Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Hämillään 
Päivämäärä:   10.8.24 09:40:27

Mulle tuli eilen mieleen muistoja lapsuudesta, jossa vanhemmat serkkupojat pitivät mua kiinni ja pussaili, kosketteli ja ehdotteli muutakin. Oon jotenkin joskus sulkenut nää mielestä ajatellen ”no aina tämmöstä on lapsilla”.
Nyt heräs se kysymys, että onko?

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Benne 
Päivämäärä:   10.8.24 09:44:56

Itse koin myös tuota lapsena (siis oikeasti lapsena, alle 10v) joidenkin poikien toimesta, joista yksi oli serkkuni. Muisto, jota yritän sulkea pois mutta puskee pintaan säännöllisen epäsäännöllisesti.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 09:48:24

Ööh, onpa outoa ja ällöttävää.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.8.24 09:57:40

Ei onneksi ole vastaavia kokemuksia.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 09:58:50

Me kyllä tyttöpuolisen serkun kanssa harjoiteltiin pussailua keskenään lapsena, mutta tuollainen ainakin osittain tahdosta riippumaton pussailu ja koskettelu menee vielä ihan eri sarjaan ja tottakai jättää ahdistuksen tunteista myöhemmin.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.8.24 10:00:52

Olen ymmärtänyt, että on tavanomaista, mutta näistä ei puhuta kun ovat yhteiskunnassa tabu. Kai se on jotain oman seksuaalisuuden ja vastakkaisen sukupuolen tutkiskelua, että pikkupojat lahjovat pikkutyttöjä riisuutumaan leikkimökissä. Ja sisaruksetkin kai voivat pussailla ja kosketella yms. Itselläni ei ole sisaruksia, läheisiä serkkuja tms niin omakohtaista kokemusta ei ole.

Luojan kiitos ei ole lapsiakaan.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.8.24 10:04:01

Ei ole normaalia o.O ei kehenkään kosketa luvatta! Meillä äiti komensi mun mummoa, kun mummo yritti väkisin halata. Myös lapsen pitää voida kieltäytyä pusuista ja haleista. Lääkärikäynneistä jne. pakollisista toimenpiteistä sitten eri ohjeistus.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   10.8.24 10:05:18

On ollut myös minun kohdallani tätä. Serkku poikien vähän minua vanhempien kanssa. Varsinkin yhden pojan kanssa nyky standardin mukaan ylivilkas, ADHD. Ei siihen kukaan puuttunut tai tiennyt. Oli pussailua ja jopa "yhdyntää" ikää oli 7-12 sitten alkoi ymmärrys kehittyä ilmeisesti molemmilla.
Olen miettinyt monesti jälkikäteen mitä tämä on minulle aiheuttanut ja miten tuota asiaa ei muka kukaan koskaan tiennyt tapahtuvan..
Sehän oli sellaista lääkäri leikkiä ja tutkimusta.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Benne 
Päivämäärä:   10.8.24 10:12:24

Omalla kohdalla se ainakin oli juuri sitä, ettei minulla tyttönä ollut vaihtoehtoja. Harjoittelua poikien osalta varmasti joo, mutta noh niin… itse olin harjoituskappaleena tahtomattani. Mutta eipä noista ole tapana puhua.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Keho 
Päivämäärä:   10.8.24 10:13:00

Tämän vuoksi mielestäni onkin hyvin tärkeää, että esim. Varhaiskasvatuksessa ja koulussa puhutaan turvataidoista eli kuinka lapsella on oikeus päättää mitenkä hänen kehoon kosketaan eikä kukaan saa koskea lapseen niin, että se lapsesta tuntuu pahalta.

Tiedän minäkin lapsuudessa joillakin olleen noita lääkärileikkejä ja ala-asteella oli joitakin poikia jotka väkisin yrittivät pussata, tulivat päälle yms. On vaihe jossa tutustaan omaan kehoon, mutta siksi olisikin tärkeää näitäkin käsitellä ihan pientenkin lasten kanssa ja kuinka itsensä tutkimista voi harjoittaa ns. Turvallisesti.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.8.24 10:14:21

Kiva, että näistä nykyään puhutaan. Omassa lapsuudessa ei kyllä puhuttu.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 10:15:22

Öö, siis sun serkut seksuaalisestiahdisteli sua (ellet siis ollut touhussa mukana) ja mietit onko normaalia?

