Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toridiili

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.24 08:37:28

Jos myyjällä on toridiili, onko sitä pakko käyttää vai voiko sopia myyjän kanssa ihan viesteillä muista toimitustavoista?

  Re: Toridiili

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 08:40:41

Ei ole pakko käyttää.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   13.8.24 09:27:27

Tuntuu olevan joka palsta täynnänsä ihmettelyä toridiilistä. Eihän sitä ole mikään pakko käyttää (vielä) enkä oikein näe hyötyjä kummankaan kohdalla. Ei ostajan sen enempää kuin myyjän. Kyllä, ostaja ehtii tarkastaa tavaran ennen kuin katevaraus poistuu tililtä eli rahat lähtee. Toisaalta hän maksaa enemmän koska toridiiliin sisältyy palvelumaksu. Lisäksi voi miettiä haluaako kierrättään tilitietojaan jonkun offshore-toimijan kautta. Myyjän kannalta diilissä ei ole muuta kuin haittaa. Huijausyritys suorastaan huutaa kokeilemaan ja miksi myyjän åitäisi odotella rahojaan kunnes ostaja hyväksyy tuotteen? Kaikkein selkein on joko nouta ja rahat myyjän käteen tai rahat myyjän tilille jonka jälke,en postitus. Ostajan kannalta tuossa on aina se mahdollisuus että tuote jää saamatta mutta suurin osa myyjistä uskoakseni on rehellisiä. Lisäksi mitään kallista ei kannata nimettömänä netistä ostaa.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.8.24 09:29:58

Itseasiassa en ole vielä kertaakaan maksanut enemmän kun se postimaksu ollut sen verta halpaa (ja taas ollut tarjous että vaan palvelumaksulla voi ostaa, postarit 0e).

  Re: Toridiili

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   13.8.24 09:30:54

Toridiili on halvempi. Nytkin postitus 0€, ostaja maksaa palvelumaksun joka määräytyy tuotteen hinnan mukaan. Se on halvimmillaan tyyliin euron kaksi. Lisäksi tykkään myyjänä, kun en joudu vänkäämään ja vääntämään ostajien kanssa, molemmat pysyy lähes anonyymina ja joko hyväksyn tai hylkään ostotarjouksen.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   13.8.24 09:35:58

Olisin ostanut yhden tavaran. Laittanut viestiä kuten ennenkin, että ostaisin ja noudan. Siinä oli toridiili, linkki "tee tarjous" ei tavallista linkkiä "viesti myyjälle". Totesin, että antaa olla.

Epäselväksi jäi, että olisiko siihen tullut jokin lisä varsinaisen hinnan päälle, kun siinä luki jotain 5 + 2.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   13.8.24 09:37:52

^ Vaikka siis ei postitukselle tarvetta siis.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.8.24 10:11:49

Kyllä sieltä löytyy "lähetä viesti". Itse olen tehnyt kaupat niin - halusin ostaa myyjältä useamman vaatteet samaan postitukseen. Miuuten vältän toridiilä joka tarpeeton ja tori kai vetää siitä välistä koska tyrkyttää melkein väkisin sitä.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 11:37:16

Torihan on just toiminut alueittain ja voi etsiä tuotteita sieltä päin missä asuu. Eli voisi noutaa. Toridiiliin pitää antaa pääsy omalle tilille, se on aivan järjetön vaatimus.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.24 11:58:38

Mut kun tekee ilmoituksen, on pakko valita toridiili. Vaihtoehdot on toridiili TAI en voi postittaa/ tarjota toimitusta tms. Et myyjän on pakko valita se toridiili ilmoitukseen tai siinä ilmoituksessa lukee et ei postitusta tai lähetystä tms.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   13.8.24 12:10:25

...: Ei pidä paikkaansa. Kyllä minulla on siellä parhaillaankin myynnissä tavaraa, johon valitsin, että ei toridiiliä eli rastitin sen "ei postitusta" siinä kohdassa ja ilmoitukseen ei tule mitään sellaista mainintaa, että en postittaisi. Ja näitä olen sitten ihan normaalisti postitellut, kun ostajat ovat kaukaa olleet.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   13.8.24 12:14:10

Onko sitten ihan tarkoituksella tehty harhaanjohtavaksi tuo kohta, että ihmiset luulisivat, että se on pakko valita postitukseen? Vaikka siinä jokin lause ohessa siitä kyllä oli, ettei tarkoita sitä.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.24 12:16:56

No se on nimenomaan valittu näin että myyjät luulevat että on pakko valita se toridiili. Todella harhaanjohtavaa!

  Re: Toridiili

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.8.24 12:19:43

... Kun tekee ilmoitusta niin se en voi postittaa on vaan toridiilipuppua. Voit tehdä kaupat aivan kuin ennenkin. Se vaan on se ettei voi postittaa toridiilinä. Tori varmasti hyötyy noista diileistä koska tuputtaa sitä puoliväkisin. Keskustelupalstalle tulee vielä jtakuvasti pelotteluita kun antaa hakuosoitteen tai postitusosoitteen yms että " ei pidä antaa tietoja plaa plaa"
Tori toimii ihan kuin ennenkin kun klikkaa vaan toridiilit pois ja valitsee en voi posttittaa ( vaikka kuitenkin voin) Näin itse myyn ja ostan. Vältän toridiilikaupittaita. Aika vähän diilikauppiaita edes on.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   13.8.24 13:37:32

No kirjoita siihen infokenttään jossa kuvailet tuotetta että nouto/ postitus.
Ei tartte olla mitään hiton diiliä siihen.
Tori muuttui sysipas...aksi tuon uudistuksen jälkeen.
Sama tavara sai ennen n 100 katselua puolessa päivässä, nyt enää n kolmanneksen samassa ajassa.
Itselläkään ei tunnu hakuvahdit enää toimivan kuten ennen.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.8.24 14:26:59

Tori meni ihan surkeaksi uudistuksen jälkeen, haku ei löydä enää mitään ja ilmoitukset on ainakin puhelimella todella epäselviä selata. Miksi hausta poistui mahdollisuus hakea TAI sanalla useampaa sanaa kerralla,todella surkea uudistus!
Esim ennen pystyi hakemaan sohva TAI sohvaryhmä TAI sohvat ja sai kaikki ilmottele joissa myydään sohvaa. Nykyään pitää hakea jokainen näistä sanoista erikseen ja saa sata kertaa samat ilmoitukset luettavaksi. Todella surkeaa.

No nyt kun tuli vielä tämä torihuijaridiili, loppui muukin kaupankäynti siellä.

  Re: Toridiili

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   13.8.24 14:45:32

Miten voi olla noin tyhmiä ihmisiä? Kirjoita jo otsikkoon postitus ja vielä tekstiinkin, ei tarvi välittää torin typeristä diileistä. Sitten rastitat ei voi postittaa että pääset eteenpäin. Tosi idioottimaista torilta pakottaa rastittaan toi kohta en voi postittaa mutta eihän sille mitään voi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.