Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 17:22:07

Onko kukaan saanut viime aikoina banneja hötölään? Muistan kun joskus 10v sain kaksi kertaa vuoden bannit jostain näennäisen tyhmästä, tyyliin kun haukuin kanssakeskustelijaa aivottomaksi :D Nykyään tuntuu, että täällä saa olla vaikka mitä törkyä ja selvästi joku sama kirjoittelija saa kirjoitella vaikka mitä. Pahimmat viestit poistuu, mutta käyttäjiä itsessään ei bännätä.

Liekö kyse siitä, että viestimäärää halutaan pitää yllä?

  Re: Bannit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 17:23:20

On ollut sellaisia hetkiä, kun viestini eivät tule läpi. Enkä tietääkseni ole edes kirjoitellut mitään törkeyksiä. Bännit ei oikein toimi, jos ei tiedä, että mistä ne on saanut.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 17:39:05

^ Jos saat bannit, se kyllä ainakin ennen näkyi kun yritit lähettää viestiä. Siinä näki bännien keston ja viestin, josta on bännit saanut. Tuo ettei viestit tule läpi taitaa olla joku bugi vaan, muutkin ovat siitä valittaneet.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 17:44:01

En ole ikinä saanut banneja, mutta kerran jotain wifiä käyttäessäni sille oli asetettu bannit ja siinä luki tosiaan aika, johon asti ne kestää.

Toivoisin, että täältä bannattaisiin täyttä törkyä suoltavat ja olen jättänyt aiheesta palautetta, että nämä kaikenmaailman trollit syö muiltakin kirjoittajilta halua kirjoittaa. Juuri kukaan ei uskalla käyttää omaa nimimerkkiä, kun jää näiden hampaisiin.

Huomattu on, vaikka kirjoittaisin, että tänään on maanantai, niin sitäkin tultaisiin kääntelemään ja vääntelemään, haukkumaan pätemisestä ja ties mistä. Vain, koska käytän tunnistettavaa nimimerkkiä. Pyrin asialliseen keskusteluun, mutta vaikeaa se välillä on, kun usealla nimimerkillä hyökätään kimppuun. Jätän ne yleensä huomiotta.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 17:46:27

Se olisi kyllä kiva, että banneja jaettaisiin ainakin noille, jotka yrittävät kontrolloida sitä kuka tänne saa kirjoittaa, mistä aiheista ja millaisia viestejä.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 18:03:12

Kyllä kunnon ht-addikti oppi bannit aika äkkiä kiertämään :D

  Re: Bannit?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.8.24 18:06:37

Silloin ennen vanhaan banneja sai tosi helposti. Itsekin selvästi sarkastisista viesteistäni lähes viikottain. Jossain kohtaa taidettiin banneista luopua kokonaan.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   12.8.24 18:29:55

Ällö: ongelma on ehkä siinä, että sinä teet vähän samaa: jäät jankkaamaan asioista joista et tiedä. Muistan mm. keskustelun matkalaukuista kun jenkeissä vaihtolento: sinä kiven kovaa väitit monen viestin verran, että ruumalaukku menee perille asti eikä siihen tarvitse itse koskea vaihdon yhteydessä, jos liput on ostettu kerralla. Sinulle sanottiin moneen moneen kertaan, että jenkeissä ei toimi niin, vaan matkalaukku on ihan jokaisen siirrettävä ihan itse kentällä seuraavalle lennolle ihan joka ikisen riippumatta lipuista. Silti jankkasit ja jankkasit että et usko, koska aina kaikkialla muualla se on mennyt niin, että vaikka et koskaan jenkeissä ole käynyt niin sinä et usko että siellä asia olisi toisin. Et vain suostunut lopettamaan jankkausta, vaikka monet jenkeissä matkustaneet kertoivat ihan kokemuksesta miten asia meni. Silti kuvittelit, että sinun mutusi oli oikeassa.

Toinen esimerkki koski kananmunien keittämistä: väitit kivenkovaa vastaan, että neljän minuutin munat eivät voi olla valmiita eikä missään nimessä hyviä, ihan sama kuka sanoo mitä ja mikä liesi kyseessä. Se oli myös täysin järjetöntä jankkaamista: jos toiset tykkää löysemmistä munista, niin se ei ole sinulta pois. Sinä et voi sanoa, etteikö ne munat olisi valmiita kun selkeästi pidät kovista munista. Se on sinun mielipide, ei mikään pyhä fakta ja ainoa oikea tyyli. On myös täysin turhaa jankata siitä, voiko munat tai mikä tahansa olla kypsää tietyssä ajassa, kun joka hiton liesi on erilainen ja et ole kokannut niistä jokaisella.