Joo ei tosiaan oo. Jos mä leikin serkkujen kanssa, niin ne oli ihan jotain perus ulkoleikkejä tai jotain lautapelejä.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Keho 
Päivämäärä:   10.8.24 10:17:19

Joo ei minunkaan lapsuudessa puhuttu. Nykyään onneksi puhutaan (tai pitäisi ainakin puhua) ja tiedostetaan asia paremmin ja esim. Ihan Pikku Kakkosessakin on aihetta käsitelty lapsille sopivalla ja ymmärrettävällä tavalla.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.8.24 10:25:05

Mietin sitäkin, että näin kasarilapsena kasvatus oli muutenkin aika erilaista. Olisihan sitä pitänyt puhua lapsille muutenkin, että toisia ei ole lupa koskea ilman lupaa jne. Ainakin oma kokemus tuon ajan kasvatuksesta on, että lapsen piti vain jostain ymmärtää, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Jos leikin kavereiden kanssa, saatoimme olla aamusta iltaan jossain ilman että vanhemmat tiesivät missä olimme ja menimme (ja naapurustossa oli paljon itsensäpaljastajia, pedofiileja jne). Illalla vaan kysyttiin puolihuolimattomasti mitä tehtiin. Ja ainakin oma äitini oli sellainen "herkkä järkyttyjä" että jo pienenä lapsena halusin suojella häntä menemästä tolaltaan ja kerroin mitä oletin, että haluaa kuulla.

Yksillä synttäreillä muistan, että oli lääkärileikkejä, mutta niistä kieltäydyin, koska inhosin kuumeen mittaamista takapuolesta.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.8.24 10:26:04

Yleistä, ja juuri se syy, miksi seksuaalikasvatus pitää aloittaa lapsena.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: N40 
Päivämäärä:   10.8.24 10:26:44

Muistan kerran että 5 v tarhassa pojat ottivat kiinni ja pussasivat. Se ei ollut kivaa ja tädit puuttuivat.

Mutta 7 v löysin oman kivan jota harjoitin suihkun ja pehmolelujen kanssa. Opetin myös lähimmille tyttökavereille oppimani nakuna ja serkkupojan kanssa myös salaa puuhattiin.

Vaihetta kesti ehkä vuoden kaksi ja sitten unohdin koko homman vuosiksi. Hieman nolottaa miten nämä raukat oppilaani asian kokivat. Muutoin koen oman seksuaalisuuden tutkimisen oikein luonnollisena.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 10:30:16

Niin siis tämä serkkutytön kanssa harjoittelu oli ihan yhteisesti päätettyä ja hihiteltiin ja kokeiltiin kielareita. Molemmat siis oltiin tyttöjä. Ja pelkkiä miehiä meillä on kuitenkin kumppaneina tästä huolimatta ollut.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Keho 
Päivämäärä:   10.8.24 10:31:17

-//Kehotunnekasvatus kuuluu onneksi nykyään osaksi varhaiskasvatusta ja se pitää sisällään seksuaali- ja turvataitokasvatusta. Totta kai ihan sitten työntekijöistä kiinni kuinka asiaa käsittelevät lasten kanssa.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 11:20:16

Kuulemma yleistä. Mietin voiko se lähteä jo siitä, että vanhemmilla on yleistä sukujuhlissa ehdottaa ja kehua sukulaislapsia pussaamassa. Olen itsekkin ollut todistamassa tätä naapurin sukujuhlissa, miten mummo ja jotain aikuisia nauraa, ehdottaa ja kehuu 3v serkuslapsien pussaamista ja kutsuu kaikki näkemään. Minusta outoa

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.8.24 11:27:17

No tuo kuulostaa kyllä tosi oudolta että kehotetaan aikuisten toimesta.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.8.24 16:19:07

Ei todellakaan ole normaalia etenkään jos molemmat ei ole hommassa vapaaehtoisesti mukana. Ei olisi koskaan tullut moinen mieleenkään omien serkkupoikien kanssa, he ei koskaan käyttäytyneet tuolla tavoin.
Yksi kaverin veli oli vähän tuon tapainen, mutta siinä perheessä olikin insestiä, isä käytti tyttäriään seksuaalisesti hyväksi ja myös alisti heidän äitiään ja kohteli nöyryyttävästi. Sanoin selkeästi että ei saa halata eikä koskea ja tämä meni pojalle perille kyllä.

Omille lapsilleni olen opettanut että oma keho on ihmisen omassa määräysvallassa ja että alusvaatteiden alla oleva osa kehosta on yksityinen.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   10.8.24 17:40:44

Muistan kun serkkutyttojen kanssa nukuttiin samassa aitassa niin rassattiin kyllä vehkeitä ikä oli jotain 10+ tai siinä.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 17:44:03

Panzer, milloin serkun kanssa EI ole saanut mennä naimisiin :D

Mekin lapsena serkkupojan kanssa harjoiteltiin pusuja ja joskus maattiin päällekkäin (leikittiin seurustelua). Kun vanhenimme niin serkku olis halunnu enemmänkin ja se oli kyllä vähän ahdistavaa.

  Re: Serkkujen väliset pusuleikit

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   14.8.24 14:38:35

Omituiselta nää kuulostaa. Kaverini kyllä kertoi että oli joskus..16v ? (kun oli jo siis ihan naisten ja miesten ulkomuodossa) käyneet serkusten kanssa saunassa. Tämä siis nuorison kesken pelkästään. Mielestäni tuokin aika omituiselta kuulostaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.