Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.8.24 16:33:01

Puhukaapa minulle järkeä.

Olen tapaillut kivaa miestä nyt pari kuukautta. Mies kertoi alussa olevansa minuun hyvin ihastunut, minäkin olin häneen. Olemme monessa asiassa hyvin samanlaisia, meillä on samanlaiset arvot ja intiimissä kanssakäymisessä kipinät lentävät.

Jossain vaiheessa huomasin miehen hieman etääntyvän, ja nyt hän nostikin itse asian puheeksi: hän ei ole varma tunteistaan. Alussa ne roihusivat, nyt hän ei tiedä mitä haluaa.

Hänellä on takanaan ero ihan pari kuukautta ennen kuin tapasimme. Minä olin ollut sinkkuna pidempään. Ennen tapaamistamme hän oli ehtinyt harkita muuttoa toiselle paikkakunnalle ja ajatellut viettää aikaa yksin, mutta sitten ilmestyin hänen elämäänsä.

Hän haluaisi jatkaa tapailua edelleen, ei halua tavata muita, hänellä on tunteita minua kohtaan, mutta niiden vahvuudesta ei osaa sanoa. Meillä oli aiheesta sinänsä hyvä keskustelu. Mies oli huolissaan siitä, että minä olen ihana, mutta hän ei tiedä, miksi tämän vahvempia tunteita ei ole tässä vaiheessa. Sain sen vaikutelman, että hänestä hänen pitäisi olla minuun jo umpirakastunut, mutta ei tiedä miksei ole. Minusta taas rakastuminen vain parin kuukauden tapailun jälkeen kuulostaisi pelottavalta.

Myönnän, että laitoin omat tunnehanani kiinni jo aiemmin, kun ajattelin hänen etääntyvän. Toisaalta mietin, että tämä tunneilmaisuni vähäisyys on voinut osaltaan vaikuttaa myös miehen tunteisiin. Tiedän kuitenkin, että voisin ihastua tai jopa rakastua mieheen syvemmin, mutta se vaatisi vastakaikua häneltä.

Meillä on tosi hyvä yhteys enkä tahtoisi heittää sitä heti pois. Haluaisin katsoa tämän kortin kunnolla ja harkita seuraavat liikkeeni huolellisesti.

Miten on, onko tässä kyse perinteisestä: en vain ole hänelle se oikea? Pitäisikö vain siirtyä eteenpäin?

Voiko tästä tulla enää mitään? Onko kenelläkään lähtenyt oikea parisuhde vielä liikkeelle tällaisen jälkeen?

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 16:34:16

Ansaitset ihmisen joka haluaa juuri sinut. Et yhtään vähempää.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.8.24 16:39:42

Jo aloitusviestiä kirjoittaessa taisin itsekin tietää vastauksen.

Itkettää ja ahdistaa. Vaikka yritän suhtautua tähän kylmäkiskoisesti, niin kyllähän minä salaa toivoin, että tässä olisi nyt se loppuelämän suhde. Tämän miehen kanssa pystyin helposti näkemään yhteisen tulevaisuuden. Ja seksi oli elämäni parasta.

Joku pieni osa minussa haluaisi yrittää nitistää tunteet taka-alalle ja nautiskella edes siitä hyvästä seksistä, mutta se ei varmaan ole hyvä ajatus.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.24 17:10:37

jos haluat tosissaan vakavaa suhdetta, voit saada tuossa näpeillesi... otatko riskin? jos taas todella pidät miehestä ja haluat katsoa tuleeko mitään, ei sekään ole huono vaihtoehto.

itse jatkaisin rennosti tapailua, sillä haluan rauhassa tutustua ja ihastua. sitten kun tunteita on, olen aika sitkeä yrittämään ja haluan sitoutua juuri siihen ihmiseen. vaikka tulee vastoinkäymisiä, en luovuta kovin helpolla.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   10.8.24 17:17:20

Vaikuttaa siltä, että he is not that into you. Voihan sitä silti jatkaa tapailua jos se mukavasti sujuu, kyllä sen sitten huomaa jos/kun on tultu tien päähän. Siitä ei kannata yllättyä, mutta onhan toisaalta olemassa sekin pieni mahdollisuus, että homma lopulta kuitenkin etenee suotuisasti.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: gini 
Päivämäärä:   10.8.24 17:28:51

Kuulostaa siltä, että toinen ei uskalla / osaa puhua suoraan ja lopettaa suhdetta, ja yrittää siirtää pallon sinulle tämmöisellä keskustelulla. Ehkä myös kuitenkin nauttii huomiostasi ja ei halua siitä luopua, vaikkei sitoutua aijo.