Yleensä auttaa kun vilkaisee peiliin: välttämättä vika ei aina olekaan kaikissa muissa, vaan välillä vika voikin olla siinä yhdessä. Jos oma kirjoitustyyli provosoi aina suurta määrää ihmisiä, niin kannattaa miettiä voiko sitä omaa tyyliä muuttaa vähemmän provosoivaksi. Se ei tarkoita, että pitäisi muuttua muiden takia, vaan se tarkoittaa sitä että kunnioittaa muitakin kuin omaa napaansa. Jos taas ei välitä provosoiko muita, niin you go girl. Mutta sitten on turha uhriutua että kaikki vääntelevät sun sanomisia.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 18:33:56

Keitä se neljän minuutin muna ja kerro, millainen on. Meillä on induktio, ei todellakaan ole kiehuvaan veteen laitettuna neljässä minuutissa sellainen, että voi syödä. Kylmään veteen laitettuna on sitten eri asia. Ja kyllä, voit kokeilla vaikka heti. Vesi kiehumaan, muna kiehuvaan veteen ja 4 min, miltä näyttää? Onko valkuainen kypsynyt? Ei ole.

Jenkeissä olen käynyt kerran ja taisin nostaa tassut pystyyn virheen merkiksi - minä olen täälläkin monesti sanonut tehneeni virheen.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 18:37:01

Onkohan täällä enää edes manuaalista moderointia, vai poistuukohan viestit vaan sillä perusteella miten ihmiset ilmiantaa niitä?

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 18:38:39

-, ilmeisesti ei.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 18:45:12

"Keitä se neljän minuutin muna ja kerro, millainen on. Meillä on induktio, ei todellakaan ole kiehuvaan veteen laitettuna neljässä minuutissa sellainen, että voi syödä. Kylmään veteen laitettuna on sitten eri asia. Ja kyllä, voit kokeilla vaikka heti. Vesi kiehumaan, muna kiehuvaan veteen ja 4 min, miltä näyttää? Onko valkuainen kypsynyt? Ei ole."

Mä keitän useamman kerran viikossa neljän minuutin munia. Aina on ollut valkuainen kypsä ja kiinteä.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 18:46:11

M, laitatko ne munat kiehuvaan veteen?

  Re: Bannit?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.8.24 18:48:26

Ällö ei kyllä koskaan hauku eikä törkeile. Jankkaaminen ja asioista vääntäminen on täällä ollut aina tapana.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 18:49:46

"LähettäjäÄllö

Päivämäärä12.8.24 18:46:11

M, laitatko ne munat kiehuvaan veteen?"
Juu kyllä, lisään munat kattilaan vasta kun vesi kiehuu.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 18:51:14

Ok, ehkä nuo luomumunat on isompia tms, kun vielä 7.5 min munissakaan ei aina ole koko valkuainen kova. Keltuainen saa puolestani olla löysempi.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 18:57:03

Ällö mitä ihmettä? Mä suosin isoja kananmunia kans mutta siis ei koskaan ole valkuainen jäänyt tuossa ajassa kypsymättä. Marttojen ohjeissakin kananmunan keittoaika kiehuvaan veteen on 4-10 min riippuen keltuaisen halutusta kypsyydestä.
Liedellä tässä ei ole merkitystä koska jos vesi kiehuu, se on sata asteista oli liesi mikä hyvänsä. Pakko nyt vielä varmistaa ettö tunnistathan Ällö milloin vesi kiehuu?
Todella kummaa että yhdellä ihmisellä maailmassa ei toimi sama keittoaika kuin kaikilla muilla niin sen takia kyseinen epäilys.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 19:00:55

"7.5 min munissakaan ei aina ole koko valkuainen kova. Keltuainen saa puolestani olla löysempi"

Valkuainen kypsyy miedommassa lämmössä kuin keltuainen. En siis näe oikein miten olisi mahdollista että keltuainen on "liian kiinteä" mutta valkuainen raaka?

