Lähettäjä: huono omatunto
Päivämäärä: 12.8.24 12:39:33
Olen siinä mielessä kurjassa tilanteessa, että toinen vanhempani on todella yksinäinen. Hänellä ei ole tietääkseni ystäviä, ohittanut eläkeiän jo tovi sitten eli ei ole työelämässä enää, eikä harrasta varsinaisesti mitään.
Olen jonkun verran tekemisissä, viestitellään viikoittain, puhutaan puhelimessa ehkä kerran viikossa, nähdään kuukausittain. Mielenterveysongelmat ja isäni vahva alkoholismi tekevät suhteesta joskus raskaan ja olen varauksellinen siihen, miten paljon haluan hänen kanssaan asioida. Usein oma olo tulee vain pahemmaksi jos toinen on selkeästi humalassa, en saa yhteisestä ajanvietosta silloin juuri mitään mukavaa irti. Hän kuitenkin syyllistää minua siitä, etten näe häntä tarpeeksi ja vietä aikaa kanssaan, tulee usein rivien välistä esiin. Olemme nykyään ihan hyvissä väleissä mutta se ei korvaa sitä, että lapsuuteni ja nuoruuteni olivat vaikeat ja hän ei ole kovin mukava ihminen humalassa. Olen kyllä antanut anteeksi, mutta unohtaminen ei ole niin helppoa.
Olen yrittänyt ehdotella harrastuksia jotta löytäisi uusia tuttuja, avun hakemista mielenterveysongelmiin tms mutta ei tahdo. Tuntuu kurjalle, etten tahdo olla hänen elämässään tämän enempää, varsinkin kun omat nuoret lapset, työ ja harrastus pitää niin kiireisenä, ettei olisi ajankaan puolesta kauhiasti enempää annettavaa. Mutta pääpaino on tuossa etten vain halua.
Mitä itse tekisitte?
|