Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   13.8.24 00:05:01

Sain lahjaksi lahjakortin kosmetologille jalkahoitoon. Olen yli 30 v enkä ole eläissäni käynyt jalkahoidossa.
Hävettää omat jalat. Ne on täynnä känsiä ja kovettumia. Lisäksi ne hikoilevat runsaasti.
Pitääkö siihen valmistautua jotenkin? Leikata kynnet?
Lisäksi kutian aika herkästi..

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   13.8.24 00:23:30

Älä tee sitä virhettä että leikkaisit itse kynnet, yleensä asiakkaat leikkaavat ne ihan liian lyhyiksi ja rumiksi. Peset jalat huolella ja laitat puhtaat sukat, se riittää ammattilaiselle. Itseäni ainakin turhautti hoitaa jalkoja joissa ei ollut mitään hoidettavaa edes.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.8.24 00:33:30

Kuule, ne ihmiset on nähneet KAIKENLAISIA koipia! Ei tarvii yhtään hävetä! Peset vaan jalat ennen kuin menet.

Mulla oli joskus kollega, joka vaihtoi alaa kosmetologiksi ja sen suosikki oli jalkahoidot. Kuulemma oli ihanaa, kun näki kunnolla työn jäljen, jos tuli joku vaikeampi tapaus hoitoon. Taisi tää myöhemmin opiskella jalkaterapeutiksi.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.8.24 00:34:54

Joo kuten yllä, peset vaan ja puhtaat sukat, loput jätät ammattilaiselle äläkä ainakaan leikkaa kynsiä itse.

Toki jos sun jaloissa on tuo tilanne, niin suosittelen lämpimästi ihan jalkahoitajan käyntiä. Kosmetologeilla on usein vaihteleva osaaminen jalkojen ongelmien suhteen. Varsinaiset jalkahoitajat taas ovat erikoistuneet nimenomaan kaikkiin känsiin, kovettumiin sun muihin ja osaavat neuvoa jatko/kotihoitoakin. Mutta näet nyt itse sitten minkälainen käynti tämä on ja varmasti hän osaa suositella jatkokäyntiä jossain muualla, jos kokee, että oma osaaminen ei riitä.

Oma äiti on nimittäin jalkahoitaja ja hän hoitaa kyllä kaikenlaiset jalat ja tosiaan mitä enempi tekemistä niin hänen mielestä parempi. Kai se on enemmän palkitsevaa saada kovatöiset jalat siistiksi kuin vähän raspailla kuivia kantapäitä :D

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   13.8.24 05:51:23

Ei tarvitse yhtään hävetä. Olen jalkahoitaja ja olen nähnyt ihan kaikenlaisia jalkoja. Minulle tärkeintä on että asiakas lähtee tyytyväisenä ja voin auttaa. Se on täysin inhimillistä ja todella yleistä, että on kovettumia tai muita iho-ongelmia jaloissa, niissä ei ole mitään hävettävää. Sitä varten me jalkahoitajat olemme :)

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   13.8.24 06:36:08

Jalkahoidossa saat nätit ja hyvinvoivat jalat :)

Itekin käynyt siellä usein ja hävennyt syylää ja kovettumia, mutta kannattaa se silti.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   13.8.24 06:46:49

Älä ainakaan kynsiä leikkaa, äläkä muutenkaan innostu juuri nyt hoitamaan jalkojasi. Tee se vasta ammattilaisen hoidon JÄLKEEN.
Tiedäthän, että jalkahoitoon menee moni sellainen, joka ei itse kykene edes kynsiä leikkaamaan. Ja menee myös lääkärin lähetteellä sellaisia, joilla jalat ovat todella huonossa kunnossa jonkun sairauden vuoksi.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.8.24 07:24:09

Pistäpä googlaten vaikka diabeetikon jalat. Näet aikamoisia käpäliä ja kyllä, ne on just niitä joita jalkahoitajat hoitavat (ja parhaimmillaan pelastavat sen ihmisen hengen pitämällä jalat kunnossa). Meidän ns normaalien jalat on ihan kakunpala niille, vaikka olisivat missä kuosissa. Eli kuten jo sanottu, älä tee itse mitään, paitsi pese jalat ja laita puhtaat sukat, itse tykkään ottaa toiset puhtaat myös mukaan niin voin vaihtaa saman tien.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   14.8.24 01:01:30

Okei, kiitos vastauksistanne :)
Jätän kynnet leikkaamatta.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   14.8.24 08:03:37

Mites kynsisieni? Joskus haluaisin mennä jalkahoitoon mutta parantumaton kynsisieni vaivaa ja se hävettää:(

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.8.24 08:11:47

Oletko varma, että se edes on sieni? Minäkin luulin sieneksi, jalkahoitajalla paljastui, että kynsipohjan pysyvä vika.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   14.8.24 08:27:57

Siellähän ne hoituu. Eiku jalkahoitoon vaan :)

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   14.8.24 09:04:48

Kynsisieni on yksi sellainen ongelma, johon luulisi ammattitaitoiselta jalkahoitajalta saavan apua. Kosmetologista en tiedä.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   14.8.24 09:21:23

Tässä itse juuri jalkahoitoa kosmetologille varailleena niin aika monen kauneushoitolan sivuilla on ohjeet ja maininta, että osaaminen riittää terveiden jalkojen hoitoon ja jos on isompaa ongelmaa niin oikea osoite on silloin joko jalkahoitaja tai lääkäri. Kovettumat ja muut hoituu kosmetologilla kyllä.

Sanon samaa kuin muutkin, älä tee jaloille pesua kummempaa vaan nauti siitä ammattilaisten osaamisesta ja rentoudu. Saat parhaan lopputuloksen ja yleensä myös ohjeet siitä kuinka hoitaa kotona.

Terveisin yksi jalkojen hoitoa totaalisesti laiminlyövä.
Olen kävellyt koko kesän lipokkailla jalat on muutenkin todella kuivat ja ne myös näyttävät just siltä. Kovettumia, hilseilyä ja kynnetkin leikattu vähän sinne päin. Että kehdataan me muutkin, anna palaa vaan!

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.8.24 09:35:49

Känsät ja kovettumat ovat juuri niitä, joita se kosmetologi hoitaa ja leikkaa kynnet, joten mitään ei tarvitse tehdä. Ovat myös nähneet kaikkea, joten varmasti sinun jalkasi eivät ole mitenkään erikoiset.

Mammani jalkahoitaja sanoi hänelle kerran, että mitä kauheammat jalat, niin sitä mielenkiintoisempaa ja innostavampaa hänen työnsä on. :) Tunnistan tämän ajatuksen, kun itse työskentelin hevosenhoitajana. Jonkun kauhean haavan tai rupiongelman hoito oli tosi mielenkiintoista, ja oli todella palkitsevaa, kun sen sai hoidolla paremmaksi.

  Re: Jalkahoitoon, hävettää jalat

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   14.8.24 13:42:02

Tähti, miltä sun kynsi sitten näytti kun oli kynsipedissä vika eikä sientä?
Mulla on sellainen kellertävä ja paksuuntunut eikä oikein kasva. Vain yhdessä kynnessä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.