
Päivämäärä:   13.8.24 16:22:56

”Miten huono aloittajan suhde on jos edes MIETTII miten puoliso suhtautuu asiaan ja OLETUS on, että pitää laiskana ?”

Tämä tuli mullekin ekana mieleen :/

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: jjj 
Päivämäärä:   13.8.24 16:32:13

Sinulle on varmasti lääke määrätty ihan syystä, kun ei se reseptivapaa ole ja asiakkaan vapaasti hyllystä itse otettava.

Jos pelkäät miehesi reaktiota, niin silloin mies on sinulle väärä, ei suinkaan lääke tarpeeton.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   13.8.24 17:27:18

Aloittajalla on "selkärangan puutetta". Syö vähemmän ja terveellisemmin, se auttaa. Ei sali tee onnelliseksi ja laihaksi.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 17:40:15

Minä en edes kertonut. On ihan mun asia tämä.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 18:01:43

Itse en kertoisi jos saisin tuon lääkkeen. Mies suhtautuu ivallisesti nytkin.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.8.24 18:30:12

Meillä kyllä suhtautui positiivisesti ja kannustavasti. Btw, siihenhän kyllä pitää itsekin panostaa ( syömiset ja liikunta), ei se itsessään laihduta. Jos niin kuvittelet, niin laiska luuseri oletkin.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: Maikki 
Päivämäärä:   14.8.24 09:58:48

Lähettäjä: jyskä
Päivämäärä: 13.8.24 17:27:18

Aloittajalla on "selkärangan puutetta". Syö vähemmän ja terveellisemmin, se auttaa. Ei sali tee onnelliseksi ja laihaksi.

--

tämä.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: Alla 
Päivämäärä:   14.8.24 10:08:18

En ole ikinä ymmärtänyt, että ennemmin syödään mahdollisesti ikäviäkin sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä kuin otetaan itseä niskasta kiinni ja syötäisiin terveellisesti ja liikuttaisiin. Kummasti voisi väsymyskin vähentyä, kun ruokavalio olisi terveellinen ja ulkona tai esimerkiksi youtubesta löytyvällä treenivideolla saisi kehon liikkeelle.
Jos syynä on se, että mies on toinen huolehdittava lapsi eikä anna sinulle omaa aikaasi niin kannattaisi keskittyä siihen ongelmaan ensin.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   14.8.24 10:27:29

Se, että joku itseään muita parempana ihmisenä pitävä ei pysty ymmärtämään laihduttamisen vaikeutta ei tarkoita sitä, että laihduttaminen olisi super helppoa kaikille. Sen kun syöt vaan vähemmän. Jos olisi näin yksinkertaista, niin maapallolla tuskin olisi lihavia. Harva haluaa olla lihava.

Ihan yhtä lailla voisin todeta, että en ymmärrä keskittymishäiriöisten lääkitystä. Sen kun vaan vanhemmat kasvattaa lapsensa paremmin ja aikuiset vaan päättävät hoitaa asiansa paremmin
. Masentuneetkin voivat lopettaa lääkitykset ja ottaa itseään niskasta kiinni. Tuki- ja liikuntaelinsairauksista kärsivät voisivat mennä salille treenaamaan, jos vaan vähän reipastuisivat. Alkoholistit voivat aivan hyvin päättää lopettaa.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 10:41:55

Se "laihdutuslääke" ei itsessään laihduta, vaan auttaa sinua pysymään valitsemassasi dietissä, joten jotain muutoksia tulee arkeesi ja ruokavalioosi. Mies tämän ehkä huomaa, ja asiasta kannattaa keskustella jotta et ole tilanteessa jossa kotona on herkkuja ja ruoka on vääränlaista sinulle ja paino ei putoa lääkkeestä huolimatta.
Eli kerro lääkkeestä tai vähintään siitä että painosi/ vointisi haittaa sinua ja siksi olet päättänyt tehdä asialle jotain ja muutat ruokailutottumuksiasi.