Mä oon ite ollut ns. molemmilla puolilla tälläsessä.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 17:31:53

Mun mielestä olisi - noh - vaarallisempaa, jos mies olisi parin kuukauden jälkeen jo roihuavan rakastunut, tai haluaisi tehdä jonkin loppuelämän päätöksen.
Joillakin syvempien tunteiden kehittyminen kestää kauemmin. Jotkut taas eivät tavallaan rakastu koskaan, vaan tuntevat syvempää kiintymystä, joka kestää pitkään. Ei rakastuminen ole kaikille samanlaista, ei yhtä voimakasta tai yhtä nopeaa.

Jos teillä on kaikki asiat muuten hyvin ja ilmeisesti keskusteluyhteyskin pelaa (iso peukku tästä), niin katsokaa rauhassa, miten tilanne kehittyy. Mihin teillä olisi kiire?

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   10.8.24 17:32:43

Miehellä on tuore ero takana, eli siinä vielä prosessoimista. Lisäksi on ollut mietteissä muitakin muutoksia. Tapailisin ihan rauhassa ja katsoisin mihin asiat johtavat, mihin sinulla tai miehelläkään on niin kiire?

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.8.24 17:33:09

”Heippa! Soittele sitku tiedät niin katotaan mikä mun tilanne on!” En mä jäis tuohon enempiä katselemaan tai arpomaan.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   10.8.24 17:47:28

Minäkin luulen, että prosesssoi vielä eroaan. Tapasi aloittajan ja luuli olevansa valmis uuteen suhteeseen, mutta sitten ero alkoikin nostaa päätään taustalla ja sekoittaa nyt miehen tunne-elämää niin ettei hän enää tiedä itsekään mikä hänen tilanteensa on.

Itse pysyttelisin ihan vain tapailusuhteessa ja antaisin miehelle tilaa selvitellä omaa päätään. Kauanko sitten pitäisi odotella ennen kuin lopulta sanoisin että ota tai jätä, en tiedä, mutta ainakin toistaiseksi jäisin odottamaan ja katsoisin mihin suuntaan asiat kehittyvät.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.8.24 18:18:43

”Jos teillä on kaikki asiat muuten hyvin ja ilmeisesti keskusteluyhteyskin pelaa (iso peukku tästä), niin katsokaa rauhassa, miten tilanne kehittyy. Mihin teillä olisi kiire?”

No, tätä itsekin mietin.

Miehen huolenaiheena oli ajatus siitä, että minä haluaisin enemmän tai että hänen pitäisi tuntea suuria rakkaudentunteita jo nyt. Hän otti tämän asian rehdisti puheeksi ja sanoin juuri tämän saman asian: että minulla ei ole mikään kiire.

Meillä on todella hyvä ja avoin keskusteluyhteys, tilanne oli luottavainen, ja jatkoimme siitä vielä iltaa oikein hyvillä mielin. Minulla oli sellainen olo, että olin osannut vastata miehen epävarmuuteen hyvin, ottaa sen vastaan ja samalla kommunikoida, että olen tässä enkä juokse heti karkuun. Vasta jälkikäteen aloin panikoida, että mitä jos tämä olikin joku verhottu tapa sanoa, että en ole tarpeeksi kiinnostava ja hän vaihtaa minut lennossa toiseen.

Mutta keskustelimme toisaalta tästäkin. Sanoin miehelle, että minusta meillä on asiat tosi hyvin juuri nyt, ja jos hän olisi tässä vaiheessa tyyliin kosimassa ja muuttamassa luokseni, olisin SIITÄ aivan paniikissa, vaikka hänestä valtavasti pidänkin ja näen täysin mahdollisena suuret tunteet häntä kohtaan. Minusta tässä jutussa on potentiaalia, miehen mielestä myös, hän vain oli niistä tunteista huolissaan.

