Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi jotkut ihmiset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.8.24 08:51:16

jakavat kerta toisensa jälkeen niitä samoja muistoja facessa vuosien takaa? Porukka on nähnyt ne vähintään kerran ellei useammankin jo.

Re: Miksi jotkut ihmiset

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.8.24 08:55:11

Oon miettinyt samaa. Heille varmaan merkityksellisiä. Itse fiilistelen niitä itsekseni, siis omia muistoja. Ymmärrän, että eivät edusta muille mitään eikä kiinnosta.

Lähettäjä: anna 
Päivämäärä:   12.8.24 09:34:49

Tätä voi vain spekuloida, koska itse en moista harrasta. Ehkä nuo ihmiset ovat jollain tavalla kiinni menneisyydessä? Mieheni ei ole somessa, mutta hänellä on varsinkin pienessä pöhnässö tapana alkaa muistella milloin mitäkin tapahtumaa menneisyydestä. Niin kauan se on ok, kun tapahtumat ovat neutraaleja tai edes miellyttäviä, mutta jatkuva kuolleiden (esimerkiksi) perään itkeminen on vain rasittavaa.

Lähettäjä: Puro 
Päivämäärä:   12.8.24 09:37:18

Ne ovat heille tärkeitä, siksi.

Lähettäjä: Mmmmm 
Päivämäärä:   12.8.24 09:41:24

Joskus laitan edesmenneestä koirasta, koska uusia kuvia ei tule
Joskus laitan lapsesta (kasvot ei näy tms) joka vielä äsken oli pieni ja nyt kasvanut minun ohi.

Sellainen toiminto siellä on , eli on varmaan selvää että joku sitä sitten käyttää?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   12.8.24 09:55:56

Ja taas tätä samaa ihmettelyä. Ohita jos ei kiinnosta ja anna muiden postata mitä haluaa. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä.

Päivämäärä:   12.8.24 09:57:04

Miksi te ajattelette että fb-kaverit haluaa nähdä niitä edesmennen koiran tai lapsen samoja vauvakuvia kerta toisensa jälkeen?

Voihan ne olla tärkeitä, niitä voi itse katsella, mutta miksi jakaa ne muille?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   12.8.24 10:02:04

No miksi viiva kuvittelee, että niitä kuvia joku haluaisi nähdä edes ensimmäistäkään kertaa? Parempi olisi, ettei kukaan laita someen mitään, kun ketään vaan ei kiinnosta.

Päivämäärä:   12.8.24 10:04:14

"Miksi te ajattelette että fb-kaverit haluaa nähdä niitä edesmennen koiran tai lapsen samoja vauvakuvia kerta toisensa jälkeen?"

Siksi, että itse haluan nähdä niitä. Jos et halua minun someani seurata niin älä seuraa. En minäkään seuraa niitä, jotka julkaisevat sellaista, mitä en halua nähdä. Luulin, että se ei vaadi mitään superkykyjä, mutta olin näemmä väärässä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   12.8.24 10:07:53

Köytän facea muutenkin kuin päiväkirjaa. Miksi en siis jakaisi jotain muistoa uudelleen jos se on minulle tärkeä? Ei tartte olla mun kaveri, jos ei kiinnosta :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.8.24 10:22:27

Postaatteko itsenne vai muiden takia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.8.24 10:25:58

^ minä ainakin postaan itseni takia, mun somehan se on

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   12.8.24 10:49:26

Minä olen joskus "syyllistynyt" tähän jos kyseessä on todella mukava muisto tai hyvä tilannekuva. Niihin on kiva palata, tosin en ole joka vuosi postannut samaa kuvaa uudestaan ja uudestaan. En näe tässä mitään pahaa.

Päivämäärä:   12.8.24 11:41:32

Ei siinä mitään jos joskus tuota tekee, mutta häiritseenämä jotka tekevät tätä jatkuvasti. Siinä kun on 10 vuotta nähnyt saman kuvapäivityksen säännöllisesti joka vuosi, alkaa vähän tökkimään.

Lisäksi yksi tuttuni julkaisee itsestään throwback-kuvia ihan jatkuvalla, useammin siis vanhoja mitä uusia. Instassakin näkyy olevan sama kuva useampaan kertaan, eikö hän muista julkaisseensa niitä vai mitä ihmettä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.