Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä sinä toivoisit saavasi ravintolasta 2

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 17:26:47

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9745822&t=9745822

On kyllä ihan käsittämätöntä, että kommentoin mitä vaan, niin sitä väännetään, käännetään ja haukutaan usealla nimimerkillä. Jos on noin paha mieli, niin menkää pois netistä ja käykää vaikka lenkillä. Asioista voi keskustella myös asiallisesti, joten jätän yleensä vastaamatta trolleille.

Re: Mitä sinä toivoisit saavasi ravintolasta 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 17:41:03

Joo kyllä sen niin on oltava, että MINUN kanssa eri mieltä olevat on vaan yksi ja sama ihminen trollaamassa monen nimimerkin takaa, KOSKA MINÄ OLEN AINA OIKEASSA ETENKIN MIELIPIDEASIOISSA!!1!

Päivämäärä:   12.8.24 17:50:04

Jatketaanpa taas asialinjalla.

Tuliko muille mieleen, mitä kaipaisivat ravintoloissa? Minä tosiaan edelleen kaipaisin ramenia, hot potia/shabu shabua, fondueta tai muita seurustelu-ruokia. Korean bbq on alkanut vihdoin rantautua Suomeen, mikä on ilahduttavaa. Sitten tosiaan kokonainen kala/broileri, oikea kana, muutkin ruhon osat kuin tylsät fileet, kunnollinen pubiruoka (ei pakkasesta pöytään!), perinteiset leivät esim oopperaleipä...

Ja ennen kaikkea sellainen osallistava tarjoilu, eli esimerkiksi juustot leikattaisiin kärrystä asiakkaan edessä, pihvit liekitetään tai tehdään silmien edessä vaikkapa pesto tai guacamole. Nämä on tosi kivoja asiakkaillekin ja olisi helppo toteuttaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 17:52:58

"Piste, jos luottamuksen taso on tuo, niin mistä voit tietää, että se sinun ruoka-ainelistasikaan olisi kirjoitettu oikein ja varmasti ajan tasalla? Ei ne ravintoloitsijat ja tarjoilijat varmaan jaksaisi sitä päivittää, kerran ovat niin "elämäänsä kyllästyneitä" :D"
Olin tyhmänä kuvitellut, että ravintola-alalla olisi ammattilaisia. Ja toisaalta erillinen lista osoittaisi sen, että asiakkaiden palveluun haluttaisiin panostaa eikä se olisi vain välttämätön paha ennen maksutapahtumaa. Mutta kuten sanottu, olin pahasti väärässä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.8.24 17:53:21

"Puhelinta käytetään muutoinkin liikaa ja on hyvä, että on vielä paikkoja, joihin se ei kuulu. Ravintolaruokailuun ei etenkään."

Ja sekö sitten on parempi että googlataan asiat joita ei tiedä, koska qr-koodeja ei ole?

Päivämäärä:   12.8.24 17:57:51

.. , aina saa avata suun ja kysyä. Arvostan sitä, että Helsingissäkin on nykyään esim kännykkävapaa cocktailbaari. Todella hieno idea.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   12.8.24 19:37:32

Kohtuuhintaista, maittavaa, hyvin maustettua, kohtuusuolaista ruokaa.

Pihvi, perunat, salaatti (perinteisiä).
Iso kulho täyttävää salaattia, kala/äyriäis kastikkeella ja vaikka merilevä/lasinuudeleilla paranneltuna (vähäsuolaisena toivon tätäkin saatavan).

Kunnon perinteistä ruokaa, josta lähtee nälkä. Ja silti ei tarvii istua ja odottaa tuntikausia.

Yleisesti itse haluan tunnistaa raaka-aineet mitä syön.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.8.24 20:05:14

"Olin tyhmänä kuvitellut, että ravintola-alalla olisi ammattilaisia. Ja toisaalta erillinen lista osoittaisi sen, että asiakkaiden palveluun haluttaisiin panostaa eikä se olisi vain välttämätön paha ennen maksutapahtumaa. Mutta kuten sanottu, olin pahasti väärässä."

Niin siis miksi ravintola-alalla ei ole mielestäsi ammattilaisia? Koska juuri sinun erityistarpeitasi ei ole otettu kaikissa paikoissa huomioon?

