Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus ja ero

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   13.8.24 10:37:00

Shokki. Viiden vuoden suhde tulossa mahdollisesti päätökseen ja raskaustesti näyttää positiivista. Ei aiempia lapsia, eikä pitänyt olla edes mahdollista. Onko sennuilla omakohtaista kokemusta pitää lapsi yksin? Vai onko keskeytys ainoa vaihtoehto? Omat ajatukset sekaisin, ei ketään kelle purkaa.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 10:52:38

Mun äidillä oli vastaava tilanne aikanaan, onneksi piti mut ja käsittääkseni aikanaan oli raskasta, mutta asiat meni kuitenkin hyvin ja oli onnellinen lapsesta. Mutta paljonhan tossa vaikuttaa ikä ja muu tilanne, että oletko lasta edes halunnu? Tai jos "ei ole mahdollista" meinaatko että ehkäisy petti, vai muuten tosi iso tuuri että olet voinut raskautua? Silloin tietenkin pidät, eihän sitä tiedä onnistuuko enää myöhemmin! Joka tapauksessa tsemppiä vaikeaan päätökseen ja tilanteeseen. Mutta paljon on eri syistä yksinhuoltajia maailmassa, ja aina ne asiat jotenkin järjestyy :)

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Viljo 
Päivämäärä:   13.8.24 10:54:39

Keskeytys ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto. Souta neuvolaan ja kerro tilanteesi. Niiden on ohjattava sinut avun piiriin purkamaan tuntojasi.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   13.8.24 11:50:56

Yh äitinä ei oo hyvää miestarjontaa, oot kakkoslaatua sitten. Keskeytä ja hommaa kunnon mies ja tehkää lapsi.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Mitääh 
Päivämäärä:   13.8.24 11:52:18

Joo, ajatelkaa nyt mitä ne miehetkin ajattelevat... not.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.8.24 11:54:38

Joo, koko elämä miesten miellyttämistä. Nimimerkki ”Mies” kuulostaa sellaiselta saaliilta, että loppuelämä selibaatissa alkaa heti houkutella.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.24 12:26:47

Ehkä on parempikin tehdä se lapsi, että karsiutuu nuo kakkoslaadun "miehet" jo heti kättelyssä pois eikä mene aikaa haaskuun.

Lapsi on muutenkin se ykkönen aina, ei paljon miesten kommentit kiinnosta.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.24 12:33:30

Ajattele aikaa ennen raskaustestiä. Mitä halusit elämältä, millaisen elämän koit vieraana?

Ajattele aikaa ennen parisuhteen kosahtamista. Mitä halusit elämältä silloin?

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: gitta 
Päivämäärä:   13.8.24 12:36:46

Jos olet jo yli30-kymppinen, niin mieti tarkkaan. Koska voi olla että kyseessä onkin sun ainoa mahdollisuus saada lapsi.
Jos ole parikymppinen niin abortti on yksi mahdollisuus. Ei helppo sekään.

Miten sulla on tukiryhmää lähellä? Vanhempia, sisaruksia, ystäviä? Koska heitä tarvitset jos päätät pitää lapsen.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Olo 
Päivämäärä:   13.8.24 13:33:49

"Yh äitinä ei oo hyvää miestarjontaa, oot kakkoslaatua sitten. Keskeytä ja hommaa kunnon mies ja tehkää lapsi."

Ehkä hän ei halua miestä elämäänsä. Vain mies voi puhua raskauden keskeyttämisestä noin tunteettomasti. No mitäpä sinä asiasta voisit tietääkään, koska sinun sisällä ei kasva kuin paskaa.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   13.8.24 14:17:26

"
Shokki. Viiden vuoden suhde tulossa mahdollisesti päätökseen ja raskaustesti näyttää positiivista. Ei aiempia lapsia, eikä pitänyt olla edes mahdollista. Onko sennuilla omakohtaista kokemusta pitää lapsi yksin? Vai onko keskeytys ainoa vaihtoehto? Omat ajatukset sekaisin, ei ketään kelle purkaa."

Haluaisitko sä itse pitää lapsen? Vain tällä asialla on merkitystä.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.24 14:24:02

"Onko sennuilla omakohtaista kokemusta pitää lapsi yksin?"

