Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: joilla ei "varaa"? 
Päivämäärä:   13.8.24 11:53:45

Olen huomannut tämän ilmiön sekä miehissä että naisissa. Esim. todella ylipainoinen nainen arvostelee ylipainoisia tai treenaamattomia miehiä, että kauhea tollanen läski tai kuikelo. Tällä asenteella ja realismilla sitten ihmetellään, kuinka ei löydy miestä ja joutuu sinkkuna olemaan. Miehissä sama, kaikenlaiset keskikehonrakentajat tai tikkujalat arvostelee, kuinka tuokin hoikka nainen olisi viehättävä jos treenaisi tai kyllä pitää olla kunnon tarakka naisella.

Hommaan vielä kuuluu se, että itseen kohdistuvasta arvostelusta ollaan todella tarkkoja. Olen tällaiselle naisten arvostelijamiehelle sanonut, että eikö sinua häiritse sun hampaat ja väärät sääresi kun olet niin tarkka muiden virheistä ja ne sinua häiritsevät. Hänellä oli jutut tyyliä "ihme kun ei tuo valkaise hampaitaan", "muuten nätti mutta liian pienet silmät", "pitäisi laittaa tekokynnet jos ei omat kasvat pitemmiksi" jne. Suuttuihan se siitä, kuulemma törkeää arvostella ja loukata kun ei ulkonäölle mitään voi. No älä :D

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.8.24 12:25:01

Se on sitä itsensä nostamista ylöspäin, toista alas painamalla. Huonoitsetuntoisten tai ylemmyydentuntoisten hommaa.

Samaa, mitä täällä esiintyy tosi paljon.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.24 12:32:32

"Se on sitä itsensä nostamista ylöspäin, toista alas painamalla. Huonoitsetuntoisten tai ylemmyydentuntoisten hommaa."

Tätä, mutta tämän sanoja voi olla silloin yhtä hyvin olla se, jolla "ei ole varaa" tai se "jolla on varaa", koska kyse on juuri noista itsetunto-ongelmista myös silloin, kun ihminen sivusta katsojan näyttää sellaiselta, joka on täydelliseksi laihdutettu ja treenattu. Ulkonäkö on kummallakin keskeinen itsetunnon määrittelijä.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   13.8.24 12:33:39

No ihan sama vaikka olisi sellainen ulkonäköasia (kuten persetreeni, hampaiden valkaisu tai tekokynnet), jolle voi. Jos itse ei koe tarpeelliseksi perseensä muokkaamista, valkoisempia hampaita tai tekokynsiä vaan riittää se millainen on, niin ongelmahan ei ole lattaperseisen keltahampaisen nysäkynnen puolella, joten miksi hän sille mitään tekisi? Se tekee jota vaivaa, esim. vaihtamalla mieleiseensä seuraan. Siinäkin on jotakin vikaa, mutta eipä ole ainakaan enää omina haittoina.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   13.8.24 13:46:07

Lähettäjä: A
Päivämäärä: 13.8.24 12:25:01

Se on sitä itsensä nostamista ylöspäin, toista alas painamalla. Huonoitsetuntoisten tai ylemmyydentuntoisten hommaa.
Samaa, mitä täällä esiintyy tosi paljon.

Juurikin näin. Kertoo vain ja ainoastaan arvostelijan omasta epävarmuudesta pahasta olosta itsensä kanssa.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   13.8.24 14:43:10

En ymmärrä minkälaisissa porukoissa liikutte jos siellä arvostellaan toisten ulkonäköjä. Ihan outoa toimintaa joillakin.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 14:44:26

Eli aloittajalla ei ole varaa arvostella yhtään ketään?

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.24 15:15:01

"Eli aloittajalla ei ole varaa arvostella yhtään ketään?"

Häh? Oletko joku muiden arvostelija vai miksi aihe osui?

Aloittajalla on "varaa" arvostella ketä tahansa siinä missä muillakin, tosin läheskään kaikilla ei ole tarvetta moiseen. Harvoin arvostelijat ovat neron äo:lla varustettuja menestyviä kaunottaria/komistuksia, sellaisilla harvemmin on niin huonoa itsetuntoa että kokisivat tarvetta pönkittää sitä arvostelemalla muita. Peruspsykologiaahan se, omaa mielenmaisemaa heijastetaan ulospäin.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 15:19:09

"Häh? Oletko joku muiden arvostelija vai miksi aihe osui?"
Mitäköhän sä sekoilet? Aloittaja sanoo, että arvostelijat on niitä, joilla "Ei ole varaa" ja koko aloitus on muiden arvostelua. Eli aloittajalla ei omastakaan mielestään ole mitään varaa arvostella muita.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   13.8.24 15:39:16

Lähettäjä: Minä vaan
Päivämäärä: 13.8.24 14:43:10

En ymmärrä minkälaisissa porukoissa liikutte jos siellä arvostellaan toisten ulkonäköjä. Ihan outoa toimintaa joillakin."

Taas tätä samaa lätinää missä kukakin liikkuu, katopa kun esim. töissä on "pakko" käydä ja niiden ihmisten seuraa ei voi valita.
Luulen myös että epävarmuus itseä kohtaan saa arvostelemaan muita.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.24 15:46:21

Siis nuohan arvosteluthan on aloittajan kertomia esimerkkejä siitä, miten muut on arvostelleet toisten ulkonäköä, vaikka arvostelijakaan ei ole ollut huippumallin näköinen ja aloittaja on itse kysynyt arvostelijamieheltä tämän virheistä kun mies muiden vastaavista huomautteli. Itseäkin huvittaa ja hämmästyttää, kun joku ei itsekään mallitasoinen luettelee muiden vikoja kuin itse olisi virheetön.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: No vaikka 
Päivämäärä:   13.8.24 15:48:43

"En ymmärrä minkälaisissa porukoissa liikutte jos siellä arvostellaan toisten ulkonäköjä."

Töissä, opiskelupaikassa, harrastuksissa, kahvilan viereisessä pöydässä, julkisissa kaverinsa kanssa deiteistään keskusteleva. Kaikki ei kulje pelttorit päässä 24/7.

  Re: Miksi ne arvostelee eniten toisten ulkonäköä,

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   13.8.24 15:50:36

Saa sitä sitten tyttöystävää etsiä koko ikänsä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.