Siis tarjoilijat eivät muka tiedä, mitä ruoka sisältää tai pyytäessäsi käy selvittämässä asiaa. Voitko kertoa, missä paikoissa on ollut näin?

Ymmärrän toki, että hyvin pahasti moniallergisen ihmisen on vaikea löytää itselleen sopivia ravintoloita. Ulkomaille matkustaessa tilanne on varmasti vielä huonompi, jos kielimuuri tulee eteen (toki silloinkin voi jollain google-kääntäjällä varmaan ilmaista, mille on allerginen). Mutta tällaisia ihmisiä taitaa kuitenkin olla väestöstä aika pieni osa? Monessa paikassa kun ON kuitenki otettu ne yleisimmät allergiat huomioon. Sitten taas jos menet hienoon ravintolaan, jossa allergioita ei ole ja menu on vähän kryptisempi, voin vakuuttaa että tarjoilijat osaavat kertoa sinulle allergeeneista. Useinhan he kysyvät heti pöytään istuttuasi, että onko allergioita... Ainakin minulta on kysytty.

Päivämäärä:   12.8.24 20:08:14

Itse aiheeseen, jos juomapuoltakin saa kommentoida: join joskus Grönissä tosi hyviä oransseja viinejä. Olisi hienoa, jos niitä saisi useammasta paikasta. Niin ja italialaista lambruscoa, se on niin hyvää! Alkossakin oli saatavilla vain kahta tyyppiä.

Päivämäärä:   12.8.24 20:10:24

Nyt tulee paljon kerralla juttuja mieleen :D Jonain kylmänä talvipäivänä olisi kiva syödä unkarilaista ruokaa, jotain liha- tai kanapataa. Mausteista ja hyvää.

Sitten olisi kiva saada joskus hyvä tonnikalapihvi. Söin elämäni parhaan tonnikalapihvin Montenegrossa enkä ole löytänyt Suomesta vastaavaa. Oli vielä naurettavan halpakin.

Päivämäärä:   12.8.24 20:29:23

"Niin siis miksi ravintola-alalla ei ole mielestäsi ammattilaisia? Koska juuri sinun erityistarpeitasi ei ole otettu kaikissa paikoissa huomioon?"
No kun katsoo miten tässäkin ketjussa omien sanojensa mukaan hyvät ravintola-alan työntekijät muihin suhtautuvat niin kyllä, mielikuvani ravintola-alan työntekijöiden ammattitaidosta on ottanut aika ison kolauksen. Ja toiseksi, jos minun erikoistarpeitani ei haluta huomioida (nimenomaan ei haluta, ei ei kyetä) niin miksi ihmeessä haluaisin antaa sellaiselle paikalle tai henkilölle senttiäkään? Ker(j)ätköön rahansa joltain muulta.

Päivämäärä:   12.8.24 20:41:43

. , erikoistarpeesi huomioidaan, sinulle kerrotaan suullisesti annoksista ja niihin käytettävistä raaka-aineista. Reseptiikka on myös ihan ammattisalaisuus, eli saat kyllä annoksen, missä on vain sinulle sopivia ainesosia, mutta jokaista ainesosaa ei luetella erikseen. Mikä tässä on ongelma?

Ja mainittakoon, että tässä parinkymmenen vuoden aikana ei ole tullut yhtä ainutta ihmistä vastaan, joka olisi väenvängällä halunnut tietää jokaikisen käytetyn ainesosan suolarippua myöten. Allergisia kyllä, joillakin useiden kymmenien kihtien allergialistaukset. Heillekin on riittänyt, että on tehty annos, jotka eivät sisällä listalla olevia allergeeneja. Ja parhaimmillaan nämä listaukset ovat olleet A4-kokoa.

On varmaan tosiaan parempi, että pysyt erityistarpeinesi kotona, kun koet asiat niin hankalaksi, muille kun ei tunnu olevan ongelmallista edes laajojen allergioiden kanssa.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   12.8.24 21:10:09

"Siis tarjoilijat eivät muka tiedä, mitä ruoka sisältää tai pyytäessäsi käy selvittämässä asiaa. Voitko kertoa, missä paikoissa on ollut näin?"

En ole . mutta Tampereella oli yhdessä ravintolassa (en enää muista nimeä, tästä yli viisi vuotta aikaa) listalla peuranfilettä. Tiedustelin tarjoilijalta, onko kyseessä valkohäntäkauris vai metsäpeura. Ei tiennyt vastausta eikä tiennyt keittiökään. No aika varmastihan se oli valkohäntää, kun metsäpeuroille myönnetään ihan tosi vähän kaatolupia vuositasolla mutta kainuulaiselle peura tarkoittaa metsäpeuraa.