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 19:02:38

Noh, se valkuainen jää aina keltuaisen kärjestä hyytelöksi, minkäs teet. 7.5 min keitän, tällöin keltuainen ei ole täysin kypsä. Kiehuminen on yhtä kuin isoja kuplia tulee pintaan. Säilöessä se hyytelöityminenkin tiiviistyy, mutta joa heti syö,valkuainen on hyytelöä yhdestä kohtaa.

Ja sillä on merkitystä, keittääkö munia kiehuvassa vedessä vai laittaako ne kylmään - kylmässä vesi vähitellen lämpiää ja munat alkaa kypsyä jo ennen kiehumispistettä. Tähän perustuu esim sous vide.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 19:07:04

Säilytätkö sä ällö kanamunat jääkaapissa?
Keittoajat ovat huoneenlämpöisille munille.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 19:11:48

M, en, pöydällä.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   12.8.24 19:41:25

Juuri tätä tarkoitin. Samaa ihme jankkaamista jatkat taas. Kuten tässäkin topassa jo yksi, ja siinä alkuperäisessä topassa useampi itseni lisäksi yritti sulle kertoa, että neljässä minuutissa tuli täysin sopivan kypsiä. Turhaan sinä siinä yrität esittää kovaa ja ”annat luvan” kokeilla, sillä olen keittänyt neljän minuutin munia vuosikausia, ja valkuainen on hyytynyt. En tiedä miksi sinä et siinä onnistu, mutta turha sinun on tulla vauhkoamaan että ei voi olla mahdollista. Kun onnistuu. Itsellä ennen ollut induktioliesi, nyt tollanen vanha perinteinen jonka nimeä en tiedä. Kummallakin onnistuu.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 19:44:56

Piste, sori nyt, mutta se hyytelökeltuainen ei ole mulle kypsä, eikä tilanne muutu, vaikka miten vänkäät. Voin ottaa ihan videon aiheesta, jos tämä on kynnyskysymys. :D

  Re: Bannit?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.8.24 20:11:52

Niin siis keltuainen vai valkuainen, meniks nää jo sekaisin? Valkuainen tarvitsee kypsyäkseen kymmenen astetta vähemmän lämpöä kuin keltuainen eli jos keltuainen on ruvennut hyytymään, on valkuainen läpeensä kypsä.
Kyse on ihan fysiologisesta ilmiöstä eli proteiinin denaturoitumisesta ja se noudattaa säännön mukaisesti samassa ajassa samassa lämpötilassa kypsymistä keittäjästä riippumatta.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 20:16:37

Hyytelövalkuainen, oli ajatusvirhe.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.8.24 21:08:38

Ällölle on noin 700 kertaa selitetty, mikä hänen kirjoittamisessa on ongelma ja miksi Ällö "jää muiden kirjoittajien hampaisiin". Kuten tässäkin viestiketjussa kahdesti. Mutta ei vaan mene perille, ja Ällö edelleen ihmettelee samaa asiaa, uhriutuu ja syyttää muita hyökkäämisestä vakinikkiä vastaan, vaikka ongelma on se, ettei Ällön kanssa voi keskustella lainkaan :D

Mä alan jo epäillä, että Ällö on täällä se pahin provo.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 21:32:19

Yllättäen taas Ällö on vänkäämässä :D

  Re: Bannit?

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   12.8.24 21:51:53

"Liekö kyse siitä, että viestimäärää halutaan pitää yllä?"

Näköjään. Ylilautatrolli saa mellastaa päivästä toiseen. :/

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 22:00:51

HK, tätä minäkin olen kummastellut. Viestit erottaa kyllä aina.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 22:01:44

Ylisviiva on bannattu moneen kertaan mutta ei se teidän vainoharhoille mitään tee.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 23:10:35

En ole ikinä saanut banneja mihinkään, sillä pyrin pitämään kaikki viestit aina asiallisina. Muistan kyllä että joskus ainakin 10 vuotta sitten kun vielä kävin Junnulassa ja se oli tosi aktiivinen, niin eräs kirjoittaja valitteli että ei saa luettua kokeisiin kun ht.net on niin koukuttava, niin Hannu tai Valtteri antoi tälle bannit ja sanoi että mene lukemaan niihin kokeisiin:D

Aika monesti täällä käy kyllä niin, että viesti ei tule läpi. Siksi kopioin aina kaikki viestit ennen lähetystä, niin ei tarvi sitten uudestaan kirjoittaa jos ei heti mene.