Keskustelumme jälkeen hän myös sanoi, että nyt tuntuu rauhallisemmalta, toiveikkaammalta, jopa siltä että ”voisi uskaltaa heittäytyä”.

Sovimme nyt toistaiseksi jatkavamme tapailua ja sovimme myös niin, että kommunikoimme paremmin myös niistä ihastuksen tunteista, koska niitä molemmilla ainakin jollain tasolla on. Niitä vain ei ole ehkä kumpikaan, ainakaan minä, osannut tuoda esiin kovin hyvin. Keskustelumme jälkeen tulinkin ajatelleeksi, voisko tämäkin olla syy miehen tunteiden ”laimenemiseen”, koska alussa hän oli hyvin ihastunut ja teki sen myös selväksi. Minä taas en ole sellaisissa ollenkaan hyvä, vaan olen pelännyt tekeväni itsestäni naurettavan jos laitan jotain ällösöpöjä viestejä ihan tapailun alussa, joten olisiko mies voinut kokea ettei saanut vastakaikua…?

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 18:52:08

Olet laastari, olen pahoillani mutta näin on. Monesti miehet hyppäävät uuteen säätöön/tapailuun, millä näitä nyt haluaa kutsua, kun omien tunteiden ja itsensä kohtaaminen on vaikeaa. Kyllä sen tietää, kun sen tietää. Ei suhteen alussa kuuluisi olla tuollaista arpomista.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: Xxz 
Päivämäärä:   10.8.24 19:11:54

Minusta tuossa nyt tehdään kärpäsestä härkänen. Mies on vasta eronnut ja suunnitellut muuttoa muualle. Parisuhde ei ollut hänellä suunnitelmissa, mutta on nyt tykännyt viettää aikaa aloittajan kanssa. Eihän tuossa vaiheessa voi mitenkään tietää, onko sitä umpirakastunut, tuossa vaiheessa nimenomaan ajatukset voi olla hyvinkin sekaisin. Varsinkin siis jos toisesta kovasti tykkää, mutta ei ollut ajatellut ryhtyvänsä suhteeseen ja oli muuttokin mielessä eikä halua etäsuhdetta.

Totta kai suhde on alkuun arpomista, ku joutuu tekemään valintoja, edistääkö tätä suhdetta vai kenties tavoittelee niitä muita haaveita kuten muutto kauemmas.

Miksi ei vaan elä tilanteen mukaan. Katselee mitä tuleman pitää. Tapailee miestä ja pitää myös oman elämänsä,

Ja totta kai jos aloittaja on itse vetäytynyt, se taatusti vaikuttaa miehenkin tunteisiin. Ethän aloittaja ainakaan aloita mitään "pelejä" joissa vetöydyt tietoisesti jos mies on vähän epävarma. Se on vaan rasittavaa. Jos sinulla on tunteita, näytä ne. Jos ei ole, kerro se rehellisesti.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 19:19:33

Pitää sinusta, tykkää ehkä teidän seksistä, mutta koittaa nätisti sanoa ettei halua enempään. Ehkä.

Erään miehen sanoin, "Kun mies on oikeesti kiinnostunut, niin kyllä nainen sen huomaa sen kummemmin sanomattakin."

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   11.8.24 08:31:20

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 10.8.24 18:52:08

Olet laastari, olen pahoillani mutta näin on. Monesti miehet hyppäävät uuteen säätöön/tapailuun, millä näitä nyt haluaa kutsua, kun omien tunteiden ja itsensä kohtaaminen on vaikeaa. Kyllä sen tietää, kun sen tietää. Ei suhteen alussa kuuluisi olla tuollaista arpomista."

Tämä.

  Re: Mies ei ole varma mitä haluaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.8.24 08:41:08

Tuo on kaunis tapa sanoa, että tapailu ja seksi käy, mutta turha toivoa sen enempää.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.