Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: tallihiiri 
Päivämäärä:   9.8.24 21:27:35

Ky.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 21:29:10

Tallin aukioloaikojen puitteissa.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.8.24 21:36:14

Juurikin näin. Kotitallissa voi harrastaa miten pystyy. Mieluummin valoisaan aikaan sinne maastoon.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: Helläruoto 
Päivämäärä:   9.8.24 21:41:07

Meillä ei ole muuta väliä, mutta vanha tamma hermostuu ja rupeaa kuoputtamaan jos tallissa on äksöniä tai kaveri lähtee laitumelta tai tarhasta yöllä. Sitä ei haluta. Mutta toki nää kaksi vuokralaista saa tulla hevosineen keskellä yötä kotiin tai liikuttaa jos oikeasti on pakko. Esimerkiksi hirmuhelteillä kun tulee töistä kymmeneltä tms. Mutta muuten mielellään yörauha meille kaikille.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.8.24 21:46:35

Miten tallilla on aukioloajat.
Jos omassa pihassa, ni helteellä on kiva liikuttaa myöhään- tai aikaisin. Mutta jos hevonen on vuokrapaikalla, liikutus hoidetaan tallin aukiolon puitteissa. Eli olet poistunut paikalta, kun talli menee ns. kiinni. Tai et tule paikalle aamulla ennen kun talli on auki, eli se hevonen on rauhassa ehtinyt syömään väkirehut ja heinää myös. (ihan eläimen hyvinvoinnin kannalta, anna sen syödä aamuheinät rauhassa!)

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 01:56:48

Minulla on hevonen omassa tallissa ja tänäkin kesänä olen hevoseni kanssa lenkiltä myöhäisimmillään noin klo 23. Ihan vain sen vuoksi, että hellepäivänä näin on ollut meille molemmille mukavampaa.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   10.8.24 03:31:00

23 täälläkin tultu ratsailta kuumina päivinä

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.8.24 07:16:24

Yksi päivä tässä olin keskiyöllä maastossa. Oma talli. Oli mukavaa.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.8.24 08:17:30

Helteillä olen kehitta jt ihmisiä liikuttamaan hevosiaan myöhään. Muuten ei kyllä ole asiaa talliin kuin sairastapauksissa klo21-22:30 jälkeen jolloin hevoset tulee sisään ja käy nukkumaan.
Jos antaa homma levitä ihan käsiin niin ek ole rauhaa ikinä.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   10.8.24 09:09:03

Mä sanoin hevoseni vuokraajille että näin kesällä laidunaikaan ihan sama vaikka tulevat keskellä yötä ratsaille kun päivällä on kuuma. Joskus tulevatkin iltayhdeksältä vasta. Oma kotitalli.

En viitsi maastoilla omituisiin aikoihin koska laitumelle jäänyt huutelee. Naapurit ei varmaan tykkää jos hevonen hirnuu kovin keskellä yötä…

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 09:16:25

Me käydään aina juhannuksena yömaasto n. 00-03 välillä talliporukan kesken.

  Re: Miten myöhään hevonen on soveliasta liikuttaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.8.24 09:50:01

Ihan miten tallin omistaja on asiasta päättänyt.

Meillä tallinpitäjä helleaikaan laittoi taas erikseen viestiä, että saa ja suositteleekin tulemaan viileään aikaan tallille. Käytiin hänen kanssaan muutaman kerran yömaastossakin. Lomalla pystyi kääntämään rytmin niin, että menin klo 22-23 tallille ja kotona oli aivan upeaa sumuisessa yössä puuhailla aamuun asti kasvimaalla ilman ötököitä häiritsemässä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.