Päivämäärä:   12.8.24 21:26:31

"On varmaan tosiaan parempi, että pysyt erityistarpeinesi kotona, kun koet asiat niin hankalaksi, muille kun ei tunnu olevan ongelmallista edes laajojen allergioiden kanssa."
Niin olen moneen kertaan sanonutkin pysyväni. Ravintolat eivät selvästi kaipaa minun rahojani ja niiden henkilökuntaa ei voisi vähempää kiinnostaa viihdynkö vai en. Mm. sinä olet tehnyt asian hyvin selväksi.

Päivämäärä:   12.8.24 21:39:06

. , hyvä niin. :) Edelleen saat palvelua, et halua sitä, sitten ei tarvitse tulla, kun ei kelpaa. Riittää kyllä asiakkaita, jotka haluavat sen palvelun ja maksavatkin siitä.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   12.8.24 21:41:23

Minä kaipaisin lounasaikaan Helsingin keskustassa Espan nurkilla hyvälaatuista kotiruokabuffettia, jossa on salaattipöytä, perinteinen suomalainen pääruoka, leipä, vesi/kotikalja/maito. Sellaista, mitä nykyään saa jostain rekkamieshuoltamoilta ja työmaaruokaloista. Hyvän makuisia lounaita saa kyllä, mutta toisinaan kaipaisi lautasannosten, nepalilaisen, Teatterin salaattien, sushien jne. tilalle ihan vaan puoli lautasellista perinteistä salaattia raasteineen, lihapullia muusilla ja kotikaljaa.

Haluaisin myös aamulla hakea kahviloista sellaisia tavallisia pehmeitä sampylöitä ilman mitään hifistelyä. Voi, kinkku/juusto, kananmuna, salaatti, tomaatti jne. Kaikenlaista bagelia ja sinappikinkkuartesaanisämpylää on joka nurkalla, mutta ihan mahdotonta löytää tavallista sämpylää.

Muuten en ole erityisen nirso tai hifistele, tai tiedä miltä ramenin pitäisi oikeasti maistua, joten olen aika tyytyväinen ravintolatarjontaan. Ehkä jos valita saisi, haluaisin lisää yksinkertaista, mutta alusta loppuun itse laadukkaista raaka-aineista tehtyjä vaihtoehtoja. Monissa paikoissa ruoka on vaan yksinkertaisesti heikkolaatuista ja mautonta.

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   12.8.24 21:45:10

Haluaisin samalla tavalla kasviproteiinia kuin lihansyöjät. Eli ihan siis joku köntti kasviproteiinia. Näitä on kyllä monenlaisia eli ei ole mahdottomuus lainkaan. Kun on ravintola-annoksia, on harvinaista että niissä olisi kasviproteiinia, yleensä kasvisannoksen proteiini on juusto tai proteiinipitoisuus on ihan muuten vain hyvällä tolalla. Mutta kun haluaisin sen ihan näkyvänä osana ateriaa ja juuston puputus kyllästyttää.

On kyllä jännä että ravitsemusalalla kasvisruoka on yhä marginaalissa eikä jo aika kauan markkinoilla olleita kasviproteiineja nyt millään vaan saada sinne listoille. Jo ysärillä oli kasvisleikkeita ja kasvislihapullia markettien pakasteissa mutta ravintolat eivät ole vieläkään näitä mystisesti löytäneet. Voi kun saisi ihanan seitanpihvin edes kerran mutta ei. Ota kasvissyöjä tästä vähän vuohenjuustosalaattia tai linssikeitto.

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   12.8.24 21:49:57

Eikö (ekan) ketjun tarkoitus ollut kertoa omia toiveitaan riippumatta siitä, ovatko ne toteuttamiskelpoisia? Miksi siis hyökkäätte teilaamaan pisteen toiveen, vaikka hän vain kirjoitti täysin aiheen mukaisen viestin?

Päivämäärä:   12.8.24 21:50:57

Onko täällä mainittu aikamatkailu ruuan merkeissä? Siis ei mitään ällöttävyyksiä, vaan jotain tunnettua ruokaa tietyltä vuosikymmeneltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.8.24 21:54:33

Haa! Googlailin juuri vanhoja menuja. Mitä on kanakotilo?

