Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulukoira

Lähettäjä: noona 
Päivämäärä:   11.8.24 20:54:33

Olen miettinyt koiran ottamista. Työskentelen opettajana ja olen hieman pohtinut koulukoiratoimintaa. Kellään kokemusta? Mikä rotu olisi hyvä?

Mulla on aikaisempaa kokemusta yhdestä omasta koirasta (helppo ja pieni sekarotuinen) mutta nyt ollut muutamia taukovuosia.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.8.24 20:57:37

Selvitä nyt ensin, saako sinne kouluun ottaa koiraa. Suurella todennäköisyydellä ei. Lisäksi sopiva rotu ei tarkoita sitä, että kyseinen yksilö olisi sopiva. Meillä kävi vanhempi koirani kaverikoirana vanhainkodissa joskus, sekin sovitusti. Koira oli ihan rättipoikki näiden reissujen jälkeen - tarvitsee lepoa.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.24 21:03:13

Whippet! Yleisesti ottaen kivoja, mutkattomia ja helposti tällaisiin asiakastilanteisiin rauhoittuvia ja sopeutuvia. Mulla ollut whippet mukana kehva-yksikössä.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: noona 
Päivämäärä:   11.8.24 21:03:23

Joo siis kaikki noi on selvitetty :) Nyt vaan kaipailisin vinkkejä sopivasta rodusta ja jos jollain kokemusta niin niitä!

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: foks 
Päivämäärä:   11.8.24 21:07:31

Meillä on useampikin koulukoira. Villakoira ja lagotto esimerkiksi. :)

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: foks 
Päivämäärä:   11.8.24 21:08:05

Yhteensä koulukoiria taitaa olla 5 tällä hetkellä, kuudes on kasvamassa :D

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.8.24 21:54:36

Oulussa on yhdellä opettajalla venäjäntoy koulukoirana.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   11.8.24 22:08:59

Olen työskennellyt kahdessa koulussa, jossa on ollut koulukoira. Toinen oli isovillakoira ja toinen bretagnenbasset.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   11.8.24 22:16:51

Siis bretagnenbassetti suomeksi. :)

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.8.24 22:24:28

Rodun pitäisi olla mahdollisimman vähän allergisoiva, se kannattaa ottaa huomioon.

  Re: Koulukoira

Lähettäjä: Ma'am 
Päivämäärä:   12.8.24 07:16:45

Pieni ja sosiaalinen, ei arka. Tulee mieleen joku saksanpystykorvista. Ne on tosi rohkeita, mutta ihan kaikki yksilöt ei ole avoimen sosiaalisia. Näistä voisi lähteä etsimään sellaisia vanhempia, jotka ovat sosiaalisia. Kleinit ja pommit varmaan jo ihan liian pieniä, mutta mittelit voisi koon puolesga olla aika ok.
Villakoirat -joo, mutta nuorena tosi vilkkaita. Näillä saattaa myös olla arkuusongelmaa.
Ehkä enemmän yksilökysymys. Joku sekoituskin saattaa olla ihan timanttia.

Villakoirat tai niiden sekotukset EI ole allergiavapaita. Meidän perheessä lapsi on käsittämättömän allerginen kaikille näille kiharaturkkisille, mutta kaksikerrosturkkisista koirista ei saa mitään oireita - outoa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.