Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Värianalyysi

Lähettäjä: Meh 
Päivämäärä:   12.8.24 19:42:32

Onko kukaan käynyt värianalyysissä tai arvioinut itse itselleen oikean vuodenajan? Onko tulos pitänyt hyvin paikkansa?

Re: Värianalyysi

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.8.24 20:20:27

Tiedän että olen pehmeä kesä.
Tuhkanruskeat hiukset, harmaanvihreät silmät ja roosabeige iho.

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   12.8.24 20:29:39

Olen käynyt värianalyysissä ja yllätys oli, että olen talvi. Jonkun verran talven värejä oli jo valmiiksi vaatekaapissa.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   12.8.24 21:01:18

Sain lahjaksi sellaisen. En muista mikä vuodenaika olin, mutta löytyi kyllä monta uutta väriä, jotka minulle sopisivat. Kokeiltiin myös joitain meikkituotteita ja sain sähköpostiin listan tuotteista ja sävyistä, jotka voisivat sopia minulle. Oli kiva juttu!

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   12.8.24 21:23:42

Tein jo ysärillä ”kotianalyysin”, se meni hieman pieleen. Oletin olevani talvi, mutta olenkin virallisen analyysin mukaan kesä, tosin sitä sorttia joka on lähimpänä talvea, eli sinänsä ei paha huti.

Aika lailla oikean värisiä vaatteita olen aina käyttänyt. Huomasin jo kauan sitten, että näytän aivan sairaalta, jos puen päälleni esim. sinapinkeltaista tai lämpimän oranssia.

Lähettäjä: E. 
Päivämäärä:   12.8.24 21:30:16

Minulle on tehty kolme kertaa värianalyysi. 90-luvulla ensimmäisen kerran, ja tulos oli kevät. Kuitenkin mietin, miksi osa talven värikartan sävyistä sopi myös, ja suhtauduin siksi epäillen tulokseen. Sain joka tapauksessa aina loistavaa palautetta, jos käytin kevään sävyjä, kuten kameli, koralli ja turkoosi. 2000-luvun puolella kävin värianalyysissä, jossa jokainen värivuodenaika jaoteltiin vielä kolmeen alatyyppiin ja olin kirkas kevät, eli talveen vivahtava kevät. Ja sain selityksen, miksi osa talven sävyistä sopi myös. 2010-luvulla kävin vielä hyvin tarkassa tietokonepohjaisessa värianalyysissä, jossa oli 256 eri tulosvaihtoehtoa, ja olin Contrasting Spectral Spring. Eli kaikista kolmesta tuli siis oikea tulos, ero on vain siinä analyysin "tarkkuusasteessa". Ja todellakin näytän parhaimmalta juuri näissä sävyissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 22:08:03

Joo ysärin alulla teetin. Mietin vaan että millä senkin osaamisen saa, ei vakuuttanut koko homma yhtään. Olin kevät ja kaikki ne meikkiväritkin oli ihan kamalia, pidin talven väreistä itse.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   12.8.24 23:01:13

Kävin värianalyysissa ja sain tulokseksi sen minkä jo tiesinkin. Olen kevät. Punertavat hiukset ja todella vaalea iho.

Päivämäärä:   12.8.24 23:21:00

Lähettäjä.

Päivämäärä12.8.24 22:08:03

Joo ysärin alulla teetin. Mietin vaan että millä senkin osaamisen saa, ei vakuuttanut koko homma yhtään. Olin kevät ja kaikki ne meikkiväritkin oli ihan kamalia, pidin talven väreistä itse.

^koulutus on melko lyhyt. Ainakin ammattitutkinnon kautta valmistuneita. Toki tuossa asiassa vuodet ei välttämättä tuo lisäarvoa, jos ne tuhlataan muuhun eikä värisilmän harjaannuttamiseen. Se kyllä kehittyy.

Miten koit itse analyysissä? Olitko eri sävyjen sopivuudesta eri mieltä vai näitkö asioita joita hän sanoi. Esim. että joku väri tuo keltaisuutta/ punaisuutta kasvoille ja toinen väri tasoittaa ja rauhoittaa.

Ja värianalyysihan ei vaikuta ihmisten mieltymyksiin. Tästä esimerkkinä se, että hyvin hyvin moni tykkää pukeutua mustaan, vaikka se sopii vain talvelle. Silti moni pitää siitä. Eikä se ole väärin. Värianalyysi kertoo vain mitkä värit näyttävät sinulla parhaimmalta nojaten tiettyyn kauneusihanteeseen (tasainen, rypytön iho, virkeä ja eloisa ilme) se ei kerro lempivärejä.

Ja tietenkin on mahdollista, että analyysin tekijä on erehtynyt eikä ole ollut niin ammattitaitoinen kuin toivoa sopisi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   13.8.24 00:05:24

Mulle tehty 90 luvulla, olen syksy ja ne murretut värit sopii mulle. Punaisesta vaan viininpunainen

Päivämäärä:   13.8.24 09:21:28

En ole käynyt analyysissä, mutta olen selvästi pehmeä kesä. Hiusten väri tuhkainen vaaleahko ruskea, silmät harmaansiniset ja iho vaalea oliivi. Värikartta osuu myös nappiin. Näytän parhaalta viileissä, murretuissa, pehmeissä sävyissä. Voin lainata monia värejä kesältä ja joitain värejä pehmeältä syksyltä, mutta omissa väreissä on kuitenkin selkeästi eniten taikaa. Jännästi monet värikartan mukaan parhaat värit ovat myös sellaisia, joihin olen lapsesta saakka tuntenut eniten vetoa pukeutumisessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.