Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvin hoidetussa taloyhtiössä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 10:53:52

...pihalle tilataan roskalava vähintään kerran vuodessa. Asun itse suuressa yhtiössä ja täällä roskalava on puolivuosittain. Se täytyy hyvin nopeasti, joten sille on kova tarve.

Re: Hyvin hoidetussa taloyhtiössä...

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   10.8.24 11:02:11

Mistä helkutista niin paljon ryönää oikein tulee? "Meidän mäellä" on 4 taloyhtiötä, yksikään ei tilaa mitään jätelavoja pihaan kuin isompien remppojen yhteydessä ja kukaan ei silti pidä yhtiöitä mitenkään huonosti hoidettuina. Jätepisteetkin on aina siistejä - paitsi silloin, kun jäteyhtiö ryssi jotain ja osa astioista oli yli kuukauden tyhjentämättä, mutta sitä ei voi laskea yhtiöiden viaksi.

Lähettäjä: && 
Päivämäärä:   10.8.24 11:15:26

Meilläkin on kaksi kertaa vuodessa roskalava, se on koko alueen eli kaikkien kuuden taloyhtiön yhteinen. Kyllä sekin aina täyttyy. Sinne voi viedä vaikka vanhan sohvansa. Jos ajoittaa uuden oston siihen ajankohtaan, niin ei tarvitse lähteä kuskaamaan itse kaatopaikalle (kun eivät ne kierrätykseenkään usein kelpaa) ja vuokrata jotain peräkärryä tai pakua kuskaamiseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 12:33:44

Meillä on joka kevät puutarhalava ja joka toinen syksy roskalava. Hyvin toimii ja on tämän kokoiselle rivariyhtiölle sopiva määrä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.8.24 12:46:59

Olen ollut useamman vuoden taloyhtiön pj ja ikinä minun aikana ei ole jätelavaa tilattu pihaan. Miksi alettaisiin maksamaan muiden jätteiden kuljetuksesta (lavalle tuo naapuritkin kaiken paskansa ja pari virolaista remppafirmaa myös omansa)? Lähin sorttiasema löytyy alle 10 km päästä, joten jokainen hoitaa itse omat normi jäteastioihin kuulumattomat jätteensä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.24 12:51:11

Onhan se varmaan hyödyksi tosiaan alueilla, missä Sortit ym on jossain 50+ kilsan päässä. Näin helsinkiläisenä meillä on Sortti tossa 2 kilsan päässä niin ei ole koskaan ollut tarvetta jätelavoille.

Toki varmasti taloyhtiöissä, joissa jätelava tilataan, maksavat asukkaat sen kustannukset.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.8.24 13:00:47

Riippuu taloyhtiön sijainnista, asukkaiden määrästä ja iästä…

Se jätelavan kustannus on osakkaiden kesken jaettuna sen verran pieni, että siitä hyötyy kaikki. Meillä on vanha taloyhtiö (rakvuosi 1910), eikä kaikilla ole autoa, jolla niitä rojuja Sorttiin veisi. Paljon tasapuolisempaa, että kaikki maksaa ja kaikki voi hyödyntää jätelavaa, kuin että osa kuskaa omalla rahalla Sorttiin ja osa tunkee yhtiön roska-astioihin.

Meillä jätelava joka kevät.

Lähettäjä: && 
Päivämäärä:   10.8.24 19:15:53

Niin siinä pitää punnita hyödyt ja haitat. Meilläkin ihmiset ovat jo tottuneet odottamaan, että lava tulee taas tiettyyn aikaan vuodesta. Olen asunut täällä jo melkein 20 vuotta ja koko ajan on noin ollut ja en tiedä miten pitkään jo sitä ennen. Tälläkin alueella on kuitenkin useampi sata asuntoa, niin eihän sen kustannus per asunto ole juuri mitään. Olisi outoa, jos yhtäkkiä ilmoitettaisiin, että nyt käytäntö loppuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 19:43:54

Olisipa meilläkin roskalava! Kun ei ole autoa käytössä, tavaran vieminen Sorttiin on kieltämättä hankalaa. Joku naapuri olikin jo ratkaissut oman ongelmansa laittamalla pienelektroniikkaa metallinkeräysastiaan. Jos tätä tapahtuu meillä enemmänkin, niin joutuuhan taloyhtiö siinäkin maksumieheksi.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   10.8.24 19:46:57

- : just tämä. Reilumpaa, että on se jätelava. Ja onhan se paloturvallisuusasia, että kämpät ja vinttikomerot ei ole täynnä turhaa rojua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.