Itse olen käyttänyt Saxendaa, Mysimbaa ja Ozenbicia, ja kaikilla on aika voimakkaita haittavaikutuksia. Nekin saattavat näkyä miehelle, ja osaa voi olla hankala selittää jos koitat salata olevasi dietillä tai käyttäväsi uutta lääkettä.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.8.24 10:44:01

Tiedoksi valittajille, että Ozembicia saa taas aika hyvin, diabeetikkokaverini sanoi että apteekki möi hänelle nyt 3 pakkausta kerralla kun saatavuus on niin hyvä, pitkän aikaa on ollut että saa vain 1 pakkauksen kerrallaan.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 10:52:12

En tunne yhtään ihmistä, joka syö terveellisesti, sopivia määriä ja lisäksi harrastelee hyötyliikuntaa ja olisi lihava. Ei ole koskaan hyvä idea pumpata itseään täyteen jotain laihdutuslääkkeitä koska ei jaksa opetella tai ylläpitää terveellistä elämäntapaa. Jotkut kortison potilaat ja vakavasti sairaat poislukien. Joku vastuu siitä omastakin elämästä pitäisi olla.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 10:59:00

"Mies tämän ehkä huomaa, ja asiasta kannattaa keskustella jotta et ole tilanteessa jossa kotona on herkkuja ja ruoka on vääränlaista sinulle ja paino ei putoa lääkkeestä huolimatta."

Jotkut haluavat sabotoida puolisonsa laihdutuksen jos tietävät laihdutuksesta ja hankkivat kotiin erilaisia kiusauksia. Ettei vaimo kaunistuisi ja lähtisi paremman miehen matkaan.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.8.24 11:01:56

"En tunne yhtään ihmistä, joka syö terveellisesti, sopivia määriä ja lisäksi harrastelee hyötyliikuntaa ja olisi lihava."

Tämä.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.8.24 11:02:34

Jos pelkäät olevasi miehen mielestä laiska, niin siinäpä totuus.

Minäkin pelkäsin, että mieheni pitää minua puhelinriippuvaisena. Syy pelkoon oli se, että vietin kaiken tyhjän ajan puhelimella. Eli mies oli täysin oikeassa

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: Setäpoika 
Päivämäärä:   14.8.24 11:03:02

Kannattaa ihan oikeasti vaikka lukea tai kysellä tuttavilta, mitä syömishäiriö tarkoittaa.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   14.8.24 11:41:41

Noin 30 vuotta ylipainon kanssa kipuilleena ihmisenä voin omasta puolestani kertoa että se "syö vähemmän, liiku enemmän" -mantra voitaisiin jo nakata takakäteen. Minulle auttoi parjattu lääkehoito loistavasti ja nyt yli viisikymppisenä elän ensimmäistä kertaa aikuisiällä siinä kehossa mikä tuntuu omalta. Lääkitys nimenomaan auttoi siihen että tunnistan paremmin mitä pitää ja kannattaa syödä ja varsinkin kuinka paljon. Pelkkä lääkehän ei tee mitään mutta se toimii hyvänä apuna. Tällä hetkellä paino pysyy samassa ilman lääkitystä mutta en epäröi ottaa uudelleen käyttöön mikäli tunnistan itsessäni syömisessä tapahtuvia muutoksia.
Ihan turhaa aloittajaa soimata omasta halustaan pyrkiä hallitsemaan painoaan, toiset tarvitsevat siihen potkua persauksiin ja toiset lääkitystä.
Aloittaja (ja muutkin asian kanssa pyöriskelevät) voi täysin hyvällä omalla tunnolla kokeilla lääkärin määräämää lääkitystä. Jos ei se käy haittavaikutusten tai tehoavuuden kanssa niin onpahan se ainakin kokeiltu.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 12:28:25

"Minäkin pelkäsin, että mieheni pitää minua puhelinriippuvaisena. Syy pelkoon oli se, että vietin kaiken tyhjän ajan puhelimella. Eli mies oli täysin oikeassa."

Ei ollut. Riippuvuus on sitä, että muut asiat jäävät tekemättä riippuvuuden vuoksi. Sen sijaan se, että muiden asioiden tekemisen jälkeen jäävän tyhjän ajan täyttää jollain, se ei ole riippuvuutta.

  Re: Miten puolisonne on reagoinut sinun laihdutuslää

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   14.8.24 12:38:56

Millainen parisuhde jos ei näistä puhuta. Puoliso tietää sinun lihoneen ja jos asioista puhuisi niin tsemppaisi,katsoisi vauvan perään että pääset treenaamaan ja tukisi oijeassa ruokavaliossa. Tämä siis normaalissa parisuhteessa. Ongelmista pitää puhua ja jotain ongelmaaha tuossa on kun ei kerran normaali syö vähemmän kuluta enemmän ja liiku vie raskauskiloja. Ne kuitenkin lähtee helposti kun ei ole vuosien aikana kerättyä läskiä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.