Lähettäjä: amppari
Päivämäärä: 13.8.24 10:50:49
"Lihavillahan se liikunta on väistämättä oikeasti kevyttä ja hidasta."
No tämä nyt ei pidä paikkaansa, itse kilpaurheilen ja kuulun lajissani kansalliseen kärkeen vaikka olenkin ylipainoinen, ja olen parempi kuin moni normaalipainoinen. Toki voidaan kysyä että kuinka paljon parempi olisin ilman ylimääräisiä kiloja, mutta on aikamoista yleistämistä todeta että kaikki lihavat vaan lyllertävät menemään hitaasti.
Täällä siis myös yksi liikunnallisesti hyvinkin aktiivinen ylipainoinen. Mullakin ongelmana on liika herkuttelu joka saattaa välillä lähteä ihan käsistä. Olen nyt pikku hiljaa alkanut työstää ongelmaa ravitsemusammattilaisen kanssa, ja ollaan ehkä päästy ongelman ytimeen - syön liian vähän oikeaa ruokaa, jolloin keho jää energiavajeeseen ja sitten korvaan sen herkuilla. Tästä on lisäksi tullut vähän tapa, eli kun on tottunut ruuan jälkeen ottamaan jonkun jälkkärin, sitä myös kaipaa tosi helposti, ja viikonloppuisin tuntuu siltä että olisi "pakko" saada jotain sipsejä, karkkia tms. Olen jotenkin lähtenyt itse purkamaan tätä aina väärästä päästä, eli koittanut pienentää annoskokoja ja jättänyt välipaloja pois jne, mikä on vaan pahentanut tilannetta. Nyt olen huomannut, että jos olen syönyt päivän aikana riittävästi ja myös muistanut ne kaikki välipalat, ei illalla ole samanlaista tarvetta mättää kaikkia mahdollisia herkkuja. Katsotaan, miten tämä tulee vaikuttamaan painoon - nopeita muutoksia ei varmasti ole odotettavissa, mutta josko ajan kanssa jotain positiivista tapahtuisi.
|