Ei ole. Kukaan ei koskaan ole tässä maassa pitänyt lasta yksin eikä meillä ole yhtään yksinhuoltajia. Eiku...

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.8.24 14:25:42

"Yh äitinä ei oo hyvää miestarjontaa, oot kakkoslaatua sitten."

onneksi se lapsensa ja lapsen äidin hylännyt mies onkin kuuminta kamaa naisten keskuudessa.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 14:26:06

*: niin. Sinä pidit lapsen yksin. Minä en ole kokenut sitä. Nyt sinä voit kertoa kokemuksestasi.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   17.8.24 10:07:29

Olen yli kolmekymmentä. Ehkäisy petti ja sairauksien takia lääkärit myös sanoneet että raskautuminen ei välttämättä ole mahdollista.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.24 10:12:36

Mieti haluatko pitää lapsen. Keskustele miehen kanssa aikooko hän olla tukenasi ja mukana lapsen elämässä. Jos välit on kunnossa niin mies voi silti myöhemmin olla lapsi isälle ainakin jollain tavalla. Mikäli sinulla ei ole hyvää tukiverkkoa ja taloustilanne ei ole vakaa niin miettisin pystyisinkö antamaan lapselle hyvän elämän. Tämä voi olla iän puolesta ainoa tilaisuus mutta lapsen saaminen myös muuttaa kaiken ja itse en haluaisi tehdä sitä yksin.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.24 10:25:39

Juu, ei.
Ei mitään järkeä tehdä muksua tuohon. Mieti nyt vähän.

Täällä mammat ja uskikset huutaa tunteella, mutta yksikään heistä ei ole sinua auttamassa uupuneena, köyhänä ja yksinäisenä. Ja kyllä ihan naisenakin voin ottaa huomioon ettei yh status paranna mahdollisuuksia parisuhdemarkkinoilla. Se on vaan fakta.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: tilkku 
Päivämäärä:   17.8.24 12:20:19

Mieti tarkkaan. Kumpaa katuisit enemmän, aborttia vai vauvaa? Asioilla on tapana järjestyä. Helppoa ei varmasti aina ole, mutta eihän se elämässä yleensäkään oo.. nykyään on paljon myös heitä, jotka hankkivat lapsen itsellisinä äiteinä ihan tarkoituksella, kun kumppania ei syystä tai toisesta ole. Lapset ja vauvat ovat ihania. Minusta viestisi kuulostaa siltä, että päädyt pitämään lapsen ja siksi haluan onnitella raskaudesta d.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Plussa 
Päivämäärä:   17.8.24 13:11:02

Kaveri oli raskaana, kun mies löysi toisen. Hyvin ovat kaikki pärjänneet elämässä. Itse olin sinkku ja raskaana. Ei ongelmia. Ihmisten uteliaisuus oli ainoa haitta. Turha uskoa myös niitä, jotka varoittelee, ettei yh-nainen miestä löydä. Kaikki tutut ovat löytäneet aiempaa paremman. Siinä tilantessa tyhmät miehet karsiutuvat, mutta heitä ei kukaan kaipaa. Rohkeasti vaan kohti uutta elämää.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.8.24 13:19:21

Jos olet aina toivonut lasta, niin tietenkin pidät sen, kun tämä nyt sitten oli jonkinlainen lääketieteellinen ihme, joka tuskin toistuu. Selviät kyllä.

Jos et lapsia ole koskaan halunnut, niin abortti.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.8.24 13:31:34

Mies : huono vitsi heittää tuollasta potaskaa aloittajalle tässä tilanteessa.
Jos aloittaja on toivonut lasta niin pidä se.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   17.8.24 13:45:59

Olen ollut samassa tilanteessa. Olin pari kymppinen. Helppoa se oli alusta asti, kun sai yksin touhuta vauvan kanssa ilman draamaa. Äiti oli silloin tärkeä tukipilari ja kummitäti. Sisarukset lahjoitti hirveästi kaikkea vauvalle.

  Re: Raskaus ja ero

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   17.8.24 13:47:21

Olin silloin yh. Pari vuotta silloin meni, niin löysin nykyisen kumppanin. Kyllä jokaisella on vientiä, oli yh tai ei

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.