Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: Iita 
Päivämäärä:   10.8.24 14:57:03

Onko suosituksia, vai myydäänkö enää?

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   10.8.24 15:02:23

No mun kaveri tekee ihan parhaat villasukat. Istuu jalkaan, näyttää nätiltä ja kestää.

Vai minkälaisia suosituksia haluaisit? Mitään tiettyjä kriteereitä mitä pitäisi täyttyä?

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: Iita 
Päivämäärä:   10.8.24 15:14:26

Juu, eli olisiko jossain villasukkia jotka ei kuivata jalkoja? Itse en osaa neuloa..joten löytyykö kaupasta?

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   10.8.24 15:43:16

Ei villasukka kuivata ihoa.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.8.24 15:54:21

Oon joskus tehnyt "villa"sukkia puuvillasta, siis sukkiin tarkoitetuista puuvillalangoista. Huomattavasti huonompi menekki kuin villasukilla. Itse kerrostalossa asuvana pärjään aika pitkälle talveen niillä puuvillasukilla, kovimmilla pakkasilla laitan villasukat.

Allergisillehan puuvillasukka se on sopiva vaihtoehto, mutta eipä niitä viitsi myyntiin tehdä, kun ei ole menekkiä. Onko sitten kohdanto-ongelmaa vai tuntuuko puuvillasukka väärältä jalassa? Onhan siinä erilainen tuntuma kuin villassa.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 18:17:06

Puuvilla ei lämmitä ja on kylmä kastuessaan, toisin kuin villa.

Onhan niitä erilaisia sukkalankoja, alpakka- bambu- silkkisekoite, tencel ja vaikka mitä vaihtoehtoja nykyään.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.8.24 18:57:43

^ Jos on eläinkuiduille allerginen tai ei halua niitä käyttää, alpakka ei ole vaihtoehto. Alpakka pölyää helposti ja ainakin oman kokemuksen mukaan yksittäiset alpakan karvat nousevat langasta pystyyn kulutuksen myötä.
Bambu taas lörpsähtää helposti, eikä palaudu enää muotoonsa.
Silkkikuitu on käsittääkseni kovaa ja saattaa hiertää muita kuituja jopa poikki. Silkkikuitu ei ole samanlaisessa kulutuksessa esim. huiveissa tai paidoissa ja siksi sopii paremmin niihin.

Olen ollut aktiivineuloja ~20 vuotta, joten tiedän, että puuvillalla ja villalla ei ole samanlaiset ominaisuudet :)

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   10.8.24 23:27:07

Jos siis ihan perinteisiä kudottuja villasukkia kaipaat, niin ei niitä tahdo kaupoista löytyä, mutta monenlaisista myyjäisistä tai toritapahtumista useinkin. Katso myös oman paikallisseurakuntasi tapahtumat. Lähetysmummelit niitä kutovat ja myyvät seurakuntien tapahtumissa.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 23:29:30

No ei nä märät villasukatkaan lämmitä.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.8.24 03:23:30

Olen ostanut Helsingin villasukkatehtaan sukkia. Ovat 70% lampaanvillaa ja lämpimiä. Ostan näitä aina esim.tutuille joululahjaksi ja niitä saa myös pitkävartisina. Jos kaipaat jonkun mummon kutomia sukkia, niin niitä löytyy usein uusina kirppiksiltä varsin edullisesti.

  Re: Suosittele villasukkia!

Lähettäjä: Strumppa 
Päivämäärä:   11.8.24 04:17:54

Ääni myös Helsingin villasukkatehtaalle, oli taannoin talvena tyrkyllä ainakin mötönetissa josta hankin..
Vegaaneille olisi Julassa ehkä tulevalle talvelle oma paksu pörrö tuotteensa mikrokuitu levittimenä. Yhteistä että ovat suht lämpimiä pakkassukkina, ja pysyvät muodossa.
Ei ne mummon kutomia voita, varsinkin saapassukkina ylikokoisena ja langasta joka huovittuu. Huovittuneena ja sopivasti kutistuneena ovat huippulaadukkaat.
Jos noiden jälkeen viluttaa, voi hankkia villapaidan INT mallia armyvaatteet . vif ja nyt alkaa jo puskea hikeä leudommalla kelillä.

  Re: Suosittele villasukkia!

LähettäjäVeeras 
Päivämäärä:   11.8.24 07:44:04

Mulla on parit pitkävartiset (polveen asti) 38 kokoiset mustalla pohjalla sydänkuviolliset merinosukkalangasta tehdyt myynnissä, pohkeen levein kohta n. 36-38cm. Laita sähköpostia jos kiinnostaa. 45e/pari plus postit. Saattaa muuten olla jotain muitakin pitkiä valmiina, tarvii penkoa :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.