Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Haittaako jos ei? 
Päivämäärä:   9.8.24 16:53:57

Siinä kysymys. Jos koira itse menee sänkyyn toistuvasti, vaikka sen siirtää omalle pedille sängyn viereen, hakeeko koira tällä jotakin sellaista että sen pitäisi antaa sängyssä olla? Onko koiralle ja ihmisen kanssa vuorovaikutukselle jotenkin "väärin" tai haitallista että se joutuu nukkumaan omalla paikalla makkarissa eikä pääse ihmisten kanssa samaan sänkyyn, vaikka haluaisi?

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.8.24 16:55:58

Ei pidä. Tuskin haluat itsellesi punkkeja koirasta.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Wuh 
Päivämäärä:   9.8.24 16:57:02

Juu, koira saa traumoja jos ei pääse sänkyyn vaikka haluaa.
Sen on myös saatava syödä niitä herkkuja mitä sen mieli tekee ja tyhjentää jääkaappi tai sille tulee todella paha mieli. Koiran ja ihmisen suhde kärsii siitä jos ei sen mielitekoja täytetä. :)

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 17:03:59

” Tuskin haluat itsellesi punkkeja koirasta.”

Lähtökohtaisesti punkkitarkastus kannattaa tehdä myös koiralle aina ulkoilun jälkeen, koiratkin voivat sairastua punkkien levittämiin tauteihin. Oma koira nukkuu aina sängyssä, kesällä kuumalla viihtyy paremmin lattialla, mutta yhtään punkkia minussa ei ole ollut.

Mutta ei ole pakko päästää sänkyyn, jos et halua.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   9.8.24 17:04:04

Koiria yli neljännesvuosisata pienestä isoon, yksi ja useampia kerrallaan ja koskaan ei ole koirat luuhanneet sängyssä kun ei voi moista tapaa ymmärtää ! Ulkoota tulleet koirat sellaisena illalla ihmisten puhtaisiin lakanoihin, menettekö itsekin jonkun hikijumpan ja sen jälkeen hiekkakuopan kaivuun perään suihkutta sänkyyn ? EI kiitos. Ei myöskään punkkeja tai sitä karvan määrää sänkyyn. Eikö pariskunnilla harrasteta k 18 ollenkaan (sängyssä) ? Yksikään koiraeläin ei ole traumatisoitunut omassa pedissä nukkumisesta tai siitä että ihminen rajoittaa sen toimia ja haluamisia jollain tapaa.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: :c 
Päivämäärä:   9.8.24 17:15:04

”Ulkoota tulleet koirat sellaisena illalla ihmisten puhtaisiin lakanoihin, menettekö itsekin jonkun hikijumpan ja sen jälkeen hiekkakuopan kaivuun perään suihkutta sänkyyn ?”

Kuka sanoi, että koira ei tule ulkoa sisään suihkun kautta? Kyllä meillä ainakin on tavattu myös eläinten puhtaudesta ja hyvinvoinnista huolehtia.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: hammaskeiju 
Päivämäärä:   9.8.24 17:15:15

Ap:lta tässä pitää kysyä eikä koiralta. Eli haluaako ap koiran sänkyynsä? Jos ei, koira nukkukoon muualla.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   9.8.24 17:16:06

Ole pomo ja siirrä koira omaan petiinsä ja sano oma paikka tai vastaava käsky. Kyllä se siitä.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.8.24 18:33:52

Siis käykö jonku koirat joka ilta suihkussa ennen nukkumaanmenoa?

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Musta aurinko 
Päivämäärä:   9.8.24 18:53:58

Kenen koiraa haittaa, jos omistajilla on k-18-puuhia koiran kanssa samassa sängyssä?

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Nella 
Päivämäärä:   9.8.24 21:34:01

Minä asun yksin ja mulla on 180cm parisänky. Koira nukkuu sängyn toisella puoliskolla jalkopäässä, patja on suojattu pussilakanalla, jota vaihdan säännöllisesti. Ei edes aamulla laita nokkaansa minun puolelleni, vaan on yleensä minun herätessä jo mennyt lattialle loikoilemaan. Kumppanini ollessa käymässä nukkuu sohvalla/lattialla, samoin kun ollaan kumppanin luona yötä. Alkuun kiinnostui s3ksipuuhistamme, mutta tottui kyllä eikä ole enää yrittänyt tulla lähemmäs nuuskimaan. Makailee rauhassa joko samassa tai eri huoneessa.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 22:46:58

Sehän on kiinni sitä mitä se ihminen haluaa. Jos haluat koiran sänkyyn tai asialla ei ole väliä niin päästä. Jos et halua koiraa sänkyyn niin älä päästä.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   9.8.24 22:56:10

Ei, joku raja pitää olla.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   9.8.24 22:59:44

Meillä ei koirat tule edes makuuhuoneeseen. Niillä on omat pedit muualla talossa.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   9.8.24 23:10:28

Koiran paikka ei todellakaan ole sängyssä, vaan niiden omissa "sängyissä". Se on siellä ihan yhtä tyytyväinen kun tekee asiat selväksi.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.8.24 23:19:51

Eu pidä mutta mulla nukkuu osan yöstä molemmat sängyssä, muo ei haittaa

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Koiruli 
Päivämäärä:   9.8.24 23:42:33

Se on sinun oma valinta mutta pysy päätöksessäsi. Meillä koirat saavat nukkua siellä missä haluavat. Toinen nukkuu sängyssä ja toinen lattialla. Koirat elävät niin vähän aikaa että miksi en soisi heille sitä nautintoa että nukkuu vieressäni sängyssä.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   10.8.24 06:47:55

Meillä on nyt 10v narttuja 2kpl. Ovat alkuun nukkuneet 3v sängyssä, sitten syntyi esikoinen, ja siirtyivät pois 5v ajaksi (2 lasta). Nyt ovat taas 2v nukkuneet sängyssä, kun lapsetkin on jo tovin nukkuneet hyvin. Esikoisella oli kamala koliikki jonka vuoksi ei haluttu yhtään ylimääräistä herätystä, ja samaa perinnettä jatkettiin toisenkin kanssa.

Ja ei, koirat eivät ole kärsineet tästä sängystä häätämisestä lainkaan.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   10.8.24 07:00:25

Olen Nellan kanssa melkein samaa mieltä. Rakkaani nukkuu vieressäni tai missä haluaa ;) Ihmisnartut eivät saa kohdella esiteiniä huonosti.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   10.8.24 09:10:11

Meillä pienet koirat nukkuivat sängyssä, mutta nyt kaksi isoa koiraa on ohjattu nukkumaan muualla. Ovessa on portti, yleensä nukkuvat siinä portin edessä.

  Re: Pitääkö koira päästää sänkyyn jos se haluaa

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   10.8.24 09:25:51

Ei tarvitse päästää. Mun koira nukkuu alakerrassa ja minä yläkerrassa makuuhuoneessa. Koira on kerran pentuna käynyt yläkerrassa ennen kuin oppi, ettei sillä ole sinne asiaa. Normaali, kiltti ja helppo perhekoira se silti on. Toki se on muullakin tapaa itsenäinen, ei mikään perskärpänen, läheisriippuvaisemman koiran kanssa tämä ehkä ei onnistuisi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.