Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luustokivut. Mistä voisi johtua?

Lähettäjä: Jjjjep 
Päivämäärä:   10.8.24 16:39:26

Etenkin nilkkojen sisäpuolelle luuhun tulee säännöllisen epäsäännöllisesti kipukohtaus, joka sattuu siis todella paljon mutta on ohi sekunneissa.

Myös ranteet ovat kipeät, nivelet ympäri kehoa toisinaan (nivelreuma ja borrelioosi suljettu pois).

Lääkäri on ehdottanut rasitusta kipujen syyksi, mutta kun en juuri urheile. Työ on fyysistä ja vapaa-ajalla tulee paljon hyötyliikuntaa mutta en jaksa uskoa liikaan rasitukseen.

Verikokeet olleet ok.

Re: Luustokivut. Mistä voisi johtua?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.24 16:40:57

Ht.net tietää, mutta lääkäri ei?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 16:41:29

Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa tuollaiset, valitettavasti.

Jos selviää niin tule toki kertomaan, minulla kuulemma johtuu ahdistuksesta. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 16:41:36

Nivelpsori?

Päivämäärä:   10.8.24 16:53:13

"Ht.net tietää, mutta lääkäri ei?"

Voi pyhä yksinkertaisuus =D No en kuvitellut saavani tarkkaa diagnoosia, lähinnä kokemuksia.

Just tuo, kun noita tk lääkäreitä ei juuri kiinnosta. Työterveyden kautta sain lähetteen noihin reumatutkimuksiin. Työterveys on kuitenkin suppea ja kun toimintakykyä on niin eipä lääkärit mitään enää tee.

Täytyypä lueskella nivelpsorista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.24 17:15:52

Oletko minkä ikäinen? Erilaiset nivelkivut on varsin yleinen vaihdevuosioire.

Lähettäjä: Sitä 
Päivämäärä:   10.8.24 17:21:39

No se on nimenomaan sitä rasituskipua. Sinulla on fyysinen työ josta et palaudu ja sen lisäksi et liiku vapaa-ajalla joten kuntosi on huono, et saa monipuolisesti liikuntaa, vahvista oikealla tavalla lihaksia jne.

Vastaavan kokeneena kummasti ne kivut hävisi, kun vaihdoin työn kevyempään, ehdin palautumaan ja jaksan vapaa-ajalla liikkua.

Itselläni aluksi oli vastaavia kipuja ja siitä se vaan paheni. Ei auttaneet fyssari, tukisiteet, pohjalliset yms.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 17:58:42

Itsellä luustokivut alkoi äkkiä yksi loppukesä ja niitä tutkittiin kauan. Loppusyy oli paha d-vitamiinin puutos. Olin sen kesän menemättä ulos enkä edeltävänä talvena saanut ruokavaliostani d;tä. Ei osattu näin simppeliä syytä etsiä alkussa.

Päivämäärä:   10.8.24 19:24:03

"Oletko minkä ikäinen? Erilaiset nivelkivut on varsin yleinen vaihdevuosioire."

Oho, enpä ole kuullut. Olen 38v mutta miettinyt välillä varhaisten vaihdevuosien mahdollisuutta muiden niihin sopivien oireiden takia.

Mun työ on fyysinen kyllä mutta ei nyt kuitenkaan mikään erityisen raskas, toisaalta en sanoisi myöskään etten liiku vapaa-ajalla. Hyötyliikuntaa kun tulee päivittäin maalla asumisen seurauksena, polttopuuhommista kitkemiseen ym. Peruskunto pitäisi olla kohtuu hyvä. Mutta kai se rasituskipukin mahdollista on.

Pitääpä pyytää D-vitamiiniarvot vielä katsottavaksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.8.24 19:33:18

"Voi pyhä yksinkertaisuus =D No en kuvitellut saavani tarkkaa diagnoosia, lähinnä kokemuksia."

Niin, sulla on jo lääkärin antama diagnoosi. Mitä teet muiden kokemuksilla?

Tää on tätä samaa nykyajan paskaa. Omassa toiminnassa ei nähdä mitään ongelmia, vaan ratkaisu pitää saada nyt ja heti muualta.

Lähettäjä: Sitä 
Päivämäärä:   10.8.24 19:33:53

Aloittaja//Se hyötyliikunta ei kuitenkaan kehitä sinun tukilihaksia. Joku polttopuiden hakkuu varsinkin, jos ei tee sitä yhtään ergonomisesti ei kehitä tasapainoisesti sinun yläselän, kaulan, käsien yms. Lihaksia. Totta kai hyötyliikunta on parempi vaihtoehto kuin ei liikkuisi ollenkaan, mutta jos ongelma on esim. Sinun korsetissa yms. Niin siinä se hyötyliikunta ei tue sen vahvistamista.

Kuten sanoin niin ihan samoista vaivoista olen kärsinyt. Itselläkin oli fyysinen työ ja lähinnä harrastin vain hyötyliikuntaa, koska itsekin asun maalla, mutta kummasti kun vaihtoi työtä kevyempaan ja oikesti alkoi treenaamaan lihaskuntoa, venyttelemään, tekemään hiit treenejä yms. Niin tajusin kuinka huonossa kunnossa olen ollut. Aina selitellyt että teenhän minä fyysistä työtä yms. Mutta ei se vaan yksitään riitä.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   10.8.24 19:41:36

Nivelrikko ja kilpirauhasen vajaatoimintakin voi esiintyä nivelkipuina.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.