Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehkäisykapseli - maksaako yhteiskunta?

Lähettäjä: ei nyt 
Päivämäärä:   9.8.24 18:39:45

Olen tilanteessa, jossa minulle on laitettu ehkäisykapseli runsaiden kuukautisten hoitoon. Kapseli pitäisi nyt vaihtaa ja työterveydestä ohjattiin terveyskeskukseen. Tk-lääkäri kirjoitti reseptin ja sanoi, että hae apteekista, niin vaihdetaan kyllä. Hormonikierukka kyllä voitaisiin laittaa kunnan laskuun, jos sellaisen haluan.

Onko joku saanut ehkäisykapselin ilmaiseksi muualta kuin eriskoissairaanhoidosta? Kuitenkin sairauden hoidosta tässä on kyse, ehkäisyä en tarvitse.

Ärsyttää ihan suunnattomaksi joutua maksamaan se 150 euroa kapselista, kun saman hintaisen kierukan saisi käyntimaksulla. Kierukka olisi monella tavalla kivempi ja ottaisin sen mieluusti, jos se vaan sopisi. Mutta kun ei sovi, niin ei sovi.

Re: Ehkäisykapseli - maksaako yhteiskunta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 18:47:39

Mä sain taannoin. Olin muuttanut Vantaalle ja Vantaalla alle 25-vuotias sai ensimmäisen ehkäisyn ilmaiseksi. Vaihdoin pillereistä kapseliin ja tämä oli ilmeisesti riittävällä tapaa ensimmäinen ehkäisy.

Re: Ehkäisykapseli - maksaako yhteiskunta?

Lähettäjä: Nokasta 
Päivämäärä:   9.8.24 19:34:19

Ei sitä saa sairauden hoitoon julkisella ja tosiaan täysin kunta/kaupunkikohtaista mitä menetelmää ja minkä ikäisille tarjotaan ilmaiseksi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.