Pakko kyllä kompata Pistettä. Myös sinun keskustelutaidoissasi, Ällö, on parannettavaa. Ainakin minun viesteistäni olet lukenut rivien välistä jotain mitä ei siellä ole ollut, ja tulkinnut omiasi. Esim. eräässä vapaaehtoista lapsettomuutta koskevassa keskustelussa kerroin, että en halua lapsia mm. siksi, että pienet lapset jostain syystä ällöttävät minua, enkä halua koskea heihin. Kuvittelit, että minä haluan satuttaa lapsia, ja taisit myös mainita jotain luonnottomuudesta, tai että olen sairas, tai muuta vastaavaa.
Toinen mitä en enää niin tarkalleen muista, oli se kehopositiivisuus-ketju. Mielestäni kenenkään kehoa ei saa arvostella, oli sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa, mutta ilmeisesti en ollut kirjoittanut sitä tarpeeksi selkeästi, sillä kommentistasi päätellen ymmärsit sen niin, että puhun vain isokokoisempien ihmisten kehorauhan puolesta.
Kolmas minkä muistan, oli kun eräs kirjoittaja oli huolissaan yksin liikkumisesta myöhään illalla/yöllä Helsingissä. Tulit vähättelevään sävyyn kertomaan, että ainakaan sinua ei ole 20 vuoden (tjsp.) aikana häiritty Helsingin yössä kertaakaan, ja ihmettelit missä me muut oikein liikumme kun pitää muka pelätä.

Varmasti minäkin olisin voinut kirjoittaa joitain viestejä selkeämmin, mutta ei se sinullakaan toimi niin että syyttävä sormi pyörii ja osoittaa aina muihin eikä koskaan itseen.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 23:17:28

Öh, en ole kyllä kuvitellut kenenkään haluavan satuttaa lapsia, taas omia tulkintoja. On outoa vihata lapsia tai ällötellä heitä. Ihan samoin kuin muitakaan ihmisiä. Omia ei toki tarvitse hankkia.

Ja juu, Suomessa voi liikkua öisin turvallisesti. Jos julkisella paikalla kuljeskelee, niin mitäpä tuossa pelkäämään. Hyvin harvassa on tapaukset, ettei saisi rauhassa olla, on aikalailla turhaa pelotella, että Helsinki olisi turvaton tai pelottava naisihmisille, jos et ympäripäissäsi liikuskele. Näihin voi toki vaikuttaa itse paljonkin. En pyörisi täysin sekaisin yksikseni yhtään missään.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   12.8.24 23:18:52

Joskus sai eston ihan vaan sillä, että oli osallistunut johonkin asiattomaan keskusteluun. Kerran kauan sitten sain eston juuri siten, että kommentoin asiallisesti johonkin rasistiseen aloitukseen. Keskustelu poistui ja vissiin kaikki sai eston, vaikka vain aloitus oli asiaton.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 23:18:54

Ja sanon, että ei todellakaan tarvitse miettiä, uskaltaako vaikka Kampista kulkea Rautatieasemalle yöllä. Uskaltaa kyllä, ei ole pelättävää.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.8.24 23:22:07

Ja minua ja muutamaa muutakin stadilaista huvitti, kun osa meidän ryhmässä olevista koki päivällä puistonpenkillä kaljalla olevat kaksi henkilöä jotenkin uhkaaviksi. Tai jopa Myllypuron leipäjonon. Toki ihminen pelkää asioita, jotka ei ole tuttuja, mutta näihin ei kiinnitä edes huomiota eikä noista haittaa ole. Ja tässä oli siis kyseessä ihan 30-50 v aikuiset, asuneet vaan kaupunkien ulkopuolella, niin nämä oli uutta ja pelottavaa.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Sain 
Päivämäärä:   12.8.24 23:38:27

Minä sain vuosi tai kaksi sitten, kun kommentoin kriittisesti Kaktusta kirjoitettua lehtijuttua ja mainitsin äänimaljat ja eläinkommunikaation. Ajattelin, että onkohan mode hänen ystävä tai puoliso, sillä kyseessä oli siisti ja totuudellinen kritiikki julkisuuteen pyrkivää henkilöä ja yrittäjää kohtaan.

  Re: Bannit?

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   13.8.24 07:28:41

Piste, ei ole pakko myöskään provosoitua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.