Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko aikuislukiossa hitaampi tahti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.8.24 16:02:26

Tipahdin aikoinaan normaalilukiosta, koska olen hidasälyinen ja tarvitsen aikaa prosessoida kuulemaani, eikä siihen silloin ollut mahdollisuutta. Haluaisin käydä lukion loppuun, mutta onko aikuis-/iltalukiossa yhtään maltillisempi tahti tunneilla, vai jopa pahempi?

Re: Onko aikuislukiossa hitaampi tahti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 16:16:50

Valitettavasti sama tai jopa pahempi. Ainakin omaan aikaani aikuislukiossa tunteja per kurssi oli vähemmän kuin päivälukiossa, mutta mieleen ei ole jäänyt oliko tunneilla kovempi tahti vai jäikö itse opiskeltavaa enemmän.

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   10.8.24 16:19:21

Ei ole hitaampi, mutta voit valita kursseja vähemmän. Aikuislukion oppimäärä ei ole niin iso kun normaalilukion, toki lukuaineissa aivan valtavaa eroa ei ole. Eroa on niin että aikuislukiossa oppimäärä on 88 opintopistettä ja päivälukiossa 150 opintopistettä.

Sen sijaan tunneilla tahti on nopeampi kuin päivälukiossa. Lähiopetusta on vähemmän kuin päivälukiolaisilla, mutta kurssien laajuus on sama. Oli täysin mahdollista, että viimeiset kurssin asiat jäivät kotona opeteltaviksi saatesanoilla "jos kirjoitatte tämän aineen ja meinaatte saada kiitettävän arvosanan kirjoituksissa, opetelkaa tämä vielä kotona".

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 17:30:31

Otavan opisto nettilukio. 4 vuotta aikaa tehdä lukio ja jos sekään ei riitä niin 150e/vuosi hinnalla voi jatkaa ja tehdä vaikka 14 lisävuotta jos tarvis on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 17:45:28

Mulle ongelma oli kurssien valtava määrä. Jopa 8 haastavaa kurssia samaan aikaan oli ihan liikaa siihen, että olisin voinut paneutua aiheeseen kunnolla. 4 olis ollu optimi

Päivämäärä:   10.8.24 17:48:07

Kiitos vastauksista. :)
Taitaa siis olla turha haave. Kurssien määrä ei ole mulle niinkään ongelma (päivälukiokin oli tarkoitus suorittaa neljässä vuodessa), vaan se etten ehdi tunnilla sisäistää asioita ennen kuin ollaan jo siirrytty seuraavaan vaiheeseen, jolloin koko opiskelu on käytännössä itseopiskelua jälkikäteen, mikä ei sekään ole mulle se kaikkein paras vaihtoehto.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.8.24 17:55:50

Ihan mielenkiinnosta: mitä aiot opiskella lukion jälkeen?

Päivämäärä:   10.8.24 18:55:41

Tuskin mitään vaikka tietyt alat kiinnostavatkin, ei näillä aivoilla opiskella tavoitteellisesti korkeammalla asteella. Lukio olisi ollut kiva käydä ihan yleissivistyksen vuoksi. Amiksenkin kävin ylioppilaspohjaisena kun lukion kurssit riittivät siihen vaihtoehtoon, joten ei sieltäkään tarttunut oikein mitään.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.24 18:59:40

Oliko sulle jotkut tietyt aineet hankalia? Vai aivan kaikki?

Nimittäin opettajissakin on isoja eroja, ja jos vaikean aineen ope on hyvä, niin saatat yllättyä kuin helpostikin asioita voi oppia.

Päivämäärä:   10.8.24 19:00:31

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan nettilukiota. Siellä on hyvä yhdistelmä tunneilla "olemista" netin välityksellä ja itsekseen opiskelua tehtävien avulla. Myös pienryhmätunteja sai opettajilta ja niissä pystyi rauhassa käymään läpi asioita. Ei se mitään maksa kokeillakaan, jos alkaakin kiinnostaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.