Päivämäärä:   12.8.24 21:55:10

"Eikö (ekan) ketjun tarkoitus ollut kertoa omia toiveitaan riippumatta siitä, ovatko ne toteuttamiskelpoisia? Miksi siis hyökkäätte teilaamaan pisteen toiveen, vaikka hän vain kirjoitti täysin aiheen mukaisen viestin?"
Ensimmäisessä ketjussa joku toivoi hyvää palvelua ylimielisen vittuilun sijaan enkä enää yhtään ihmettele.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.8.24 21:58:57

Keskustelupalstalla saattaa syntyä keskustelua siinä luetteloinnin lomassa.

Päivämäärä:   12.8.24 22:15:51

Kanakotilo, hmmm.

Päivämäärä:   12.8.24 23:00:51

"On kyllä ihan käsittämätöntä, että kommentoin mitä vaan, niin sitä väännetään, käännetään ja haukutaan usealla nimimerkillä."

Mainittakoon nyt kun oletukset on tätä luokkaa että meitä ruokarajoitteisia pisteitäkin oli ensimmäisessä ketjussa useampia. Itse en ole tähän ketjuun vielä kirjoittanut, edelliseen kyllä ja virheen tein siinä että kehtasin olla Ällön kanssa eri mieltä.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   12.8.24 23:12:43

Lounasruokaa kaipaavien kannattaa suunnata opiskelijaravintoloihin. Niissä saa käydä kuka tahansa syömässä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 23:38:37

- Puhtaus. Mua ei myöskään ollenkaan haittaisi vaikka käsidesipullo pöydässä.
- Tyylikkäät astiat. Minulle tarjoiltiin kerran vettä oluttuopista:D Ja oli ihan sellainen keskitason kreikkalainen ravintola, ei mikään Maken grilli.
- Ainakin itse olen aika harvassa paikassa nähnyt että jälkiruokalistalla olisi suklaakakkua. Eräässä nyt jo lopettaneessa lempiravintolassani oli valehtelematta maailman parhaimmat, suussa sulavat suklaakakut. Olisin onnellinen jos jostain löytäisin vielä vastaavan.

Eipä tule oikein mitään muuta mieleen. Olen kai sitten aika yksinkertainen ja vähään tyytyvä, näin niin kuin ruoan suhteen:D

Päivämäärä:   12.8.24 23:44:30

-, minusta taas suklaata on miltei aina jälkkäreissä ja en tykkää siitä laisinkaan. :D Aina iänikuiset ganachet, markiisit ja fondantit. Tasan ei käy onnen lahjat.

Lähettäjä: Älkää 
Päivämäärä:   13.8.24 00:15:26

Siis itsestäni myös suklaakakku on joka ikisen keskihintaisen ravintolan menussa

Päivämäärä:   13.8.24 00:18:34

Älkää, mielestäni kaikki suklaajälkkärit ovat tosi yleisiä. En tiedä, missä suklaan haikailija on käynyt, mutta hyvin yleisesti suklaata on tarjolla jossain muodossa.

Lähettäjä: N36 
Päivämäärä:   13.8.24 11:04:39

Onpas nyt kummallista vänkäämistä Ällöltä ja —… Topickin idea kuitenkin oli kertoa omista toiveista (oli ne sitten toteutettavissa tai ei!). Älkää ottako niin tosissaan tai jos siihen ei pysty, niin älä avaa keskustelua ollenkaan!

Itse toivoisin, että sitä saakutin broileria ja pekonia ei yhdistettäisi ihan joka välissä.. Näin ihmisenä, joka ei syö punaista lihaa, on ärsyttävää pyytää joka kerta jättämään se pekoni pois.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   13.8.24 11:59:16

"Lounasruokaa kaipaavien kannattaa suunnata opiskelijaravintoloihin. Niissä saa käydä kuka tahansa syömässä."

Opiskelijaravintolat ei ihan ole sitä, mitä hain hyvälaatuisella kotiruokabuffetilla. Mutta toki niissäkin saa vatsansa täyteen, ja etenkin opiskelijahintaan on enemmän kuin hintansa arvoinen.

Lähettäjä: N36 
Päivämäärä:   13.8.24 18:47:10

Up

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.